Jaguar I-Pace
Moderator: Redaktion
Re: Jaguar I-Pace
Tesla verkar inte vara själva med att få mer reservationer än man hinner med, Jaguar har nu över 25 000 reservationer av I Pace och den planerade produktionstakten är 10-15 000 per år. Även om alla kanske inte väljer att köpa den så har Jaguar nu valt att inte visa upp den i Frankfurt då de inte vill att den ska dra på sig mer uppmärksamhet.
http://europe.autonews.com/article/2017 ... 09811/1172
http://europe.autonews.com/article/2017 ... 09811/1172
Re: Jaguar I-Pace
Som jag citerade i artikeltråden:vigge50 skrev:Tesla verkar inte vara själva med att få mer reservationer än man hinner med, Jaguar har nu över 25 000 reservationer av I Pace och den planerade produktionstakten är 10-15 000 per år. Även om alla kanske inte väljer att köpa den så har Jaguar nu valt att inte visa upp den i Frankfurt då de inte vill att den ska dra på sig mer uppmärksamhet.
http://europe.autonews.com/article/2017 ... 09811/1172
– Hittills i år är runt fyra procent av alla nyköpta bilar eldrivna eller laddhybrider. Om tio år kanske det är 30 procent. Fortare än så går det inte, säger Robert Collin.
Det verkar som om "folk" inte bryr sig om Collin....
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Re: Jaguar I-Pace
Jag tror inte det ens kommer vara i närheten av alla som köper. Rimligtvis har många (likt jag) köpt den extremt billiga optionen för möjligheten att få bilen tidigt om den överraskar positivt. För mig finns det dock tre dealbreakers just nu som alla tre verkar besannas tyvärr:vigge50 skrev:Tesla verkar inte vara själva med att få mer reservationer än man hinner med, Jaguar har nu över 25 000 reservationer av I Pace och den planerade produktionstakten är 10-15 000 per år. Även om alla kanske inte väljer att köpa den så har Jaguar nu valt att inte visa upp den i Frankfurt då de inte vill att den ska dra på sig mer uppmärksamhet.
http://europe.autonews.com/article/2017 ... 09811/1172
1.) Ingen trefasladdning.
2.) Inget laddnätverk.
3.) Pris över 800k med ok utrustning.
Skulle nog kunna acceptera en av ovanstående om allt övrigt blir riktigt bra, men det ser inte så ljust ut imo.
Tråkigt som tusan att de inte pushar den, det är som vanligt man vill ha reklampelaren men den får inte kannabilisera på de gamla fossilarna med högre marginaler
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Man undrar ju om denna bil ens existerar ännu mer än i ett exemplar. Men det gör de nog. Dock så har ingen fått testa den ännu, på riktigt.
Hittar:
http://www.autoexpress.co.uk/jaguar/i-p ... 017-review
Och bara två timmar...
"He promises an NEDC range of just over 300 miles from the 90kWh lithium-ion battery pack, and a recharge time of only two hours from a 50kW DC point"
Hittar:
http://www.autoexpress.co.uk/jaguar/i-p ... 017-review
Och bara två timmar...
"He promises an NEDC range of just over 300 miles from the 90kWh lithium-ion battery pack, and a recharge time of only two hours from a 50kW DC point"
MYLR-24
Re: Jaguar I-Pace
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
- Franz
- Teslaägare
- Inlägg: 1731
- Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
- Ort: Kungsbacka
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Re: Jaguar I-Pace
Tyvärr fick man inte gå in i bilen på Frankfurt-mässan men några utsidebilder blev det ändå... (Bilen stod tyvärr lite trångt dock)
https://www.car.info/sv-se/spot/207680
https://www.car.info/sv-se/spot/207680
Driver sajten Car.info
Re: Jaguar I-Pace
Tyvärr så har Jaguar eller Land Rover ingen annan ren elbil under utveckling för tillfället
https://insideevs.com/jaguar-i-pace-pla ... -more-evs/
https://insideevs.com/jaguar-i-pace-pla ... -more-evs/
Re: Jaguar I-Pace
Har inte orkat läsa igenom hela tråden än så detta kanske redan är känt, men har noterat att många efterfrågar trefasladdning i hemmet - med rätta. Snubblade på detta inlägg i forumet på http://www.i-paceforum.com
Kanske kan vara intressant information.
Kanske kan vara intressant information.
Re: Jaguar I-Pace
Intressant! Så om han har rätt så ska man alltså förvänta sig försenad lansering med troligen tillgång till trefas-laddning...Geni87 skrev:Har inte orkat läsa igenom hela tråden än så detta kanske redan är känt, men har noterat att många efterfrågar trefasladdning i hemmet - med rätta. Snubblade på detta inlägg i forumet på http://www.i-paceforum.com
Kanske kan vara intressant information.
Det blir spännande att se om M3 eller i-Pace kommer först till Sverige. Nu känns det som M3 blev favorit på det området igen...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Ja det verkar så. En annan tanke, finns det ingen som erbjuder DC-laddare för hemmabruk med lägre effekt än vanliga "snabbladdare"? Typ anslutning till 3-fas 16A in och 11kW 400VDC ut. ABB verkar erbjuda en sådan lösning, dock ej försäljning direkt till privatpersoner.Legato skrev:Intressant! Så om han har rätt så ska man alltså förvänta sig försenad lansering med troligen tillgång till trefas-laddning...
Det blir spännande att se om M3 eller i-Pace kommer först till Sverige. Nu känns det som M3 blev favorit på det området igen...
Re: Jaguar I-Pace
Finns hemma DC laddare för upp till 22kW (32A) kostar ca 75000kr
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Jaguar I-Pace
Leo skrev:Finns hemma DC laddare för upp till 22kW (32A) kostar ca 75000kr
Oj... det var saftigt!
Re: Jaguar I-Pace
Fråga ABB om deras prislapp om 75000kr låter som mycket...
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Jaguar I-Pace
Jag avstår nog helst. Hittade denna https://www.blocket.se/goteborg/Semisna ... 051790.htmLeo skrev:Fråga ABB om deras prislapp om 75000kr låter som mycket...
Ser intressant ut, 4 laddplatser är ju dock lite overkill för hemmabruk.
Re: Jaguar I-Pace
Najs!Geni87 skrev:Jag avstår nog helst. Hittade denna https://www.blocket.se/goteborg/Semisna ... 051790.htmLeo skrev:Fråga ABB om deras prislapp om 75000kr låter som mycket...
Ser intressant ut, 4 laddplatser är ju dock lite overkill för hemmabruk.
Kommer behöva detta inom kort hemma kanske.
Bil 1: Model s P100D
Bil 2: Roadster gen 2
Bil 3. Bmw i3
Bil 4: Nissan e-nv200 60kwh batteri önskas
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
http://---
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
http://---
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Re: Jaguar I-Pace
I I-PACE:s nyhetsbrev idag kan noteras att bilen officiellt presenteras mars 2018. Intressant är att de längre ner i brevet gör en poäng av att bilen kommer att klara av 32 mil på en laddning. Med andra ord blir det ju mest intressant hur de prissätter den då den uppenbarligen inte gör några teknikkliv utan börjar där Tesla var för typ 10 år sedan...
"Nu är det bara att se fram emot det nya året, för i mars 2018 kommer vår nya helelektriska Jaguar I-PACE att presenteras!
Ett år efter att I-PACE Concept visades upp på bilmässan i Los Angeles är Jaguar tillbaka i staden med en produktionsprototyp för slutliga tester av räckvidd och hållbarhet inför bilens officiella världspremiär 2018.
Tusentals potentiella kunder har nu tryckt på ”Jag vill ha en”-knappen på http://www.jaguar.com och över 500 på dess svenska motsvarighet på jaguar.se för att lägga en deposition eller anmäla sitt starka intresse för Jaguars hett efterfrågade el-SUV. Inte nog med att dessa kunder är längst fram i kön när bilen blir officiellt beställningsbar i mars, utan ett litet antal lyckligt lottade personer har dessutom fått följa med Jaguars ingenjörer när prototypbilarna genomgår de slutliga valideringstesterna.
Fullständiga specifikationer och priser för Jaguars eldrivna prestanda-SUV kommer att meddelas i mars 2018 när bilen blir officiellt beställningsbar.
Vill du vara en av de första som ska uppleva vår nya helelektriska modell? Anmäl ditt intresse idag!
Ann Voyer från Pasadena frågade Jaguar om räckvidden i I-PACE är tillräcklig för att hon ska kunna köra sin favorittur längs Kaliforniens västkust. För att besvara hennes fråga tog Jaguars ingenjörer med henne på ett långdistanstest – på bara en laddning. Produktionsprototypen av I-PACE kördes 32 mil från Sunset Boulevard i Los Angeles till Morro Bay i San Luis Obispo på en enda laddning av det avancerade litiumjonbatteri.
Ian Hoban, Jaguar Vehicle Line Director: ”Efter 240 000 mil av tester över hela jorden är I-PACE klar för produktion och har visat att den klarar långa sträckor på en enda laddning.
Se I-PACE på en roadtrip längs amerikanska västkusten från Sunset Boulevard i Los Angeles till Morro Bay i San Luis Obispo, klicka här:
https://www.jaguar.se/om-jaguar/koncept ... ign=i-pace"
"Nu är det bara att se fram emot det nya året, för i mars 2018 kommer vår nya helelektriska Jaguar I-PACE att presenteras!
Ett år efter att I-PACE Concept visades upp på bilmässan i Los Angeles är Jaguar tillbaka i staden med en produktionsprototyp för slutliga tester av räckvidd och hållbarhet inför bilens officiella världspremiär 2018.
Tusentals potentiella kunder har nu tryckt på ”Jag vill ha en”-knappen på http://www.jaguar.com och över 500 på dess svenska motsvarighet på jaguar.se för att lägga en deposition eller anmäla sitt starka intresse för Jaguars hett efterfrågade el-SUV. Inte nog med att dessa kunder är längst fram i kön när bilen blir officiellt beställningsbar i mars, utan ett litet antal lyckligt lottade personer har dessutom fått följa med Jaguars ingenjörer när prototypbilarna genomgår de slutliga valideringstesterna.
Fullständiga specifikationer och priser för Jaguars eldrivna prestanda-SUV kommer att meddelas i mars 2018 när bilen blir officiellt beställningsbar.
Vill du vara en av de första som ska uppleva vår nya helelektriska modell? Anmäl ditt intresse idag!
Ann Voyer från Pasadena frågade Jaguar om räckvidden i I-PACE är tillräcklig för att hon ska kunna köra sin favorittur längs Kaliforniens västkust. För att besvara hennes fråga tog Jaguars ingenjörer med henne på ett långdistanstest – på bara en laddning. Produktionsprototypen av I-PACE kördes 32 mil från Sunset Boulevard i Los Angeles till Morro Bay i San Luis Obispo på en enda laddning av det avancerade litiumjonbatteri.
Ian Hoban, Jaguar Vehicle Line Director: ”Efter 240 000 mil av tester över hela jorden är I-PACE klar för produktion och har visat att den klarar långa sträckor på en enda laddning.
Se I-PACE på en roadtrip längs amerikanska västkusten från Sunset Boulevard i Los Angeles till Morro Bay i San Luis Obispo, klicka här:
https://www.jaguar.se/om-jaguar/koncept ... ign=i-pace"
Order Cybertruck
Tesla 3 LR Dual Motor 2019
Tesla 75d 2017
Nissan Leaf 2014
Tesla 3 LR Dual Motor 2019
Tesla 75d 2017
Nissan Leaf 2014
Re: Jaguar I-Pace
32 mil i motorvägsfart är väl iofs inget att skämmas över. Ett större problem (initialt åtminstone) är avsaknaden av snabbladdning.
Re: Jaguar I-Pace
Beror som sagt på hur de kört, i detta fallet finns en film på det. Den har jag dock inte sett.
Kommer själv ca 32 mil med Teslas senaste SUV, så det låter ok i mina öron.
Kommer själv ca 32 mil med Teslas senaste SUV, så det låter ok i mina öron.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Re: Jaguar I-Pace
Fast man får väl utgå ifrån att de hållt hastighetsgränserna? Är väl 65 dom mest isf, dvs 104 km/timme... Stor skillnad mot 120.tias skrev:32 mil i motorvägsfart är väl iofs inget att skämmas över. Ett större problem (initialt åtminstone) är avsaknaden av snabbladdning.
Jag tycker det var intressant att de påstod att de testkört den 240.000 mil. För några månader sedan när den visades i Stockholm så hade de bara en bil och den var ju inget de testkörde.är ganska skeptisk till att de direkt där efter ska ha fått ut 20-50 bilar som de testkört febrilt...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Legato skrev:Fast man får väl utgå ifrån att de hållt hastighetsgränserna? Är väl 65 dom mest isf, dvs 104 km/timme... Stor skillnad mot 120.tias skrev:32 mil i motorvägsfart är väl iofs inget att skämmas över. Ett större problem (initialt åtminstone) är avsaknaden av snabbladdning.
Jag tycker det var intressant att de påstod att de testkört den 240.000 mil. För några månader sedan när den visades i Stockholm så hade de bara en bil och den var ju inget de testkörde.är ganska skeptisk till att de direkt där efter ska ha fått ut 20-50 bilar som de testkört febrilt...
Kan det vara teoretisk körning i datasimulering/testbänk? Får man uttrycka sig på det viset då?
Order Cybertruck
Tesla 3 LR Dual Motor 2019
Tesla 75d 2017
Nissan Leaf 2014
Tesla 3 LR Dual Motor 2019
Tesla 75d 2017
Nissan Leaf 2014
Re: Jaguar I-Pace
Enligt electreks artikel så har de nästan 200 prototyper som de testar för tillfället.
https://electrek.co/2017/12/06/jaguar-i ... ype-fleet/
https://electrek.co/2017/12/06/jaguar-i ... ype-fleet/
Re: Jaguar I-Pace
Galet. Med 200 prototyper är ju 240k mil inga problem såklart. Känns dock som någon inte talar sanning. Har väldigt svårt att tro på att de hade en bil när eventet var i Stockholm och att de nu skulle ha 200...vigge50 skrev:Enligt electreks artikel så har de nästan 200 prototyper som de testar för tillfället.
https://electrek.co/2017/12/06/jaguar-i ... ype-fleet/
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Hur vet du att de bara hade en bil? Nån snubbe på plats som sa det? Han kan inte ha ljugit eller varit oinformerad? Biltillverkare brukar ju i regel vara rejält hemlighetsfulla när det gäller nya modeller.Legato skrev:Fast man får väl utgå ifrån att de hållt hastighetsgränserna? Är väl 65 dom mest isf, dvs 104 km/timme... Stor skillnad mot 120.tias skrev:32 mil i motorvägsfart är väl iofs inget att skämmas över. Ett större problem (initialt åtminstone) är avsaknaden av snabbladdning.
Jag tycker det var intressant att de påstod att de testkört den 240.000 mil. För några månader sedan när den visades i Stockholm så hade de bara en bil och den var ju inget de testkörde.är ganska skeptisk till att de direkt där efter ska ha fått ut 20-50 bilar som de testkört febrilt...
Re: Jaguar I-Pace
Ett tredje alternativ förutom ljugit eller varit felinformerad är att det bara fanns en bil som var demobil för konseptet. Säger inget om övriga testbilar.Verdi skrev:Hur vet du att de bara hade en bil? Nån snubbe på plats som sa det? Han kan inte ha ljugit eller varit oinformerad? Biltillverkare brukar ju i regel vara rejält hemlighetsfulla när det gäller nya modeller.Legato skrev:Fast man får väl utgå ifrån att de hållt hastighetsgränserna? Är väl 65 dom mest isf, dvs 104 km/timme... Stor skillnad mot 120.tias skrev:32 mil i motorvägsfart är väl iofs inget att skämmas över. Ett större problem (initialt åtminstone) är avsaknaden av snabbladdning.
Jag tycker det var intressant att de påstod att de testkört den 240.000 mil. För några månader sedan när den visades i Stockholm så hade de bara en bil och den var ju inget de testkörde.är ganska skeptisk till att de direkt där efter ska ha fått ut 20-50 bilar som de testkört febrilt...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.