Gör vi? Jag har iofs inte fått någon prisuppgift alls ännu (inte orkat snacka med säljaren än, är på semester) men tidigare i tråden har vi ju fått tre nivåer på norska priser med lite info ang utrustning samt:Verdi skrev:Vi vet faktiskt bara grundpriset än så länge. Den _kan_ ju vara fullutrustad som standard. Då är priset helt ok. Men troligen inte... Kan räkna till minst 4 dealbreakers för min del.Legato skrev:Personligen sätter jag allt i perspektiv till prislappen. Hade den kostat 300.000:- mindre hade jag kanske kunnat acceptera enfas OCH avsaknad av laddnätverk.
Nu är den ju dyrare än Tesla tom. Samma pris som Model X men storlek som en Model Y (?). Skulle jag betala ännu mer för en elbil idag så skulle jag förvänta mig en förbättring jämfört med Teslan totalt sett. För mig är i-pacen i sin helhet en tydlig försämring (även om den har ett par fördelar som tex utseende och troligen detaljkvalitet i interiören).
940 900
1 078 900
Som svenska priser med en nivå "mellan". Tror man kan utgå ifrån att de tre utrustningsnivåerna är desamma mellan Sverige och Norge.
Vi "vet" ju dessutom att den enbart kommer med 90 kWh som alternativ... Så de 140k som diffar lär ju vara ren utrustning. Sen är väl frågan om man för 1,08 MSEK får den helt fullsmetad eller om det fortfarande finns en rad tillägg...