E-Golf 2017

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: E-Golf 2017

Inlägg av lator »

1,04 kWh/mil var riktigt snålt då medelhastigheten var så pass hög som 55 km/h. Bra jobbat! 8-)
Jag körde en gammal e-Golf ca 15 mil i lugn landsvägsfart (ca 80 km/h) och hade 17 km kvar då. Det tyckte jag var bra...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: E-Golf 2017

Inlägg av Leo »

Plockade bort mina 18” efter två månader och satte på 16” original igen. Då blev det kul igen att försöka få låg förbrukning!

Skulle iväg lagom långt och insåg då jag kommit halvvägs att det faktiskt skulle kunna gå att få ihop 30mil.

Fegade ur sista kilometrarna (saknades 8km räckvidd enligt bilen) då min planerade ”bogserhjälp” var bortrest.

Så behöver någon snygga 18” hjul till e-Golf hör av er! (Finns strax söder om Stockholm) Köpta i våras och använda 2 månader. 6 000kr är de värda tycker jag då de i princip är som nya. Nypris 11 300kr. Noga utvalda lättrullande och tysta C-A-67 Goodyeardäck Eagle F1-As3 XL som klarar vikten på e-Golf. Dock drar det alltså +15% enligt flera mätningar. Finns ett liiiitet märke på en fälg som jag dock fyllt i med färg efter fotot nedan togs.
0AAF2B2F-F2D1-487D-913B-056E6E92F22F.jpeg
9B2276CB-DCD6-4BAD-85E7-E4241A1B4302.jpeg
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: E-Golf 2017

Inlägg av HelectriC »

nu sålde jag precis vår eGolf 2015. Väntar med spänning (aha!) på den nya, som ska komma i augusti efter 9mån väntan (som ett barn ju :D )
Den gamla såldes till ett bra pris. Köpte den för 300k NOK inkl dubbla set med 18" och i stort sett all utrustning och fikk nu 224k NOK efter ca 3,5 år och 5000mil. Inte lika bra värdebehållning som Teslan, som bara hade 7% värdeminskning på samma körlängd och ålder :D , men ändå godkänt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: E-Golf 2017

Inlägg av Monark1954 »

Fem dagar med vår nya e-Golf.
Första testen blev att åka till Ö-vik och köpa glass, en 22 milsresa på 90-110 km/h väg och 27 grader ute.
Gick utmärkt, mycket nöjd med styrhjälpen och att åka i bilen.
Funktionerna för att tidsstyra laddning och innertemperatur verkar också mycket bra.
Komfortabel både på landsväg och i staden.
Funderar om detta blir vår 1:a bil på det sätt som Mati valt.
Nu blir det nog två jämlika men olika bilar tills vidare.
Vår Leaf 30 kWh Tekna var inte jämlik.

Tack till er som skrivit om e-golf och bidragit till vårt val.
Vår återförsäljare säger att nu är leveranstiderna ca 1 år.
IMG_20180712_135926_resized_20180713_022729797.jpg
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: E-Golf 2017

Inlägg av mati »

Monark1954 skrev:
Fem dagar med vår nya e-Golf.
Första testen blev att åka till Ö-vik och köpa glass, en 22 milsresa på 90-110 km/h väg och 27 grader ute.
Gick utmärkt, mycket nöjd med styrhjälpen och att åka i bilen.
Funktionerna för att tidsstyra laddning och innertemperatur verkar också mycket bra.
Komfortabel både på landsväg och i staden.
Funderar om detta blir vår 1:a bil på det sätt som Mati valt.
Nu blir det nog två jämlika men olika bilar tills vidare.
Vår Leaf 30 kWh Tekna var inte jämlik.

Tack till er som skrivit om e-golf och bidragit till vårt val.
Vår återförsäljare säger att nu är leveranstiderna ca 1 år.
Grattis till en riktigt bra bil. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: E-Golf 2017

Inlägg av Walker »

ÄNTLIGEN!!!
Bekräftad byggvecka v 36!
MY 19 = WLTP-klassad
Förhoppningsvis får jag den v40
Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge.
(Beställningsdatum 9/3)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: E-Golf 2017

Inlägg av 12man »

Walker skrev:
ÄNTLIGEN!!!
Bekräftad byggvecka v 36!
MY 19 = WLTP-klassad
Förhoppningsvis får jag den v40
Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge.
(Beställningsdatum 9/3)
(Byggdatum 3/9)
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: E-Golf 2017

Inlägg av HelectriC »

Idag fick vi hämtat vår nya eGolf. Det mesta är känt från den gamla, annan färg på lack och skinn samt andra fälgar gör det ändå lite annorlunda :) det känns som bilen är tightare än den gamla och räckviddden är naturligtvis betydligt längre. Sen känns intredningen mycket fräschare med heldigitala instrument och större huvuddisplay. Trevlig bil! och så fick vi nya skyltar med ”EV”, kul :D
11F74DE8-843A-4544-920E-43D4FBE284DE.jpeg
B29FC65F-76AC-4C42-BE5C-345C95D7528E.jpeg
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: E-Golf 2017

Inlägg av Bjelke »

Najs :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: E-Golf 2017

Inlägg av mati »

Kul. Och rätt färg ser jag. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: E-Golf 2017

Inlägg av Surfaren »

HelectriC skrev:
Idag fick vi hämtat vår nya eGolf. Det mesta är känt från den gamla, annan färg på lack och skinn samt andra fälgar gör det ändå lite annorlunda :) det känns som bilen är tightare än den gamla och räckviddden är naturligtvis betydligt längre. Sen känns intredningen mycket fräschare med heldigitala instrument och större huvuddisplay. Trevlig bil! och så fick vi nya skyltar med ”EV”, kul :D
Trevligt. Kul att Norge kör EV på skyltarna nu då, jag antar att EK tog slut. Vad blir nästa, tro?

Tror du har lite senap på framrutan. ;) :D
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: E-Golf 2017

Inlägg av HelectriC »

Surfaren skrev:
HelectriC skrev:
Idag fick vi hämtat vår nya eGolf. Det mesta är känt från den gamla, annan färg på lack och skinn samt andra fälgar gör det ändå lite annorlunda :) det känns som bilen är tightare än den gamla och räckviddden är naturligtvis betydligt längre. Sen känns intredningen mycket fräschare med heldigitala instrument och större huvuddisplay. Trevlig bil! och så fick vi nya skyltar med ”EV”, kul :D
Trevligt. Kul att Norge kör EV på skyltarna nu då, jag antar att EK tog slut. Vad blir nästa, tro?

Tror du har lite senap på framrutan. ;) :D
Det var nog min fru som spydde på rutan åt att jag fotograferade en av våra bilar för femtielfte gången :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: E-Golf 2017

Inlägg av HelectriC »

mati skrev:
Kul. Och rätt färg ser jag. :)
Jag gillade vår gamla silver som hade aningen mörkare ton än vanlig silver (hette tungsten silver), men att beställa samma färg igen blev lite tråkigt. Nu blev det den mörka grå och ljust skinn med mörkt innertak (enda klädsel det går att få mörkt innertak till) och det blev riktigt bra. Slapp dessutom jobba mig med att köpa fälgar på annat håll nu när eGolf äntligen kan beställas med ok fälgar och inte bara frisbeefälgen.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: E-Golf 2017

Inlägg av HelectriC »

Har nu kört runt lite med den nya eGolfen och testat lane assist. Funkar överraskande bra faktiskt. Jag trodde inte det skulle vara på den nivån det är. Bilen kör själv ganska långa sträckor om det inte svänger för mycket. Håller man ett finger på ratten med lite kraft (likt man behöver göra på Teslan), så accepterar bilen att köra själv. Det är en skön funktion för man slipper aktivera och deaktivera hela tiden som på Teslan och man slipper pipljudet varje gång den går i/ur. Man kan byta fil, som man vill och den går automatiskt tillbaks utan att man aktiverar igen. Den är inte alls lika användbar som i Teslan, där den i stort sett kan köra mig helt till jobbat om man bortser från någon rondell och några påfarter, det kan inte eGolfen. Men som komfortfunktion på motorväg tex så är den helt ok.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: E-Golf 2017

Inlägg av mati »

Jag tycker den är grym. Precis som du säger slipper man plingandet hela tiden. Samtidigt är det inget snack om saken att det är en assistent och inte en självkörande funktion. Men det känns naturligt och behagligt. Man kan vara avkopplad utan att hålla hårt i ratten. Ett lätt motstånd med en hand räcker. Jag tycker att de har lyckats riktigt bra med en lagom balans mellan hur mycket bilen assisterar och motståndet i ratten och hur mycket man måste göra själv.
Att inte behöva aktivera den, samt att den fungerar även utan farthållaren, är finemang. Konstigt blir det bara när man sedan sätter sig i Teslan som inte hjälper till att styra. För mig känns det de första kilometrarna alltid som om det är nåt fel med styrningen. Det går liksom tungt och känns konstigt trögt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: E-Golf 2017

Inlägg av Walker »

Ska bli spännande att prova. På mina 2 senaste Škodor har den mest varit ett irritationsmoment. Det rycker och sliter i ratten och sedan plingar den ideligen med uppmaning att hålla i ratten, fast jag redan gör det.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: E-Golf 2017

Inlägg av bat »

HelectriC skrev:
Har nu kört runt lite med den nya eGolfen och testat lane assist. Funkar överraskande bra faktiskt. Jag trodde inte det skulle vara på den nivån det är. Bilen kör själv ganska långa sträckor om det inte svänger för mycket. Håller man ett finger på ratten med lite kraft (likt man behöver göra på Teslan), så accepterar bilen att köra själv. Det är en skön funktion för man slipper aktivera och deaktivera hela tiden som på Teslan och man slipper pipljudet varje gång den går i/ur. Man kan byta fil, som man vill och den går automatiskt tillbaks utan att man aktiverar igen. Den är inte alls lika användbar som i Teslan, där den i stort sett kan köra mig helt till jobbat om man bortser från någon rondell och några påfarter, det kan inte eGolfen. Men som komfortfunktion på motorväg tex så är den helt ok.
Blir man inte osäker på när bilen kan styra vs när man behöver styra själv? Tycker det är bra att Teslan gör det tydligt om att det är jag som behöver ta kontrollen när linjer blir otydliga etc.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: E-Golf 2017

Inlägg av mati »

bat skrev:
Blir man inte osäker på när bilen kan styra vs när man behöver styra själv? Tycker det är bra att Teslan gör det tydligt om att det är jag som behöver ta kontrollen när linjer blir otydliga etc.
Det kan man kanske tycka, men så är det inte. I alla fall inte som jag upplever det. Det är ju inte så att man släpper ratten helt och hållet så fort bilen styr. Det är fortfarande föraren som har kommandot. Bilen hjälper bara till. Det är inte en antingen-eller-funktion som i Teslan. Föraren är den som kör, men om man släpper ratten fortsätter bilen att styra själv i den mån det går.
Sen är det faktiskt så bilen i vissa lägen indikerar med en vibration i ratten att den har tappat bort sig. Det har hänt mig några gånger, jag är dock inte säker i vilka situationer den gör så. Jag tror att det är t ex när man kör på en stor väg i relativt hög hastighet där föraren kan förvänta sig att bilen är med, men av någon anleding slutar filassistenten att fungera, pga av dåliga linjer eller så. Då vibrerar ratten så man vaknar till.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: E-Golf 2017

Inlägg av Leo »

walker: du har nog haft Lane assist, nu finns det ett läge till på den som heter ”dynamisk Lane assist”. Där man kan välja två olika arbetssätt i assistentmenyn i bilens infotainmentsystem.

Klassiska Lane Assist = ”inte träffa linjen” dvs kör hur du vill själv. När du närmar dig linjen styr bilen tillbaka. Blir lätt lite ”Pong Pong effekt. Har presonligen aldrig riktigt trivts med det. Även om jag förstår tanken och logiken i det.

Det nya Dynamisk Lane Assist = bilen försöker hålla/hjälper till att hålla önskad fordonsplacering mellan linjerna (typ Teslas AP men faktiskt på ett sätt mer avancerat). Kör du själv mitt mellan linjerna försöker bilen hålla sig mitt mellan linjerna. Slickar du högerkanten så gör bilen detsamma! (Om du tex vill undvika regnfyllda hjulspår) Prov hålla dig nära ena linjen och släpp ratten. Då märks det bäst. Du kan ha släppt max ca 12 sec.

Sen kan den även vika undan åt sidan om en tex en lastbil i angränsande körfält kommer över mot/in i ditt körfält.

Sen kan den alltid vara på som en ”hjälpande hand=assistent” utan behov av aktivering, irriterande pling eller irriterande avaktivering om du vill påverka kursen lite osv

Vibrationerna i ratten är för att varna/uppmärksamma dig på att du tex är PÅ VÄG att göra något tokigt tex blinka och byta körfält med någon i bilens döda vinkel. (Där du kanske tänkte ”smita in” i en lucka)

När systemet ”tappar bort sig” släcks bara den gröna symbolen och blir gul.

Jag skulle sammanfatta det som Teslas
AP =bättre funktion/potential som just Autopilot.

E-Golfens ”Dynamiska Lane Assist =bättre (idag) som bekväm och smidig säkerhetsassistent som hela tiden mjukt hjälper dig köra som du vill inom ditt körfält NÄR DU SJÄLV KÖR. Men inte tänkt som, och kommer aldrig att bli någon Autopilot med nuvarande hårdvara och mjukvara.

Så det är två olika tankar med hur systemen fungerar och vilken ”hjälp” de ger.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: E-Golf 2017

Inlägg av mati »

@Leo, bra beskrivet. Det är nog som du säger med vibrationerna. Jag har bara upplevt det två gånger att ratten vibrerade för mig. Och då fattade jag inte varför. Men man piggnar till iaf. :)
Man kanske kan beskriva körkänslan lite som om vägen vore konkav, dvs utformad som en ränna med lätt upphöjda kanter. Bilen håller sig i mitten av sig själv, men det går bra att styra därifrån om man vill. Sen är det som du säger att den lär sig var man vill köra, dvs var "mitten" av vägen ska vara.
Teslas AP har ju den jobbiga egenskapen att den vid aktivering på ett nästan våldsamt sätt förflyttar bilen till en position som den själv tycker är bäst. Så gör inte Golfen. Om husse brukar köra långt till höger så har bilen lärt sig det och gör likadant. Och råkar man släppa ratten på ett ställe där bilen anser att man inte ska vara så justeras positionen lungt och fint, utan våldsamma rattrörelser.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: E-Golf 2017

Inlägg av Leo »

Har själv i princip slutat använda AP pga dess ”abrupta” urkoppling när man bara vill påverka liiiite. Använder den ibland på motorväg men där stör jag mig istället på den ”adaptiva farthållarens” sega funktion med allt för kraftig inbromsning och sega acceleration. När man hinner upp andra bilar och byter körfält aningens för sent enligt systemet osv. Upplever att körningen blir onödigt ryckig osv. Får ganska snart irriterande blickar av frun som ”tittar upp” och undrar varför ”jag” bromsat osv. Blir sämre flyt i körningen helt enkelt.

Både plinget och rycket blir allt för irriterande i längden. Och då måste man dessutom hela tiden aktivera den igen.

I sina nuvarande utföranden trivs jag bättre med vår e-Golfs funktion. Just en ”assistent” som mjukt hjälper till om man är ouppmärksam eller kommer lite för nära en linje i en kurva. Eftersom jag ändå alltid håller händerna på ratten och ”kör”.

Tesla är däremot bättre på att ”styra” själv vid riktigt kurviga vägar där e-Golfen ”fegar ur” och stänger av. Men som sagt det är inget problem i verkligheten då man själv styr.
Senast redigerad av Leo, redigerad totalt 1 gånger.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: E-Golf 2017

Inlägg av mati »

Precis så. Golfens filassistent är utformad som en hjälpande hand, kanske kan man säga att det är en renodlad nivå-2 "självstyrning", utan ambition att vara nånting annat.
AP däremot är utformad som en nivå-3 självstyrning, den är i dagsläget visserligen bara nivå 2, men den förespeglar att vara mer än så. Även om den i praktiken faktiskt styr mycket bättre än Golfen så har man ingen stor nytta av det eftersom det inte går att lita på den till 100%. Ansvarsfördelningen - om man får kalla det så - blir milt sagt otydlig. Vem är det som kör egentligen? Det är ju inte föraren, eftersom AP har kontroll över ratten för tillfället. Om föraren vill köra får denna med kraft ta över ratten och tar på det viset kontrollen ifrån AP. Bilen ger intrycket av att vara självkörande utan att vara det.
Man kan väl säga att båda systemen är inte kapabla till självkörning. Men Golfens system vet om det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: E-Golf 2017

Inlägg av Walker »

Ska som sagt bli spännande. Den jag har nu blir tjurig efter 3 st ingripande och beordrar mig att hålla i ratten fast hag redan gör det.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: E-Golf 2017

Inlägg av HelectriC »

En annan grej är ju också att eGolfens system tror jag kostade 3000kr extra men Teslans kostade väl ca 50 000kr extra. Why?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: E-Golf 2017

Inlägg av nek0 »

Walker skrev:
Ska som sagt bli spännande. Den jag har nu blir tjurig efter 3 st ingripande och beordrar mig att hålla i ratten fast hag redan gör det.
Hade en Octavia som lånebil i en månad och det var som du skriver helt värdelös lane assist .Superb har mycket bättre laneassist. Skulle inte förvåna mig om Golfen har ännu bättre lane assist än Superb.
Skriv svar