Nästa BMW EV kommer 2021....

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av vigge50 »

Jag hoppas verkligen att de glömde nämna något här annars så är det riktigt dåligt. De poängterar om deras nya i3a som inte är i närheten av Model lll och Bolt och säger att deras nästa bil i i:serien iNext kommer 2021. Denna ska förvisso vara helt autom men om den ska likna denna prototypen så är det inte en konkurrent mot Model X precis.

http://electrek.co/2016/05/12/bmw-elect ... next-2021/
image.jpeg
Användarvisningsbild
Vidio
Teslaägare
Inlägg: 354
Blev medlem: 30 mar 2016 17:58
Ort: Järfälla

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av Vidio »

VARFÖR ska elbilar se ut som nåt fult jäkla rymdskepp taget direkt från filmen alien? Skulle någon på riktigt betala för det där missfostret? :lol:

Undrar hur autonom den där är över trottoarkanter btw... Kommer det en autonom gaffeltruck och lyfter över den varje gång? :roll: :lol:
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare
Inlägg: 634
Blev medlem: 22 jan 2015 21:21
Ort: Ullared (Köinge)

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av Stefan T »

Därför tyskarna inte skall köpa dom
och ingen annan häller
Så olje instrin och fosilbilarna skall bli kvar
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7316
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av TiborBlomhall »

Konceptbilen var bara just en konceptbil, ett blickfång.

Men BMW har inte lärt sig läxan från BMW i8 :roll:

Den togs fram till att bli en Tesla Roadster dödare. När den utvecklades fanns bara Roadstern än, som knappt gick att ladda nånstans. Då var det "naturligt" att i8 blev en laddhybrid istället. Den är snyggare, snabbare, häftigare och längre räckvidd än Roadstern.

Men... tills de blev färdiga med den fanns ju Model S och Supercharger nätverket. Och plötsligt verkade i8 hopplöst föråldrad. Tur att den var så otroligt snygg så folk köpte den iaf.

Nu försöker de göra en elbil av 7-serien som ska ta upp kampen med Model S om 5 år. Fast tills dess har vi både Model 3 och rentav Model 4.

BMW borde planera att göra en elbil av 3-serien istället, om de ska ha nån chans framåt 2021...

Så här? Klockan klämtar - men för döva öron. :roll:
Användarvisningsbild
Vidio
Teslaägare
Inlägg: 354
Blev medlem: 30 mar 2016 17:58
Ort: Järfälla

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av Vidio »

TiborBlomhall skrev:
Konceptbilen var bara just en konceptbil, ett blickfång.

Men BMW har inte lärt sig läxan från BMW i8 :roll:

Den togs fram till att bli en Tesla Roadster dödare. När den utvecklades fanns bara Roadstern än, som knappt gick att ladda nånstans. Då var det "naturligt" att i8 blev en laddhybrid istället. Den är snyggare, snabbare, häftigare och längre räckvidd än Roadstern.

Men... tills de blev färdiga med den fanns ju Model S och Supercharger nätverket. Och plötsligt verkade i8 hopplöst föråldrad. Tur att den var så otroligt snygg så folk köpte den iaf.

Nu försöker de göra en elbil av 7-serien som ska ta upp kampen med Model S om 5 år. Fast tills dess har vi både Model 3 och rentav Model 4.

BMW borde planera att göra en elbil av 3-serien istället, om de ska ha nån chans framåt 2021...

Så här? Klockan klämtar - men för döva öron. :roll:
Otroligt snygg? Skojar du nu? :lol:
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7316
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av TiborBlomhall »

iÅTTA
Användarvisningsbild
Vidio
Teslaägare
Inlägg: 354
Blev medlem: 30 mar 2016 17:58
Ort: Järfälla

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av Vidio »

TiborBlomhall skrev:
iÅTTA
Haha, jo jag vet Tibor, den är väl något snyggare än i3, men jag tycker fortfarande den är hiskeligt ful. :o

Är jag ensam om det? Trodde jag alla tyckte ju :lol:
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av mati »

Den ser ju jättepraktisk ut. Jag föreställer mig precis hur den tar sig igenom oplogade vintervägar. Helt autonomt såklart. :roll:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av Bjelke »

Vidio skrev:
TiborBlomhall skrev:
iÅTTA
Haha, jo jag vet Tibor, den är väl något snyggare än i3, men jag tycker fortfarande den är hiskeligt ful. :o

Är jag ensam om det? Trodde jag alla tyckte ju :lol:
Jag tycker den är brutalsnygg! :) kört bredvid en som rullar i Sthlm och den är inte precis fulare i mörker :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av mati »

Vidio skrev:
TiborBlomhall skrev:
iÅTTA
Haha, jo jag vet Tibor, den är väl något snyggare än i3, men jag tycker fortfarande den är hiskeligt ful. :o

Är jag ensam om det? Trodde jag alla tyckte ju :lol:
Du är INTE ensam om det. Jag tycker också att det finns betydligt snyggare bilar. Min bil t.ex. är mycket mycket snyggare ;)
Men jag får erkänna att jag aldrig sett en i8 IRL. Den kanske ser bättre ut i verkligheten än på bild.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Vidio
Teslaägare
Inlägg: 354
Blev medlem: 30 mar 2016 17:58
Ort: Järfälla

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av Vidio »

mati skrev:
Vidio skrev:
TiborBlomhall skrev:
iÅTTA
Haha, jo jag vet Tibor, den är väl något snyggare än i3, men jag tycker fortfarande den är hiskeligt ful. :o

Är jag ensam om det? Trodde jag alla tyckte ju :lol:
Du är INTE ensam om det. Jag tycker också att det finns betydligt snyggare bilar. Min bil t.ex. är mycket mycket snyggare ;)
Men jag får erkänna att jag aldrig sett en i8 IRL. Den kanske ser bättre ut i verkligheten än på bild.
Fast det har jag. Tycker fortfarande den är ful. :lol:
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av apkungen »

Den här kommer att komma ut 2021 men det säger inget om i5 eller i6an. Tror att den kommer komma som årsmodell 2019 fortfarande.
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av vigge50 »

apkungen skrev:
Den här kommer att komma ut 2021 men det säger inget om i5 eller i6an. Tror att den kommer komma som årsmodell 2019 fortfarande.
Det kan vara så med just detta citatet gör mig väldigt osäker på det
We are further expanding the BMW i line-up. In just a few weeks, we will offer an i3 with 50 per cent more battery capacity. In 2018, we will launch a BMW i8 Roadster. This will be followed in 2021 by the BMW i NEXT, our new innovation driver, with autonomous driving, digital connectivity, intelligent lightweight design, a totally new interior and ultimately bringing the next generation of electro-mobility to the road.
Jag får i alla fall känsla av att de inte kommer släppa någon där emellan men de kanske kommer göra det och jag hoppas de gör det.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av danni »

Bjelke skrev:
Vidio skrev:
TiborBlomhall skrev:
iÅTTA
Haha, jo jag vet Tibor, den är väl något snyggare än i3, men jag tycker fortfarande den är hiskeligt ful. :o

Är jag ensam om det? Trodde jag alla tyckte ju :lol:
Jag tycker den är brutalsnygg! :) kört bredvid en som rullar i Sthlm och den är inte precis fulare i mörker :)
Yep, i8 är riktigt snygg. Har ni tänkt på att de har gömt en Porsche 911 i den? :D
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av vigge50 »

Nu kommer rykten att BMW iNext inte alls kommer se ut som konceptet utan likna iPace, vi får väll se hur den blir om några år...

http://insideevs.com/bmw-inext/
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av Teslaspolen »

mati skrev:
Vidio skrev:
TiborBlomhall skrev:
iÅTTA
Haha, jo jag vet Tibor, den är väl något snyggare än i3, men jag tycker fortfarande den är hiskeligt ful. :o

Är jag ensam om det? Trodde jag alla tyckte ju :lol:
Du är INTE ensam om det. Jag tycker också att det finns betydligt snyggare bilar. Min bil t.ex. är mycket mycket snyggare ;)
Men jag får erkänna att jag aldrig sett en i8 IRL. Den kanske ser bättre ut i verkligheten än på bild.
Håller med; i8 ser bara dum ut. En snygg bil är en praktisk bil som inte smutsar ned, typ Model S. :)
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4865
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av chaffis75 »

Teslaspolen skrev:
mati skrev:
Vidio skrev:
TiborBlomhall skrev:
iÅTTA
Haha, jo jag vet Tibor, den är väl något snyggare än i3, men jag tycker fortfarande den är hiskeligt ful. :o

Är jag ensam om det? Trodde jag alla tyckte ju :lol:
Du är INTE ensam om det. Jag tycker också att det finns betydligt snyggare bilar. Min bil t.ex. är mycket mycket snyggare ;)
Men jag får erkänna att jag aldrig sett en i8 IRL. Den kanske ser bättre ut i verkligheten än på bild.
Håller med; i8 ser bara dum ut. En snygg bil är en praktisk bil som inte smutsar ned, typ Model S. :)
Jag har sett en i8 ett par gånger här i byn och jag får säga att de känns extremt löjligt när man hör hur den låter som en gammal sport fossil bil, jag tänka bara, men varför.....
Sedan är den ju snygg tycker jag men de är ju ingen ersättare till familjebilen precis...
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av Zalman3 »

vigge50 skrev:
Nu kommer rykten att BMW iNext inte alls kommer se ut som konceptet utan likna iPace, vi får väll se hur den blir om några år...

http://insideevs.com/bmw-inext/

Nu är tydligen BMW iNext på gång den 11 november.
BMW is going to unveil its Tesla-fighting BMW iNext next week.

BMW wrote in a press release today:

“The #NEXTGen 2020 event is split up into various online formats. It all kicks off with the series “Chasing iNEXT” that has been made in the style of streaming services. The six fun episodes that have been produced by the Cologne-based company btf (bildundtonfabrik, whose work includes “How to sell drugs online (fast)”) are informative, playful, entertaining, ironic and – at many times – surprising. The film crew chase through all sorts of different departments at the BMW Group searching for the BMW iNEXT, whose final design will be revealed for the first time at 2.00 pm (CET) on 11 November at bmw.com/NEXTGen. The series shows the BMW Group, its employees and the technology behind the company’s new flagship from a brand-new perspective. This includes unusual insights into the inner workings of the BMW Group, plus some unexpected moments with international stars. The soundtrack for the series, for example, comes from film score composer and Academy Award winner Hans Zimmer.”
https://electrek.co/2020/11/02/bmw-tesl ... next-week/

2020. A new normal and even more reasons to engage today for a better tomorrow. Let #NEXTGen and its web series give you unique insights into innovations by the BMW Group, as well as the future of mobility – and beyond. Tune in from 11 November 2020 and make sure you check back regularly for the newest product innovations, cutting-edge and entertaining storytelling, as well as the latest thoughts on modern leadership that will reset your mindset.
https://www.bmw.com/en/events/nextgen/i ... y-.-.-.-.-.



EDIT:
While the technical specifications remain shrouded in mystery for the time being, BMW is expected to offer the iNext with various electric motor configurations and different battery packs. The base model is rumored to have around 300 horsepower while the range-topping version could double that output. As far as range is concerned, you should be able to travel for around 400 kilometers (248 miles) in the entry-level variant and more than 600 km (373 miles) with the biggest battery pack, per WLTP.

https://www.motor1.com/news/451982/bmw- ... vember-11/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Banane
Inlägg: 1258
Blev medlem: 21 okt 2020 11:48

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av Banane »

chaffis75 skrev:
Teslaspolen skrev:
mati skrev:
Vidio skrev:
TiborBlomhall skrev:
iÅTTA
Haha, jo jag vet Tibor, den är väl något snyggare än i3, men jag tycker fortfarande den är hiskeligt ful. :o

Är jag ensam om det? Trodde jag alla tyckte ju :lol:
Du är INTE ensam om det. Jag tycker också att det finns betydligt snyggare bilar. Min bil t.ex. är mycket mycket snyggare ;)
Men jag får erkänna att jag aldrig sett en i8 IRL. Den kanske ser bättre ut i verkligheten än på bild.
Håller med; i8 ser bara dum ut. En snygg bil är en praktisk bil som inte smutsar ned, typ Model S. :)
Jag har sett en i8 ett par gånger här i byn och jag får säga att de känns extremt löjligt när man hör hur den låter som en gammal sport fossil bil, jag tänka bara, men varför.....
Sedan är den ju snygg tycker jag men de är ju ingen ersättare till familjebilen precis...

Därför att det inte är en elbil?
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4865
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av chaffis75 »

Banane skrev:
chaffis75 skrev:
[quote="
mati skrev:
Vidio skrev:
TiborBlomhall skrev:
iÅTTA

Haha, jo jag vet Tibor, den är väl något snyggare än i3, men jag tycker fortfarande den är hiskeligt ful. :o

Är jag ensam om det? Trodde jag alla tyckte ju :lol:
Du är INTE ensam om det. Jag tycker också att det finns betydligt snyggare bilar. Min bil t.ex. är mycket mycket snyggare ;)
Men jag får erkänna att jag aldrig sett en i8 IRL. Den kanske ser bättre ut i verkligheten än på bild.
Håller med; i8 ser bara dum ut. En snygg bil är en praktisk bil som inte smutsar ned, typ Model S. :)
Jag har sett en i8 ett par gånger här i byn och jag får säga att de känns extremt löjligt när man hör hur den låter som en gammal sport fossil bil, jag tänka bara, men varför.....
Sedan är den ju snygg tycker jag men de är ju ingen ersättare till familjebilen precis...

Därför att det inte är en elbil?
Jag vet men de är ju inte heller motorn du hör utan de är ett genererat /uppspelat ljud.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Banane
Inlägg: 1258
Blev medlem: 21 okt 2020 11:48

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av Banane »

chaffis75 skrev:


Jag vet men de är ju inte heller motorn du hör utan de är ett genererat /uppspelat ljud.
Den har inga externa högtalare så det som hörs utifrån är inte artificiellt. Det är inne i kupén som ljudet av den trecylindriga motorn förstärks.
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av Swede1 »

Både i3 och i8 syns, olika färger, lite som en raket i Tintin. En stor fördel med i3 är att den har kolfiberplastkaross, kan inte rosta. Sen är folk väldigt delade om de gillar utseendet eller inte, få är oberörda. Ganska jobbigt tycker jag mest, vill egentilgen ha en anonymare bil. Men i3 är enda bilen med en Rex lösning, som fungerar utmärkt nu när laddplatserna börjar bli upptagna.

När man kan provköra BMW’s nästa elbil och ha en rimlig leveranstid är jag intresserad, tills dess får de snacka hur mycket de vill om hur fantastisk den är. Dessutom måste snabbladdarnätverket byggas ut och kostnaden per kwh vara 3-4 kr.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av Zalman3 »

BMW iNext blir inte billig.
Dyrare än Tesla MX.
According to a report by BMWBlog, the BMW iX will likely reach the $100,000 mark



https://www.motor1.com/news/451892/bmw- ... top-price/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av Zalman3 »

Premiär i dag för BMW iNext – så blir nya elbilen
https://www.vibilagare.se/nyheter/premi ... ya-elbilen
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Nästa BMW EV kommer 2021....

Inlägg av dd88 »

Lite info från Augusti, ska fortfarande stämma:

iX1 EV
The electric version of the next generation X1 (will be sold as "iX1") will be available in single-motor and dual-motor configurations with two range options.

Some details about I20 (iNEXT). Production starts in July 2021. Two models are known at the moment. One will have 295hp, the other 430hp (potentially there could be three drivetrain versions but I only see two implemented right now). Both seem to be dual-motor. 20" to 22" wheels. Option choices will be at the level of X5 (2-axle air suspension, soft close doors, Sky Lounge headliner, B&W audio, etc). A notable new option is called "BMW Natural Interaction" - as usual, we should expect this to show up on all higher end BMWs at approximately the same time in 2021.

Pris? Troligtvis inte under miljonen.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Skriv svar