Renault Zoe 41 kWh

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Wozzer
Inlägg: 19
Blev medlem: 29 nov 2016 12:19

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Wozzer »

Jag kör Zoe med 22kWh batteri. Kör 11 mil om dagen och har ingen laddare hemma. Men på jobbet har jag en enfas-kontakt jag lånar.

Bor i Norrtälje. En stad med en supercharger och en medelsnabb laddare. Har funkat sedan september. Men fasar för sommaren när alla sommargäster kommer. Då kommer det bli kö vid den laddaren.

Dock så är jag mycket nöjd med ekonomin och min Zoe :-) håller tummarna för flera stolpar snart bara.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Jerker »

Wozzer skrev:
Jag kör Zoe med 22kWh batteri. Kör 11 mil om dagen och har ingen laddare hemma. Men på jobbet har jag en enfas-kontakt jag lånar.

Bor i Norrtälje. En stad med en supercharger och en medelsnabb laddare. Har funkat sedan september. Men fasar för sommaren när alla sommargäster kommer. Då kommer det bli kö vid den laddaren.

Dock så är jag mycket nöjd med ekonomin och min Zoe :-) håller tummarna för flera stolpar snart bara.
Ah! I Norrtälje var jag förra veckan. Ställde mig vid laddaren på Campusområdet och laddade medan jag besökte en vän. 22 kW, funkade bra!
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Bod »

Norrtälje har väl ingen SuC? Har större delen av släkten bor där. Det finns dock två snabbladdare. En vid Telje energi och en på Campusområdet.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Bjelke »

Bod skrev:
Norrtälje har väl ingen SuC?...
Näe inte vad jag vet iaf...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av vigge50 »

Bjelke skrev:
Bod skrev:
Norrtälje har väl ingen SuC?...
Näe inte vad jag vet iaf...
Är det ytterligare ett tecken på att Tesla är överlägsna snabbladdare?
Har flera gånger hört vissa säga iPad fast att de menar en helt annan pekplatta men de säger iPad istället för pekplatta.
Nu kanske SuperCharger används så fort det är en snabbladdare vilket kommer skapa förvirring för de som vet skillnaden och som bryr sig om skillnaden.
Vasp
Inlägg: 584
Blev medlem: 27 jan 2015 14:40
Ort: Skellefteå

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Vasp »

Nu ryktas det att Renault ska visa upp nånting nytt på Geneva International motor show.

Det kan vara att Zoe går att få med dc laddning. Om Zoe skulle få 50kw CCS laddning så kommer Zoe troligen dubbla sin försäljning skulle jag tro. Snabbare än 50kw laddning så blir det ännu bättre försäljning.

http://pushevs.com/2017/02/23/renault-e ... otor-show/
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Bjelke »

vigge50 skrev:
Bjelke skrev:
Bod skrev:
Norrtälje har väl ingen SuC?...
Näe inte vad jag vet iaf...
Är det ytterligare ett tecken på att Tesla är överlägsna snabbladdare?
Har flera gånger hört vissa säga iPad fast att de menar en helt annan pekplatta men de säger iPad istället för pekplatta.
Nu kanske SuperCharger används så fort det är en snabbladdare vilket kommer skapa förvirring för de som vet skillnaden och som bryr sig om skillnaden.
Ja så kan det mkt väl bli... Har redan hört det några ggr...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Jerker »

Ermin skrev:
Kollade en elbil idag ang State of health som jag lägger till i listan. Fyll gärna på med Er bil osv....snart har vi 10st bilar.

Bil 1: Renault Zoe 2014, 6300mil, 89% state of health.

Bil 2: Det var en Nissan Leaf 2013 - 7704mil på mätaren = 86% i State of health vilket är helt i linje med Zoe på 6300mil faktiskt. Diff mellan Bil 1 & 2 ca: 0,5%.....

Bil 3: Zoe Januari 2016, 2400 mil, 96% SOH
Bil 4: Nissan Leaf 2013 2840 mil. 98.3% SOH
Bil 5:
Bil 6:
Bil 7:
Bil 8
Bil 9
Bil 10:
Bumpar den här tråden!

Efter att ha haft min bil inne på service så bad jag att min BMS (Battery Management System) skulle uppdateras eftersom det visat sig att bilar tillverkade vid den här tiden tydligen hade nåt fel som gjorde att den läste av batteriets tillgängliga kapacitet fel. Nu i somras var SOH nere i 87%, vilket verkligen började märkas på räckvidden. Jag har nu kört nästan 5000 mil. Men efter uppdateringen var SOH 98%.

Det tycker jag är helt OK efter 5000 mil!
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av LarsL »

Bjelke skrev:
mati skrev:
Svenssons skrev:
Jag var i dina trakter förra helgen då jag var på bröllop i Skövde. Hotellet Scandic Billingen erbjöd ingen laddning men jag laddade på snabbladdaren på Lögegatan vilket funkade bra och var gratis. Laddade på SuC i Jung som också har andra snabbladdare innan vi körde hem. Jag prickade alltså in de bägge offentliga snabbladdarplatserna som finns i Skaraborg. Den vid Dafgårds, Källby och den vid Temp i Vara verkar inte vara offentliga.
Trevligt :-)
Ja och grattis, du vann alltså The-snabbladdare-i-Skaraborg-challenge...
:lol: Han har vunnit en 3D-printad key-fob (fast jag har bara till model S så...)
eller kanske en mini-mini-SuC ;P
Det finns en Fortum-laddare i Mariestad också
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av mati »

LarsL skrev:
Bjelke skrev:
mati skrev:
Svenssons skrev:
Jag var i dina trakter förra helgen då jag var på bröllop i Skövde. Hotellet Scandic Billingen erbjöd ingen laddning men jag laddade på snabbladdaren på Lögegatan vilket funkade bra och var gratis. Laddade på SuC i Jung som också har andra snabbladdare innan vi körde hem. Jag prickade alltså in de bägge offentliga snabbladdarplatserna som finns i Skaraborg. Den vid Dafgårds, Källby och den vid Temp i Vara verkar inte vara offentliga.
Trevligt :-)
Ja och grattis, du vann alltså The-snabbladdare-i-Skaraborg-challenge...
:lol: Han har vunnit en 3D-printad key-fob (fast jag har bara till model S så...)
eller kanske en mini-mini-SuC ;P
Det finns en Fortum-laddare i Mariestad också
Nu ja. Inlägget ovan skrevs i februari i år.
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 27#p150825
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar