Ja de är ju helt rätt, de blir väl bara 3 kW ut på en 11kw stolpe? Samtidigt kör man nog oftast DC laddning när man är på lång resa. Men absolut håller jag med om detta de är en brist även om den biten inte vore show stopper för mig nu när man kan ha en tvåfas till enfas laddare hemma.Legato skrev:Det är väl för hemmabruk, inte att ta med sig? För mig är överlägset största problemet bristen på snabbladdare, tre-fasen är i grunden ett ganska litet problem men kombinerat med frånvaron av snabbladdare är det bökigt imo.chaffis75 skrev:Men de finns ju numera någn laddare som klarar dra ström från 2 faser och "slå" samman strömmen till en fas laddare. De är ju inte 3 fas men jag tycker nog de är tillräckligt bra.. Visst något dyrare utrustning men ganska lite pengar i förhållande till bilen.Legato skrev:
Förvånansvärt snabb leverans! Sa det något om huruvida 3-fasladdning är på gång eller ej?
Ganska konstigt de saknas på en så pass dyr bil egentligen.