Jaguar I-Pace
Moderator: Redaktion
Re: Jaguar I-Pace
Har upprepat många gånger att jag inte alls förknippar JLR med kvalitet...
Att det skulle vara så illa hade jag dock aldrig trott, sist och näst sist enligt JD Powers:
https://clark.com/cars/most-dependable- ... cles-2018/
Volvo dessutom tredje sist...
Genesis tog hem förstaplatsen och koreanerna har verkligen petat ner japanerna i år.
Att det skulle vara så illa hade jag dock aldrig trott, sist och näst sist enligt JD Powers:
https://clark.com/cars/most-dependable- ... cles-2018/
Volvo dessutom tredje sist...
Genesis tog hem förstaplatsen och koreanerna har verkligen petat ner japanerna i år.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Lite dragracing mot model x 100d & p100d
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Re: Jaguar I-Pace
Många placeringar som överraskar. Toyota, Mazda, Subaru, alla ligger sämre än snittet. Samtidgt som Ford ligger i topp tillsammans med några andra jänkare. Jag är lite skeptisk faktiskt. Det enda som kanske inte är konstigt är att koreanerna toppar listan.Legato skrev:Genesis tog hem förstaplatsen och koreanerna har verkligen petat ner japanerna i år.
Det hade varit intressant att veta var Tesla placerar sig på listan, bara för att få lite perspektiv.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Jaguar I-Pace
Jag fattar inte varför Ipace fortfarande blir jämförd med Model X? Den är ju mycket mer som en Model S både invändigt och funktionsmässigt.frippan skrev:Lite dragracing mot model x 100d & p100d
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Jaguar I-Pace
Jag kan tycka att den borde jämföras med Model 3 (eller ännu hellre Model Y) men det är ju svårt att hitta nån sån för jämförelser på den här sidan av Atlanten...HelectriC skrev:Jag fattar inte varför Ipace fortfarande blir jämförd med Model X? Den är ju mycket mer som en Model S både invändigt och funktionsmässigt.frippan skrev:Lite dragracing mot model x 100d & p100d
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: Jaguar I-Pace
Man kan väl säga att Tesla inte riktigt har någon klockren modell att jämföra med I-pace än, så då får man jämföra med alla.lator skrev:Jag kan tycka att den borde jämföras med Model 3 (eller ännu hellre Model Y) men det är ju svårt att hitta nån sån för jämförelser på den här sidan av Atlanten...HelectriC skrev:Jag fattar inte varför Ipace fortfarande blir jämförd med Model X? Den är ju mycket mer som en Model S både invändigt och funktionsmässigt.frippan skrev:Lite dragracing mot model x 100d & p100d
Re: Jaguar I-Pace
Håller med, Model 3 ligger ju solklart närmast i storlek. De flesta tester hittills är väl dock brittiska och inte så svårt att de var lojaliteten ligger... Testet ovan kändes dock rimligt objektivt!lator skrev:Jag kan tycka att den borde jämföras med Model 3 (eller ännu hellre Model Y) men det är ju svårt att hitta nån sån för jämförelser på den här sidan av Atlanten...HelectriC skrev:Jag fattar inte varför Ipace fortfarande blir jämförd med Model X? Den är ju mycket mer som en Model S både invändigt och funktionsmässigt.frippan skrev:Lite dragracing mot model x 100d & p100d
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Beror ju på. Bagaget i Model 3 verkar ha en väldigt liten öppning. Svårt med barnvagnar och annat skrymmande. Även om litervolymen är samma.
Re: Jaguar I-Pace
Precis... Finns ingen klockren motsvarighet. I-pace är ju dessutom mycket mer av en SUV än vad Model 3 är så jämförelsen med Model X är inte helt fel, även om storleksskillnaden är betydande.Verdi skrev:Beror ju på. Bagaget i Model 3 verkar ha en väldigt liten öppning. Svårt med barnvagnar och annat skrymmande. Även om litervolymen är samma.
Re: Jaguar I-Pace
Kanske jag som har missförstått eller media som inte haft full koll men här ser det faktiskt ut som att de ska producera 20 000 i år vilket låter som en betydligt bättre produktionstakt.
https://www.magna.com/media/press-relea ... d-at-magna
https://www.magna.com/media/press-relea ... d-at-magna
Re: Jaguar I-Pace
Hm, fel länk? Ser ingen sådan info i texten...vigge50 skrev:Kanske jag som har missförstått eller media som inte haft full koll men här ser det faktiskt ut som att de ska producera 20 000 i år vilket låter som en betydligt bättre produktionstakt.
https://www.magna.com/media/press-relea ... d-at-magna
Re: Jaguar I-Pace
20 000 bilar lär ju gå åt som smör i solen, det är ju vad Waymo beställde för de två första produktionsåren:vigge50 skrev:Kanske jag som har missförstått eller media som inte haft full koll men här ser det faktiskt ut som att de ska producera 20 000 i år vilket låter som en betydligt bättre produktionstakt.
https://www.magna.com/media/press-relea ... d-at-magna
http://www.wired.co.uk/article/jaguar-i ... lf-driving
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Jaguar I-Pace
Oj, det var flera modeller som ska totalt byggas i 20 000 exemplarGeni87 skrev:Hm, fel länk? Ser ingen sådan info i texten...vigge50 skrev:Kanske jag som har missförstått eller media som inte haft full koll men här ser det faktiskt ut som att de ska producera 20 000 i år vilket låter som en betydligt bättre produktionstakt.
https://www.magna.com/media/press-relea ... d-at-magna
Re: Jaguar I-Pace
Om det var denna text du tänkt på så är det en tiopotens som saknas också:vigge50 skrev:Oj, det var flera modeller som ska totalt byggas i 20 000 exemplarGeni87 skrev:Hm, fel länk? Ser ingen sådan info i texten...vigge50 skrev:Kanske jag som har missförstått eller media som inte haft full koll men här ser det faktiskt ut som att de ska producera 20 000 i år vilket låter som en betydligt bättre produktionstakt.
https://www.magna.com/media/press-relea ... d-at-magna
In 2018 approximately 200,000 vehicles will be produced at Magna's location in Graz; four different models for three automakers will be manufactured.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Jaguar I-Pace
Svenssons skrev:Om det var denna text du tänkt på så är det en tiopotens som saknas också:vigge50 skrev:Oj, det var flera modeller som ska totalt byggas i 20 000 exemplarGeni87 skrev:Hm, fel länk? Ser ingen sådan info i texten...vigge50 skrev:Kanske jag som har missförstått eller media som inte haft full koll men här ser det faktiskt ut som att de ska producera 20 000 i år vilket låter som en betydligt bättre produktionstakt.
https://www.magna.com/media/press-relea ... d-at-magna
In 2018 approximately 200,000 vehicles will be produced at Magna's location in Graz; four different models for three automakers will be manufactured.
Re: Jaguar I-Pace
Vet inte om detta redan nämnt i denna tråd på över 100 sidor men pratade precis med en återförsäljare som hade mycket intressanta uppgifter att delge om I-pace.
3-fas kommer snart senast efter årsskiftet och då säger ju alla att det var väl inget svårt att uppnå . Men tanken var nog första kvartalet 2019.
Förmånsvärderna var också väldigt bra jmf Tesla mellan 4000 och 7000kr
Och sist men absolut inte minst som verkade nästan för bra. Han sa att dragvikten var 1750kg Jag gissar att att han menar 750kg men läst fel.
Jag har bokat in provkörning nu iallafall.
3-fas kommer snart senast efter årsskiftet och då säger ju alla att det var väl inget svårt att uppnå . Men tanken var nog första kvartalet 2019.
Förmånsvärderna var också väldigt bra jmf Tesla mellan 4000 och 7000kr
Och sist men absolut inte minst som verkade nästan för bra. Han sa att dragvikten var 1750kg Jag gissar att att han menar 750kg men läst fel.
Jag har bokat in provkörning nu iallafall.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Re: Jaguar I-Pace
Förmånsvärde
S: 4 625 kr
SE: 5 675 kr
HSE: 6 550 kr
Firat edition: 7 958 kr
Kan jämföras med
Model S: 4 875 kr
Model X: 7 741 kr
(Ej Performance)
S: 4 625 kr
SE: 5 675 kr
HSE: 6 550 kr
Firat edition: 7 958 kr
Kan jämföras med
Model S: 4 875 kr
Model X: 7 741 kr
(Ej Performance)
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Jaguar I-Pace
Med trefas laddare och drag börjar det ju bli riktigt bra! Nu saknas det bara att bli av med oljudsgeneratorn när man kör!jonas skrev:Vet inte om detta redan nämnt i denna tråd på över 100 sidor men pratade precis med en återförsäljare som hade mycket intressanta uppgifter att delge om I-pace.
3-fas kommer snart senast efter årsskiftet och då säger ju alla att det var väl inget svårt att uppnå . Men tanken var nog första kvartalet 2019.
Förmånsvärderna var också väldigt bra jmf Tesla mellan 4000 och 7000kr
Och sist men absolut inte minst som verkade nästan för bra. Han sa att dragvikten var 1750kg Jag gissar att att han menar 750kg men läst fel.
Jag har bokat in provkörning nu iallafall.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7259
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Jaguar I-Pace
Varför skulle den vara bara 750 kg för en elbil med 400 hk? Model X 75D får ju dra 2250 kg.jonas skrev:Vet inte om detta redan nämnt i denna tråd på över 100 sidor men pratade precis med en återförsäljare som hade mycket intressanta uppgifter att delge om I-pace.
3-fas kommer snart senast efter årsskiftet och då säger ju alla att det var väl inget svårt att uppnå . Men tanken var nog första kvartalet 2019.
Förmånsvärderna var också väldigt bra jmf Tesla mellan 4000 och 7000kr
Och sist men absolut inte minst som verkade nästan för bra. Han sa att dragvikten var 1750kg Jag gissar att att han menar 750kg men läst fel.
Jag har bokat in provkörning nu iallafall.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Jaguar I-Pace
Ja när du lägger fram det på det viset så är det ju bara bra att det är rimligt .danni skrev:Varför skulle den vara bara 750 kg för en elbil med 400 hk? Model X 75D får ju dra 2250 kg.jonas skrev:Vet inte om detta redan nämnt i denna tråd på över 100 sidor men pratade precis med en återförsäljare som hade mycket intressanta uppgifter att delge om I-pace.
3-fas kommer snart senast efter årsskiftet och då säger ju alla att det var väl inget svårt att uppnå . Men tanken var nog första kvartalet 2019.
Förmånsvärderna var också väldigt bra jmf Tesla mellan 4000 och 7000kr
Och sist men absolut inte minst som verkade nästan för bra. Han sa att dragvikten var 1750kg Jag gissar att att han menar 750kg men läst fel.
Jag har bokat in provkörning nu iallafall.
Alla andra elbilar jag sett förutom X för endast dra 750kg. Och Jaguar är ju inte precis kända för att vara dragbilar som ex Land Rover.
Model 3 vad får den dra då ?
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Re: Jaguar I-Pace
Väldigt bra om den får drag för då ökar/blir de konkurrens mellan två märken och kanske att Tesla känner att vi kan inte vara sämre (modell 3) än Jaguar... mmm kan vara en väldigt bra nyhet inte bara för Jaguar...jonas skrev:
Ja när du lägger fram det på det viset så är det ju bara bra att det är rimligt .
Alla andra elbilar jag sett förutom X för endast dra 750kg. Och Jaguar är ju inte precis kända för att vara dragbilar som ex Land Rover.
Model 3 vad får den dra då ?
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Jaguar I-Pace
Tycker detta var i linje med vad man kunde förvänta sig. Jämför man med X så är det ju "billigt", men X är ju också i en helt annan storleksklass. Återigen så är det som att jämföra en Audi Q3 med en Audi Q7...danni skrev:jonas skrev:Förmånsvärderna var också väldigt bra jmf Tesla mellan 4000 och 7000kr
Jämfört med Model S så är det ju ungefär samma förmånsvärde, trots att Model S är en betydligt större bil.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Ja det var i princip samma
3000 mil och 100 000 i extrautrustning
Tesla MS100D 4933kr/mån
Jaguar I-Pace S 4741kr/mån
3000 mil och 100 000 i extrautrustning
Tesla MS100D 4933kr/mån
Jaguar I-Pace S 4741kr/mån
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Re: Jaguar I-Pace
Teslan 7 dagar i veckan, å två på söndagar.jonas skrev:Ja det var i princip samma
3000 mil och 100 000 i extrautrustning
Tesla MS100D 4933kr/mån
Jaguar I-Pace S 4741kr/mån
Dragvikten har hela tiden varit 750 kg = obromsat eu-släp.
Tror inte att de ändrar det så där över en natt.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR