Artikel i media

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Artikel i media

Inlägg av bullen »

Om han klantar till det med elbilar... blir det då en ny Diess-el-gate?
Användarvisningsbild
TeslaX Anders
Teslaägare
Inlägg: 162
Blev medlem: 09 nov 2016 21:27
Ort: Mölndal

Re: Artikel i media

Inlägg av TeslaX Anders »

bullen skrev:
Om han klantar till det med elbilar... blir det då en ny Diess-el-gate?Bild
:lol: :lol: :lol:
MX 90D Midnight Silver med namnet "Bumblebee".
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Artikel i media

Inlägg av Laban »

mati skrev:
Marginellt mer än e-Golf vet jag inte. En e-Golf kostar 400k och då är den ganska välutrustad. Min e-Golf har betydligt mer utrustning och features än min Model S. Och vi vet inte vad en Model 3 kommer att kosta i Sverige, men jag räknar med 500k och uppåt. Visst, då är det en större bil med större batteri. Men jämförelsen haltar. Därmed vill jag inte säga ett en e-Golf är billig. För det är den verkligen inte.
Nuvarande Tesla kurs är 12.6 för Model S vilket ger 441k för Model 3. Rimligtvis borde det bli lite bättre kurs på Model 3 så det känns lite pessimistiskt att räkna med 500k. Om nu inte kronan försvagas ännu mer. Ser man sedan modellmässigt så har Golf ett utgångspris på 180k, Audi A4 Sedan 340k. För min del innebär det att Model 3 ligger hyfsat rätt i kurs även utan subventioner. För e-Golf är det lite värre, skulle säga minst 100k för mycket.

Tillägg: nu var jag lite snabb där, hade gjort några tillval där på Model S på svenska sidan. Nuvarande Model S kurs är ~12.1 vilket ger 423 000 för Model 3.
Samtidigt har du rätt, vi vet inte vad ID-bilarna kommer att kosta när de släpps, men vi kan vara ganska säkra på att de blir billigare än billigaste Teslan.
ID Buzz är en jättespännande bil som jag ser fram emot. Sambon är redan inställd på att vi ska ha en sån. Jag ställer mig lite avvaktade tills jag ser den, men jag gillar konceptet. :)
Den korta Golf varianten lär bli billigare än Model 3, det vore konstigt annars. Det återstår väl att se om I.D Crozz blir billigare än Model Y. Personligen är jag lite skeptisk men blir förstås glatt överraskad om så blir fallet. Jag gillar alla I.D koncepten, tycker de har lyckats med något som ser modernt ut utan några Mirai vibbar. Få se om de gör som Jaguar och behåller konceptens design till produktion, om än kanske utan kantiga rattar. Hmm, kollade precis på ID Crozz, den är jag kanske lite skeptisk till designmässigt.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Artikel i media

Inlägg av mati »

Laban skrev:
Den korta Golf varianten lär bli billigare än Model 3, det vore konstigt annars. Det återstår väl att se om I.D Crozz blir billigare än Model Y. Personligen är jag lite skeptisk men blir förstås glatt överraskad om så blir fallet. Jag gillar alla I.D koncepten, tycker de har lyckats med något som ser modernt ut utan några Mirai vibbar. Få se om de gör som Jaguar och behåller konceptens design till produktion, om än kanske utan kantiga rattar. Hmm, kollade precis på ID Crozz, den är jag kanske lite skeptisk till designmässigt.
Glöm inte att e-Golfen var från början en alibibil, dvs en elbil som har skapats för att de var tvungna att ha en sådan i modellprogrammet. Den råkade bli lite för bra vilket gjorde den oväntat populär, framförallt i Norge, men nu med större batteri även i andra länder. Den produceras i mycket små volymer, jämfört med vad VW spottar ur sig i vanliga fall. Den byggs dessutom in en fabrik som inte är anpassad för storskalig massproduktion, vilket gör den lite extra dyr. Tanken med e-Golf har tyvärr aldrig varit att den skulle bli en billig elbil för den breda massan. Annat med I.D.-serien som kommer att massproduceras i helt andra volymer. Det är så priserna kommer att falla. Vad som kommer hända med andrahandsvärdet på min e-Golf om några år blir kanske ett bekymmer då.
I.D. Crozz tycker jag inte heller är så lyckad designmässigt. Men den enda prototypen som finns att titta på idag är nog bara en fingervisning. Den har ju inte ens en öppningsbar baklucka, dvs den är inte färdig. Jag utgår ifrån att den kommer att bli lite mindre vågad när den väl kommer ut på marknaden. Tyskarna, och framförallt VW, är konservativa när det gäller formspråket.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Artikel i media

Inlägg av Laban »

mati skrev:
.. Tanken med e-Golf har tyvärr aldrig varit att den skulle bli en billig elbil för den breda massan. Annat med I.D.-serien som kommer att massproduceras i helt andra volymer. Det är så priserna kommer att falla. Vad som kommer hända med andrahandsvärdet på min e-Golf om några år blir kanske ett bekymmer då.
Jag köper att den aldrig var meningen att sälja i några större volymer. Och det är väl det som är det sorgliga i kråksången, för det är ett aktivt val de har gjort, precis som Dieselgate..
I.D. Crozz tycker jag inte heller är så lyckad designmässigt. Men den enda prototypen som finns att titta på idag är nog bara en fingervisning. Den har ju inte ens en öppningsbar baklucka, dvs den är inte färdig. Jag utgår ifrån att den kommer att bli lite mindre vågad när den väl kommer ut på marknaden. Tyskarna, och framförallt VW, är konservativa när det gäller formspråket.
Framtiden lär utvisa. Tyvärr är Buzz 4 år bort. De borde ha börjat med den :-)
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Artikel i media

Inlägg av mati »

På tal om det. Hittade detta precis. Strunta i att han pratar tyska, det är ointressant. Det som är viktigt är bilderna han visar i sin Auto-Bild (från 4:50)
VW I.D. kommer att heta NEO. Den har i motsats till konceptbilen vanliga dörrar, speglar och strålkastare. Den är kortare än en Golf, men större invändigt. VW anger att batteriet kommer att kosta mindre än 100€/kWh. Den kommer att säljas med 40, 50 och 60 mils räckvidd. Batterierna är då på 60kWh och uppåt. Försäljning i Europa startar i slutet på 2019.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Artikel i media

Inlägg av nek0 »

Laban skrev:
mati skrev:
.. Tanken med e-Golf har tyvärr aldrig varit att den skulle bli en billig elbil för den breda massan. Annat med I.D.-serien som kommer att massproduceras i helt andra volymer. Det är så priserna kommer att falla. Vad som kommer hända med andrahandsvärdet på min e-Golf om några år blir kanske ett bekymmer då.
Jag köper att den aldrig var meningen att sälja i några större volymer. Och det är väl det som är det sorgliga i kråksången, för det är ett aktivt val de har gjort, precis som Dieselgate..
I.D. Crozz tycker jag inte heller är så lyckad designmässigt. Men den enda prototypen som finns att titta på idag är nog bara en fingervisning. Den har ju inte ens en öppningsbar baklucka, dvs den är inte färdig. Jag utgår ifrån att den kommer att bli lite mindre vågad när den väl kommer ut på marknaden. Tyskarna, och framförallt VW, är konservativa när det gäller formspråket.
Framtiden lär utvisa. Tyvärr är Buzz 4 år bort. De borde ha börjat med den :-)
Vilken av modellerna som idag finns att köpa förutom Tesla är menad att säljas i några större volymer? Jag ser ingen.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Artikel i media

Inlägg av Laban »

mati skrev:
På tal om det. Hittade detta precis. Strunta i att han pratar tyska, det är ointressant. Det som är viktigt är bilderna han visar i sin Auto-Bild (från 4:50)
VW I.D. kommer att heta NEO. Den har i motsats till konceptbilen vanliga dörrar, speglar och strålkastare. Den är kortare än en Golf, men större invändigt...
Den såg liten ut på den bilden, vilket kanske inte är så konstigt om den är kortare än Golf. 100$/kWh är intressant, Semin indikerar priser på 75$/kWh. Revolutionen är nära. Frågan är när vi ser något i närheten av dessa priser ut till kund. Tesla behöver få lite konkurrens, 75D till 100D kostar ju aningen mer än så :-)
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Artikel i media

Inlägg av frippe »

mati skrev:
På tal om det. Hittade detta precis. Strunta i att han pratar tyska, det är ointressant. Det som är viktigt är bilderna han visar i sin Auto-Bild (från 4:50)
VW I.D. kommer att heta NEO. Den har i motsats till konceptbilen vanliga dörrar, speglar och strålkastare. Den är kortare än en Golf, men större invändigt. VW anger att batteriet kommer att kosta mindre än 100€/kWh. Den kommer att säljas med 40, 50 och 60 mils räckvidd. Batterierna är då på 60kWh och uppåt. Försäljning i Europa startar i slutet på 2019.
Kortare än Golf, menar du e-golfen eller kombin?
Blir den kortare än e-golfen och rymligare invändigt blir det i stort inget bagagerum kvar alls. Helt meningslöst då för en familj som bara vill ha en bil.
Suck säger jag bara.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Artikel i media

Inlägg av Jerker »

Jag upptäckte att Auto Bild finns på Readly:
Auto Bild VW ID 1.png
Auto Bild VW ID 2.png
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Artikel i media

Inlägg av Jerker »

Här är testet av model 3 som han nämner också:
Auto Bild Tesla M3 1.png
Auto Bild Tesla M3 2.png
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Artikel i media

Inlägg av mati »

frippe skrev:
Kortare än Golf, menar du e-golfen eller kombin?
Blir den kortare än e-golfen och rymligare invändigt blir det i stort inget bagagerum kvar alls. Helt meningslöst då för en familj som bara vill ha en bil.
Suck säger jag bara.
Vanliga Golf. Men med större hjulbas. Glöm inte att huven blir betydligt kortare än på en ice-bil. Så sett är det fullt möjligt att göra den större invändigt, trots att den är mindre på utsidan. I Model 3 har man väl i princip gjort samma sak.
Visst hade det varit bättre med en kombiversion, den saken är klar. Men den kanske kommer senare.
Jag tror att de siktar in sig på vanliga Golf-kunder först. Golf är den mestsålda bilen i Tyskland. Precis på samma sätt som Tesla har designat Model 3 som en sedanbil tyvärr. Det är där de ser den stora kundgruppen.
Jag tror att de flesta tillverkarna i detta skede struntar i svenskarnas förkärlek för stora kombibilar. ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Artikel i media

Inlägg av Laban »

Vet inte om Model 3 riktar in sig på den stora kundgruppen i USA. Ni hittar jag inte grafen jag letar efter men jag har för mig att crossover segmentet har 30% marknadsandel i USA. Och premium sedan segmentet med ex BMW 3 serien, Audi A4 osv minskar kraftigt. Vissa menar att det beror till stor del på Model 3 (som redan säljer mer än hela Audi A4 serien) , andra att det har främst att göra med den vikande trenden för sedan vs crossover. En kombination av båda kanske är det korrekta svaret.
Senast redigerad av Laban, redigerad totalt 2 gång.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Artikel i media

Inlägg av mati »

Tack Jerker, det var ju bra.
Kul att läsa recensionen om Model 3. Den är ju riktigt positiv, totalt oväntat att få läsa detta i en tysk petrolhead-biltidning. Snacka om attitydförändring.
Intressant att de anser att Model 3 är avsevärt tystare än S/X. Det påtagliga vägljudet och vindbruset är ju verkligen nånting som förstör en del av upplevelsen med en elbil. Det är också en av anledningarna varför jag föredrar e-Golfen framför Teslan. Den är så mycket tystare.
Bra att de har fått ordning på det nu.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Artikel i media

Inlägg av Jerker »

En sak som jag tycker är värd att notera är att plattformen I.D. har bakhjulsdrift som bas och en motor fram som tillägg. Man går alltså på Teslas linje här. Den stora trenden med framhjulsdrivna bilar bryts alltså. Alla andra elbilstillverkare så här långt har väl framhjulsdrift, om jag inte har missat nån?

Varför lägger man motorn bak som standard? Är det för att det stora vridmomentet och avsaknaden av en tung framvagn kräver bakhjulsdrift?
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3247
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Artikel i media

Inlägg av Niklas Z »

Det finns några argument för framhjulsdrift kontra bakhjulsdrift som faller bort när man går över från ICE till elmotorer.

1. Om motor och växellåda sitter fram blir lätt bilen framtung. Då ger framhjulsdrift bättre drivförmåga i halka (dvs när accelerationen är så låg att ingen nämnvärd viktförskjutning sker). Elmotorns lägre vikt tar bort den fördelen.
2. Tillverkningsprocessen blir enklare om motor, växellåda, drivaxlar och allt sådant kan monteras som en enhet och sedan på linan tryckas in underifrån i karossen. Det spar pengar jämfört med motor fram, växellåda bakom, kardanaxel, slutväxel med differentialer i bakaxel. Med elmotor vid bakaxel försvinner denna fördel.
3. För normala förare är det lättare att hantera ett släpp orsakat av gaspådrag (eller kraftig motorbroms) om det sker fram än bak. Med utvecklingen av antisladd- och antislirsystem har den fördelen minskat och med de goda möjligheterna att finreglera elmotorns kraftflöde så så är förutsättningarna än bättre.

Den kompakta elmotorn kan i stället placeras direkt vid bakaxeln, vilket spar utrymme och när man slipper motor fram kan deformationszoner utformas med större frihet. Dessutom brukar köregenskaperna vinna på mer vikt bakåt och bakhjulsdrift.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Artikel i media

Inlägg av Laban »

Niklas Z skrev:
Den kompakta elmotorn kan i stället placeras direkt vid bakaxeln, vilket spar utrymme och när man slipper motor fram kan deformationszoner utformas med större frihet.
Neo ser ut att ha väldigt kort front så det ligger nog en del i detta. Den lär väl knappast få fyrhjulsdrift heller.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Verdi

Re: Artikel i media

Inlägg av Verdi »

mati skrev:
Tack Jerker, det var ju bra.
Kul att läsa recensionen om Model 3. Den är ju riktigt positiv, totalt oväntat att få läsa detta i en tysk petrolhead-biltidning. Snacka om attitydförändring.
Intressant att de anser att Model 3 är avsevärt tystare än S/X. Det påtagliga vägljudet och vindbruset är ju verkligen nånting som förstör en del av upplevelsen med en elbil. Det är också en av anledningarna varför jag föredrar e-Golfen framför Teslan. Den är så mycket tystare.
Bra att de har fått ordning på det nu.
Min S är inte "påtagligt bullrig" trots 21" fälgar. Tror du har nåt knas med dörrarna eller nåt.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Artikel i media

Inlägg av mati »

Verdi skrev:
mati skrev:
Tack Jerker, det var ju bra.
Kul att läsa recensionen om Model 3. Den är ju riktigt positiv, totalt oväntat att få läsa detta i en tysk petrolhead-biltidning. Snacka om attitydförändring.
Intressant att de anser att Model 3 är avsevärt tystare än S/X. Det påtagliga vägljudet och vindbruset är ju verkligen nånting som förstör en del av upplevelsen med en elbil. Det är också en av anledningarna varför jag föredrar e-Golfen framför Teslan. Den är så mycket tystare.
Bra att de har fått ordning på det nu.
Min S är inte "påtagligt bullrig" trots 21" fälgar. Tror du har nåt knas med dörrarna eller nåt.
Alla S är olika. Vilken bil jag än har kört så har jag aldrig upplevt att två bilar var lika. Senaste låne-S jag hade brummade nästan som en fossilbil. Den innan dess var tyst som i graven. Jättekonstigt. Min bil gör för det första ett vinande motorljud. Det spelar ingen roll om jag kör i range mode eller inte. Den främre motorn hörs hela tiden. Det är ganska påtagligt. Vägljudet har jag alltid stört mig på. Den här bilen är avsevärt bullrigare än min förra. Med sommardäck är det värre än med vinterdäck. Både 19". Vindbruset beror lite på väderomständigheterna. Men om vägarna är våta låter det som att man står i duschen. Jag tror det är panoramataket som gör att det väsnas så.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Artikel i media

Inlägg av mati »

Laban skrev:
I mina ögon snyggare än prototypen (NEO), kan nog bli en riktig storsäljare globalt sett.
Ja, den ser inte så dum ut. Mer som en vanlig bil och inte som en designstudie. Den borde bli en succé kan man tycka. Om nu prisuppgifterna på under 30000€ stämmer.
Jag gillar de variabla stolarna där bak som går att skjuta fram om man behöver mer bagageutrymme. Det står ju att den är lika stor som en Passat invändigt. Jag antar att de menar själva kupén och inte bagaget, för det kan jag inte se hur det skulle gå till i så fall.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Artikel i media

Inlägg av Laban »

mati skrev:
Tack Jerker, det var ju bra.
Kul att läsa recensionen om Model 3. Den är ju riktigt positiv, totalt oväntat att få läsa detta i en tysk petrolhead-biltidning. Snacka om attitydförändring.
Också värt att notera att en del av klagomålen rörde bromssträcka och vägkänsla. De verkar ha kört med standard fälgarna och enligt detta test så är det rätt stor skillnad om man väljer 19" fälgarna med tillhörande däck:



Bättre grepp ger lite bättre acceleration, kortare bromssträcka. De hävdar även att det var bättre komfort eftersom 19" däcken ska köras med lägre tryck.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Artikel i media

Inlägg av Laban »

Laban skrev:
Däremot vet jag inte om Model 3 riktar in sig på den stora kundgruppen i USA. Ni hittar jag inte grafen jag letar efter men jag har för mig att crossover segmentet har 30% marknadsandel i USA. Och premium sedan segmentet med ex BMW 3 serien, Audi A4 osv minskar kraftigt. Vissa menar att det beror till stor del på Model 3 (som redan säljer mer än hela Audi A4 serien) , andra att det har främst att göra med den vikande trenden för sedan vs crossover. En kombination av båda kanske är det korrekta svaret.
På tal om detta så är BMW 3 serien den vanligaste bilen att byta ifrån för Model 3 köparna, . 6:40 in. Kanske ligger en del i http://www.thedrive.com/sheetmetal/1455 ... xpert-says
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Artikel i media

Inlägg av Geni87 »

Vet inte om detta har postats tidigare på forumet, sökte men hittade inget iaf. VW kommer bygga 500 000 batteripack om året i sin fabrik i Braunschweig som ett första steg, för att sedan expandera i Europa, USA och Kina. Det handlar alltså i nuläget inte om battericeller, men väl tillverkning/montering av moduler och kompletta pack.

Det känns som att VW:s planer angående elektrifiering kan accelereras ytterligare nu i och med att Müller åker ut och ersätts med Herbert Diess, som ju är en känd elbilsförespråkare. Det spekuleras även i att den nya ledninge tittar på att omvärdera beslutet att förlita sig på externa leverantörer för sina battericeller. De har ju sedan tidigare ett pilotprojekt för tillverkning av battericeller i Salzgitter, förhoppningsvis läggs mer fokus på det området nu. Tror det kommande året kan bli spännande. :)

https://electrek.co/2018/04/12/volkswag ... k-factory/
https://www.electrive.com/2018/04/12/vw ... unschweig/
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 649
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Artikel i media

Inlägg av HerrNilsson »

Kanye West lovordar sin Tesla.
https://www.cnet.com/news/kanye-west-tw ... elon-musk/

Som dom säger, Tesla behöver inga reklamkampanjer när sånt här finns.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Artikel i media

Inlägg av Geni87 »

HerrNilsson skrev:
Kanye West lovordar sin Tesla.
https://www.cnet.com/news/kanye-west-tw ... elon-musk/

Som dom säger, Tesla behöver inga reklamkampanjer när sånt här finns.
West och Musk verkar ha blivit buddies... Elon sa ju i Mars att hans inspiration är Kanye West. :)

Kanske något i stil med: "You boost my streaming numbers and I'll boost your car sales!" :P
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Skriv svar