Jaguar I-Pace

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jak
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 26 maj 2018 10:11
Referralkod: ts.la/jan37539

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av jak »

Smutt skrev:
Personligen hade jag valt en WC om det är möjligt den andra lösningen känns overkill
Nu har jag nog varit här på forumet för lite för att hänga med! WC= Wall Charger? Är det alltså det jag länkade till i mitt första inlägg - en DC-laddare som man har på väggen (och inte i bilen)?

Till skillnad då från en laddbox (?) som "bara" levererar ström/spänning till bilens inbyggda laddare?

Fast nu när jag läser på sida från Pureelectric så kallas den både för "laddbox" och "laddare".

/Förvirrad
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Tillfälligt:VW Id.4
Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok.
Nu: Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av LarsL »

En WC, WallCharger, är bara ett glorifierat vägguttag. Det ger alltså AC och bilen kommer använda den inbyggda laddaren.

Samma gäller för de här transformatorerna, de använder också den inbyggda laddaren i bilen. Fast de möjliggör att använda två faser istället för en.
Användarvisningsbild
jak
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 26 maj 2018 10:11
Referralkod: ts.la/jan37539

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av jak »

LarsL skrev:
En WC, WallCharger, är bara ett glorifierat vägguttag. Det ger alltså AC och bilen kommer använda den inbyggda laddaren.

Samma gäller för de här transformatorerna, de använder också den inbyggda laddaren i bilen. Fast de möjliggör att använda två faser istället för en.
Tack, då är jag med på banan igen!
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Tillfälligt:VW Id.4
Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok.
Nu: Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Bjelke »

jak skrev:
LarsL skrev:
Går ju även att sätta laddboxen bakom en belastningsskador om man vill. Då stänger laddningen ner om elpatronen i värmepumpen går igång samtidigt som man steker en falukorv.
https://www.elbutik.se/product.html/bel ... eldon-vasa
Det verkar som rätt sätt att tänka, tack! (förutom att en belastningsvakt verkar bättre än belastningsskador! ;) )


redigerat: När jag läser på PureElectric-modellen så säger dom:
Laddboxen har en lastavkännare det vill säga när hushållet förbrukar mycket el (te.x bastun, värmepump, köks ugnen os.v är påslagna) så känner boxen av den högre belastningen på ditt hushåll och ser då till att inte säkringen går.
Betyder det att belastnignsvakten är inbyggd, eller att den är förberedd för kopplas till en sådan? Om någon råkar veta svaret här så är jag tacksam, annars tar jag det vid kontakt med bolaget!
Som texten är formulerad där så ska den vara inbyggd (eller följa med leveransen även om den fysiskt sitter utanför)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av LarsL »

Är det inte smartare att ha lastbakten vid inkommande ledning? Det är ju liksom den som ska mätas och det är nära till proppen som leder ut strömmen till laddaren.
Men det är klart vill man inte bara stänga ner utan justera laddnivån då är det smartare att ha den i laddboxen.
Användarvisningsbild
jak
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 26 maj 2018 10:11
Referralkod: ts.la/jan37539

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av jak »

LarsL skrev:
Är det inte smartare att ha lastbakten vid inkommande ledning? Det är ju liksom den som ska mätas och det är nära till proppen som leder ut strömmen till laddaren.
Men det är klart vill man inte bara stänga ner utan justera laddnivån då är det smartare att ha den i laddboxen.
På tillverkaren sida skriver dom:
Dynamic current control – how does it work?

Oh, this is simple – it monitors voltage. As voltage drop against load is a common known process, Accelev reduces charging speed within some limits, when it detects voltage drop at any phase. This means Accelev tries to avoid overloading phases, when you start something energy-consuming at same phase(s), that Accelev uses. Not perfect, but good to avoid fuses punch and blackout, when your wife starts their MegaWatt Rocket Hair Dryer while you charge your EV car to commute next day.
Det verkar vara en annan lösning än den från Eldon. Jag vet inte vilken lösning som är bättre. Jag förstår det som att laddboxen sänker tills spänningen är normal, medan Eldon helt kopplar bort laddboxen.
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Tillfälligt:VW Id.4
Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok.
Nu: Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av LarsL »

Eller sänker strömmen för att höja spänningen.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Svenssons »

LarsL skrev:
En WC, WallCharger, är bara ett glorifierat vägguttag. Det ger alltså AC och bilen kommer använda den inbyggda laddaren.

Samma gäller för de här transformatorerna, de använder också den inbyggda laddaren i bilen. Fast de möjliggör att använda två faser istället för en.
Wall Connector om man ska vara noga. Det är ingen laddare för den sitter i bilen, där av namnen Wall Connector (WC) och Universal Mobile Connector (UMC) för den kopplar bilens laddare till eluttaget.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
jak
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 26 maj 2018 10:11
Referralkod: ts.la/jan37539

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av jak »

Svenssons skrev:
Wall Connector om man ska vara noga. Det är ingen laddare för den sitter i bilen, där av namnen Wall Connector (WC) och Universal Mobile Connector (UMC) för den kopplar bilens laddare till eluttaget.
Tack, då blev det än mer logiskt!


Jag har varit i kontakt med Thomas på Vtech (konstruktören/tillverkaren av Accelev) och han bekräftade att 6kW-versionen skulle fungera bra för en I-Pace, och den skulle då dra ungefär 14A från två faser. Han har även en 8kW-version på gång, men den kommer att dra 18A från två faser.

För mig skulle 6kW-versionen ge tillräckligt för att klara av att ladda ifatt efter min dagliga pendling, och det med en relativt modest förbrukning per fas som jag tror att jag kan lösa med hjälp av elektrikern.

Så tack för hjälper med tips och utbildning här i tråden!
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Tillfälligt:VW Id.4
Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok.
Nu: Model Y LR AWD.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Smutt »

jak skrev:
Svenssons skrev:
Wall Connector om man ska vara noga. Det är ingen laddare för den sitter i bilen, där av namnen Wall Connector (WC) och Universal Mobile Connector (UMC) för den kopplar bilens laddare till eluttaget.
Tack, då blev det än mer logiskt!


Jag har varit i kontakt med Thomas på Vtech (konstruktören/tillverkaren av Accelev) och han bekräftade att 6kW-versionen skulle fungera bra för en I-Pace, och den skulle då dra ungefär 14A från två faser. Han har även en 8kW-version på gång, men den kommer att dra 18A från två faser.

För mig skulle 6kW-versionen ge tillräckligt för att klara av att ladda ifatt efter min dagliga pendling, och det med en relativt modest förbrukning per fas som jag tror att jag kan lösa med hjälp av elektrikern.

Så tack för hjälper med tips och utbildning här i tråden!
Vad kostade den?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
jak
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 26 maj 2018 10:11
Referralkod: ts.la/jan37539

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av jak »

Smutt skrev:
Vad kostade den?
http://pureelectric.se/laddbox/

15000:- inkl moms och frakt. Sedan säger dom att man kan få 50% tillbaka, men det har jag inte satt mig in i.
Laddaren är berättigad till 50 % stöd via Naturvårdsverket från 1.2.2018, ansök nu och få stödet.
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Tillfälligt:VW Id.4
Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok.
Nu: Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

Fick en inbjudan till provkörning på bana alldeles nyss. Även om jag med största sannolikhet inte kommer köpa bilen pga brister i laddinfra så ska det bli väldigt spännande att testa dess prestanda och väghållning :)

Exklusiv provkörning av nya Jaguar I-PACE på Trosta Park! Onsdag 6 juni 8.30-13.00

Upplägg:
Teorigenomgång
Instruktörsledd körning på teknikbana och landsväg.
Lunch
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Bjelke »

Legato skrev:
Fick en inbjudan till provkörning på bana alldeles nyss. Även om jag med största sannolikhet inte kommer köpa bilen pga brister i laddinfra så ska det bli väldigt spännande att testa dess prestanda och väghållning :)

Exklusiv provkörning av nya Jaguar I-PACE på Trosta Park! Onsdag 6 juni 8.30-13.00

Upplägg:
Teorigenomgång
Instruktörsledd körning på teknikbana och landsväg.
Lunch
Coolt att dom har tider även på nationaldagen, fast tyvärr så ska jag antagligen jobba då :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Walker »

Bjelke skrev:
Legato skrev:
Fick en inbjudan till provkörning på bana alldeles nyss. Även om jag med största sannolikhet inte kommer köpa bilen pga brister i laddinfra så ska det bli väldigt spännande att testa dess prestanda och väghållning :)

Exklusiv provkörning av nya Jaguar I-PACE på Trosta Park! Onsdag 6 juni 8.30-13.00

Upplägg:
Teorigenomgång
Instruktörsledd körning på teknikbana och landsväg.
Lunch
Coolt att dom har tider även på nationaldagen, fast tyvärr så ska jag antagligen jobba då :(
Jag har bokat tors fm 7/6
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
MariaB
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 12 dec 2015 09:02
Ort: Bromma

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av MariaB »

Legato skrev:
Fick en inbjudan till provkörning på bana alldeles nyss. Även om jag med största sannolikhet inte kommer köpa bilen pga brister i laddinfra så ska det bli väldigt spännande att testa dess prestanda och väghållning :)

Exklusiv provkörning av nya Jaguar I-PACE på Trosta Park! Onsdag 6 juni 8.30-13.00

Upplägg:
Teorigenomgång
Instruktörsledd körning på teknikbana och landsväg.
Lunch
Då kanske vi ses. Ska oxå dit
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Mickep »

Nu påstår en att den planerar en prestanda version som kan göra 0-100 på 1.8 sekunder.
Men de tvekar eftersom de inte tror att någon kommer efterfråga det, eller närmare sagt använde det mer än några gånger. (folk skiter väl på sig eller liknande kanske de tror) Det alltså på en familjebil (typ suv) cross over.
vad kommer model x att svara? Även om det är möjligt, är det önskvärt?
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

Mickep skrev:
Nu påstår en att den planerar en prestanda version som kan göra 0-100 på 1.8 sekunder.
Men de tvekar eftersom de inte tror att någon kommer efterfråga det, eller närmare sagt använde det mer än några gånger. (folk skiter väl på sig eller liknande kanske de tror) Det alltså på en familjebil (typ suv) cross over.
vad kommer model x att svara? Även om det är möjligt, är det önskvärt?
Clickbait / Mycket snack och lite verkstad säger jag. "Vi kan absolut bygga en som är 0,1 sek snabbare än Teslas nya Roadster, vi vill bara inte". Jo pyttsan.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Mickep »

Det är ju inte omöjligt. men vill göra se bevis på det då snacka är alltid billigt.
Verdi

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Verdi »

Legato skrev:
Mickep skrev:
Nu påstår en att den planerar en prestanda version som kan göra 0-100 på 1.8 sekunder.
Men de tvekar eftersom de inte tror att någon kommer efterfråga det, eller närmare sagt använde det mer än några gånger. (folk skiter väl på sig eller liknande kanske de tror) Det alltså på en familjebil (typ suv) cross over.
vad kommer model x att svara? Även om det är möjligt, är det önskvärt?
Clickbait / Mycket snack och lite verkstad säger jag. "Vi kan absolut bygga en som är 0,1 sek snabbare än Teslas nya Roadster, vi vill bara inte". Jo pyttsan.

Det är klart de kan. Varför skulle de inte kunna det? Tror du ingenjörerna på Tesla är genier som saknar motstycke? Det svåra är ju att få lönsamhet i det. Vill tillräckligt många köpa till ett pris som täcker kostnaderna?
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av danni »

Verdi skrev:
Legato skrev:
Mickep skrev:
Nu påstår en att den planerar en prestanda version som kan göra 0-100 på 1.8 sekunder.
Men de tvekar eftersom de inte tror att någon kommer efterfråga det, eller närmare sagt använde det mer än några gånger. (folk skiter väl på sig eller liknande kanske de tror) Det alltså på en familjebil (typ suv) cross over.
vad kommer model x att svara? Även om det är möjligt, är det önskvärt?
Clickbait / Mycket snack och lite verkstad säger jag. "Vi kan absolut bygga en som är 0,1 sek snabbare än Teslas nya Roadster, vi vill bara inte". Jo pyttsan.

Det är klart de kan. Varför skulle de inte kunna det? Tror du ingenjörerna på Tesla är genier som saknar motstycke? Det svåra är ju att få lönsamhet i det. Vill tillräckligt många köpa till ett pris som täcker kostnaderna?
Jag tror att ingenjörerna på Tesla har ett enormt försprång i och med deras arbete på befintliga bilar, Ludicrous Mode, osv. Siffrorna de uppgett för Tesla Roadster är helt otroliga, de är definitivt och frestar på fysikens gränser. Det finns biltillverkare som säljer bilar för 10-30 miljoner styck som inte lyckats. Att Jaguar skulle få en högbyggd, stor och tung SUV att accelerera på samma sätt, det vet jag inte om jag tycker det är så troligt. Framförallt är ju hela grejen med "vi kan men vi vill faktiskt inte sådeså na-nana-na-naaa-naaaa spegel spegel dubbelspegel!" ren lågstadienivå. Särskilt som de inte hänvisar till kostnader eller problem med lönsamhet, utan säger att "det kan faktiskt vara farligt för oerfarna förare, och faktiskt så tröttnar man rätt fort på att accelerera så fort så man får ont i ögonen". Ja, på allvar, snubben från Jaguar sa i stort sett så.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Verdi

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Verdi »

danni skrev:
Verdi skrev:
Legato skrev:
Mickep skrev:
Nu påstår en att den planerar en prestanda version som kan göra 0-100 på 1.8 sekunder.
Men de tvekar eftersom de inte tror att någon kommer efterfråga det, eller närmare sagt använde det mer än några gånger. (folk skiter väl på sig eller liknande kanske de tror) Det alltså på en familjebil (typ suv) cross over.
vad kommer model x att svara? Även om det är möjligt, är det önskvärt?
Clickbait / Mycket snack och lite verkstad säger jag. "Vi kan absolut bygga en som är 0,1 sek snabbare än Teslas nya Roadster, vi vill bara inte". Jo pyttsan.

Det är klart de kan. Varför skulle de inte kunna det? Tror du ingenjörerna på Tesla är genier som saknar motstycke? Det svåra är ju att få lönsamhet i det. Vill tillräckligt många köpa till ett pris som täcker kostnaderna?
Jag tror att ingenjörerna på Tesla har ett enormt försprång i och med deras arbete på befintliga bilar, Ludicrous Mode, osv. Siffrorna de uppgett för Tesla Roadster är helt otroliga, de är definitivt och frestar på fysikens gränser. Det finns biltillverkare som säljer bilar för 10-30 miljoner styck som inte lyckats. Att Jaguar skulle få en högbyggd, stor och tung SUV att accelerera på samma sätt, det vet jag inte om jag tycker det är så troligt. Framförallt är ju hela grejen med "vi kan men vi vill faktiskt inte sådeså na-nana-na-naaa-naaaa spegel spegel dubbelspegel!" ren lågstadienivå. Särskilt som de inte hänvisar till kostnader eller problem med lönsamhet, utan säger att "det kan faktiskt vara farligt för oerfarna förare, och faktiskt så tröttnar man rätt fort på att accelerera så fort så man får ont i ögonen". Ja, på allvar, snubben från Jaguar sa i stort sett så.
Nu finns ju inte Tesla Roadster heller iofs men när den kommer så lär den göra ärliga 0-100 på ca 2,3 sekunder (ja, jag vet att 0-60mph med 1 foot rollout sägs vara på 1,9 sek). Vilket är riktigt bra såklart. Flera tiondelar snabbare än en Dodge Demon som lär göra 0-100 på ca 2,5 sek. :)

På det temat. Om Bugatti ville skulle de ju kunna göra en bil som accelererar snabbare än en Dodge Demon. Kolla bara på hembyggena i "Street Outlaws" på Discovery. Det är inga mångmiljonbudgetar där direkt. De smäller på med feta däck, stora V8:or och kompressorer. Enkelt och effektivt. Så när du säger att Bugatti (eller vem du nu menar) har "misslyckats" så är det ju inte riktigt sant för det förutsätter att deras mål var att bygga en sådan bil. Acceleration från stillastående är inte så himla intressant egentligen. Inte i Europa iaf. I USA har de dock en annan tradition.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

Verdi skrev:
Legato skrev:
Mickep skrev:
Nu påstår en att den planerar en prestanda version som kan göra 0-100 på 1.8 sekunder.
Men de tvekar eftersom de inte tror att någon kommer efterfråga det, eller närmare sagt använde det mer än några gånger. (folk skiter väl på sig eller liknande kanske de tror) Det alltså på en familjebil (typ suv) cross over.
vad kommer model x att svara? Även om det är möjligt, är det önskvärt?
Clickbait / Mycket snack och lite verkstad säger jag. "Vi kan absolut bygga en som är 0,1 sek snabbare än Teslas nya Roadster, vi vill bara inte". Jo pyttsan.

Det är klart de kan. Varför skulle de inte kunna det? Tror du ingenjörerna på Tesla är genier som saknar motstycke? Det svåra är ju att få lönsamhet i det. Vill tillräckligt många köpa till ett pris som täcker kostnaderna?
Suck. Ja det är klart att de kan göra det om de skulle allokera massor av tid och resurser. Det intressanta är om de faktiskt har några sådana planer överhuvudtaget.

För mig är det helt uppenbart att de återigen (precis som accelerationstestet mot Model X) vill "pika" storebror. Tror du på fullt allvar att det är en slump att de angav en tid som var exakt 1/10 snabbare än roadstern?

Tror det är ganska smart tom, sådana uttalanden ger massor av gratis publicitet. Det är ju ett click bait utan dess like som ingen bil-onlinetidning
kommer kunna låta bli att skriva om. Uppenbarligen finns det tom folk som tror de menar allvar, då är det ju dubbelt smart :roll:
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Verdi

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Verdi »

Legato skrev:
Verdi skrev:
Legato skrev:
Mickep skrev:
Nu påstår en att den planerar en prestanda version som kan göra 0-100 på 1.8 sekunder.
Men de tvekar eftersom de inte tror att någon kommer efterfråga det, eller närmare sagt använde det mer än några gånger. (folk skiter väl på sig eller liknande kanske de tror) Det alltså på en familjebil (typ suv) cross over.
vad kommer model x att svara? Även om det är möjligt, är det önskvärt?
Clickbait / Mycket snack och lite verkstad säger jag. "Vi kan absolut bygga en som är 0,1 sek snabbare än Teslas nya Roadster, vi vill bara inte". Jo pyttsan.

Det är klart de kan. Varför skulle de inte kunna det? Tror du ingenjörerna på Tesla är genier som saknar motstycke? Det svåra är ju att få lönsamhet i det. Vill tillräckligt många köpa till ett pris som täcker kostnaderna?
Suck. Ja det är klart att de kan göra det. Det intressanta är om de faktiskt har några sådana planer överhuvudtaget.

För mig är det helt uppenbart att de återigen (precis som accelerationstestet mot Model X) vill "pika" storebror. Tror du på fullt allvar att det är en slump att de angav en tid som var exakt 1/10 snabbare än roadstern?

Tror det är ganska smart tom, sådana uttalanden ger massor av gratis publicitet. Det är ju ett click bait utan dess like som ingen bil-onlinetidning
kommer kunna låta bli att skriva om. Uppenbarligen finns det tom folk som tror de menar allvar, då är det ju dubbelt smart :roll:

Nej det har de nog antagligen inte. :)
p1457
elbilist
Inlägg: 297
Blev medlem: 29 nov 2017 00:51

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av p1457 »

https://www.expressen.se/motor/bilteste ... antningar/

Provkörning i expressen. Lite lustigt att tesla inte nämns med ett enda ord.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

p1457 skrev:
https://www.expressen.se/motor/bilteste ... antningar/

Provkörning i expressen. Lite lustigt att tesla inte nämns med ett enda ord.
Han hatar Tesla och verkar omåttligt inkompetent. Orkade inte ens läsa artikeln denna gång, den inleds med "Det är den första elbilen från en etablerad biltillverkare"... En motorjournalist som aldrig hört talas om Leaf, i3, Zoe eller Bolt. Magiskt...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Skriv svar