Artikel i media

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Artikel i media

Inläggav R2D2 » 15 maj 2018 06:53

Samverkansnämden i Ulricehamn inte inte kända för att vara tydliga eller smidiga direkt...

http://www.ut.se/ulricehamn/tesla-overk ... onsavgift/
Tesla Ulricehamn.PNG
Reserverad Model 3
KIA Niro PHEV 2018
R2D2

Inläggav Jerka » 15 maj 2018 07:28

Så om jag fattar det rätt så har Tesla inväntat beslutet om bygglov, men inte startbeskedet, som kom tre dagar senare? Det är dessa tre dagars tjuvstart som kommunen bråkar om?

Utan att vara särskilt insatt så känns det spontant som lite paragrafrytteri. Vad har kommunen lidit för skada av det här?
Jerka

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 15 maj 2018 08:08

Jerka skrev:Så om jag fattar det rätt så har Tesla inväntat beslutet om bygglov, men inte startbeskedet, som kom tre dagar senare? Det är dessa tre dagars tjuvstart som kommunen bråkar om?

Utan att vara särskilt insatt så känns det spontant som lite paragrafrytteri. Vad har kommunen lidit för skada av det här?

Det är väl som allt annat som har med kommun och stat att göra, idioterna som arbetar där vill utnyttja den lilla makt de har. Det är en viss typ av människa som klarar av att arbeta utan att prestera något år efter år. Nu lär de bränna kommunens pengar på en rättsprocess utan att behöva stå still svars för det.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav Teslaägare mati » 15 maj 2018 08:51

OfarligTesla skrev:Det är väl som allt annat som har med kommun och stat att göra, idioterna som arbetar där vill utnyttja den lilla makt de har. Det är en viss typ av människa som klarar av att arbeta utan att prestera något år efter år. Nu lär de bränna kommunens pengar på en rättsprocess utan att behöva stå still svars för det.

Jag brukar säga att en del människor jobbar som tjänstemän på kommunen eftersom de inte får jobb någon annanstans. Jag har fått mycket skit för den åsikten. Men jag håller fast vid den, för det är så det är. :twisted:
e-Golf 2018
Model S som andrabil
Förbokat Audi e-tron med dragkrok!
mati
Teslaägare

Inläggav Teslaägare 12man » 15 maj 2018 09:12

Samverkansnämnden... Motverkan snarare
Men är mer och mer sånt här när kommunavdelningar försöker leka affär, förr gjorde de så lite som möjligt för pengar de fick sig tilldelade, numera slår de knut på sig själva för att dra in pengar utöver skatten..

213472 SEK, är ju helt ur fas med andra straff
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bjelke » 15 maj 2018 09:51

mati skrev:
OfarligTesla skrev:Det är väl som allt annat som har med kommun och stat att göra, idioterna som arbetar där vill utnyttja den lilla makt de har. Det är en viss typ av människa som klarar av att arbeta utan att prestera något år efter år. Nu lär de bränna kommunens pengar på en rättsprocess utan att behöva stå still svars för det.

Jag brukar säga att en del människor jobbar som tjänstemän på kommunen eftersom de inte får jobb någon annanstans. Jag har fått mycket skit för den åsikten. Men jag håller fast vid den, för det är så det är. :twisted:

Jag har flera exempel på det bara häromkring i våra små kommuner... Och jag brukar säga exakt samma sak.
Även jag har en refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få lite mer fri Supercharging.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare mati » 15 maj 2018 14:00

Bjelke skrev:Jag har flera exempel på det bara häromkring i våra små kommuner... Och jag brukar säga exakt samma sak.

Det är väl ett mycket vanligt fenomen framförallt i mindre kommuner på landsbygden. Som Göteborg till exempel. :twisted:
e-Golf 2018
Model S som andrabil
Förbokat Audi e-tron med dragkrok!
mati
Teslaägare

Inläggav LarsL » 15 maj 2018 19:13

Vasp skrev:Jag är i bussbranchen. Själv tycker jag att gasbussar är bättre än dieselbussar. Låter mindre och går behagligare. En gasbuss kan även tankas över natten. Att tanka en dieselbuss tar tid det med. Mellan 10-15 min på mitt jobb. Är ju ett antal hundra liter som ska i.

Har bara hört om biblioteksbussen i Kungsbacka, en Scania. Den tar riktigt lång tid att ladda och de kan inte göra det på natten för de har inte gasladdare i huset. Dessutom måste den laddas flera gånger i veckan jämt emot dieseln som gick en hel vecka utan tankning.

Sen ska vi kanske inte gå in på riskerna med att ha två gasbombar ombord...
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Bokat Model 3, med dragkrok!
Användarvisningsbild
LarsL

Inläggav Vasp » 15 maj 2018 20:40

Lokaltrafiken här i Skellefteå har nästan bara gasbussar. i nya bussgaraget som håller på att byggas ska 30-40 lokalbussar kunna stå på rad och nattankas.
Vasp

Inläggav Teslaägare danni » 15 maj 2018 21:15

R2D2 skrev:Samverkansnämden i Ulricehamn inte inte kända för att vara tydliga eller smidiga direkt...

http://www.ut.se/ulricehamn/tesla-overk ... onsavgift/

Det här är ju helt makalöst. Byråkrati när den är som allra sämst.
Model X P100D / obsidian black / ultra white / kolfiber / 22" Onyx / all utrustning
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Min rabattlänk: http://ts.la/danni1257
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon