Jaguar I-Pace

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Jaguar I-Pace

Inläggav Mickep » 28 mar 2018 07:53

London har lite monopol på sina svarta taxis, de är lite av turistfälla och det ställs höga krav på de som kör och är därmed svindyra. Under London OS var de endast de som var tillåtna i OS området till de andra taxibilarnas förtret. För det finns andra dock är jag osäker på om de har skylt, utan kör med vanliga bilar. Åter till ämnet.
Passar ipace som taxi? Har den för och nackdelar att användas som det? Jaguar som taxi.
Mickep

Inläggav Teslaägare MangeT » 28 mar 2018 08:15

IPace har väl bara två säten i baksätet? Känns inte så praktiskt som taxi.
MangeT
Model S 60 d ägare!
Om du vill få fri supercharging vid köp av Tesla Model S eller X så använd denna länk:
http://ts.la/magnus2759
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inläggav vigge50 » 28 mar 2018 08:17

MangeT skrev:IPace har väl bara två säten i baksätet? Känns inte så praktiskt som taxi.

Så var det i prototypen men numera har dem tre säten bak precis som de flesta andra bilar.
vigge50

Inläggav Teslaägare Legato » 28 mar 2018 08:21

Mickep skrev:London har lite monopol på sina svarta taxis, de är lite av turistfälla och det ställs höga krav på de som kör och är därmed svindyra. Under London OS var de endast de som var tillåtna i OS området till de andra taxibilarnas förtret. För det finns andra dock är jag osäker på om de har skylt, utan kör med vanliga bilar. Åter till ämnet.
Passar ipace som taxi? Har den för och nackdelar att användas som det? Jaguar som taxi.

Det finns andra, men de är per definition inte "taxi" utan "mini cabs" som sagt. Endast taxi får plocka kunder på gatan. Åker man i en "mini cab" utan en föregående bokning så åker man helt oförsäkrad.

Bilarna är som du säger svindyra (800k har jag i bakhuvudet men ta det med en stor nypa salt) och definitivt inget åkaren hade valt om de fick välja (vilket syns på andra städer, samt att få/ingen väljer en TX som mini cab).

Tror i-Pace blir en riktigt bra taxi! Hyfsade utrymmen, bekväm, billig i drift. Precis det jag tycker en taxi ska vara imo. Laddning är väl enda issuen, men när de väl är autonoma på riktigt kan de ju åka o ladda varje gång de ej är belagda, samt optimera vilken bil som ska laddas när och var. Sen kanske Model 3 hade varit ännu bättre ;)
Röd X75D samt en vit sommarfossil-cab. Snart även en S75D.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MangeT » 28 mar 2018 08:26

vigge50 skrev:
MangeT skrev:IPace har väl bara två säten i baksätet? Känns inte så praktiskt som taxi.

Så var det i prototypen men numera har dem tre säten bak precis som de flesta andra bilar.

Alright. Låter ju bättre.
MangeT
Model S 60 d ägare!
Om du vill få fri supercharging vid köp av Tesla Model S eller X så använd denna länk:
http://ts.la/magnus2759
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Verdi » 28 mar 2018 09:13

Nån som vet om Hedin i Uppsala har en I-Pace i hallen? Eller om de ska få nån inom kort?
Model S 90D Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, Premiumpaket, Ultra HiFi, Luftfjädring, AP1, svarta Next Generation-stolar http://ts.la/mrten7828
Användarvisningsbild
Verdi
Teslaägare

Inläggav Hok » 15 apr 2018 22:04

Fully charged har fått en första provtur med I-PACE. Tyvärr inte ute på vägen. Det visas även upp en "genomskuren" som visar konstruktionen. Prat om designen med Ian Callum också.

https://youtu.be/MocHcoBm4bU
Model 3 reserverad 2016-04-01
Hok

Inläggav Teslaägare Smutt » 15 apr 2018 22:22

Är det nån som vet förmånsvärdet?
Grå S60 väntar på M3 med present
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inläggav Vasp » 16 apr 2018 00:39

Jag skulle nog hellre ha en Jaguar I-Pace än nån av teslorna. Fast jag är inte potentiell kund på nån av dem.

Jag tror nog att I-Pace kommer att bli en bil som säljer bra.
Vasp

Inläggav Teslaägare Smutt » 16 apr 2018 07:11

Vasp skrev:Jag skulle nog hellre ha en Jaguar I-Pace än nån av teslorna. Fast jag är inte potentiell kund på nån av dem.

Jag tror nog att I-Pace kommer att bli en bil som säljer bra.

Enda anledningen att jag kan välja Jaguar är att jag har en Tesla skulle aldrig välja den som första bil pga SUC är så sjukt bra
Grå S60 väntar på M3 med present
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon