Jaguar I-Pace

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Jerker »

Ja, jag brukar säga att det finns en anledning till att lok är elektriska. Det säger väl allt om elmotorns kapacitet. Tågen väger ju flera hundra ton. Dessutom brukar jag berätta att oftast är även de s.k. dieselloken också elektriska. Dieselmotorn driver bara en generator som i sin tur driver elmotorn eftersom den är mycket bättre på att dra tungt!

Men nånstans var det nån som skrev att det är kylningen av batteripacken som är nyckeln. Så länge man kyler batterierna med luft så kan man få problem om man drar för tungt. Och jag vet inte hur det är med påsbatterier, hur lätta de är att kyla ens med vatten? Borde inte vara något problem.

När tidningen Elbilen presenterade Bolten i ett reportage från Parismässan i höstas så intervjuade de den som varit chef för utvecklingen av bilen och han citerades att "på ett tidigt stadium valde vi bort dragkrok". Inget mer än så, och den förbannade reportern hade inte vett att fråga VARFÖR?! Det hade varit väldigt intressant att få höra!
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

Det enkla svaret är väl att dragkrok är en ickefråga? Är väl bara svenskar som fått för sig att man ska ha den där klumpen där bak för en massa extra tusenlappar trots att den aldrig används ;)

Personligen tycker jag det är mkt enklare att (i följande ordning) :

1.) Se till att få saker hemlevererade.
2.) Se till att få saker bortforslade.
3.) Om det krisar hyra ett fordon avsett för att frakta stora saker.

Transporttjänster är ju billiga i Sverige, förstår inte denna utbredda förtjusning över att dra omkring på saker själv (inklusive husvagnar, det finns hotell :lol:)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Smutt »

Legato skrev:
Det enkla svaret är väl att dragkrok är en ickefråga? Är väl bara svenskar som fått för sig att man ska ha den där klumpen där bak för en massa extra tusenlappar trots att den aldrig används ;)

Personligen tycker jag det är mkt enklare att (i följande ordning) :

1.) Se till att få saker hemlevererade.
2.) Se till att få saker bortforslade.
3.) Om det krisar hyra ett fordon avsett för att frakta stora saker.

Transporttjänster är ju billiga i Sverige, förstår inte denna utbredda förtjusning över att dra omkring på saker själv (inklusive husvagnar, det finns hotell :lol:)
Personligen använder jag mitt släp som soprum fylller det under en månad sen åker jag till tipppen och på vägen hem plockar jag upp en pall pellets, men trots minimal användning måste jag ha en bil med krok
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Jerker »

Legato skrev:
1.) Se till att få saker hemlevererade.
2.) Se till att få saker bortforslade.
3.) Om det krisar hyra ett fordon avsett för att frakta stora saker.
I min värld innebär det där en massa merarbete med högre grad av planering och mindre utrymme för spontanitet. Sen är jag husägare och snickrar och grejar mycket själv. Jag köper en hel del grejer på blocket och då gäller ofta att de bästa fynden görs av den som snabbast kan vara på plats och hämta. Då måste man ha eget släp som bara står där och väntar och en bil att dra det med.

Och när jag nu kör elbil, vilket inneburit att jag ökat min månadskostnad för bilanvändandet (till skillnad från tidigare när jag körde egenmekade skrotbilar med en minimal kapital- och servicekostnad) så är det ännu viktigare att jag kan minska på utgifterna på annat vilket alltså ökar behovet av dragkrok.

Men det är ju så det är. Vi är olika och har olika behov. Jag föredrar husvagn före hotell, även om det var längesedan jag hade möjlighet att välja. Det är dags för elbilsbranchen att börja erbjuda alla alternativ som redan erbjuds inom fossilbilsbranschen.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av gellerstam »

Att Jaguar valt att inte ha dragkrok är inte så konstigt. Det sitter nog djupt i deras organisation att deras bilar inte skall ha dragkrok.

Jag var för några år sedan (Hmmm, ca 12år sen iof ..... ) hos Jaguarhandlaren i Nacka. När jag då frågade efter dragkrok fick jag höra att på bilar som Jaguar ska man inte ha dragkrok! Han insinuerade tydligt att jag var och tittade på fel typ av bil.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

Jerker skrev:
Legato skrev:
1.) Se till att få saker hemlevererade.
2.) Se till att få saker bortforslade.
3.) Om det krisar hyra ett fordon avsett för att frakta stora saker.
I min värld innebär det där en massa merarbete med högre grad av planering och mindre utrymme för spontanitet. Sen är jag husägare och snickrar och grejar mycket själv. Jag köper en hel del grejer på blocket och då gäller ofta att de bästa fynden görs av den som snabbast kan vara på plats och hämta. Då måste man ha eget släp som bara står där och väntar och en bil att dra det med.

Och när jag nu kör elbil, vilket inneburit att jag ökat min månadskostnad för bilanvändandet (till skillnad från tidigare när jag körde egenmekade skrotbilar med en minimal kapital- och servicekostnad) så är det ännu viktigare att jag kan minska på utgifterna på annat vilket alltså ökar behovet av dragkrok.

Men det är ju så det är. Vi är olika och har olika behov. Jag föredrar husvagn före hotell, även om det var längesedan jag hade möjlighet att välja. Det är dags för elbilsbranchen att börja erbjuda alla alternativ som redan erbjuds inom fossilbilsbranschen.
Ja så är det ju och jag skojar ju lite såklart. Dock känns ju din analys mer relevant för tex Hyundai Ioniq och e-Golf. Är nog ganska få som lägger 600-1000 kkr på en Jaguar iPace som samtidigt tycker det är för kostsamt att hyra en lastbil eller bortforsling.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

gellerstam skrev:
Att Jaguar valt att inte ha dragkrok är inte så konstigt. Det sitter nog djupt i deras organisation att deras bilar inte skall ha dragkrok.

Jag var för några år sedan (Hmmm, ca 12år sen iof ..... ) hos Jaguarhandlaren i Nacka. När jag då frågade efter dragkrok fick jag höra att på bilar som Jaguar ska man inte ha dragkrok! Han insinuerade tydligt att jag var och tittade på fel typ av bil.
Hehe, det låter faktiskt som en högst rimlig förklarling. Ska faktiskt precis iväg och serva min F-Type, kanske borde höra mig för om dragmöjligheter :D
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Jerker »

Legato skrev:
gellerstam skrev:
Att Jaguar valt att inte ha dragkrok är inte så konstigt. Det sitter nog djupt i deras organisation att deras bilar inte skall ha dragkrok.

Jag var för några år sedan (Hmmm, ca 12år sen iof ..... ) hos Jaguarhandlaren i Nacka. När jag då frågade efter dragkrok fick jag höra att på bilar som Jaguar ska man inte ha dragkrok! Han insinuerade tydligt att jag var och tittade på fel typ av bil.
Hehe, det låter faktiskt som en högst rimlig förklarling. Ska faktiskt precis iväg och serva min F-Type, kanske borde höra mig för om dragmöjligheter :D
Tidigare i den här tråden var det nån som sade sig veta att det går att få dragkrok på motsvarande fossilvarianter. Men om sen ÅF inte vill låtas om det är ju en annan sak.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Jerker »

Legato skrev:
Ja så är det ju och jag skojar ju lite såklart. Dock känns ju din analys mer relevant för tex Hyundai Ioniq och e-Golf. Är nog ganska få som lägger 600-1000 kkr på en Jaguar iPace som samtidigt tycker det är för kostsamt att hyra en lastbil eller bortforsling.
Jo, jag förstår det! Fast om man lagt så mycket pengar på en bil så kanske det verkligen är nödvändigt att minimera andra kostnader. ;)
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av gellerstam »

Jerker skrev:
Legato skrev:
gellerstam skrev:
Att Jaguar valt att inte ha dragkrok är inte så konstigt. Det sitter nog djupt i deras organisation att deras bilar inte skall ha dragkrok.

Jag var för några år sedan (Hmmm, ca 12år sen iof ..... ) hos Jaguarhandlaren i Nacka. När jag då frågade efter dragkrok fick jag höra att på bilar som Jaguar ska man inte ha dragkrok! Han insinuerade tydligt att jag var och tittade på fel typ av bil.
Hehe, det låter faktiskt som en högst rimlig förklarling. Ska faktiskt precis iväg och serva min F-Type, kanske borde höra mig för om dragmöjligheter :D
Tidigare i den här tråden var det nån som sade sig veta att det går att få dragkrok på motsvarande fossilvarianter. Men om sen ÅF inte vill låtas om det är ju en annan sak.
Det jag kollade på då var en X-Type kombi med fyrhjulsdrift?.... Så att fråga på dragkrok kändes inte helt udda tyckte jag ..... Har för mig att säljaren efter lite knorr kom fram till att det kostade 17000kr att få kroken monterad.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Bjelke »

gellerstam skrev:
Jerker skrev:
Legato skrev:
gellerstam skrev:
Att Jaguar valt att inte ha dragkrok är inte så konstigt. Det sitter nog djupt i deras organisation att deras bilar inte skall ha dragkrok.

Jag var för några år sedan (Hmmm, ca 12år sen iof ..... ) hos Jaguarhandlaren i Nacka. När jag då frågade efter dragkrok fick jag höra att på bilar som Jaguar ska man inte ha dragkrok! Han insinuerade tydligt att jag var och tittade på fel typ av bil.
Hehe, det låter faktiskt som en högst rimlig förklarling. Ska faktiskt precis iväg och serva min F-Type, kanske borde höra mig för om dragmöjligheter :D
Tidigare i den här tråden var det nån som sade sig veta att det går att få dragkrok på motsvarande fossilvarianter. Men om sen ÅF inte vill låtas om det är ju en annan sak.
Det jag kollade på då var en X-Type kombi med fyrhjulsdrift?.... Så att fråga på dragkrok kändes inte helt udda tyckte jag ..... Har för mig att säljaren efter lite knorr kom fram till att det kostade 17000kr att få kroken monterad.
Och kunde jag få en dragkrok monterad av Tesla (godkänd osv alltså) så skulle jag betala 17000kr utan tvekan ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Smutt »

Bjelke skrev:
gellerstam skrev:
Jerker skrev:
Legato skrev:
gellerstam skrev:
Att Jaguar valt att inte ha dragkrok är inte så konstigt. Det sitter nog djupt i deras organisation att deras bilar inte skall ha dragkrok.

Jag var för några år sedan (Hmmm, ca 12år sen iof ..... ) hos Jaguarhandlaren i Nacka. När jag då frågade efter dragkrok fick jag höra att på bilar som Jaguar ska man inte ha dragkrok! Han insinuerade tydligt att jag var och tittade på fel typ av bil.
Hehe, det låter faktiskt som en högst rimlig förklarling. Ska faktiskt precis iväg och serva min F-Type, kanske borde höra mig för om dragmöjligheter :D
Tidigare i den här tråden var det nån som sade sig veta att det går att få dragkrok på motsvarande fossilvarianter. Men om sen ÅF inte vill låtas om det är ju en annan sak.
Det jag kollade på då var en X-Type kombi med fyrhjulsdrift?.... Så att fråga på dragkrok kändes inte helt udda tyckte jag ..... Har för mig att säljaren efter lite knorr kom fram till att det kostade 17000kr att få kroken monterad.
Och kunde jag få en dragkrok monterad av Tesla (godkänd osv alltså) så skulle jag betala 17000kr utan tvekan ;)
Jag skulle köpt en till :D nu måste jag vänta på M3
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

Jag tycker fortfarande att den springande punkten för I-Pace är laddmöjlighet. Kan dom vid bedtällnignstillfället inte ge något konkret på att mer än 50kW CCS kommer vara möjligt, så är jag mycket tveksam till att beställa. Det går helt enkelt inte att stanna i 90min varje gång man ska ladda, DÅ pratar vi om stora nackdelar med elbil. Hoppas innerligt att det antingen presenteras en 150kW CCS lösning eller att man går ut med att Jaguar får tillgång till teslas superchargers.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Verdi

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Verdi »

HelectriC skrev:
Jag tycker fortfarande att den springande punkten för I-Pace är laddmöjlighet. Kan dom vid bedtällnignstillfället inte ge något konkret på att mer än 50kW CCS kommer vara möjligt, så är jag mycket tveksam till att beställa. Det går helt enkelt inte att stanna i 90min varje gång man ska ladda, DÅ pratar vi om stora nackdelar med elbil. Hoppas innerligt att det antingen presenteras en 150kW CCS lösning eller att man går ut med att Jaguar får tillgång till teslas superchargers.
Håller med. Alla snackar om räckvidd hit och dit. Det är ju för de flesta inte särskilt viktigt mer än några ggr per år och då är laddnätverket minst lika viktigt. Tar hellre en bil med 30 mils räckvidd som går att ladda snabbt nästan överallt än en som har 60 mils räckvidd med begränsat nätverk av snabbladdare.

Handen på hjärtat, hur många dagar per år kör ni längre än 30 mil?

Jag gör det kanske 5-10 dagar per år.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av LarsL »

Legato skrev:
Det enkla svaret är väl att dragkrok är en ickefråga? Är väl bara svenskar som fått för sig att man ska ha den där klumpen där bak för en massa extra tusenlappar trots att den aldrig används ;)

Personligen tycker jag det är mkt enklare att (i följande ordning) :

1.) Se till att få saker hemlevererade.
2.) Se till att få saker bortforslade.
3.) Om det krisar hyra ett fordon avsett för att frakta stora saker.

Transporttjänster är ju billiga i Sverige, förstår inte denna utbredda förtjusning över att dra omkring på saker själv (inklusive husvagnar, det finns hotell :lol:)
Så länge jag måste vara hemma och ta emot transporterna dag tid så är det inget alternativ. Min timpeng är så pass hög att en dragkrok blir billig nästan direkt.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av mati »

I praktiken kör man inte längre än 30 mil i alla fall. Finns det bara snabbladdare överallt så funkar det finfint med 20 mils räckvidd. Det är viktigare att kunna ladda än att kunna köra långt på en laddning. Men det förstår man först när man har elbil. Att stanna varannan timme och ladda lite är faktiskt ganska trevligt. Men att stanna och tanka diesel är det värsta jag vet. Men en fossilbil vill man tanka så sällan som möjligt, helt enkelt för att det är äckligt och otrevligt. För elbilar gäller andra premisser.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Smutt »

mati skrev:
I praktiken kör man inte längre än 30 mil i alla fall. Finns det bara snabbladdare överallt så funkar det finfint med 20 mils räckvidd. Det är viktigare att kunna ladda än att kunna köra långt på en laddning. Men det förstår man först när man har elbil. Att stanna varannan timme och ladda lite är faktiskt ganska trevligt. Men att stanna och tanka diesel är det värsta jag vet. Men en fossilbil vill man tanka så sällan som möjligt, helt enkelt för att det är äckligt och otrevligt. För elbilar gäller andra premisser.
Håller till 100% med har 20 i min s60 funkar fint men hade jag inte haft SUC nätet hade bilen varit en plåga, leta efter laddning trasiga laddare osv .men gillar tempot och fika stoppen men en bil utan SUC alldrig i livet!
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av mati »

Jag har aldrig varit så pigg efter en långresa som nu med Teslan. Många säger att det är autopiloten. Det kan det inte vara eftersom jag inte har haft autopilot i min tidigare bil. En del säger att det är avsaknad av brummande motorljud och det kan vara en del av förklaringen. Huvudorsaken tror jag är att man är tvungen att ta lite små pauser då och då. En liten bensträckare, en liten promenad runt kvarteret eller bara lite stretching. Avkopplande och bra för kroppen. Jag tycker nästan att laddpauserna är det bästa med elbilsresandet.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Jerker »

mati skrev:
Jag har aldrig varit så pigg efter en långresa som nu med Teslan. Många säger att det är autopiloten. Det kan det inte vara eftersom jag inte har haft autopilot i min tidigare bil. En del säger att det är avsaknad av brummande motorljud och det kan vara en del av förklaringen. Huvudorsaken tror jag är att man är tvungen att ta lite små pauser då och då. En liten bensträckare, en liten promenad runt kvarteret eller bara lite stretching. Avkopplande och bra för kroppen. Jag tycker nästan att laddpauserna är det bästa med elbilsresandet.
Ja, avsaknaden av en massa onödiga ljud, som t.ex. motorljudet är definitivt nåt som gör resan trevligare! Jag märker stor skillnad när jag sätter mig i hustruns fossil som är i samma storleksklass.
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av bat »

Tror ni Tesla skulle våga släppa in Jaguar i sitt laddningsnätverk? Jaguar har varit väldigt tysta om laddningsmöjligheter vilket antingen är en struts-taktik eller för att de har en bomb att släppa vid släppet.
Flera de andra fossil-tillverkrna har ju annonserat olika samarbeten. Tror Tesla skulle tjäna på att låta några andra hyra in sig i sitt nätverk.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Smutt »

Jag tror ingen vill in i Teslas laddnät det är ju som att säga vi är så dåliga så vi behöver Teslas hjälp att få våra bilar laddade
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av bat »

Smutt skrev:
Jag tror ingen vill in i Teslas laddnät det är ju som att säga vi är så dåliga så vi behöver Teslas hjälp att få våra bilar laddade
En mindre tillverkare som Jaguar tror jag måste hitta en allians för detta om de är seriösa på elbilssidan och I-pace satsningen tyder ju faktiskt på det.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

Smutt skrev:
Jag tror ingen vill in i Teslas laddnät det är ju som att säga vi är så dåliga så vi behöver Teslas hjälp att få våra bilar laddade
Det tror jag inte. Jaguar är ett såpass litet märke (visserligen Tesla också, men ganska olika framtidsutsikter för dessa två bolag) att dom måste ingå allianser. Tesla har dessutom sagt att dom välkomnar andra samt att dom för konkreta diskussioner med en europeisk tillverkare som inte är tysk. Återstår i stort sett franska (yeah right att franskmän skulle erkänna att ett amerikanskt bolag har gjort nåt bra) och Volvo. Skulle kunna vara Volvo eller Jaguar. Hoppas i detta skede på Jaguar.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Smutt »

HelectriC skrev:
Smutt skrev:
Jag tror ingen vill in i Teslas laddnät det är ju som att säga vi är så dåliga så vi behöver Teslas hjälp att få våra bilar laddade
Det tror jag inte. Jaguar är ett såpass litet märke (visserligen Tesla också, men ganska olika framtidsutsikter för dessa två bolag) att dom måste ingå allianser. Tesla har dessutom sagt att dom välkomnar andra samt att dom för konkreta diskussioner med en europeisk tillverkare som inte är tysk. Återstår i stort sett franska (yeah right att franskmän skulle erkänna att ett amerikanskt bolag har gjort nåt bra) och Volvo. Skulle kunna vara Volvo eller Jaguar. Hoppas i detta skede på Jaguar.
Tror när Tesla drog igång och behövde pengar till sitt laddnätverk tyckte alla dom var galna :lol:
Nu är dom fattar vitsen så står det ju redan Tesla på allting istället för nåt gemensamt namn vilket är generande
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

LarsL skrev:
Så länge jag måste vara hemma och ta emot transporterna dag tid så är det inget alternativ. Min timpeng är så pass hög att en dragkrok blir billig nästan direkt.
Ja har man inte friheten att kunna disponera sin egen tid så är det svårare.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Skriv svar