Jaguar I-Pace

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

Svenssons skrev:
Schemalagd start av värmen vore smutt men hittils har jag klarat mig bra med att starta värmen en kvart innan. Har än så länge inte börjat använda jacka eller långärmat. Det är dock inte särskilt kallt ute ännu så ifall man skulle missa vore det rätt surt. Slumpfunktionen som finns idag har jag inte testat på länge, har den blivit bättre?
Du kan inte få något svar på det eftersom ingen använder den funktionen :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Kraftverksdoktorn
Teslaägare
Inlägg: 126
Blev medlem: 04 jun 2017 23:24
Ort: Häggenås

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Kraftverksdoktorn »

Problemet med att starta via appen är att man blir internetberoende. När bilen är rejält isig så vill man ha förvärmningen oavsett om internet mm fungerar.
MS85D 2015
... men nästa bil ska ha drag och 220VAC uttag. Sono Sion beställd.
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Foluke »

HelectriC skrev:
Foluke skrev:
Jeppe_E skrev:
chaffis75 skrev:

Jag minns när jag var liten säg mitten på 1980-talet kanske, där hade kompisens pappa en timer på sin Volvo 240 så att han kunde förvärma kupen med en diesel värmare... Kanske inte så miljö vänligt men featurn som så har några år på nacken :D :ugeek:

Kanske inte då, men nu är det. Jag kör tidur på min XC60 när det är kallt. Varm kupe + effektivare förbränning ger en positiv miljöeffekt jämfört med den halvlitern som värmaren dricker.

Men, miljövänligast är förstås att jag byter till en elbil, vilket skall ske inom 1-2 år.
Förstår inte behovet av timer på Teslans värme när man startar värmen i bilen med appen och temperaturen stiger med nästan 5 grader per minut! Ingen tid att passa. Sätt på värmen, tag på rocken och gå ut till bilen som är drägligt varm. Om du skall avfrostning rutor så sätt på värmen vid kaffet! :x

Oj, så arg :shock:
Det är ganska ofta jag glömmer manuell förvärmning i Teslan och kommer ut ”shoot, glömde det igen! In i kall bil!”
Inte arg! Det råkade bli fel symbol. :D
Tips: sätt en timer (påminnelse) på din telefon att du skall värma bilen! Då behöver du inte blanda in modifiering från fabriken. "Själv är bästa dräng" sägs det.
Model S P85D,
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

Foluke skrev:
HelectriC skrev:
Foluke skrev:
Jeppe_E skrev:
chaffis75 skrev:

Jag minns när jag var liten säg mitten på 1980-talet kanske, där hade kompisens pappa en timer på sin Volvo 240 så att han kunde förvärma kupen med en diesel värmare... Kanske inte så miljö vänligt men featurn som så har några år på nacken :D :ugeek:

Kanske inte då, men nu är det. Jag kör tidur på min XC60 när det är kallt. Varm kupe + effektivare förbränning ger en positiv miljöeffekt jämfört med den halvlitern som värmaren dricker.

Men, miljövänligast är förstås att jag byter till en elbil, vilket skall ske inom 1-2 år.
Förstår inte behovet av timer på Teslans värme när man startar värmen i bilen med appen och temperaturen stiger med nästan 5 grader per minut! Ingen tid att passa. Sätt på värmen, tag på rocken och gå ut till bilen som är drägligt varm. Om du skall avfrostning rutor så sätt på värmen vid kaffet! :x

Oj, så arg :shock:
Det är ganska ofta jag glömmer manuell förvärmning i Teslan och kommer ut ”shoot, glömde det igen! In i kall bil!”
Inte arg! Det råkade bli fel symbol. :D
Tips: sätt en timer (påminnelse) på din telefon att du skall värma bilen! Då behöver du inte blanda in modifiering från fabriken. "Själv är bästa dräng" sägs det.
Så får man se till att ha påminnelse för påminnelsen också :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av vigge50 »

I-Pace stod för 8,7% av Jaguars totala försäljning under oktober månad, hur högt kommer de nå de kommande månaderna?

https://insideevs.com/1200-jaguar-i-pace-sold-october/
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Tars »

Riktigt kul att höra!
Det är bara att fortsätta.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av OfarligTesla »

Var och kikade på i-Pace idag och det var sjukt vad billig och plastig den kändes. Direkt när man tog i handtaget så märkte man att det var plast överallt. Till och med Teslan verkade välbyggd och premium i jämförelse. Då var e-tron mycket bättre på den punkten och som kändes extremt välbyggd om än inte min stil.

Liten var den också, jag kunde inte sitta normalt fram och sitta bekvämt bakom mig själv.

Nja, blev inte imponerad.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

OfarligTesla skrev:
Var och kikade på i-Pace idag och det var sjukt vad billig och plastig den kändes. Direkt när man tog i handtaget så märkte man att det var plast överallt. Till och med Teslan verkade välbyggd och premium i jämförelse. Då var e-tron mycket bättre på den punkten och som kändes extremt välbyggd om än inte min stil.

Liten var den också, jag kunde inte sitta normalt fram och sitta bekvämt bakom mig själv.

Nja, blev inte imponerad.
Sorry, men det enda som möjligtvis visar en högre premiumkänsla i Teslan är just de yttre handtagen. Resten vinner Ipace. Allt är solitt och känns ”hochwertig” som tyskarna säger. Jag har nu kört Ipace en vecka och ska snart sälja den, men det är tydligt att Jaguar kan bygga bilar.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av vigge50 »

HelectriC skrev:
OfarligTesla skrev:
Var och kikade på i-Pace idag och det var sjukt vad billig och plastig den kändes. Direkt när man tog i handtaget så märkte man att det var plast överallt. Till och med Teslan verkade välbyggd och premium i jämförelse. Då var e-tron mycket bättre på den punkten och som kändes extremt välbyggd om än inte min stil.

Liten var den också, jag kunde inte sitta normalt fram och sitta bekvämt bakom mig själv.

Nja, blev inte imponerad.
Sorry, men det enda som möjligtvis visar en högre premiumkänsla i Teslan är just de yttre handtagen. Resten vinner Ipace. Allt är solitt och känns ”hochwertig” som tyskarna säger. Jag har nu kört Ipace en vecka och ska snart sälja den, men det är tydligt att Jaguar kan bygga bilar.
Varför ska du sälja den?
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av OfarligTesla »

HelectriC skrev:
OfarligTesla skrev:
Var och kikade på i-Pace idag och det var sjukt vad billig och plastig den kändes. Direkt när man tog i handtaget så märkte man att det var plast överallt. Till och med Teslan verkade välbyggd och premium i jämförelse. Då var e-tron mycket bättre på den punkten och som kändes extremt välbyggd om än inte min stil.

Liten var den också, jag kunde inte sitta normalt fram och sitta bekvämt bakom mig själv.

Nja, blev inte imponerad.
Sorry, men det enda som möjligtvis visar en högre premiumkänsla i Teslan är just de yttre handtagen. Resten vinner Ipace. Allt är solitt och känns ”hochwertig” som tyskarna säger. Jag har nu kört Ipace en vecka och ska snart sälja den, men det är tydligt att Jaguar kan bygga bilar.
Det är ju plast i allt man tar i, inge soft touch material alls inte, dryckeshållare, sidan på mittkonsollen, under och mellan de där armarna i mitten. Där kör Tesla sitt soft touch fuskläder (och filtmaterial inne i dryckeshållaren istället för plast och gummi). Att de kör tygtak behöver man ju inte nämna sänker intrycket markant. Dryckeshållaren täcktes med ett grått plastlock man fick klämma fast själv under armstödets lucka t.ex.. Frun tyckte samma sak så fort hon satte sig i bilen.

Sen att slå igen dörren påminde mig om någon Koreansk bil på sättet den lät ihålig och hade eftervibrationer. Nä, jag fick faktiskt mer respekt för Teslan efter att ha suttit i i-Pacen, i e-tronen så fick man i var fall intrycket av premium som satte Teslan på plats, även om jag personligen är kritisk till hur mycket vanlig bil den kändes som. i-Pacen kändes som vanlig bil som dessutom inte kändes så premium.

Hade planerat att provköra den för att se om det skulle vara ett alternativ att byta till men frun sa att det finns inte en chans att vi byter till den oavsett hur bra den kör så då orkade jag inte.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

vigge50 skrev:
HelectriC skrev:
OfarligTesla skrev:
Var och kikade på i-Pace idag och det var sjukt vad billig och plastig den kändes. Direkt när man tog i handtaget så märkte man att det var plast överallt. Till och med Teslan verkade välbyggd och premium i jämförelse. Då var e-tron mycket bättre på den punkten och som kändes extremt välbyggd om än inte min stil.

Liten var den också, jag kunde inte sitta normalt fram och sitta bekvämt bakom mig själv.

Nja, blev inte imponerad.
Sorry, men det enda som möjligtvis visar en högre premiumkänsla i Teslan är just de yttre handtagen. Resten vinner Ipace. Allt är solitt och känns ”hochwertig” som tyskarna säger. Jag har nu kört Ipace en vecka och ska snart sälja den, men det är tydligt att Jaguar kan bygga bilar.
Varför ska du sälja den?
Det är lite för många praktiska nackdelar när man är van vid Tesla, laddnätverket är väl det mest påtagliga, men även de små skärmarna i Ipace är svåra att vänja sig vid, samt det komplicerade menysystemet. Men det går riktigt fint på vägen, mycket mindre orolig än Teslan, riktigt trevlig känsla i material (jag tror OfarligTesla klämt på en förproduktionsbil eller nåt). Även öppningsbart panoramatak är något jag prioriterar väldigt högt. Under varma delen av året kör jag i stort sett alltid med det öppet och det är ju helt fantastiskt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

OfarligTesla skrev:
HelectriC skrev:
OfarligTesla skrev:
Var och kikade på i-Pace idag och det var sjukt vad billig och plastig den kändes. Direkt när man tog i handtaget så märkte man att det var plast överallt. Till och med Teslan verkade välbyggd och premium i jämförelse. Då var e-tron mycket bättre på den punkten och som kändes extremt välbyggd om än inte min stil.

Liten var den också, jag kunde inte sitta normalt fram och sitta bekvämt bakom mig själv.

Nja, blev inte imponerad.
Sorry, men det enda som möjligtvis visar en högre premiumkänsla i Teslan är just de yttre handtagen. Resten vinner Ipace. Allt är solitt och känns ”hochwertig” som tyskarna säger. Jag har nu kört Ipace en vecka och ska snart sälja den, men det är tydligt att Jaguar kan bygga bilar.
Det är ju plast i allt man tar i, inge soft touch material alls inte, dryckeshållare, sidan på mittkonsollen, under och mellan de där armarna i mitten. Där kör Tesla sitt soft touch fuskläder (och filtmaterial inne i dryckeshållaren istället för plast och gummi). Att de kör tygtak behöver man ju inte nämna sänker intrycket markant. Dryckeshållaren täcktes med ett grått plastlock man fick klämma fast själv under armstödets lucka t.ex.. Frun tyckte samma sak så fort hon satte sig i bilen.

Sen att slå igen dörren påminde mig om någon Koreansk bil på sättet den lät ihålig och hade eftervibrationer. Nä, jag fick faktiskt mer respekt för Teslan efter att ha suttit i i-Pacen, i e-tronen så fick man i var fall intrycket av premium som satte Teslan på plats, även om jag personligen är kritisk till hur mycket vanlig bil den kändes som. i-Pacen kändes som vanlig bil som dessutom inte kändes så premium.

Hade planerat att provköra den för att se om det skulle vara ett alternativ att byta till men frun sa att det finns inte en chans att vi byter till den oavsett hur bra den kör så då orkade jag inte.
Vet inte vad för bil du haft kontakt med, men jag känner inte alls igen mig i din beskrivning. Var det en HSE? Jag vet det är ganska stor skillnad på detaljer mellan HSE och de lägre nivåerna S och SE, kanske det är en förklaring? Eller så var det en förproduktionsbil :?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av OfarligTesla »

HelectriC skrev:
OfarligTesla skrev:
HelectriC skrev:
OfarligTesla skrev:
Var och kikade på i-Pace idag och det var sjukt vad billig och plastig den kändes. Direkt när man tog i handtaget så märkte man att det var plast överallt. Till och med Teslan verkade välbyggd och premium i jämförelse. Då var e-tron mycket bättre på den punkten och som kändes extremt välbyggd om än inte min stil.

Liten var den också, jag kunde inte sitta normalt fram och sitta bekvämt bakom mig själv.

Nja, blev inte imponerad.
Sorry, men det enda som möjligtvis visar en högre premiumkänsla i Teslan är just de yttre handtagen. Resten vinner Ipace. Allt är solitt och känns ”hochwertig” som tyskarna säger. Jag har nu kört Ipace en vecka och ska snart sälja den, men det är tydligt att Jaguar kan bygga bilar.
Det är ju plast i allt man tar i, inge soft touch material alls inte, dryckeshållare, sidan på mittkonsollen, under och mellan de där armarna i mitten. Där kör Tesla sitt soft touch fuskläder (och filtmaterial inne i dryckeshållaren istället för plast och gummi). Att de kör tygtak behöver man ju inte nämna sänker intrycket markant. Dryckeshållaren täcktes med ett grått plastlock man fick klämma fast själv under armstödets lucka t.ex.. Frun tyckte samma sak så fort hon satte sig i bilen.

Sen att slå igen dörren påminde mig om någon Koreansk bil på sättet den lät ihålig och hade eftervibrationer. Nä, jag fick faktiskt mer respekt för Teslan efter att ha suttit i i-Pacen, i e-tronen så fick man i var fall intrycket av premium som satte Teslan på plats, även om jag personligen är kritisk till hur mycket vanlig bil den kändes som. i-Pacen kändes som vanlig bil som dessutom inte kändes så premium.

Hade planerat att provköra den för att se om det skulle vara ett alternativ att byta till men frun sa att det finns inte en chans att vi byter till den oavsett hur bra den kör så då orkade jag inte.
Vet inte vad för bil du haft kontakt med, men jag känner inte alls igen mig i din beskrivning. Var det en HSE? Jag vet det är ganska stor skillnad på detaljer mellan HSE och de lägre nivåerna S och SE, kanske det är en förklaring? Eller så var det en förproduktionsbil :?
Kollade faktiskt inte vad för spec det var. Den kostade iaf 1 050 000 SEK i det utförandet och det var hos "British Motor Group" som skall vara officiell Jaguarhandlare. De hade iaf 3 olika bilar.

Allt på ovansidan kändes riktigt bra med trä och annat (även om det inte var min stil) men under och på sidorna av konsolen var det plastigt. Jämförde med Teslan på samma ställen på vägen hem och det var markant skillnad.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

Mittkonsolen på Teslan låter ju som en ihålig låda i jämförelse :? Men skit samma, alla upplever saker på olika sätt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Tars »

Va och kollade på ajpejsen idag.
Najs bil, men vad hände med bagageutrymmet????
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Jeppe_E »

Tars skrev:
Va och kollade på ajpejsen idag.
Najs bil, men vad hände med bagageutrymmet????
656 liter är 656 liter. Det är en crossover, inte en kombi, inte en suv, inte en MX ;)

Min XC60 har 635 liter och jag upplever det som stort.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Tars »

Jeppe_E skrev:
Tars skrev:
Va och kollade på ajpejsen idag.
Najs bil, men vad hände med bagageutrymmet????
656 liter är 656 liter. Det är en crossover, inte en kombi, inte en suv, inte en MX ;)

Min XC60 har 635 liter och jag upplever det som stort.
Mycket möjligt, den är djup.
Det blir ett problem för mig.

Nu har jag tagit fram tumstocken och jag får plats med det jag behöver så nu väntar jag på offert.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Surfaren »

Tars skrev:
Nu har jag tagit fram tumstocken och jag får plats med det jag behöver så nu väntar jag på offert.
Som arbetsbil, eller andrabil? För du tänkte väl inte överge din första och enda sanna kärlek? ;)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Verdi

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Verdi »

Surfaren skrev:
Tars skrev:
Nu har jag tagit fram tumstocken och jag får plats med det jag behöver så nu väntar jag på offert.
Som arbetsbil, eller andrabil? För du tänkte väl inte överge din första och enda sanna kärlek? ;)

Du förstår inte hur vi bilknarkare fungerar. :lol:

Jag har haft min 100D i sex veckor men igår kom första impulsen att byta bort den. "Kanske man skulle byta den mot en P3D och sen byta i3:an mot en äldre Model S?"

Svårt att förklara. Blir som en fix idé. Hoppas dock behålla lugnet och kunna behålla både i3:an och S:en i många år. :roll:
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Surfaren »

Verdi skrev:
Surfaren skrev:
Tars skrev:
Nu har jag tagit fram tumstocken och jag får plats med det jag behöver så nu väntar jag på offert.
Som arbetsbil, eller andrabil? För du tänkte väl inte överge din första och enda sanna kärlek? ;)
Du förstår inte hur vi bilknarkare fungerar. :lol:
Inbilla dig nu ingenting. Jag har också bytt bil för ofta periodvis. Men nu ville jag på riktigt veta vad för plan Tars har med detta...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Tars »

Det är för arbetet faktiskt.
Tanken är att köpa loss i3:an.
Och ja, man är skadad.
Man köper en bil som man har längtat efter, och så några veckor senare går tankarna igång på ett byte. Man är bara lätt dum i huvudet.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av mati »

Surfaren skrev:
Verdi skrev:
Surfaren skrev:
Tars skrev:
Nu har jag tagit fram tumstocken och jag får plats med det jag behöver så nu väntar jag på offert.
Som arbetsbil, eller andrabil? För du tänkte väl inte överge din första och enda sanna kärlek? ;)
Du förstår inte hur vi bilknarkare fungerar. :lol:
Inbilla dig nu ingenting. Jag har också bytt bil för ofta periodvis. Men nu ville jag på riktigt veta vad för plan Tars har med detta...
Oavsett vad Tars svarar, tro inte på det han säger. Jag tror att han vill köpa precis alla Ajpejs som säljs i Sverige, för att sedan sälja dem, för att sedan kunna köpa tillbaks den första, osv. Så om du någonsin köper en sådan bil kommer du hitta en liten lapp nånstans dold i handskfacket. "Tars was here" ;) :mrgreen:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Tars »

mati skrev:
Surfaren skrev:
Verdi skrev:
Surfaren skrev:
Tars skrev:
Nu har jag tagit fram tumstocken och jag får plats med det jag behöver så nu väntar jag på offert.
Som arbetsbil, eller andrabil? För du tänkte väl inte överge din första och enda sanna kärlek? ;)
Du förstår inte hur vi bilknarkare fungerar. :lol:
Inbilla dig nu ingenting. Jag har också bytt bil för ofta periodvis. Men nu ville jag på riktigt veta vad för plan Tars har med detta...
Oavsett vad Tars svarar, tro inte på det han säger. Jag tror att han vill köpa precis alla Ajpejs som säljs i Sverige, för att sedan sälja dem, för att sedan kunna köpa tillbaks den första, osv. Så om du någonsin köper en sådan bil kommer du hitta en liten lapp nånstans dold i handskfacket. "Tars was here" ;) :mrgreen:
BildBild
Graverar in det.
TARS EDITION
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Bjelke »

Måste ju bara lägga upp en bild från idag, här i Hudiksvall strax innan den försvann från "radarn"...
Lite brutal är den iaf :)
20181128_092133.jpg
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av TeslaTissel »

Skärmavbild 2018-12-03 kl. 00.45.17.png
Skriv svar