du får föreslå det till Jaguar att halva priset hade varit bra. Kör en runda mot Tesla också så kanske dom halverar priserna. Det hade ju varit kul om plötligt Jaguar, Tesla och Hyundai har samma prisnivåLimbster skrev:Hehehe, vågade knappt skriva det men visst påminner den helt plötsligt om en Kona. Tycker dock den ser bra ut och verkar grym på många sätt, men för dyr, halva priset hade varit mer lagomlator skrev:Nu har det skrivits nästan 1000 inlägg om Jaguar I-Pace och vad jag kan komma ihåg så har jag inte deltagit i den konversationen med en endaste liten kommentar...
Jag har inte sett bilen i verkligheten men massor av bilder och jag försöker verkligen gilla den då jag alltid har tyckt att Jaguar har byggt de snyggaste bilarna...
NEJ. Det går bara inte. Den är inte snygg. Den är inte linjeskön, den är inte smidig som ett kattdjur ska vara... Den är bara... en bil. Visserligen eldriven men annars? Det kanske är en Kona med Jaguarmärke...
Äsch, jag får åka och titta på den och se om den ser bättre ut live... Fast den är ändå för dyr för mig.
Jaguar I-Pace
Moderator: Redaktion
Re: Jaguar I-Pace
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Jaguar I-Pace
Hade de släppt en 240 hk version för 650k så hade nog få klagat på att 400hk versionen kostade 830k. Men de har samma resa att göra som Tesla, man måste börja dyrt.Limbster skrev:Hehehe, vågade knappt skriva det men visst påminner den helt plötsligt om en Kona. Tycker dock den ser bra ut och verkar grym på många sätt, men för dyr, halva priset hade varit mer lagom
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Jaguar I-Pace
En Tesla med slipstream-fälgar ser inte heller så jävla kul ut. Men jag håller med. Den såg bättre ut på utställningar och pressbilder.danni skrev:Shit, de mindre fälgarna sabbbade verkligen looken totalt. Med dem ser den ut som en överstylad Honda...
Re: Jaguar I-Pace
Precis, fälgarna på den svarta är väl då inte speciellt snygga även som mörka enligt min mening. Men bättre blev det om inte annat.Smutt skrev:Lackera dom mörka så ser det mycket bättre ut.danni skrev:Shit, de mindre fälgarna sabbbade verkligen looken totalt. Med dem ser den ut som en överstylad Honda...
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Jaguar I-Pace
jag tog en tur upp till ÅF för att verkligen kolla baksätet igen. Nu ställde jag noga in förarstolen som jag sitter och satte mig bakom denna. Det är inte dålig plats i detta baksäte. Självklart finns det större, men det är definitivt inte på Golfnivå.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Jaguar I-Pace
Nu planerar Waymo att köpa in 20 000 I Pace under de kommande åren till sin flotta av självkörande taxibilar. Även om jag tycker det är bra att just taxibilar som kör långt och att man kombinerar ny teknik som självkörande med elbilar så har jag en känsla av att det kommer bli långa väntetider på I Pace och då är kanske en beställning av 20 000 inte det bästa för de som vill köpa en I Pace.
https://electrek.co/2018/03/27/waymo-ja ... ic-i-pace/
https://electrek.co/2018/03/27/waymo-ja ... ic-i-pace/
Re: Jaguar I-Pace
Väldigt bra nyhet tycker jag! Varje taxi som konverterar är ju värd 3-4 "vanliga" konverteringar sett till utsläpp. Dessutom syns de ju mer på vägarna!vigge50 skrev:Nu planerar Waymo att köpa in 20 000 I Pace under de kommande åren till sin flotta av självkörande taxibilar. Även om jag tycker det är bra att just taxibilar som kör långt och att man kombinerar ny teknik som självkörande med elbilar så har jag en känsla av att det kommer bli långa väntetider på I Pace och då är kanske en beställning av 20 000 inte det bästa för de som vill köpa en I Pace.
https://electrek.co/2018/03/27/waymo-ja ... ic-i-pace/
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Legato skrev:Väldigt bra nyhet tycker jag! Varje taxi som konverterar är ju värd 3-4 "vanliga" konverteringar sett till utsläpp. Dessutom syns de ju mer på vägarna!vigge50 skrev:Nu planerar Waymo att köpa in 20 000 I Pace under de kommande åren till sin flotta av självkörande taxibilar. Även om jag tycker det är bra att just taxibilar som kör långt och att man kombinerar ny teknik som självkörande med elbilar så har jag en känsla av att det kommer bli långa väntetider på I Pace och då är kanske en beställning av 20 000 inte det bästa för de som vill köpa en I Pace.
https://electrek.co/2018/03/27/waymo-ja ... ic-i-pace/
Tyvärr laddar taxibilar en hel del publikt på snabbladdare och det förstör för oss privatpersoner. 1 Tesla taxibil laddar säkert lika mycket på SuC som 50 privata bilar. Privata bilar laddas ju oftast hemma och på jobbet till vardags. En taxi laddar på SuC kanske 2-3 ggr om dygnet, 7 dgr i veckan.
Re: Jaguar I-Pace
Lurig bild/vinkel. Tyckte först den var smälld i förardörren...helix skrev:Bilder på I-Pace utomhus samt med lite mindre fälgar
Model S P85DL+
Re: Jaguar I-Pace
Nu tror jag iofs långt ifrån alla taxi laddar på SUC. I Stockholmsregionen är det väldigt mycket absolut, men tror det ser väldigt olika ut i olika delar av världen.Verdi skrev:Legato skrev:Väldigt bra nyhet tycker jag! Varje taxi som konverterar är ju värd 3-4 "vanliga" konverteringar sett till utsläpp. Dessutom syns de ju mer på vägarna!vigge50 skrev:Nu planerar Waymo att köpa in 20 000 I Pace under de kommande åren till sin flotta av självkörande taxibilar. Även om jag tycker det är bra att just taxibilar som kör långt och att man kombinerar ny teknik som självkörande med elbilar så har jag en känsla av att det kommer bli långa väntetider på I Pace och då är kanske en beställning av 20 000 inte det bästa för de som vill köpa en I Pace.
https://electrek.co/2018/03/27/waymo-ja ... ic-i-pace/
Tyvärr laddar taxibilar en hel del publikt på snabbladdare och det förstör för oss privatpersoner. 1 Tesla taxibil laddar säkert lika mycket på SuC som 50 privata bilar. Privata bilar laddas ju oftast hemma och på jobbet till vardags. En taxi laddar på SuC kanske 2-3 ggr om dygnet, 7 dgr i veckan.
För miljöns skull spelar det ju dock mindre roll var bilen laddas (Tesla ska ju använda förnyelsebar el i SUCs) det viktiga är ju att antalet mil som avklaras i elbilar och det blir väl runt 4 gånger högre i en taxi än i en personbil.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Kan ju vara dåligt för miljön också om en massa privatpersoner drar sig från att köpa elbil då laddarna är upptagna med taxibilar.Legato skrev:Nu tror jag iofs långt ifrån alla taxi laddar på SUC. I Stockholmsregionen är det väldigt mycket absolut, men tror det ser väldigt olika ut i olika delar av världen.Verdi skrev:Legato skrev:Väldigt bra nyhet tycker jag! Varje taxi som konverterar är ju värd 3-4 "vanliga" konverteringar sett till utsläpp. Dessutom syns de ju mer på vägarna!vigge50 skrev:Nu planerar Waymo att köpa in 20 000 I Pace under de kommande åren till sin flotta av självkörande taxibilar. Även om jag tycker det är bra att just taxibilar som kör långt och att man kombinerar ny teknik som självkörande med elbilar så har jag en känsla av att det kommer bli långa väntetider på I Pace och då är kanske en beställning av 20 000 inte det bästa för de som vill köpa en I Pace.
https://electrek.co/2018/03/27/waymo-ja ... ic-i-pace/
Tyvärr laddar taxibilar en hel del publikt på snabbladdare och det förstör för oss privatpersoner. 1 Tesla taxibil laddar säkert lika mycket på SuC som 50 privata bilar. Privata bilar laddas ju oftast hemma och på jobbet till vardags. En taxi laddar på SuC kanske 2-3 ggr om dygnet, 7 dgr i veckan.
För miljöns skull spelar det ju dock mindre roll var bilen laddas (Tesla ska ju använda förnyelsebar el i SUCs) det viktiga är ju att antalet mil som avklaras i elbilar och det blir väl runt 4 gånger högre i en taxi än i en personbil.
London ska förresten börja med eltaxi. Förstår faktiskt inte varför inte fler storstäder använder sig av "Londontaxi"-modellen på bilarna. Varför envisas med vanliga personbilar?
Re: Jaguar I-Pace
Tror inte att det är något problem. Problemet med SUC är ju att de är gratis. Tror det är väldigt osannolikt att Jaguarerna skulle stå och ladda dyrt publikt. Tror inte heller SUC-problematiken är särskilt utbredd internationellt, Tesla verkar ju vara ganska ställda inför problematiken med UV.Verdi skrev:Kan ju vara dåligt för miljön också om en massa privatpersoner drar sig från att köpa elbil då laddarna är upptagna med taxibilar.Legato skrev:Nu tror jag iofs långt ifrån alla taxi laddar på SUC. I Stockholmsregionen är det väldigt mycket absolut, men tror det ser väldigt olika ut i olika delar av världen.Verdi skrev:Legato skrev:Väldigt bra nyhet tycker jag! Varje taxi som konverterar är ju värd 3-4 "vanliga" konverteringar sett till utsläpp. Dessutom syns de ju mer på vägarna!vigge50 skrev:Nu planerar Waymo att köpa in 20 000 I Pace under de kommande åren till sin flotta av självkörande taxibilar. Även om jag tycker det är bra att just taxibilar som kör långt och att man kombinerar ny teknik som självkörande med elbilar så har jag en känsla av att det kommer bli långa väntetider på I Pace och då är kanske en beställning av 20 000 inte det bästa för de som vill köpa en I Pace.
https://electrek.co/2018/03/27/waymo-ja ... ic-i-pace/
Tyvärr laddar taxibilar en hel del publikt på snabbladdare och det förstör för oss privatpersoner. 1 Tesla taxibil laddar säkert lika mycket på SuC som 50 privata bilar. Privata bilar laddas ju oftast hemma och på jobbet till vardags. En taxi laddar på SuC kanske 2-3 ggr om dygnet, 7 dgr i veckan.
För miljöns skull spelar det ju dock mindre roll var bilen laddas (Tesla ska ju använda förnyelsebar el i SUCs) det viktiga är ju att antalet mil som avklaras i elbilar och det blir väl runt 4 gånger högre i en taxi än i en personbil.
London ska förresten börja med eltaxi. Förstår faktiskt inte varför inte fler storstäder använder sig av "Londontaxi"-modellen på bilarna. Varför envisas med vanliga personbilar?
Varför skulle man använda London-taxi menar du? Att de går över till el är suveränt, men bilarna i övrigt finns väl mest för att de är en symbol för London. I övriga engelska städer är de väl ganska ovanliga. Personligen tycker jag det suger att ha bagaget i kupén och CW-värdet måste vara uselt, men framförallt så är de ju otroligt oekonomiska. De enda riktiga fördelarna är väl att de är handikappvänliga samt har liten vändcirkel?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Även om man bortser från eldriften så tycker jag att Londontaxin är suverän som taxi i stadsmiljö. Extremt liten vänddiameter på 8 m, högt till tak, enkelt insteg med stora dörrar som öppnar mer eller mindre 90 grader, plats för sex personer och handikapsanpassad. CW-värdet känns nästan försumbart i de låga hastigheter som taxibilar i städer mestadels färdas i. Med Svenska ögon är det ju även lite kul med mycket Volvoteknik i den nya. http://www.theelectrictaxi.co.uk/the-taxi/Legato skrev:Varför skulle man använda London-taxi menar du? Att de går över till el är suveränt, men bilarna i övrigt finns väl mest för att de är en symbol för London. I övriga engelska städer är de väl ganska ovanliga. Personligen tycker jag det suger att ha bagaget i kupén och CW-värdet måste vara uselt, men framförallt så är de ju otroligt oekonomiska. De enda riktiga fördelarna är väl att de är handikappvänliga samt har liten vändcirkel?
Den verkar ju även komma i en variant för lättare godstransporter https://www.autoblog.com/2018/03/13/lon ... py-photos/
Re: Jaguar I-Pace
Nja... Plats för sex personer om man åker i princip utan bagage. Det finns ju inget bagageutrymme.Geni87 skrev:Även om man bortser från eldriften så tycker jag att Londontaxin är suverän som taxi i stadsmiljö. Extremt liten vänddiameter på 8 m, högt till tak, enkelt insteg med stora dörrar som öppnar mer eller mindre 90 grader, plats för sex personer och handikapsanpassad. CW-värdet känns nästan försumbart i de låga hastigheter som taxibilar i städer mestadels färdas i. Med Svenska ögon är det ju även lite kul med mycket Volvoteknik i den nya. http://www.theelectrictaxi.co.uk/the-taxi/Legato skrev:Varför skulle man använda London-taxi menar du? Att de går över till el är suveränt, men bilarna i övrigt finns väl mest för att de är en symbol för London. I övriga engelska städer är de väl ganska ovanliga. Personligen tycker jag det suger att ha bagaget i kupén och CW-värdet måste vara uselt, men framförallt så är de ju otroligt oekonomiska. De enda riktiga fördelarna är väl att de är handikappvänliga samt har liten vändcirkel?
Den verkar ju även komma i en variant för lättare godstransporter https://www.autoblog.com/2018/03/13/lon ... py-photos/
Jag förstår som sagt handikappanpassningen, men personligen åker jag mycket hellre i en riktig bil. Jag gillar som sagt inte att sitta med bagaget i kupén, dessutom bullrar de mycket och sätena är inte särskilt bekväma.
Men återigen, det viktigaste skälet till att ingen vill ha dem utanför London (där de ju är tvungna att köpa dem) är såklart att de är fruktansvärt oekonomiska. Elvarianten bör bli betydligt bättre men de gamla bilarna var snordyra och drog mycket soppa.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Nej de är inte tvungna. Tror jag. Vi fick åka Mercedes Vito en gång. Iofs inredd som en London-taxi invändigt men ändå.
Re: Jaguar I-Pace
Precis, det är inte tvungna - men få bilar uppfyller ju kraven på t.ex. vänddiametern. Jag fick också åka Merca en gång sist jag var i London, och den har modifierad styrning för att uppfylla kraven.Verdi skrev:Nej de är inte tvungna. Tror jag. Vi fick åka Mercedes Vito en gång. Iofs inredd som en London-taxi invändigt men ändå.
Re: Jaguar I-Pace
Jo de är tvungna... Det är endast de bilarna som klassas som taxi i London. Övriga bilar kallas "minicabs" och de kan bara förhandsbeställas (inklusive olika appar, ridesharing osv).Verdi skrev:Nej de är inte tvungna. Tror jag. Vi fick åka Mercedes Vito en gång. Iofs inredd som en London-taxi invändigt men ändå.
De enda bilar som får plocka upp passagerare på gatan är "riktiga" taxis, och de måste vara "black cabs".
Det stämmer nog att det finns ett gäng minibussar också, men du kan inte operera en "vanlig" bil som taxi i London.
Edit:
De tre enda varianter man kunnat välja mellan innan eltaxin kom verkar ha varit:
* Varianter av TX, dvs den vanliga svarta London-taxin.
* Den ännu omodernare "Metrocab": https://en.wikipedia.org/wiki/MCW_Metrocab.
* Mercedes Vito.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Du får välja vilken färg du vill så länge den är svart...Geni87 skrev:Precis, det är inte tvungna - men få bilar uppfyller ju kraven på t.ex. vänddiametern. Jag fick också åka Merca en gång sist jag var i London, och den har modifierad styrning för att uppfylla kraven.Verdi skrev:Nej de är inte tvungna. Tror jag. Vi fick åka Mercedes Vito en gång. Iofs inredd som en London-taxi invändigt men ändå.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Ja precis. Eftersom det är de enda som uppfyller kraven, som jag sa. Blir svårt att handikappsanpassa en sedan, och Mercedes Vito har bakhjulsstyrning för att klara vänddiametern. Black cabs måste uppfylla Condition of fitness, https://en.wikipedia.org/wiki/Conditions_of_FitnessLegato skrev:Jo de är tvungna... Det är endast de bilarna som klassas som taxi i London. Övriga bilar kallas "minicabs" och de kan bara förhandsbeställas (inklusive olika appar, ridesharing osv).Verdi skrev:Nej de är inte tvungna. Tror jag. Vi fick åka Mercedes Vito en gång. Iofs inredd som en London-taxi invändigt men ändå.
De enda bilar som får plocka upp passagerare på gatan är "riktiga" taxis, och de måste vara "black cabs".
Det stämmer nog att det finns ett gäng minibussar också, men du kan inte operera en "vanlig" bil som taxi i London.
Edit:
De tre enda varianter man kunnat välja mellan innan eltaxin kom verkar ha varit:
* Varianter av TX, dvs den vanliga svarta London-taxin.
* Den ännu omodernare "Metrocab": https://en.wikipedia.org/wiki/MCW_Metrocab.
* Mercedes Vito.
Men även andra modeller än den klassiska Londontaxin som uppfyller kraven får gå som "riktiga" taxis i London, vilket Mercan bevisar.
Väldigt off-topic från I-pace dock.
Re: Jaguar I-Pace
Jag tror du inser att detta enbart är en fråga om semantik.Geni87 skrev:Ja precis. Eftersom det är de enda som uppfyller kraven, som jag sa. Blir svårt att handikappsanpassa en sedan, och Mercedes Vito har bakhjulsstyrning för att klara vänddiametern. Black cabs måste uppfylla Condition of fitness, https://en.wikipedia.org/wiki/Conditions_of_FitnessLegato skrev:Jo de är tvungna... Det är endast de bilarna som klassas som taxi i London. Övriga bilar kallas "minicabs" och de kan bara förhandsbeställas (inklusive olika appar, ridesharing osv).Verdi skrev:Nej de är inte tvungna. Tror jag. Vi fick åka Mercedes Vito en gång. Iofs inredd som en London-taxi invändigt men ändå.
De enda bilar som får plocka upp passagerare på gatan är "riktiga" taxis, och de måste vara "black cabs".
Det stämmer nog att det finns ett gäng minibussar också, men du kan inte operera en "vanlig" bil som taxi i London.
Edit:
De tre enda varianter man kunnat välja mellan innan eltaxin kom verkar ha varit:
* Varianter av TX, dvs den vanliga svarta London-taxin.
* Den ännu omodernare "Metrocab": https://en.wikipedia.org/wiki/MCW_Metrocab.
* Mercedes Vito.
Men även andra modeller än den klassiska Londontaxin som uppfyller kraven får gå som "riktiga" taxis i London, vilket Mercan bevisar.
Väldigt off-topic från I-pace dock.
Det jag skrev om att inga vanliga bilar får gå som taxi i London är ju korrekt... Om det beror på vändradie, handikappanpassning eller annat låter jag bara osagt men faktum kvarstår. Det är extremt få som väljer att köra Londontaxis istället för vanliga personbilar vilket lätt bevisas genom att besöka andra engelska städer där du har större frihet vid val av modell.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
London har lite monopol på sina svarta taxis, de är lite av turistfälla och det ställs höga krav på de som kör och är därmed svindyra. Under London OS var de endast de som var tillåtna i OS området till de andra taxibilarnas förtret. För det finns andra dock är jag osäker på om de har skylt, utan kör med vanliga bilar. Åter till ämnet.
Passar ipace som taxi? Har den för och nackdelar att användas som det? Jaguar som taxi.
Passar ipace som taxi? Har den för och nackdelar att användas som det? Jaguar som taxi.
Re: Jaguar I-Pace
IPace har väl bara två säten i baksätet? Känns inte så praktiskt som taxi.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Re: Jaguar I-Pace
Så var det i prototypen men numera har dem tre säten bak precis som de flesta andra bilar.MangeT skrev:IPace har väl bara två säten i baksätet? Känns inte så praktiskt som taxi.
Re: Jaguar I-Pace
Det finns andra, men de är per definition inte "taxi" utan "mini cabs" som sagt. Endast taxi får plocka kunder på gatan. Åker man i en "mini cab" utan en föregående bokning så åker man helt oförsäkrad.Mickep skrev:London har lite monopol på sina svarta taxis, de är lite av turistfälla och det ställs höga krav på de som kör och är därmed svindyra. Under London OS var de endast de som var tillåtna i OS området till de andra taxibilarnas förtret. För det finns andra dock är jag osäker på om de har skylt, utan kör med vanliga bilar. Åter till ämnet.
Passar ipace som taxi? Har den för och nackdelar att användas som det? Jaguar som taxi.
Bilarna är som du säger svindyra (800k har jag i bakhuvudet men ta det med en stor nypa salt) och definitivt inget åkaren hade valt om de fick välja (vilket syns på andra städer, samt att få/ingen väljer en TX som mini cab).
Tror i-Pace blir en riktigt bra taxi! Hyfsade utrymmen, bekväm, billig i drift. Precis det jag tycker en taxi ska vara imo. Laddning är väl enda issuen, men när de väl är autonoma på riktigt kan de ju åka o ladda varje gång de ej är belagda, samt optimera vilken bil som ska laddas när och var. Sen kanske Model 3 hade varit ännu bättre
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Alright. Låter ju bättre.vigge50 skrev:Så var det i prototypen men numera har dem tre säten bak precis som de flesta andra bilar.MangeT skrev:IPace har väl bara två säten i baksätet? Känns inte så praktiskt som taxi.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!