Artikel i media

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Verdi

Re: Artikel i media

Inlägg av Verdi »

TeslaTissel skrev:
Dags igen med en negativ artikel!?

Recharge skriver ned Tesla Model 3.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... 417388e019
Jag tycker det var en balanserad artikel som antagligen stämmer väldigt bra med verkligheten. Visst får de kritik för konstruktionen och visst får Elon en skopa men samtidigt så skriver de följande.
Potentialen att nå en vinstgivande bilproduktion finns, men då gäller det för Tesla att effektivisera.
Batteripaketet i Model 3 har en överlägsen räckvidd i förhållande till sitt pris. Tesla Model 3 är också en relativt kraftfull bilmodell med mycket goda prestanda och grunden till det är en väldigt smart konstruerad och relativt billig elmotor.

"Den här elmotorn är en 'gamechanger' och något som alla biltillverkare borde titta närmare på," säger Sandy Munro.
Tesla har reducerat mängden kabel och konstruerat elektroniska komponenterna i kompakta kluster, ett konstruktionssätt som man lärt sig från de bästa företagen i Silicon Valley. Även kabelhärvan är något som andra biltillverkare borde analysera och lära sig av.
Då finns alla förutsättningar för att skapa ett vinstgivande företag.

Ibland undrar jag över hur vissa här tänker. Är det förbjudet att komma med minsta kritik mot Tesla? Är allt som Elon tar på genialiskt? Jag tycker Tesla gör mycket rätt men att de samtidigt har väldigt mycket att lära.
Användarvisningsbild
mickeisol
Teslaägare
Inlägg: 823
Blev medlem: 05 mar 2014 08:46

Re: Artikel i media

Inlägg av mickeisol »

Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Re: Artikel i media

Inlägg av far1far2 »

Elbil021.jpg
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Artikel i media

Inlägg av Pontus »

Verdi skrev:
TeslaTissel skrev:
Dags igen med en negativ artikel!?

Recharge skriver ned Tesla Model 3.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... 417388e019
Jag tycker det var en balanserad artikel som antagligen stämmer väldigt bra med verkligheten. Visst får de kritik för konstruktionen och visst får Elon en skopa men samtidigt så skriver de följande.
Potentialen att nå en vinstgivande bilproduktion finns, men då gäller det för Tesla att effektivisera.
Batteripaketet i Model 3 har en överlägsen räckvidd i förhållande till sitt pris. Tesla Model 3 är också en relativt kraftfull bilmodell med mycket goda prestanda och grunden till det är en väldigt smart konstruerad och relativt billig elmotor.

"Den här elmotorn är en 'gamechanger' och något som alla biltillverkare borde titta närmare på," säger Sandy Munro.
Tesla har reducerat mängden kabel och konstruerat elektroniska komponenterna i kompakta kluster, ett konstruktionssätt som man lärt sig från de bästa företagen i Silicon Valley. Även kabelhärvan är något som andra biltillverkare borde analysera och lära sig av.
Då finns alla förutsättningar för att skapa ett vinstgivande företag.

Ibland undrar jag över hur vissa här tänker. Är det förbjudet att komma med minsta kritik mot Tesla? Är allt som Elon tar på genialiskt? Jag tycker Tesla gör mycket rätt men att de samtidigt har väldigt mycket att lära.
Bara att du antyder att något Elon nuddat inte blivit till guld är ju anledning till uteslutning och förföljning resten av livet. Vi borde skiva några regler... :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Artikel i media

Inlägg av TeslaTissel »

Pontus skrev:
Verdi skrev:
TeslaTissel skrev:
Dags igen med en negativ artikel!?

Recharge skriver ned Tesla Model 3.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... 417388e019
Jag tycker det var en balanserad artikel som antagligen stämmer väldigt bra med verkligheten. Visst får de kritik för konstruktionen och visst får Elon en skopa men samtidigt så skriver de följande.
Potentialen att nå en vinstgivande bilproduktion finns, men då gäller det för Tesla att effektivisera.
Batteripaketet i Model 3 har en överlägsen räckvidd i förhållande till sitt pris. Tesla Model 3 är också en relativt kraftfull bilmodell med mycket goda prestanda och grunden till det är en väldigt smart konstruerad och relativt billig elmotor.

"Den här elmotorn är en 'gamechanger' och något som alla biltillverkare borde titta närmare på," säger Sandy Munro.
Tesla har reducerat mängden kabel och konstruerat elektroniska komponenterna i kompakta kluster, ett konstruktionssätt som man lärt sig från de bästa företagen i Silicon Valley. Även kabelhärvan är något som andra biltillverkare borde analysera och lära sig av.
Då finns alla förutsättningar för att skapa ett vinstgivande företag.

Ibland undrar jag över hur vissa här tänker. Är det förbjudet att komma med minsta kritik mot Tesla? Är allt som Elon tar på genialiskt? Jag tycker Tesla gör mycket rätt men att de samtidigt har väldigt mycket att lära.
Bara att du antyder att något Elon nuddat inte blivit till guld är ju anledning till uteslutning och förföljning resten av livet. Vi borde skiva några regler... :)
Och? Det finns redan regler för forumet. Det vet vi alla.
Det tråkiga är att vi i vår iver att vara först att kommentera låter reptilhjärnan bestämma över våra handlingar.

Men istället för att kasta snorkråkor kan vi återgå till ämnet. :D

Min kritik handlar om sättet att hantera artiklar.
1. Rubriken: Produktionsanalys av Tesla Model 3: ”De gör alla nybörjarmisstag man kan”

2. Tesla får dåligt betyg för sin konstruktion av Model 3:
Råkarossen skulle vara för komplicerad? Själklart är det för att spara vikt.

3. Konstruktionen är redan bland det bästa som finns: Model 3 har fått högsta poäng någonsin av NHTSA.

4. Den rapport de hänvisar till är en komplett dokumentation de sammanställde. Det nämns i artikeln. Nu är det bara det att just denna går att köpa som en Pdf för $3.000.
Att Tesla plötsligt skulle ändra alla sina konstruktioner nu är ju befängt!

Ett stycke i artikeln:
"Om den här bilen byggdes någon annanstans, och Elon Musk inte fick bestämma över produktionen, skulle de tjäna massor av pengar," säger Sandy Monro. "De håller på att lära sig, de gör alla nybörjarmisstag som andra gjorde för många år sedan," säger Sandy Monro som skickade Tesla en diger lista med förbättringsförslag – totalt 227 punkter.
Råkarossen, sammansatt av stål och aluminium, är Teslas största problem enligt Sandy Monro. Konstruktionen är alldeles för komplicerad med många detaljer som nitas och limmas. Det hade varit betydligt effektivare att göra större karossdelar med färre infästningspunkter.
Senast redigerad av TeslaTissel, redigerad totalt 1 gånger.
Verdi

Re: Artikel i media

Inlägg av Verdi »

Karossen är säkert bra. Men är den tillräckligt billig för att Tesla ska göra vinst? Inte helt oviktigt i sammanhanget.

Att de använder en onödigt negativ rubrik reagerar jag också på.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Artikel i media

Inlägg av evilirish »

TeslaTissel skrev:
Pontus skrev:
Verdi skrev:
TeslaTissel skrev:
Dags igen med en negativ artikel!?

Recharge skriver ned Tesla Model 3.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... 417388e019
Jag tycker det var en balanserad artikel som antagligen stämmer väldigt bra med verkligheten. Visst får de kritik för konstruktionen och visst får Elon en skopa men samtidigt så skriver de följande.
Potentialen att nå en vinstgivande bilproduktion finns, men då gäller det för Tesla att effektivisera.
Batteripaketet i Model 3 har en överlägsen räckvidd i förhållande till sitt pris. Tesla Model 3 är också en relativt kraftfull bilmodell med mycket goda prestanda och grunden till det är en väldigt smart konstruerad och relativt billig elmotor.

"Den här elmotorn är en 'gamechanger' och något som alla biltillverkare borde titta närmare på," säger Sandy Munro.
Tesla har reducerat mängden kabel och konstruerat elektroniska komponenterna i kompakta kluster, ett konstruktionssätt som man lärt sig från de bästa företagen i Silicon Valley. Även kabelhärvan är något som andra biltillverkare borde analysera och lära sig av.
Då finns alla förutsättningar för att skapa ett vinstgivande företag.

Ibland undrar jag över hur vissa här tänker. Är det förbjudet att komma med minsta kritik mot Tesla? Är allt som Elon tar på genialiskt? Jag tycker Tesla gör mycket rätt men att de samtidigt har väldigt mycket att lära.
Bara att du antyder att något Elon nuddat inte blivit till guld är ju anledning till uteslutning och förföljning resten av livet. Vi borde skiva några regler... :)
Och? Det finns redan regler för forumet. Det vet vi alla.
Det tråkiga är att vi i vår iver att vara först att kommentera låter reptilhjärnan bestämma över våra handlingar.

Men istället för att kasta snorkråkor kan vi återgå till ämnet. :D

Min kritik handlar om sättet att hantera artiklar.
1. Rubriken: Produktionsanalys av Tesla Model 3: ”De gör alla nybörjarmisstag man kan”

2. Tesla får dåligt betyg för sin konstruktion av Model 3:
Råkarossen skulle vara för komplicerad? Själklart är det för att spara vikt.

3. Konstruktionen är redan bland det bästa som finns: Model 3 har fått högsta poäng någonsin av NHTSA.

Ett stycke i artikeln:
"Om den här bilen byggdes någon annanstans, och Elon Musk inte fick bestämma över produktionen, skulle de tjäna massor av pengar," säger Sandy Monro. "De håller på att lära sig, de gör alla nybörjarmisstag som andra gjorde för många år sedan," säger Sandy Monro som skickade Tesla en diger lista med förbättringsförslag – totalt 227 punkter.
Råkarossen, sammansatt av stål och aluminium, är Teslas största problem enligt Sandy Monro. Konstruktionen är alldeles för komplicerad med många detaljer som nitas och limmas. Det hade varit betydligt effektivare att göra större karossdelar med färre infästningspunkter.
..men samtidigt så gör man inte nybörjar-elbils-misstag som alla andra gör.

Han räknar mycket på hur man traditionellt sett gjort saker. Det funkar på vissa ställen, men inte på andra, nu när man konstruerar på ett annat sätt.
Verdi

Re: Artikel i media

Inlägg av Verdi »

Elbilars karosser kan ju inte skilja sig jättemycket... som sagt så handlar kritiken inte om att den är dålig utan ev för dyr.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Artikel i media

Inlägg av Svenssons »

Rubriksättningen styrs sällan av artikelförfattaren. Rubriken sätts oftare för att få mer reaktioner och klick än för att återspegla artikeln korrekt tyvärr.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare
Inlägg: 208
Blev medlem: 26 aug 2015 19:49

Re: Artikel i media

Inlägg av R2D2 »

Tror ni att Auto-piloten var igång?

http://www.bt.se/boras/just-nu-vagarbet ... iksvag-40/
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Artikel i media

Inlägg av Teslaspolen »

Artikeln ligger bakom betalvägg.
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare
Inlägg: 208
Blev medlem: 26 aug 2015 19:49

Re: Artikel i media

Inlägg av R2D2 »

Tänkte inte på det, my bad.
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Artikel i media

Inlägg av Teslaspolen »

Inget fel med det i och för sig; journalister ska leva dom med. Men jag blir ju nyfiken vad som står. Klippa-klistra ska man kanske inte göra, men en summering?
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Artikel i media

Inlägg av TeslaTissel »

Expressen har gjort ett test av Volvo S60
- Men handlar mycket/mest?... om Polestar

Själv har jag dålig koll på Polestar, men jag tror inte vi har tagit upp just den plattformen i forumet tidigare?

Saxat ur artikeln:
”Jag tror heller inte att någon spådam såg att hybrider skulle vara den allra hetaste drivlinan. Men så blev det och därför är vi allra mest nyfikna på S60 T8 Polestar Engineered – värstingbilen som tack vare elmotorn ger över 400 hästkrafter.”.

Länk: https://www.expressen.se/motor/bilteste ... aign=bilar
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Artikel i media

Inlägg av 12man »

Vilka vi?
ms 76132 "Eleamore"
Verdi

Re: Artikel i media

Inlägg av Verdi »

TeslaTissel skrev:
Expressen har gjort ett test av Volvo S60
- Men handlar mycket/mest?... om Polestar

Själv har jag dålig koll på Polestar, men jag tror inte vi har tagit upp just den plattformen i forumet tidigare?

Saxat ur artikeln:
”Jag tror heller inte att någon spådam såg att hybrider skulle vara den allra hetaste drivlinan. Men så blev det och därför är vi allra mest nyfikna på S60 T8 Polestar Engineered – värstingbilen som tack vare elmotorn ger över 400 hästkrafter.”.

Länk: https://www.expressen.se/motor/bilteste ... aign=bilar

Herregud. Hybrider är svårt osexiga i min bok. Krånglig lösning som tar mycket plats...
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Artikel i media

Inlägg av bonath »

Verdi skrev:
TeslaTissel skrev:
Expressen har gjort ett test av Volvo S60
- Men handlar mycket/mest?... om Polestar

Själv har jag dålig koll på Polestar, men jag tror inte vi har tagit upp just den plattformen i forumet tidigare?

Saxat ur artikeln:
”Jag tror heller inte att någon spådam såg att hybrider skulle vara den allra hetaste drivlinan. Men så blev det och därför är vi allra mest nyfikna på S60 T8 Polestar Engineered – värstingbilen som tack vare elmotorn ger över 400 hästkrafter.”.

Länk: https://www.expressen.se/motor/bilteste ... aign=bilar

Herregud. Hybrider är svårt osexiga i min bok. Krånglig lösning som tar mycket plats...
...och kamrem... Never more!! :evil:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Artikel i media

Inlägg av mati »

Verdi skrev:
TeslaTissel skrev:
Expressen har gjort ett test av Volvo S60
- Men handlar mycket/mest?... om Polestar

Själv har jag dålig koll på Polestar, men jag tror inte vi har tagit upp just den plattformen i forumet tidigare?

Saxat ur artikeln:
”Jag tror heller inte att någon spådam såg att hybrider skulle vara den allra hetaste drivlinan. Men så blev det och därför är vi allra mest nyfikna på S60 T8 Polestar Engineered – värstingbilen som tack vare elmotorn ger över 400 hästkrafter.”.

Länk: https://www.expressen.se/motor/bilteste ... aign=bilar

Herregud. Hybrider är svårt osexiga i min bok. Krånglig lösning som tar mycket plats...
Det är väl främst i Sverige som hybrider är mycket populära? Kan det möjligen hänga ihop med att en viss svensk/kinesisk biltillverkare inte har några rena elbilar i modellutbudet?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Artikel i media

Inlägg av TiborBlomhall »

Trump använder Tesla i sin marknadsföring:
@realDonaldTrump: Prime Minister @AbeShinzo of Japan has been working with me to help balance out the one-sided Trade with Japan. These are some of the investments they are making in our Country - just the beginning!
1539942153.png
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Artikel i media

Inlägg av Viper »

mati skrev:
Verdi skrev:
TeslaTissel skrev:
Expressen har gjort ett test av Volvo S60
- Men handlar mycket/mest?... om Polestar

Själv har jag dålig koll på Polestar, men jag tror inte vi har tagit upp just den plattformen i forumet tidigare?

Saxat ur artikeln:
”Jag tror heller inte att någon spådam såg att hybrider skulle vara den allra hetaste drivlinan. Men så blev det och därför är vi allra mest nyfikna på S60 T8 Polestar Engineered – värstingbilen som tack vare elmotorn ger över 400 hästkrafter.”.

Länk: https://www.expressen.se/motor/bilteste ... aign=bilar

Herregud. Hybrider är svårt osexiga i min bok. Krånglig lösning som tar mycket plats...
Det är väl främst i Sverige som hybrider är mycket populära? Kan det möjligen hänga ihop med att en viss svensk/kinesisk biltillverkare inte har några rena elbilar i modellutbudet?
En bekants bekant har en XC90 T8 hybrid som tjänstebil, 1 miljon kr ... Han gillar den inte själv ens. Kort räckvidd på batteriet. Efter det så blir bilen slö som ett as och går på en liten surrig bensinmotor. Hans egen åsikt.

Men ... En enig svensk journalistkår kommer med hummersåsdoftande andedräkt hylla elbilar som det bästa som någonsin hänt först när Volvo har något att visa upp. I samma veva så kommer IVL plötsligt att börja räkna rätt och Volvos batterier kommer vara det grönaste som finns på jorden för dom laddas minsann i fabriken med alvstoft ifrån dom småländska skogarna. Typ.
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Artikel i media

Inlägg av mati »

Viper skrev:
Men ... En enig svensk journalistkår kommer med hummersåsdoftande andedräkt hylla elbilar som det bästa som någonsin hänt först när Volvo har något att visa upp. I samma veva så kommer IVL plötsligt att börja räkna rätt och Volvos batterier kommer vara det grönaste som finns på jorden för dom laddas minsann i fabriken med alvstoft ifrån dom småländska skogarna. Typ.
Jag tror du träffar huvudet på spiken. Det är rentav förjävligt att Volvo inte har hängt med de senaste åren. Det bromsar upp hela utvecklingen här i Sverige. Andra länder med egen bilindustri har ju kanske åtminstine någon eller några elbilar i utbudet. Det märkliga är ju att det skrivs en massa skit om batterier trots att Northvolt finns i Sverige. Har skriverifolket bara inte fattat det ännu? Eller är de andra lobbygrupperna helt enkelt så mycket starkare?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Artikel i media

Inlägg av TeslaTissel »

TiborBlomhall skrev:
Trump använder Tesla i sin marknadsföring:
@realDonaldTrump: Prime Minister @AbeShinzo of Japan has been working with me to help balance out the one-sided Trade with Japan. These are some of the investments they are making in our Country - just the beginning!
1539942153.png

Jag vill inte ens se hans Twitterflöde. Rent av pinsamt höra det som väller ut ur media stup i kvarten.

Förstå mig rätt.
Alltså Ingen kritik mot dig Tibor, eller forumet.

- Som är helt fantastiskt!!
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Artikel i media

Inlägg av TeslaTissel »

Viper skrev:
mati skrev:
Verdi skrev:
TeslaTissel skrev:
Expressen har gjort ett test av Volvo S60
- Men handlar mycket/mest?... om Polestar

Själv har jag dålig koll på Polestar, men jag tror inte vi har tagit upp just den plattformen i forumet tidigare?

Saxat ur artikeln:
”Jag tror heller inte att någon spådam såg att hybrider skulle vara den allra hetaste drivlinan. Men så blev det och därför är vi allra mest nyfikna på S60 T8 Polestar Engineered – värstingbilen som tack vare elmotorn ger över 400 hästkrafter.”.

Länk: https://www.expressen.se/motor/bilteste ... aign=bilar

Herregud. Hybrider är svårt osexiga i min bok. Krånglig lösning som tar mycket plats...
Det är väl främst i Sverige som hybrider är mycket populära? Kan det möjligen hänga ihop med att en viss svensk/kinesisk biltillverkare inte har några rena elbilar i modellutbudet?
En bekants bekant har en XC90 T8 hybrid som tjänstebil, 1 miljon kr ... Han gillar den inte själv ens. Kort räckvidd på batteriet. Efter det så blir bilen slö som ett as och går på en liten surrig bensinmotor. Hans egen åsikt.

Men ... En enig svensk journalistkår kommer med hummersåsdoftande andedräkt hylla elbilar som det bästa som någonsin hänt först när Volvo har något att visa upp. I samma veva så kommer IVL plötsligt att börja räkna rätt och Volvos batterier kommer vara det grönaste som finns på jorden för dom laddas minsann i fabriken med alvstoft ifrån dom småländska skogarna. Typ.
Det är nog så, rör inte min VOLVO!?
Verdi

Re: Artikel i media

Inlägg av Verdi »

Jan-Erik Berggren classic från juli: https://www.expressen.se/motor/kopaochs ... ?bullet=10

Här hyllar han I-Pace utan förbehåll. Inte ett kritiskt ord om avsaknad av laddnätverk och avsaknad av 3-fas laddning. Samtidigt som han liksom förolämpar Tesla i form av "beröm". Så jäkla avigt. Kanske borde Tesla också börja muta motorjournalister med exklusiva resor och provkörningar?
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Artikel i media

Inlägg av joel80 »

Läser automotorsport och blir lite fundersam på hur faan dom räknat. Och att reportern inte har koll på snabbladdare.. kallar alla typ2-laddare snabbladdare, eftersom en Volvo-hybrid då kan ladda snabbare än i ett shucko-uttag... Att hon också skriver att Volvon tar trefas. Och sen uträkningen.. Kan nån förklara för mig hur bränslekostnaderna har räknats???
Skärmklipp 2018-10-20 11.26.11.png
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Skriv svar