Bjelke skrev:På frågan om det är bättre med Teslas laddare så kan man iaf konstatera att problemet med betalterminaler inte existerar på Teslas laddare iaf
På "vanliga" SuC, dvs dom där man backar in, så är nog problemen ungefär dom samma, allt för smala fickor för att ta sig fram med rullstol.
På dom SuC som är av modellen "kör in" så borde det vara väsentligt bättre eftersom fickorna är bredare. På SuC av typen "2+2" borde det ju fungera bra, där har man ju ingenting på ena sidan bilen, där bör tillgängligheten vara bra.
Det borde ju vara tämligen enkelt för Tesla att se till att åtminstone 1-2 platser på alla SuC har bra tillgänglihet, det är ju egentligen bara att frigöra utrymme runt de yttre platserna. Skulle man implementera prio- och kösystem för SuC i navigatorn som jag och många andra har propagerat för, så skulle det ju dessutom vara en smal sak att reservera dessa platser för rörelsehindrade på väg in till SuC.
/fth