BMW has a “Captain Obvious” moment

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av vigge50 »

Under september månad lyckades BMW sälja över 7000 elbilar och plug-in hybrider vilket gjorde att mer än 3,5% av bilarna de sålde kan laddas. Vi får väll hoppas att de fortsätter att satsa på elbilar nu när de ser efterfrågan ökar.

De elbilar och plug-in hybrider BMW erbjuder är följande:

i3
i8
225xe Active Tourer
330e
530e(början av 2017)
740e
X5 40e

http://insideevs.com/bmw-tops-40000-plu ... ber-alone/
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av vigge50 »

Inga exakta siffror men tydligen så ökade försäljningen av i3 med 70% i september jämfört med förra året, större batteri verkar hjälpa försäljningen.

http://insideevs.com/bmw-i3-sales-70-wo ... ts-market/
Vasp
Inlägg: 584
Blev medlem: 27 jan 2015 14:40
Ort: Skellefteå

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av Vasp »

BMW verkar kunna bli en jäkla stor aktör inom den elektriska bilmarknaden. BMW i5 är ju på g vad det verkar som. Och det behövs verkligen nått i en större modell i BMW i serien.
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av vigge50 »

Försäljningen av elbilar och plug-in hybrider fortsätter att gå starkt hos BMW och under november stod det för 3,6% av BMWs totala försäljning i världen. Än sålänge i år har de sålt nästan 55 000 el och plug-in hybrider vilket inte är så långt efter Tesla men detta är som sagt inte bara rena elbilar. Detta är också 3% av försäljningen om man kollar över hela året.

De ska också försöka sälja över 100 000 nästa år så även om de bara har en ren elbil så satsar de på electifiering.

http://insideevs.com/bmw-sells-a-record ... r-in-2017/
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av Swede1 »

Mycket bra, plug in hybrid vänjer folk vid att ladda, då blir det lätt att köpa en ren elbil nästa gång. BMW driver på utvecklingen med massa plug in modeller (även om de har små batterier). i3 är den riktiga elbilen, hoppas de kommer med fler rena elbilar. med en liten REX, för de som är nervösa, eller vid långfärd. Så rätt gjort.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av Bjelke »

Har en lånebil just nu (typ 320 i X-drive eller nåt sånt) och fan vad sjukt mkt bättre bil än Teslan om man bortser från det där vidriga under huven.
Den går som ett strykjärn på vägen men har ändå komfort, och vilken väghållning på småvägar trots svinhalt här just nu :)
Och då är det bara en ganska liten BMW lixom...
(det enda riktigt dåliga är lysena som är typ lika värdelösa som på Teslan)
Snälla Tyskar kom fram med några riktiga elbilar typ nu...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av mati »

Hm, intressant. Jag undrar hur det blir om några år när vi förhoppningsvis kan välja mellan en massa elbilar från olika tillverkare. Kommer vi fortfarande anse att Teslan är bästa bilen vi någonsin har ägt eller blir det snarare så att vi säger, usch, hur kunde jag vara så dum att lägga en halv livsinkomst på en amerikansk plåtburk på hjul. Jag är lite rädd att det senare är fallet. Just nu finns det inga (eller få) vettiga elbilar att köpa och då är Teslan enda valet. Det gör den per automatik till världens bästa bil när man vill ha eldrift.
Men som jag skrivit tidigare, om den inte hade gått på el så hade nog inte många av oss köpt en Tesla, eftersom det finns betydligt bättre bilar på marknaden, om man bortser från själva drivlinan. Hur blir det då när dessa bilar också börjar gå på el? :roll:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tenk
Teslaägare
Inlägg: 370
Blev medlem: 15 jun 2016 11:56
Ort: Sundbyberg

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av Tenk »

Jag gillar Teslan då det känns mer som framtiden även utöver eldrift. Finns ett par saker, som ljudnivå, men annars så skulle det aldrig bli en BMW ( kanske då en E39 B10 :))
Sen har vi superchargers som dröjer för övriga.
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av gellerstam »

Tenk skrev:
Jag gillar Teslan då det känns mer som framtiden även utöver eldrift. Finns ett par saker, som ljudnivå, men annars så skulle det aldrig bli en BMW ( kanske då en E39 B10 :))
Sen har vi superchargers som dröjer för övriga.
Nog för att ni är många som kommer från BMW. Men jag är säkert inte ensam om att inte veta vilken BMW du menar med en E39 B10 ! Så jag googlade lite. Det är en gammal 528 från mellan 8/1997 - 12/1998 som är kittad av Alpina! :-)

http://www.alpina-automobiles.com/en/pr ... eries-e39/

Nog trode jag du skulle ha refererat till ngt nyare. :-) ( sas ;-) )
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Tenk
Teslaägare
Inlägg: 370
Blev medlem: 15 jun 2016 11:56
Ort: Sundbyberg

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av Tenk »

Ja, dock med v8:an :D
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av Swede1 »

mati skrev:
Hm, intressant. Jag undrar hur det blir om några år när vi förhoppningsvis kan välja mellan en massa elbilar från olika tillverkare. Kommer vi fortfarande anse att Teslan är bästa bilen vi någonsin har ägt eller blir det snarare så att vi säger, usch, hur kunde jag vara så dum att lägga en halv livsinkomst på en amerikansk plåtburk på hjul. Jag är lite rädd att det senare är fallet. Just nu finns det inga (eller få) vettiga elbilar att köpa och då är Teslan enda valet. Det gör den per automatik till världens bästa bil när man vill ha eldrift.
Men som jag skrivit tidigare, om den inte hade gått på el så hade nog inte många av oss köpt en Tesla, eftersom det finns betydligt bättre bilar på marknaden, om man bortser från själva drivlinan. Hur blir det då när dessa bilar också börjar gå på el? :roll:
Tesla leder utveckling en. De har laddnätverk och autopilot. Det har inte BMW, även om själva plåtburken har högre kvalitet än Tesla. Ok, på karossen leder BMW med i3, som har kolfiber förstärkt plast kaross på aluminium platta!
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av apkungen »

Intressant eftersom deras elbilar och laddbara bilar inte ens är speciellt bra, enligt mig. Jämfört med ampera e som kommer nu o sopar mattan med konkurrenter.

Nu saknar jag bara en liten billig bil med relativt kort räckvidd i storlek som vw polo, typ zoen, som blir riktigt billig. Borde kunna komma ned i 160k innan miljöbilsavdrag och utan batterihyra känns det som.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4886
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av chaffis75 »

apkungen skrev:
Intressant eftersom deras elbilar och laddbara bilar inte ens är speciellt bra, enligt mig. Jämfört med ampera e som kommer nu o sopar mattan med konkurrenter.

Nu saknar jag bara en liten billig bil med relativt kort räckvidd i storlek som vw polo, typ zoen, som blir riktigt billig. Borde kunna komma ned i 160k innan miljöbilsavdrag och utan batterihyra känns det som.
Ja en liten pendlarbil för de pengarna vore underbart. Skulle troligen köpa den som vår andra bil direkt.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1734
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av Franz »

Bjelke skrev:
Har en lånebil just nu (typ 320 i X-drive eller nåt sånt) och fan vad sjukt mkt bättre bil än Teslan om man bortser från det där vidriga under huven.
Den går som ett strykjärn på vägen men har ändå komfort, och vilken väghållning på småvägar trots svinhalt här just nu :)
Och då är det bara en ganska liten BMW lixom...
(det enda riktigt dåliga är lysena som är typ lika värdelösa som på Teslan)
Snälla Tyskar kom fram med några riktiga elbilar typ nu...
Körde en BMW 418 nyligen. Kändes ungefär som att byta till en Nokia 3210... Det enda som var bra var när jag skulle dema den obefintliga accelerationen var det poliskontroll framför. Hade det varit med Teslan kunde det ha gått illa ;)
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av Herr X »

mati skrev:
usch, hur kunde jag vara så dum att lägga en halv livsinkomst på en amerikansk plåtburk på hjul.
Om en miljon SEK är en halv livsinkomst (ca. 50 år i förvärvsarbete), så innebär det en genomsnittlig årsinkomst på ca. 20 000kr, eller ca.1700kr per månad.
Med den typen av lönenivå kan jag hålla med om att det är en dålig prioritering att köpa en Tesla...
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av mati »

Herr X skrev:
mati skrev:
usch, hur kunde jag vara så dum att lägga en halv livsinkomst på en amerikansk plåtburk på hjul.
Om en miljon SEK är en halv livsinkomst (ca. 50 år i förvärvsarbete), så innebär det en genomsnittlig årsinkomst på ca. 20 000kr, eller ca.1700kr per månad.
Med den typen av lönenivå kan jag hålla med om att det är en dålig prioritering att köpa en Tesla...
Hoppas du förstår att jag överdrev något. ;)
Men om man ska spara ihop en miljon, eller betala av ett lån på en miljon, så är det inte alls orealistiskt att det tar så lång tid för många. Själv hade jag aldrig haft möjlighet att köpa en Tesla enbart med min lön. Det hade tagit 20 år att betala den. Jag hade bara tur att jag fick pengar från annat håll.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1734
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av Franz »

mati skrev:
Herr X skrev:
mati skrev:
usch, hur kunde jag vara så dum att lägga en halv livsinkomst på en amerikansk plåtburk på hjul.
Om en miljon SEK är en halv livsinkomst (ca. 50 år i förvärvsarbete), så innebär det en genomsnittlig årsinkomst på ca. 20 000kr, eller ca.1700kr per månad.
Med den typen av lönenivå kan jag hålla med om att det är en dålig prioritering att köpa en Tesla...
Hoppas du förstår att jag överdrev något. ;)
Men om man ska spara ihop en miljon, eller betala av ett lån på en miljon, så är det inte alls orealistiskt att det tar så lång tid för många. Själv hade jag aldrig haft möjlighet att köpa en Tesla enbart med min lön. Det hade tagit 20 år att betala den. Jag hade bara tur att jag fick pengar från annat håll.
Det är extra jobbigt att spara ihop så mycket pengar när man tankar bensin/diesel för 10 000-tals kronor om året ;)
Driver sajten Car.info
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av vigge50 »

Förra året sålde BMW över 62000 elbilar och plug-in vilket motsvarade 3,1% av deras försäljning och i år planerar de att sälja över 100 000 elbilar och plug-in hybrider.

http://insideevs.com/bmw-sold-over-6200 ... is-100000/
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av vigge50 »

Året började bra för BMW med 5232 elbilar(inkl. Plug-in hybrider) vilket är en ökning på 115% jämfört med samma månad förra året och en andel på 3,6%. I mars kommer plug-in versionen av 5 serien och i sommar av Mini.
Verdi

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av Verdi »

Jag köpte en i3 i måndags.

Som miljövänlig produkt är den självklart mycket bättre än en Tesla. Den är mycket lättare och det krävs således inte lika mycket energi att driva den. Den har även mer miljövänliga material interiört. Känns mer genomtänkt än Tesla.


Vi kommer antagligen byta ut vår XC70 mot en i5 så småningom. Jag gillar det BMW gör med bilar mer än vad Tesla gör. Jag vill köra bilen själv. Inte sitta med nån jäkla autopilot. Jag älskar att köra bil och hatar att åka tåg, buss osv. Visst, sitta och surfa på telefonen kan man göra men för mig är bilkörning avkoppling. Då behöver jag inte tänka på så mycket annat. Lite som att vara ute och löpträna. Den enda gången jag vill ha en självkörande bil är när jag druckit alkohol men det lär väl dröja innan man får framföra en bil med autopilot onykter. :)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av mati »

Grattis till bya bilen. Du får gärna berätta om dina erfarenheter.
Vi ska provköra en i3 nästa vecka. Tanken är att byta sambons bensinbil mot en elbil. Hon kör 15 mil om dagen och utbudet bilar som klarar det är minst sagt klent. Vi har tittat på Ioniq, men den tyckte hon inte så mycket om, och säljaren var lagom ointresserad. Nu blir det som sagt provkörning med i3. Jag är dock tveksam om den klarar av 15 mil i alla situationer.
Alternativet är att vänta på Model 3 eller så har man tur och hittar en prisvärd S 60 som går att leasa på företaget.

EDIT: såg att du svarade i min egen tråd. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1734
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av Franz »

Verdi skrev:
Jag köpte en i3 i måndags.

Som miljövänlig produkt är den självklart mycket bättre än en Tesla. Den är mycket lättare och det krävs således inte lika mycket energi att driva den. Den har även mer miljövänliga material interiört. Känns mer genomtänkt än Tesla.


Vi kommer antagligen byta ut vår XC70 mot en i5 så småningom. Jag gillar det BMW gör med bilar mer än vad Tesla gör. Jag vill köra bilen själv. Inte sitta med nån jäkla autopilot. Jag älskar att köra bil och hatar att åka tåg, buss osv. Visst, sitta och surfa på telefonen kan man göra men för mig är bilkörning avkoppling. Då behöver jag inte tänka på så mycket annat. Lite som att vara ute och löpträna. Den enda gången jag vill ha en självkörande bil är när jag druckit alkohol men det lär väl dröja innan man får framföra en bil med autopilot onykter. :)
Definitivt är det så att en Tesla är mer krävande än mindre elbilar men samtidigt är det nog ändå så att Teslan slår alla andra elbilar tillsammans med att skynda på utvecklingen mot att alla bilar blir utsläppsfria.
Vad gäller autopiloten kör jag själv 4000 mil per år och då är det ofta 20 mil på motorväg i stöten. Jag uppskattar autopiloten något enormt på dessa sträckor eftersom de bjuder på en ganska enformig körning till och från jobb.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av helix »

Verdi skrev:
Jag köpte en i3 i måndags.

Som miljövänlig produkt är den självklart mycket bättre än en Tesla. Den är mycket lättare och det krävs således inte lika mycket energi att driva den. Den har även mer miljövänliga material interiört. Känns mer genomtänkt än Tesla.


Vi kommer antagligen byta ut vår XC70 mot en i5 så småningom. Jag gillar det BMW gör med bilar mer än vad Tesla gör. Jag vill köra bilen själv. Inte sitta med nån jäkla autopilot. Jag älskar att köra bil och hatar att åka tåg, buss osv. Visst, sitta och surfa på telefonen kan man göra men för mig är bilkörning avkoppling. Då behöver jag inte tänka på så mycket annat. Lite som att vara ute och löpträna. Den enda gången jag vill ha en självkörande bil är när jag druckit alkohol men det lär väl dröja innan man får framföra en bil med autopilot onykter. :)
Roligt inlägg och grattis till i3:an. När det gäller miljöaspekten blir det lite som att jämföra päron och äpplen. i3:an är en liten stadsbil som inte kan vara mycket mer än en 2:a bil. Dock en fin sådan.

Måste även bara fråga om du överhuvudtaget har provkört en Model S?
Själv har jag inte så stor erfarenhet av BMWs senaste modeller förutom att jag testat M2 (kul bil) och körde mina föräldrars F11 en del innan de bytte (inte lika kul bil). Däremot har jag ägt flera Porschar tidigare och jag är riktigt överraskad hur bra Teslan står sig i sammanhanget. Har faktiskt också nyligen varit ute och provkört nya Panamera Turbo med bakaxelstyrning (och alla andra options för kördynamik, dock ej PCCB). Mitt tips: ut och testa både den och Model S, du kommer bli sjukt förvånad hur rolig Model S är kördynamiskt och hur det direkta vridmomentet kommer till pass ut ur kurvorna :)

När det gäller Autopilot så håller jag med. Jag använder nästan aldrig min (japp, den går att stänga av) förutom vid långkörning på motorväg eller om man blir uttråkad i trafikköer. Dock är det ett fantastiskt bra hjälpmedel och coolt att det kommer uppdateringar titt som tätt OTA.

Måste förresten vara en utmaning att köra en XC70 till vardags om man gillar aktiv körning? Ska du verkligen stå ut med den fram till 2020/2021 då i5:an kommer?

Lycka till!
Verdi

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av Verdi »

helix skrev:
Roligt inlägg och grattis till i3:an. När det gäller miljöaspekten blir det lite som att jämföra päron och äpplen. i3:an är en liten stadsbil som inte kan vara mycket mer än en 2:a bil. Dock en fin sådan.

Måste även bara fråga om du överhuvudtaget har provkört en Model S?
Själv har jag inte så stor erfarenhet av BMWs senaste modeller förutom att jag testat M2 (kul bil) och körde mina föräldrars F11 en del innan de bytte (inte lika kul bil). Däremot har jag ägt flera Porschar tidigare och jag är riktigt överraskad hur bra Teslan står sig i sammanhanget. Har faktiskt också nyligen varit ute och provkört nya Panamera Turbo med bakaxelstyrning (och alla andra options för kördynamik, dock ej PCCB). Mitt tips: ut och testa både den och Model S, du kommer bli sjukt förvånad hur rolig Model S är kördynamiskt och hur det direkta vridmomentet kommer till pass ut ur kurvorna :)

När det gäller Autopilot så håller jag med. Jag använder nästan aldrig min (japp, den går att stänga av) förutom vid långkörning på motorväg eller om man blir uttråkad i trafikköer. Dock är det ett fantastiskt bra hjälpmedel och coolt att det kommer uppdateringar titt som tätt OTA.

Måste förresten vara en utmaning att köra en XC70 till vardags om man gillar aktiv körning? Ska du verkligen stå ut med den fram till 2020/2021 då i5:an kommer?

Lycka till!
Tack! Jo jag vet. En i3 är inte en bil som räcker som familjens enda eller förstabil utan det är ju mer av en andrabil som man åker till jobbet i och kortare ärenden.

Haha. Nej, XC70 är inte den mest körglada bilen. Därför kör jag inte den till vardags utan det är frugans bil då. Har även köpt just en M2 faktiskt. En manuell. Den ska jag hämta så fort jag kan köra hem den på sommardäcken. Står hos min handlare nu.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: BMW has a “Captain Obvious” moment

Inlägg av Teslaspolen »

Verdi skrev:
helix skrev:
Roligt inlägg och grattis till i3:an. När det gäller miljöaspekten blir det lite som att jämföra päron och äpplen. i3:an är en liten stadsbil som inte kan vara mycket mer än en 2:a bil. Dock en fin sådan.

Måste även bara fråga om du överhuvudtaget har provkört en Model S?
Själv har jag inte så stor erfarenhet av BMWs senaste modeller förutom att jag testat M2 (kul bil) och körde mina föräldrars F11 en del innan de bytte (inte lika kul bil). Däremot har jag ägt flera Porschar tidigare och jag är riktigt överraskad hur bra Teslan står sig i sammanhanget. Har faktiskt också nyligen varit ute och provkört nya Panamera Turbo med bakaxelstyrning (och alla andra options för kördynamik, dock ej PCCB). Mitt tips: ut och testa både den och Model S, du kommer bli sjukt förvånad hur rolig Model S är kördynamiskt och hur det direkta vridmomentet kommer till pass ut ur kurvorna :)

När det gäller Autopilot så håller jag med. Jag använder nästan aldrig min (japp, den går att stänga av) förutom vid långkörning på motorväg eller om man blir uttråkad i trafikköer. Dock är det ett fantastiskt bra hjälpmedel och coolt att det kommer uppdateringar titt som tätt OTA.

Måste förresten vara en utmaning att köra en XC70 till vardags om man gillar aktiv körning? Ska du verkligen stå ut med den fram till 2020/2021 då i5:an kommer?

Lycka till!
Tack! Jo jag vet. En i3 är inte en bil som räcker som familjens enda eller förstabil utan det är ju mer av en andrabil som man åker till jobbet i och kortare ärenden.

Haha. Nej, XC70 är inte den mest körglada bilen. Därför kör jag inte den till vardags utan det är frugans bil då. Har även köpt just en M2 faktiskt. En manuell. Den ska jag hämta så fort jag kan köra hem den på sommardäcken. Står hos min handlare nu.
Vänta du bara, i3:an kommer bli förstabilen. Det brukar bli så när man blir med elbil. ;)
Skriv svar