Renault Zoe 41 kWh

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Feddan »

TiborBlomhall skrev:
dstr skrev:
edit: och den verkar inte fått adaptiv farthållare. Nu håller jag tummarna för att Ampera-e får det.
Ampera-e sägs få kollisionsvarnare, den ser att du kommer köra in i bilen framför och piper för att varna dig, men den saktar inte ner av sig själv :roll:
Nästan samma som Model S/X då. Den kommer bara att försöka bromsa om den är säker på att du är körd och kommer krocka. Då bromsar den för att minska skadan.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av TiborBlomhall »

Inte alls samma.

Model S/X har adaptiv farthållare, Bolt/Ampera-e sägs inte få det.

Och den sägs inte försöka bromsa heller när den håller på att krocka. Som sagt var den sägs enbart pipa men inte bromsa. Radarn styr inte bromsarna.

Jag vet det låter konstigt och jag tycker också det är konstigt, men så har det stått på sajter som har testkört Bolt och pratat med dess utvecklare. Vi får se detaljerna närmare bilens släpp.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Jerker »

Lite rörigt på Renaults svenska hemsida nu. I eftermiddags fanns det en ny prislista med de nya modellerna, men den är borta och ersatt med den gamla igen.

Men hur som helst, man erbjuder inte 43 kW-laddaren i Sverige, verkar det som... Riktigt dåligt, Renault...
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Jerker »

Jerker skrev:
Lite rörigt på Renaults svenska hemsida nu. I eftermiddags fanns det en ny prislista med de nya modellerna, men den är borta och ersatt med den gamla igen.
Nä, jag gick fel väg. Den nya ligger under Nyheter, inte under Elbilar->Zoe.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av TiborBlomhall »

Jerker skrev:
Men hur som helst, man erbjuder inte 43 kW-laddaren i Sverige, verkar det som... Riktigt dåligt, Renault...
Vad jag förstått erbjuds inte 43 kW laddaren i något land - Zoe tillverkas helt enkelt inte längre med 43 kW laddare. Varken dagens eller nästa modell.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Jerker »

TiborBlomhall skrev:
Jerker skrev:
Men hur som helst, man erbjuder inte 43 kW-laddaren i Sverige, verkar det som... Riktigt dåligt, Renault...
Vad jag förstått erbjuds inte 43 kW laddaren i något land - Zoe tillverkas helt enkelt inte längre med 43 kW laddare. Varken dagens eller nästa modell.
Den finns med i en Holländsk prislista:
Zoe41kWköp.PNG
Vasp
Inlägg: 584
Blev medlem: 27 jan 2015 14:40
Ort: Skellefteå

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Vasp »

43 kw laddaren är tillbaka för vissa länder. Inte Sverige vad det verkar som. De ansåg väl att 30km extra i NEDC räckvidd var viktigare än att kunna ladda dubbelt så snabbt när du är ute och reser.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av TiborBlomhall »

Helt makalöst idiotiskt av svenska Renault i så fall! :roll:

Tragiskt om de inte fattar sitt eget bästa. Zoen är ju bara sk*t utan snabbladdning - speciellt nya med stora batteriet!

Konsumenterna måste kräva att Quickcharge-modellen också tas in i Sverige!
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av vigge50 »

Vasp skrev:
43 kw laddaren är tillbaka för vissa länder. Inte Sverige vad det verkar som. De ansåg väl att 30km extra i NEDC räckvidd var viktigare än att kunna ladda dubbelt så snabbt när du är ute och reser.
Det är synd, Clever har 43 kW typ2 på nästan alla sina snabbladdare så det hade kunnat funka istället för CCS eller Chadmoe men nu får vi väll vara utan.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag har ställt frågan till Renaults svenska presskontakt, vi får se om de bemödar sig svara.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Tars »

TiborBlomhall skrev:
Jag har ställt frågan till Renaults svenska presskontakt, vi får se om de bemödar sig svara.
Bra Tibor!


Skickat från min puckophone med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av vigge50 »

TiborBlomhall skrev:
Jag har ställt frågan till Renaults svenska presskontakt, vi får se om de bemödar sig svara.
Bra, med snabbladdning så är den intressant att leasa men inte utan snabbladdning.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av LarsL »

De är absolut livrädda för att den ska börja sälja ordentligt.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Jerker »

Jag tycker att Renault Sverige har hål i huvvet!!! Det är verkligen som att de inte vill att denna bil ska sälja! Och varför kan man inte ha takräcke eller dragkrok på bilen??
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare
Inlägg: 634
Blev medlem: 22 jan 2015 21:21
Ort: Ullared (Köinge)

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Stefan T »

Jag skulle kunna tänka köpa en om det inte var leasing på batteriet och den saknade snabbladding på den
Som sättuppen på den är nu, så är den inte attraktiv alls att en fundera på, det är billigare att köra fossilbil
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av mati »

Jag resonerar likadant just nu. En Zoe med stora batteriet hade varit perfekt. Dessutom tycker jag den är ganska gullig. Påminner lite om bilarna i filmen Cars. ;) Jag skulle till och med kunna tänka mig att ersätta Teslan med en sådan, eller åtminstone som komplement till Teslan. Men utan snabbladdning går den fet bort. Batterileasingen är korkat, men om man leasar hela bilen är det ju okej.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Crappy »

Jerker skrev:
Jag tycker att Renault Sverige har hål i huvvet!!! Det är verkligen som att de inte vill att denna bil ska sälja! Och varför kan man inte ha takräcke eller dragkrok på bilen??
Exakt, jag blev riktigt besviken när jag läste nyheterna (forumets såklart) idag. Jag som tänkte förpassat min 6 år gamla fosilbränsleSaab till bilkyrkogården, alternativ till någon yngre som inte har råd än med en riktig bil.
Nu är ändå Saaben ok med sin flexifuel, men tyvärr tankar man inte etanol, då får man ha en etanoltank hemma på tomten också med tanke på vad den drar

Jag väntar på priset på Bolten
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av dstr »

Snabbladdaren kommer finnas som tillval i Sverige.

Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.

Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av vigge50 »

dstr skrev:
Snabbladdaren kommer finnas som tillval i Sverige.

Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.

Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Med större batteri, syftar du på Bose limited edition som finns nu eller ska alla nya Zoe ha större stereo nu i nya versionen?
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Jerker »

dstr skrev:
Snabbladdaren kommer finnas som tillval i Sverige.

Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.

Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Jag tycker det är en liten märklig hållning från Renault Sverige. Snabbladdaren finns i en modellvariant som heter q90 och utan den heter bilen r90. På deras hemsida finns inte q90 med. Antingen säljer man väl q90 eller så gör man det inte, och den finns inte på hemsidan...
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av 12man »

q90 för quick
och r90 för retarded
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av dstr »

vigge50 skrev:
dstr skrev:
Snabbladdaren kommer finnas som tillval i Sverige.

Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.

Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Med större batteri, syftar du på Bose limited edition som finns nu eller ska alla nya Zoe ha större stereo nu i nya versionen?
Nej, Bose blir ett tillval. Snabbladdare(43kw) ett annat. Litet eller stort batteri ett tredje. 22kw fortsätter vara standard.
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av vigge50 »

dstr skrev:
vigge50 skrev:
dstr skrev:
Snabbladdaren kommer finnas som tillval i Sverige.

Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.

Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Med större batteri, syftar du på Bose limited edition som finns nu eller ska alla nya Zoe ha större stereo nu i nya versionen?
Nej, Bose blir ett tillval. Snabbladdare(43kw) ett annat. Litet eller stort batteri ett tredje. 22kw fortsätter vara standard.
Oj, menade större sterio om det var Bose edition eller om det var ett tillval även på vanliga versionerna.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Zalman3 »

Om man redan har en Zoe, kan man uppgradera till 41kWh batteri? Till vilken kostnad?

För tanken med att leasa batteriet är ju
för att ha möjligheten att hela tiden ha nyaste
batteritekniken.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Renault Zoe 41 kWh

Inlägg av Jerker »

Zalman3 skrev:
Om man redan har en Zoe, kan man uppgradera till 41kWh batteri? Till vilken kostnad?

För tanken med att leasa batteriet är ju
för att ha möjligheten att hela tiden ha nyaste
batteritekniken.
Det finns en uppgift om att man ska kunna uppgradera till en kostnad av motsvarande €3.500. Uppgiften ska ha lämnats av en svensk ÅF, men det svenska priset är inte satt än.

Det finns även uppgifter om att man ska kunna få den snabbare laddaren som "tillval" när man köper nytt. Egendomligt resonemang i mina öron. Enda skillnaden mellan r90 och q90 är den snabbare laddaren. Varför inte då säga att man också kommer att sälja q90 i Sverige?
Skriv svar