Nästan samma som Model S/X då. Den kommer bara att försöka bromsa om den är säker på att du är körd och kommer krocka. Då bromsar den för att minska skadan.TiborBlomhall skrev:Ampera-e sägs få kollisionsvarnare, den ser att du kommer köra in i bilen framför och piper för att varna dig, men den saktar inte ner av sig självdstr skrev:edit: och den verkar inte fått adaptiv farthållare. Nu håller jag tummarna för att Ampera-e får det.
Renault Zoe 41 kWh
Moderator: Redaktion
Re: Renault Zoe 41 kWh
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Renault Zoe 41 kWh
Inte alls samma.
Model S/X har adaptiv farthållare, Bolt/Ampera-e sägs inte få det.
Och den sägs inte försöka bromsa heller när den håller på att krocka. Som sagt var den sägs enbart pipa men inte bromsa. Radarn styr inte bromsarna.
Jag vet det låter konstigt och jag tycker också det är konstigt, men så har det stått på sajter som har testkört Bolt och pratat med dess utvecklare. Vi får se detaljerna närmare bilens släpp.
Model S/X har adaptiv farthållare, Bolt/Ampera-e sägs inte få det.
Och den sägs inte försöka bromsa heller när den håller på att krocka. Som sagt var den sägs enbart pipa men inte bromsa. Radarn styr inte bromsarna.
Jag vet det låter konstigt och jag tycker också det är konstigt, men så har det stått på sajter som har testkört Bolt och pratat med dess utvecklare. Vi får se detaljerna närmare bilens släpp.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Lite rörigt på Renaults svenska hemsida nu. I eftermiddags fanns det en ny prislista med de nya modellerna, men den är borta och ersatt med den gamla igen.
Men hur som helst, man erbjuder inte 43 kW-laddaren i Sverige, verkar det som... Riktigt dåligt, Renault...
Men hur som helst, man erbjuder inte 43 kW-laddaren i Sverige, verkar det som... Riktigt dåligt, Renault...
Re: Renault Zoe 41 kWh
Nä, jag gick fel väg. Den nya ligger under Nyheter, inte under Elbilar->Zoe.Jerker skrev:Lite rörigt på Renaults svenska hemsida nu. I eftermiddags fanns det en ny prislista med de nya modellerna, men den är borta och ersatt med den gamla igen.
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Renault Zoe 41 kWh
Vad jag förstått erbjuds inte 43 kW laddaren i något land - Zoe tillverkas helt enkelt inte längre med 43 kW laddare. Varken dagens eller nästa modell.Jerker skrev:Men hur som helst, man erbjuder inte 43 kW-laddaren i Sverige, verkar det som... Riktigt dåligt, Renault...
Re: Renault Zoe 41 kWh
Den finns med i en Holländsk prislista:TiborBlomhall skrev:Vad jag förstått erbjuds inte 43 kW laddaren i något land - Zoe tillverkas helt enkelt inte längre med 43 kW laddare. Varken dagens eller nästa modell.Jerker skrev:Men hur som helst, man erbjuder inte 43 kW-laddaren i Sverige, verkar det som... Riktigt dåligt, Renault...
Re: Renault Zoe 41 kWh
43 kw laddaren är tillbaka för vissa länder. Inte Sverige vad det verkar som. De ansåg väl att 30km extra i NEDC räckvidd var viktigare än att kunna ladda dubbelt så snabbt när du är ute och reser.
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Renault Zoe 41 kWh
Helt makalöst idiotiskt av svenska Renault i så fall!
Tragiskt om de inte fattar sitt eget bästa. Zoen är ju bara sk*t utan snabbladdning - speciellt nya med stora batteriet!
Konsumenterna måste kräva att Quickcharge-modellen också tas in i Sverige!
Tragiskt om de inte fattar sitt eget bästa. Zoen är ju bara sk*t utan snabbladdning - speciellt nya med stora batteriet!
Konsumenterna måste kräva att Quickcharge-modellen också tas in i Sverige!
Re: Renault Zoe 41 kWh
Det är synd, Clever har 43 kW typ2 på nästan alla sina snabbladdare så det hade kunnat funka istället för CCS eller Chadmoe men nu får vi väll vara utan.Vasp skrev:43 kw laddaren är tillbaka för vissa länder. Inte Sverige vad det verkar som. De ansåg väl att 30km extra i NEDC räckvidd var viktigare än att kunna ladda dubbelt så snabbt när du är ute och reser.
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Renault Zoe 41 kWh
Jag har ställt frågan till Renaults svenska presskontakt, vi får se om de bemödar sig svara.
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6519
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Renault Zoe 41 kWh
Bra Tibor!TiborBlomhall skrev:Jag har ställt frågan till Renaults svenska presskontakt, vi får se om de bemödar sig svara.
Skickat från min puckophone med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Re: Renault Zoe 41 kWh
Bra, med snabbladdning så är den intressant att leasa men inte utan snabbladdning.TiborBlomhall skrev:Jag har ställt frågan till Renaults svenska presskontakt, vi får se om de bemödar sig svara.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Jag tycker att Renault Sverige har hål i huvvet!!! Det är verkligen som att de inte vill att denna bil ska sälja! Och varför kan man inte ha takräcke eller dragkrok på bilen??
Re: Renault Zoe 41 kWh
Jag skulle kunna tänka köpa en om det inte var leasing på batteriet och den saknade snabbladding på den
Som sättuppen på den är nu, så är den inte attraktiv alls att en fundera på, det är billigare att köra fossilbil
Som sättuppen på den är nu, så är den inte attraktiv alls att en fundera på, det är billigare att köra fossilbil
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021
Re: Renault Zoe 41 kWh
Jag resonerar likadant just nu. En Zoe med stora batteriet hade varit perfekt. Dessutom tycker jag den är ganska gullig. Påminner lite om bilarna i filmen Cars. Jag skulle till och med kunna tänka mig att ersätta Teslan med en sådan, eller åtminstone som komplement till Teslan. Men utan snabbladdning går den fet bort. Batterileasingen är korkat, men om man leasar hela bilen är det ju okej.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Renault Zoe 41 kWh
Exakt, jag blev riktigt besviken när jag läste nyheterna (forumets såklart) idag. Jag som tänkte förpassat min 6 år gamla fosilbränsleSaab till bilkyrkogården, alternativ till någon yngre som inte har råd än med en riktig bil.Jerker skrev:Jag tycker att Renault Sverige har hål i huvvet!!! Det är verkligen som att de inte vill att denna bil ska sälja! Och varför kan man inte ha takräcke eller dragkrok på bilen??
Nu är ändå Saaben ok med sin flexifuel, men tyvärr tankar man inte etanol, då får man ha en etanoltank hemma på tomten också med tanke på vad den drar
Jag väntar på priset på Bolten
Re: Renault Zoe 41 kWh
Snabbladdaren kommer finnas som tillval i Sverige.
Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.
Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.
Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Med större batteri, syftar du på Bose limited edition som finns nu eller ska alla nya Zoe ha större stereo nu i nya versionen?dstr skrev:Snabbladdaren kommer finnas som tillval i Sverige.
Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.
Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Jag tycker det är en liten märklig hållning från Renault Sverige. Snabbladdaren finns i en modellvariant som heter q90 och utan den heter bilen r90. På deras hemsida finns inte q90 med. Antingen säljer man väl q90 eller så gör man det inte, och den finns inte på hemsidan...dstr skrev:Snabbladdaren kommer finnas som tillval i Sverige.
Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.
Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Nej, Bose blir ett tillval. Snabbladdare(43kw) ett annat. Litet eller stort batteri ett tredje. 22kw fortsätter vara standard.vigge50 skrev:Med större batteri, syftar du på Bose limited edition som finns nu eller ska alla nya Zoe ha större stereo nu i nya versionen?dstr skrev:Snabbladdaren kommer finnas som tillval i Sverige.
Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.
Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Oj, menade större sterio om det var Bose edition eller om det var ett tillval även på vanliga versionerna.dstr skrev:Nej, Bose blir ett tillval. Snabbladdare(43kw) ett annat. Litet eller stort batteri ett tredje. 22kw fortsätter vara standard.vigge50 skrev:Med större batteri, syftar du på Bose limited edition som finns nu eller ska alla nya Zoe ha större stereo nu i nya versionen?dstr skrev:Snabbladdaren kommer finnas som tillval i Sverige.
Ryktet säger att enbart företagskunder får köpa loss batteriet.
Det enda som händer är större stereo som tillval och större batteri - annars exakt samma bil.
Re: Renault Zoe 41 kWh
Om man redan har en Zoe, kan man uppgradera till 41kWh batteri? Till vilken kostnad?
För tanken med att leasa batteriet är ju
för att ha möjligheten att hela tiden ha nyaste
batteritekniken.
För tanken med att leasa batteriet är ju
för att ha möjligheten att hela tiden ha nyaste
batteritekniken.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Renault Zoe 41 kWh
Det finns en uppgift om att man ska kunna uppgradera till en kostnad av motsvarande €3.500. Uppgiften ska ha lämnats av en svensk ÅF, men det svenska priset är inte satt än.Zalman3 skrev:Om man redan har en Zoe, kan man uppgradera till 41kWh batteri? Till vilken kostnad?
För tanken med att leasa batteriet är ju
för att ha möjligheten att hela tiden ha nyaste
batteritekniken.
Det finns även uppgifter om att man ska kunna få den snabbare laddaren som "tillval" när man köper nytt. Egendomligt resonemang i mina öron. Enda skillnaden mellan r90 och q90 är den snabbare laddaren. Varför inte då säga att man också kommer att sälja q90 i Sverige?