Står det inget om förluster vid trådlös laddning? Jag bedömer det som fel väg att gå. Kanske förlusterna kan accepteras vid laddning av tandborstar och modiltelefoner, men till så stora effekter som laddning av bilar är det för dåligt.
måste vara jobbigt att komma på USP'ar till sina tänkta bilar, många är ju redan tagna av tesla
och "vorsprung durch technik" känns lite uppförsbacke just på elbilar kanske
(usp=unik selling point)
Såg att förlusterna inte var så mycket sämre än via sladd. Kommer inte ihåg nån siffra tyvärr.
ps. Självgoda Tesla-ägare är faktiskt nåt som talar för Audi.
Står det inget om förluster vid trådlös laddning? Jag bedömer det som fel väg att gå. Kanske förlusterna kan accepteras vid laddning av tandborstar och modiltelefoner, men till så stora effekter som laddning av bilar är det för dåligt.
måste vara jobbigt att komma på USP'ar till sina tänkta bilar, många är ju redan tagna av tesla
och "vorsprung durch technik" känns lite uppförsbacke just på elbilar kanske
(usp=unik selling point)
Såg att förlusterna inte var så mycket sämre än via sladd. Kommer inte ihåg nån siffra tyvärr.
ps. Självgoda Tesla-ägare är faktiskt nåt som talar för Audi.
Nä, självgod vill jag inte vara, kan låta lite attityd, men det är bara på skoj i mitt fall. Det är ju ändå Tesla-forum så man kan väl inte bli troll åt det hållet?
Verkligen kul och bra att Audi och Jaguar (annan tråd) satsar. Hoppas att det blir bra och gör livet lite tuffare (men inte omöjligt) för Tesla.
Förlusterna är väl knappast att magnetfälltet tar andra vägar utan i vanlig ordning uppvärmning pga. resistans x ström^2 i ledaren och då att spolarna kanske måste vara lite längre än en anslutningskabel. Förlusterna är således dimensionerbara, men passar naturligtvis bäst för långsammare laddning.
Kul med något skarpt för en gång skull. Har läst om denna himla bil i typ 5 år nu :p. 2018 är ju bara nått åt bort. Jag tror faktiskt att det kommer att hinna komma bra 150kW stationer innan dess, iaf till stora delar av Norge. Fortum har redan insätt att dagens kombiladdare inte är tillräckligt och inte bra för att göra ekonomi i heller. En superchargerliknande lösning är det som behövs med en laddare som servar massor med laddpunker på samma ställe med hög effekt. Det enda tråkiga är priset. Det är ju ingen folkbil...
Jösses så ful. Fronten ser ut som att någon har skinnflått stackaren, och bakdelen som en tillplattad SAAB.
Gissningsvis lär den ligga i samma prisklass som I-Pace och då skulle jag välja den alla dagar i veckan framför audin.
Intressant att dom benämner sin stora bensin-SUV med kort elektrisk räckvidd som en elbil
"Audi e-tron Sportback visar att en helt eldriven framtid är full av möjligheter. Men redan nu erbjuder Audi en serie kraftfulla hybridbilar. Audi Q7 e-tron quattro, som är den första laddhybriden med quattro-drivning, är extremt effektiv och erbjuder den största räckvidden för elbilar i segmentet"
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Men det gör ju Volvo också. I deras reklam pratats det vilt om elbilar, men egentligen menar de fusk-hybrider. Vad ska man säga när man inte har nånting vettigt att erbjuda...?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Hos min kund benämner man eldrivlinan för "hybrid systemet" och nu när man börjat göra rena elfordon så har dom alltså ett hybrid system som drivlina. Står så i alla interna dokument. Så det kan ju bli fel åt fel hållnockså
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Jag har för mig att Audi tidigare har pratat om att denna skulle släppas under andra halvan av 2018 men nu säger de att denna ska vara den första eldrivna premium suven på marknaden. Då Jaguar I Pace tros komma redan första kvartalet nästa år så blir det en tajt strid, hoppas att båda kan leverera och därmed öka antalet eldrivna bilar i världen.
Ska bli spännande och se om de lyckas sälja i några större mängder, den förra elbilen från audi som skulle konkurrera med Tesla lyckades de väl inte sälja många exemplar av. Jaguar har väl inte fått mer än ett 20 tal intresse anmälningar i Sverige. Jag tror på total flopp för audin och snart har vi konkursen för dörren på hela WV