Re: Artikel i media
Postat: 17 maj 2018 08:00
Nya numret av AMS är verkligen ett elbilsnummer.
Dom verkar ha fattat vad som är på gång...
Dom verkar ha fattat vad som är på gång...
Är den så bra att man kan gå till Pressbyrån köpa den och slänga in i fikarummet på jobbet, så att någon halvintresserad gör slag i saken, kanske?bonath skrev:Nya numret av AMS är verkligen ett elbilsnummer.
Dom verkar ha fattat vad som är på gång...
Det verkar tagit extra fart efter att chefredaktören köpte en BMW i3!bonath skrev:Nya numret av AMS är verkligen ett elbilsnummer.
Dom verkar ha fattat vad som är på gång...
Det står en hel del.zyax skrev:Är den så bra att man kan gå till Pressbyrån köpa den och slänga in i fikarummet på jobbet, så att någon halvintresserad gör slag i saken, kanske?bonath skrev:Nya numret av AMS är verkligen ett elbilsnummer.
Dom verkar ha fattat vad som är på gång...
Nåt vi känner igen?danni skrev:Det verkar tagit extra fart efter att chefredaktören köpte en BMW i3!bonath skrev:Nya numret av AMS är verkligen ett elbilsnummer.
Dom verkar ha fattat vad som är på gång...
Tänk på oss skogsägare, vi vill sälja träden!_TonyV skrev:För de som vill spara ett och annat träd i skogen så finns AMS numer ochså på Readly, så på din närmsta digitalskärm.
Siffrorna, titta på siffrorna! Det är verkligen positivt, och tendensen jag själv märkt av i mitt engagemang för el-fordon!bonath skrev:Det står en hel del.zyax skrev:Är den så bra att man kan gå till Pressbyrån köpa den och slänga in i fikarummet på jobbet, så att någon halvintresserad gör slag i saken, kanske?bonath skrev:Nya numret av AMS är verkligen ett elbilsnummer.
Dom verkar ha fattat vad som är på gång...
Du får väl bläddra innan du köper den.
Alldeles riktigt.joel80 skrev:Tycker sista meningen är missvisande. Än så länge borde snarare bonus-malus ha en uppbromsande effekt för att accelerera den efter 1a juli! Andra halvåret i år lär det äka så mycket som biltillverkarna bara klarar av att leverera. Det verkar ju vara det största problemet i ökningen just nu!
Trodde först artikeln var 3-4 år gammal. Har karln legat under en sten?fnystrom skrev:En ny artikel full av elbilsmyter:
https://m3.idg.se/2.1022/1.702617/anled ... kopa-elbil
Inkluderar till och med en bild på en brinnande elbil. Undrar om han vet hur många fossilbilar som brinner varje år?
Bilden kommer från en MSB rapport där är den försedd med denna bildtextfnystrom skrev:En ny artikel full av elbilsmyter:
https://m3.idg.se/2.1022/1.702617/anled ... kopa-elbil
Inkluderar till och med en bild på en brinnande elbil. Undrar om han vet hur många fossilbilar som brinner varje år?
Men enligt experter som Mitt i pratat med är elbilar inte mer riskabla än vanliga bilar. Lars Hoffmann jobbar på elbilsutvecklaren Nevs och anlitas som expert av Myndigheten för samhällskydd och beredskap (MSB). Han säger att det är väldigt ovanligt att elbilar brinner. Och när de väl gör det är brandorsaken oftast inte kopplad till elen.
Vad roligt att det var en hybrid som troligtvis började brinna pga ICEfrippan skrev:Här är lite om branden som M3 hänvisade till.
https://mitti.se/nyheter/elbil-borjade- ... -stockholm
Som man har hört tidigare och som står i artikeln är inte elbilar farligare än ice-bilar
Men enligt experter som Mitt i pratat med är elbilar inte mer riskabla än vanliga bilar. Lars Hoffmann jobbar på elbilsutvecklaren Nevs och anlitas som expert av Myndigheten för samhällskydd och beredskap (MSB). Han säger att det är väldigt ovanligt att elbilar brinner. Och när de väl gör det är brandorsaken oftast inte kopplad till elen.
Jag blir så trött på dessa bakåtsträvare, men dom kan ju stå där sen med sina osäljbara fosilbränbarefnystrom skrev:En ny artikel full av elbilsmyter:
https://m3.idg.se/2.1022/1.702617/anled ... kopa-elbil
Inkluderar till och med en bild på en brinnande elbil. Undrar om han vet hur många fossilbilar som brinner varje år?
Den vanligaste orsaken till bilbränder brukar vara att branden är anlagd. Utöver det är 12V-systemet en vanlig källa till bränder, något som finns i både ICE-bilar och elbilar. Men när det kommer till HV-systemet i elbilen kontra förbränningsmotorn, bränslesystem etc lär bränder vara vanligare i den senare. Kraven på elsystem på över 60V i bilar är väldigt tuffa när det kommer till t.ex. isolationsfel.Toja skrev:Jag blir så trött på dessa bakåtsträvare, men dom kan ju stå där sen med sina osäljbara fosilbränbarefnystrom skrev:En ny artikel full av elbilsmyter:
https://m3.idg.se/2.1022/1.702617/anled ... kopa-elbil
Inkluderar till och med en bild på en brinnande elbil. Undrar om han vet hur många fossilbilar som brinner varje år?
Låter rimligt. Har för mig att om andelen koncentrerad spolarvätska är hälften eller mer brinner det mycket bra. Större brandrisk vid krock på vintern mao. Är väl dock inte så vanligt med bränder vid krock rent generellt.Leo skrev:Vanligaste orsaken till bränder "vid en krock" har jag för mig är att spolarvätskebehållaren spricker, sprider ut lättantändlig spolarvätska över varma motordelar (turbo, topplock, grenrör osv). Lär ju vara betydligt mindre risk för en elbil i det avseendet.
Förutom om det är en amerikansk bil eller i alla fall om det är en bil i en amerikansk film...Geni87 skrev:Är väl dock inte så vanligt med bränder vid krock rent generellt.