Porsche Taycan (Mission E)

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av helix »

Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av helix »

"Turbo and Turbo S introduction 4 September on internet, 4s introduction 14 October.

Taycan Turbo AWD: Power 625-685 hp, range 580km, base price 160.000 EUR incl VAT

Taycan Turbo S AWD: Power 625-760 hp, range 540km, base price 195.000 EUR incl VAT can be ordered September delivered 2020

Taycan 4S 28 cells AWD: Power 425-530 hp, range 520km, base price (est) 110.000 EUR incl VAT can be ordered October delivered February 2020

Taycan 4S 33 cells AWD: Power 490-625 hp, range 600km, base price not available

Taycan base 28 cells, 2-wheel drive: Power 325-425 hp, range 530km, base price not available can be ordered September delivered December 2020"
Verdi

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Verdi »

helix skrev:
"Turbo and Turbo S introduction 4 September on internet, 4s introduction 14 October.

Taycan Turbo AWD: Power 625-685 hp, range 580km, base price 160.000 EUR incl VAT

Taycan Turbo S AWD: Power 625-760 hp, range 540km, base price 195.000 EUR incl VAT can be ordered September delivered 2020

Taycan 4S 28 cells AWD: Power 425-530 hp, range 520km, base price (est) 110.000 EUR incl VAT can be ordered October delivered February 2020

Taycan 4S 33 cells AWD: Power 490-625 hp, range 600km, base price not available

Taycan base 28 cells, 2-wheel drive: Power 325-425 hp, range 530km, base price not available can be ordered September delivered December 2020"

Samt tokhögt förmånsvärde då jämförelsebilen antagligen blir Panameran...
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av helix »

Verdi skrev:
helix skrev:
"Turbo and Turbo S introduction 4 September on internet, 4s introduction 14 October.

Taycan Turbo AWD: Power 625-685 hp, range 580km, base price 160.000 EUR incl VAT

Taycan Turbo S AWD: Power 625-760 hp, range 540km, base price 195.000 EUR incl VAT can be ordered September delivered 2020

Taycan 4S 28 cells AWD: Power 425-530 hp, range 520km, base price (est) 110.000 EUR incl VAT can be ordered October delivered February 2020

Taycan 4S 33 cells AWD: Power 490-625 hp, range 600km, base price not available

Taycan base 28 cells, 2-wheel drive: Power 325-425 hp, range 530km, base price not available can be ordered September delivered December 2020"

Samt tokhögt förmånsvärde då jämförelsebilen antagligen blir Panameran...
Japp, ingen billig bil. Priserna ovan är troligtvis också med tysk moms på 19% och utöver det måste man hänga på lite extra utrustning även på toppmodellerna. Man får nog en rätt bra hum om priserna/tillval om man går in på Porsches hemsida och bygger en Panamera Turbo eller Turbo S.

Bilen är läcker, men den hamnar som sagt i en helt annan liga prismässigt. Ser däremot helt klart fram mot att provköra nästa år, blir kul att jämföra känslan efter man kört Tesla.
Användarvisningsbild
erbo73
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 14 aug 2014 20:22
Ort: Mora

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av erbo73 »

Vi kan nog räkna med att den även körmässigt är i en helt annan liga än Teslan... Synd att den blev så himla dyr.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10275
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Legato »

Undrar om "Taycan base 28 cells" kan hamna under miljonen i Sverige? Känns väl rimligt att den hamnar någonstans runt €90k. Blir säkert en riktigt körglad bil med väldigt hög kvalitetskänsla (personligen är jag inte särskilt imponerad av BMW, Audi, Mercedes annat än toppversioner, Porsche däremot tror jag definitivt kommer leverera!).

Känns inte så blodigt IMO, frågan är dock om någon bil kommer säljas utan dyyyyr extrautrustning. Intressant också att se hur Porsche kommer lägga sig gällande service på elbilarna.

De versioner med bra prestanda blir ju dock extremt mycket dyrare än en SPL, de versionerna känns helt ointressanta för egen del.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Verdi

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Verdi »

Legato skrev:
Undrar om "Taycan base 28 cells" kan hamna under miljonen i Sverige? Känns väl rimligt att den hamnar någonstans runt €90k. Blir säkert en riktigt körglad bil med väldigt hög kvalitetskänsla (personligen är jag inte särskilt imponerad av BMW, Audi, Mercedes annat än toppversioner, Porsche däremot tror jag definitivt kommer leverera!).

Känns inte så blodigt IMO, frågan är dock om någon bil kommer säljas utan dyyyyr extrautrustning. Intressant också att se hur Porsche kommer lägga sig gällande service på elbilarna.

De versioner med bra prestanda blir ju dock extremt mycket dyrare än en SPL, de versionerna känns helt ointressanta för egen del.

Ja , kanske. Får den ett förmånsvärde under 6000:- så är jag på. :)
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10275
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Legato »

Verdi skrev:
Legato skrev:
Undrar om "Taycan base 28 cells" kan hamna under miljonen i Sverige? Känns väl rimligt att den hamnar någonstans runt €90k. Blir säkert en riktigt körglad bil med väldigt hög kvalitetskänsla (personligen är jag inte särskilt imponerad av BMW, Audi, Mercedes annat än toppversioner, Porsche däremot tror jag definitivt kommer leverera!).

Känns inte så blodigt IMO, frågan är dock om någon bil kommer säljas utan dyyyyr extrautrustning. Intressant också att se hur Porsche kommer lägga sig gällande service på elbilarna.

De versioner med bra prestanda blir ju dock extremt mycket dyrare än en SPL, de versionerna känns helt ointressanta för egen del.

Ja , kanske. Får den ett förmånsvärde under 6000:- så är jag på. :)
Mmm, håller med om att förmåsvärdet troligen blir högt och att Panamera antagligen blir jämförelsebilen. Finns väl en liten chans att hela systemet för att beräkna förmånsvärde revideras dock, är ju extremt luddigt i dagsläget.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av TeslaTissel »

helix skrev:
"Turbo and Turbo S introduction 4 September on internet, 4s introduction 14 October.

Taycan Turbo AWD: Power 625-685 hp, range 580km, base price 160.000 EUR incl VAT

Taycan Turbo S AWD: Power 625-760 hp, range 540km, base price 195.000 EUR incl VAT can be ordered September delivered 2020

Taycan 4S 28 cells AWD: Power 425-530 hp, range 520km, base price (est) 110.000 EUR incl VAT can be ordered October delivered February 2020

Taycan 4S 33 cells AWD: Power 490-625 hp, range 600km, base price not available

Taycan base 28 cells, 2-wheel drive: Power 325-425 hp, range 530km, base price not available can be ordered September delivered December 2020"
TAYCAN TURBO!?? - hur tänkte de där?
:lol:

Att hantera varumärket Porsche är de väldigt duktiga på men jag ser nu att det förslag man kom med redan i vintras ligger kvar. Hjälp!
Elbils-fordon kan aldrig jämföras med mekanisk turbo. Anledningen är nog bara den att de vill ha en koppling till ”historiska framgångar”?

Min personliga synpunkt i varje fall vad tycker ni om detta tillägg i modellnamnet?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Pontus »

TeslaTissel skrev:
helix skrev:
"Turbo and Turbo S introduction 4 September on internet, 4s introduction 14 October.

Taycan Turbo AWD: Power 625-685 hp, range 580km, base price 160.000 EUR incl VAT

Taycan Turbo S AWD: Power 625-760 hp, range 540km, base price 195.000 EUR incl VAT can be ordered September delivered 2020

Taycan 4S 28 cells AWD: Power 425-530 hp, range 520km, base price (est) 110.000 EUR incl VAT can be ordered October delivered February 2020

Taycan 4S 33 cells AWD: Power 490-625 hp, range 600km, base price not available

Taycan base 28 cells, 2-wheel drive: Power 325-425 hp, range 530km, base price not available can be ordered September delivered December 2020"
TAYCAN TURBO!?? - hur tänkte de där?
:lol:

Att hantera varumärket Porsche är de väldigt duktiga på men jag ser nu att det förslag man kom med redan i vintras ligger kvar. Hjälp!
Elbils-fordon kan aldrig jämföras med mekanisk turbo. Anledningen är nog bara den att de vill ha en koppling till ”historiska framgångar”?

Min personliga synpunkt i varje fall vad tycker ni om detta tillägg i modellnamnet?
- High current
- Big fuse
- kW+
- 700 HP
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Verdi

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Verdi »

TeslaTissel skrev:
helix skrev:
"Turbo and Turbo S introduction 4 September on internet, 4s introduction 14 October.

Taycan Turbo AWD: Power 625-685 hp, range 580km, base price 160.000 EUR incl VAT

Taycan Turbo S AWD: Power 625-760 hp, range 540km, base price 195.000 EUR incl VAT can be ordered September delivered 2020

Taycan 4S 28 cells AWD: Power 425-530 hp, range 520km, base price (est) 110.000 EUR incl VAT can be ordered October delivered February 2020

Taycan 4S 33 cells AWD: Power 490-625 hp, range 600km, base price not available

Taycan base 28 cells, 2-wheel drive: Power 325-425 hp, range 530km, base price not available can be ordered September delivered December 2020"
TAYCAN TURBO!?? - hur tänkte de där?
:lol:

Att hantera varumärket Porsche är de väldigt duktiga på men jag ser nu att det förslag man kom med redan i vintras ligger kvar. Hjälp!
Elbils-fordon kan aldrig jämföras med mekanisk turbo. Anledningen är nog bara den att de vill ha en koppling till ”historiska framgångar”?

Min personliga synpunkt i varje fall vad tycker ni om detta tillägg i modellnamnet?
Redan idag så är ju "Turbo"-beteckningen lite knepig eftersom alla standardvarianter av 911:an har Turbo från 991.2 och framåt. Är väl bara nån RS (GT2 eller GT3, har svårt att komma ihåg vilken som är vilken) som har sugmotor nuförtiden?

Känns knepigt. Men på 80-talet kallades ju allt som var häftigt för "turbo" utan att faktiskt ha en turbo (leksaker o dyl) så det är ju en gammal tradition. :lol:
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av HelectriC »

Mmmm, dom priserna ja. Var många som sa att ”jo, men Porsches elbil ska kosta runt 600k i Norge”. Nej, det kommer den inte att göra!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av dd88 »

Porsche har ju ett arv att förvalta. Turbo visar var i hierakin bilen befinner sig och ska inte tas ordagrant.

Ser ju hellre ”Turbo” på en elbil än Lazer, Zoom, Flash eller något annat fräckt som marknadsavdelningen hade förknippat med en elbil.

Sen verkar de som gör sig lustiga över det vara samma typer av människor som fnissar när dom ser E-Tron så skulle vilka påstå att Porsche gör det rätt.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Geni87 »

Typ samma info som i videoklippet Helix länkade till men ändå intressant.

https://newsroom.porsche.com/en/2019/pr ... 18322.html

Repeterbarheten för full prestanda verkar riktigt riktigt bra, och det är ju något som Porsche har tryckt på sen konceptbilen lanserades så något annat vore ju illa.

26 st accelerationer 0-200 km/h med bibehållen prestanda och accelerationstid på strax under 10 sekunder. 28 grader utomhustemp. Imponerande!
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10275
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Legato »

Geni87 skrev:
Typ samma info som i videoklippet Helix länkade till men ändå intressant.

https://newsroom.porsche.com/en/2019/pr ... 18322.html

Repeterbarheten för full prestanda verkar riktigt riktigt bra, och det är ju något som Porsche har tryckt på sen konceptbilen lanserades så något annat vore ju illa.

26 st accelerationer 0-200 km/h med bibehållen prestanda och accelerationstid på strax under 10 sekunder. 28 grader utomhustemp. Imponerande!
Håller inte med om att just det är imponerande. Hade den varit kvickare eller lika kvick som en SPL så hade det varit lite imponerande (men ändå inte så mkt med tanke på prislappen).

Med 3,5 sek 0-100 så nej... Det känns som man kan göra flera snabbare accelerationer med en långt billigare SPL innan den blir så "långsam". I verkligheten blir det ju dessutom endast relevant på bana, i vardaglig trafik trycker man ju sällan plattan i mattan mer än tre ggr på kort tid :)

Det känns som steget från Turbo S AWD till Tesla Roadster i pris blir ganska litet, men med ett gigantiskt hopp i prestanda om Roadstern ens landar nära det Elon lovat.

För mig är det bara instegsmodellerna av Taycan som känns intressanta. Det känns som Porsche kommer ha en smått grotesk marginal på prestandaversionerna.

Lite roligt i videon för övrigt när det frågades om batterierna. Kändes verkligen helt uppenbart att det var LG batterier som representanten inte riktigt orkade att försöka hemlighålla.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Swede1 »

Jaha, var är testerna på nuburgring och bankörning, det är väl där en sportbil kommer till sin rätt, inte dragsterstarter. En sportbil ska vara så lätt som möjligt för att kunna köra fort i kurvor, stora däck också.
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av TeslaTissel »

Verdi skrev:
TeslaTissel skrev:
helix skrev:
"Turbo and Turbo S introduction 4 September on internet, 4s introduction 14 October.

Taycan Turbo AWD: Power 625-685 hp, range 580km, base price 160.000 EUR incl VAT

Taycan Turbo S AWD: Power 625-760 hp, range 540km, base price 195.000 EUR incl VAT can be ordered September delivered 2020

Taycan 4S 28 cells AWD: Power 425-530 hp, range 520km, base price (est) 110.000 EUR incl VAT can be ordered October delivered February 2020

Taycan 4S 33 cells AWD: Power 490-625 hp, range 600km, base price not available

Taycan base 28 cells, 2-wheel drive: Power 325-425 hp, range 530km, base price not available can be ordered September delivered December 2020"
TAYCAN TURBO!?? - hur tänkte de där?
:lol:

Att hantera varumärket Porsche är de väldigt duktiga på men jag ser nu att det förslag man kom med redan i vintras ligger kvar. Hjälp!
Elbils-fordon kan aldrig jämföras med mekanisk turbo. Anledningen är nog bara den att de vill ha en koppling till ”historiska framgångar”?

Min personliga synpunkt i varje fall vad tycker ni om detta tillägg i modellnamnet?
Redan idag så är ju "Turbo"-beteckningen lite knepig eftersom alla standardvarianter av 911:an har Turbo från 991.2 och framåt. Är väl bara nån RS (GT2 eller GT3, har svårt att komma ihåg vilken som är vilken) som har sugmotor nuförtiden?

Känns knepigt. Men på 80-talet kallades ju allt som var häftigt för "turbo" utan att faktiskt ha en turbo (leksaker o dyl) så det är ju en gammal tradition. :lol:
Jo med det är just det som är det knepiga varför inte använda de vanliga standardiserade beteckningarna från fossilprogrammet??
Dessutom skapar de än mer förvirring med
Taycan Turbo AWD
Taycan 4S AWD?? Hjälp igen men det kan vara en spekulation gissning också vad de skall heta?
Oklart vilken källan är?

Till exempel Har man ju 911 Carrera 4S som ju är fyrhjulsdriven
Då undrar ju den förståndige varför man använder ”Turbo” i namnet överhuvudtaget??

:?: ;)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av HelectriC »

Swede1 skrev:
Jaha, var är testerna på nuburgring och bankörning, det är väl där en sportbil kommer till sin rätt, inte dragsterstarter. En sportbil ska vara så lätt som möjligt för att kunna köra fort i kurvor, stora däck också.
Det var lite konstigt att se fully charged videon där Porsche uppenbarligen själva propsat på att det ska göras många 0-100/200. Kritiken mot Tesla har ju alltid varit att den bara är snabb rakt fram och att de själva minsann skall göra en elbil som kan köra snabba svängar och annat som inte går rakt fram. Hur ofta är det viktigt att klara 30st full launch? Dessutom är ju inte Taycan så väldigt snabb till 100 vs P100D (som dessutom inte har några problem att göra launcher 10ggr.
Jag tror Taycan blir en riktigt fin bil, men återigen så ser vi märkliga vinklingar från PR-folken. Jaguar gjorde ju samma konstiga vurpa när de skulle jämför tighta Ipace med elefantiga Model X. Verkar som PR-folken borde tänka om lite.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fredrik j
Inlägg: 10796
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Fredrik j »

Det blir lätt lite sandlåda. Jag tror det är många som idag kör dom kvickare Tesla MS som kommer byta till Taycan för att man är nyfiken. Sen kanske man köper en tesla igen. Eller något annat.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av dd88 »

HelectriC skrev:
Swede1 skrev:
Jaha, var är testerna på nuburgring och bankörning, det är väl där en sportbil kommer till sin rätt, inte dragsterstarter. En sportbil ska vara så lätt som möjligt för att kunna köra fort i kurvor, stora däck också.
Det var lite konstigt att se fully charged videon där Porsche uppenbarligen själva propsat på att det ska göras många 0-100/200. Kritiken mot Tesla har ju alltid varit att den bara är snabb rakt fram och att de själva minsann skall göra en elbil som kan köra snabba svängar och annat som inte går rakt fram. Hur ofta är det viktigt att klara 30st full launch? Dessutom är ju inte Taycan så väldigt snabb till 100 vs P100D (som dessutom inte har några problem att göra launcher 10ggr.
Jag tror Taycan blir en riktigt fin bil, men återigen så ser vi märkliga vinklingar från PR-folken. Jaguar gjorde ju samma konstiga vurpa när de skulle jämför tighta Ipace med elefantiga Model X. Verkar som PR-folken borde tänka om lite.
Det Porsche vill visa är att den klarar av att piskas, vilket innebär att den kan köras på bana, men bilen är inte klar för att göra just detta. Varvtider lär vi få till våren.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av taliz »

Fredrik j skrev:
Det blir lätt lite sandlåda. Jag tror det är många som idag kör dom kvickare Tesla MS som kommer byta till Taycan för att man är nyfiken. Sen kanske man köper en tesla igen. Eller något annat.
Varför betala mer än dubbla priset för en sämre produkt?
De som köper Taycan är nog snarare de märkestrogna, de som svalt all FUD runt Tesla osv.

Jag tror ju förövrigt fortfarande att Tesla kommer med en uppgraderad S/X strax efter Taycan lanserats. Likt de gjorde med att släppa SUC v3 med 250kw laddning strax efter Audi presenterat étron med 150kw laddning.
De stal rampljuset då och lär göra det igen.
Nästa Model S lär ladda lika snabbt som Porschen, men ha betydligt bättre range pga 2170 celler och en interiör med horisontell skärm likt Model 3 med Netflix osv...
Porschen kommer helt enkelt kännas gammal kort efter lansering. Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av dd88 »

Ja så är det, Tesla är bäzt.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Fredrik j
Inlägg: 10796
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Fredrik j »

taliz skrev:
Fredrik j skrev:
Det blir lätt lite sandlåda. Jag tror det är många som idag kör dom kvickare Tesla MS som kommer byta till Taycan för att man är nyfiken. Sen kanske man köper en tesla igen. Eller något annat.
Varför betala mer än dubbla priset för en sämre produkt?
De som köper Taycan är nog snarare de märkestrogna, de som svalt all FUD runt Tesla osv.

Jag tror ju förövrigt fortfarande att Tesla kommer med en uppgraderad S/X strax efter Taycan lanserats. Likt de gjorde med att släppa SUC v3 med 250kw laddning strax efter Audi presenterat étron med 150kw laddning.
De stal rampljuset då och lär göra det igen.
Nästa Model S lär ladda lika snabbt som Porschen, men ha betydligt bättre range pga 2170 celler och en interiör med horisontell skärm likt Model 3 med Netflix osv...
Porschen kommer helt enkelt kännas gammal kort efter lansering. Bild
Jag tror trots allt att det kommer stå en hel del model s i porsches beg-hallar precis som det sedan kommer stå en hel del taycan hos tesla nästa varv. Köparna till dessa bilar är ofta prisokänsliga och inte så märkestrogna. Tror jag.
Verdi

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Verdi »

dd88 skrev:
Ja så är det, Tesla är bäzt.
Njae. Men jag betalar ju inte dubbla priset för att det står Porsche på bilen...
Fredrik j
Inlägg: 10796
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Fredrik j »

Verdi skrev:
dd88 skrev:
Ja så är det, Tesla är bäzt.
Njae. Men jag betalar ju inte dubbla priset för att det står Porsche på bilen...
Då är du inte målgruppen. Och inte jag heller.
Skriv svar