Jaguar I-Pace

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av e5m1r »

Verdi skrev:
HelectriC skrev:
Egentligen ska ju inte uppdateringar vara nödvändiga, men på andra sidan så hade nog de som nyttjar det behövt vänta mycket längre med att lansera bilarna om de istället ska vara 100% vid leverans. Och att inte ha OTA är hopplöst. Vi måste in med eGolfen på verkstad nån gång om året för uppdatering som enkelt hade kunnat göras OTA. Då ska man dit, vänta, åka därifrån alternativt lånebil och tillbaks på eftermiddagen. Känns inte modernt!
Just utbyggnad av laddnätverk är ett problem tills ionity m.fl. kommit igång på riktigt. I Ipace gps får man på liknande sätt som i teslan upp var man behöver ladda och hur länge. Tydligen ska man även ha nån slags betalning genom Jaguar, så man slipper tänka på olika abonemang, kort etc.
Där får du för att du köpt en VAG-bil. ;) (var själv in med Volvon 2 ggr pga mjukvarufel på knappa 2 år. Dock aldrig med nån BMW. Där skötte de sånt när bilen ändå skulle servas.)

Det besväret med mjukvaruuppdateringar är ju dock rätt hanterbart jämfört med att köra bilen till Upplands Väsby för att fixa små skitsaker i tid och otid. Typ dörrhandtag som inte åker ut. Eller in. Nu bor jag bra till men de som bor i andra delar av landet har ju större besvär. Tesla måste verkligen bygga ut sin servicefunktion kraftigt och finnas i fler städer.

Låter ändå som att Jaguar tänkt till litegrann.
Min erfarenhet av BMW är if it aint broken dont fix it
Med andra ord så uppdaterar de inte styrenheterna om det inte finns ett problem
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Mickep »

måste ha blandat ihop den med en annan bil, my bad.
vad sa de 1500 liter med baksäten nedfällda? (det blir nästan v70 klass) bra utrymme för passagerare. 4 hjulsdrift och dragkrok (med ynka 750 kg, men dragkrok).
snygg men dyr, så det är ingen kiosktvältare.
Verdi

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Verdi »

Oddball skrev:
LarsL skrev:
Verdi skrev:
Måste "grabben" sitta bakom just dig?
Såå har vi ju alltid gjort, jag vägrar ändra på något! ;)
Nej, men det illustrerar ganska tydligt att det är en liten bil där man inte sitter fyra vuxna bekvämt.
Men så länge barnen är små så kan den ju funka som familjebil.
Jag håller inte med. Hur ofta är man fyra långa vuxna män i en bil på långresa? Om t ex min fru (162 cm) kör så blir minsta småbil värsta limousinen i baksätet. :D

Jag tycker folk överdriver. Jag är själv 189 cm lång och väger 90 kg. Jag får faktiskt plats även i mindre bilar. Kunde med viss anpassning sitta "bakom mig själv" i en BMW 3-serie. Däremot har jag nog aldrig suttit särskilt bekvämt i nåt baksäte. Teslans baksäte har jag knappt suttit i men särskilt bekvämt när man har långa ben är det inte.
Verdi

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Verdi »

e5m1r skrev:
Min erfarenhet av BMW är if it aint broken dont fix it
Med andra ord så uppdaterar de inte styrenheterna om det inte finns ett problem
På Volvon var det faktiskt just felaktigheter som föranledde uppdateringarna. Trafikfarliga saker dessutom. Första gången så var det att tankmätaren kunde visa för mycket så risken fanns att man kunde få soppatorsk. Andra gången så var det nåt fel så motorn kunde när som helst stängas av nån sekund. Kul om den gjorde det under en tight omkörning...

Var även tvungen att åka in och få framlyktorna manuellt justerade då de pekade rakt ner i backen. Min Volvo var en XC70 Classic så modellen borde verkligen ha varit mer beprövad.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Laban »

Verdi skrev:
Jag håller inte med. Hur ofta är man fyra långa vuxna män i en bil på långresa? Om t ex min fru (162 cm) kör så blir minsta småbil värsta limousinen i baksätet. :D

Jag tycker folk överdriver. Jag är själv 189 cm lång och väger 90 kg. Jag får faktiskt plats även i mindre bilar. Kunde med viss anpassning sitta "bakom mig själv" i en BMW 3-serie. Däremot har jag nog aldrig suttit särskilt bekvämt i nåt baksäte. Teslans baksäte har jag knappt suttit i men särskilt bekvämt när man har långa ben är det inte.
Håller med. Jag har ungefär samma mått (190 cm/90kg) och brukar kunna knöka in mig i baksätet i de flesta bilar, Golf är inget problem. Skönt sitter jag sällan men det gäller även våran Outlander, och den är ungefär samma längd som i-Pace. Och på 9500 mil har vi kört en långresa med vuxna i baksätet.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Jerker »

Jag är 180 och jag har åkt i en enda bil som var för liten för mig. Det var mitt ex om hade en Hyundai Atos. Jag satt som passagerare fram och kunde inte skjuta stolen så långt bak som jag hade önskat eftersom våra barn satt där. Det var en långresa och jag hade ont både här och där flera timmar efteråt. Det var den mest obekväma resa jag gjort i en bil. Mitt ex är 155 lång, så hon satt bra i den bilen. :lol:
Användarvisningsbild
Oddball
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 14 sep 2015 23:19
Ort: Åsa

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Oddball »

Verdi skrev:
Oddball skrev:
LarsL skrev:
Verdi skrev:
Måste "grabben" sitta bakom just dig?
Såå har vi ju alltid gjort, jag vägrar ändra på något! ;)
Nej, men det illustrerar ganska tydligt att det är en liten bil där man inte sitter fyra vuxna bekvämt.
Men så länge barnen är små så kan den ju funka som familjebil.
Jag håller inte med. Hur ofta är man fyra långa vuxna män i en bil på långresa? Om t ex min fru (162 cm) kör så blir minsta småbil värsta limousinen i baksätet. :D

Jag tycker folk överdriver. Jag är själv 189 cm lång och väger 90 kg. Jag får faktiskt plats även i mindre bilar. Kunde med viss anpassning sitta "bakom mig själv" i en BMW 3-serie. Däremot har jag nog aldrig suttit särskilt bekvämt i nåt baksäte. Teslans baksäte har jag knappt suttit i men särskilt bekvämt när man har långa ben är det inte.
Om min fru, 160 lång, hade bytt plats med passageraren i denna bild så tror jag inte att limousinkänsla hade varit hennes första intryck :D
DE0CD455-4568-4AEC-88F4-FEEEF004C366.jpeg
70D 2015 Svart Côte d'Azur trotter
Verdi

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Verdi »

Oddball skrev:
Om min fru, 160 lång, hade bytt plats med passageraren i denna bild så tror jag inte att limousinkänsla hade varit hennes första intryck :D
DE0CD455-4568-4AEC-88F4-FEEEF004C366.jpeg
Du vet ju inte hur långt bak framsätet är ställt. ;) För övrigt var det inte så jag skrev.
Användarvisningsbild
Oddball
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 14 sep 2015 23:19
Ort: Åsa

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Oddball »

Verdi skrev:
Oddball skrev:
Om min fru, 160 lång, hade bytt plats med passageraren i denna bild så tror jag inte att limousinkänsla hade varit hennes första intryck :D
DE0CD455-4568-4AEC-88F4-FEEEF004C366.jpeg
Du vet ju inte hur långt bak framsätet är ställt. ;) För övrigt var det inte så jag skrev.
Jag kan nog gissa ganska väl hur framsätet är ställt då bilden från baksätet överenstämmer med när jag ”satte mig själv bakom mig själv” på förarsidan.

Vi kan nog vara överens om att vi har olika definitioner av ett rymligt baksäte.

Peace bro
70D 2015 Svart Côte d'Azur trotter
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

Oddball skrev:
Verdi skrev:
Oddball skrev:
Om min fru, 160 lång, hade bytt plats med passageraren i denna bild så tror jag inte att limousinkänsla hade varit hennes första intryck :D
DE0CD455-4568-4AEC-88F4-FEEEF004C366.jpeg
Du vet ju inte hur långt bak framsätet är ställt. ;) För övrigt var det inte så jag skrev.
Jag kan nog gissa ganska väl hur framsätet är ställt då bilden från baksätet överenstämmer med när jag ”satte mig själv bakom mig själv” på förarsidan.

Vi kan nog vara överens om att vi har olika definitioner av ett rymligt baksäte.

Peace bro
intressant det där, jag ställde också in förarstolen på visningen och satte mig sedan bakom "mig själv". Då hade jag betydligt mer knärum än i Model S. Jag är 180cm.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Verdi

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Verdi »

Oddball skrev:
Verdi skrev:
Oddball skrev:
Om min fru, 160 lång, hade bytt plats med passageraren i denna bild så tror jag inte att limousinkänsla hade varit hennes första intryck :D
DE0CD455-4568-4AEC-88F4-FEEEF004C366.jpeg
Du vet ju inte hur långt bak framsätet är ställt. ;) För övrigt var det inte så jag skrev.
Jag kan nog gissa ganska väl hur framsätet är ställt då bilden från baksätet överenstämmer med när jag ”satte mig själv bakom mig själv” på förarsidan.

Vi kan nog vara överens om att vi har olika definitioner av ett rymligt baksäte.

Peace bro
Har jag skrivit att I-Pace har ett rymligt baksäte?

I vilket fall så får killen på bilden plats utan problem.
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Tjell »

Baksätesbilden (som alltså jag tog): i framsätet satt en kille på 1,87, sätet inställt så som jag själv skulle ha ställt det - även så i vår MS. Det är då väldigt dåligt med benutrymme i baksätet i Jaggan!
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Tjell »

Och apropå 4 vuxna i bilen; vi är ofta precis så! Det är bl a därför vi köpte en stor sedan. Hade inte Tesla haft D så hade vi nog importerat en A6 från Tyskland (hemska tanke!!!).
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Mickep »

Finns det olika versioner av i-pace?
vi har fått helt motsägelsefulla uppgifter både av långa förare. "gott om utrymme", "knappast", "bättre än model s","tesla har större"
av bilden kan jag säga att de ser knappast trångt ut. har även sett bilder på baksätet där det ser väldigt rymligt ut. men man skall akta sig för att lita på bilder.
har sett bilder och det ser ut som den minsta är en halv motorhuv kortare än den största i pacefamiljen. (så det kanske är därför man har olika uppfattningar)

https://www.motor1.com/news/234190/jagu ... ce-teaser/

det är en sportigare variant, och det brukar betyda betydligt mindre volym, och det måste tas någonstans ifrån.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

det som ofta är avgörande för innerutrymmen i en bil är axelavståndet och detta är i ipace samma som i Model S, dvs 3m ganska precist. Sen påverkar självklart tjockleken på stolsrygg, placering av baksäte vs bagageutrymme och en del annat. Men axelavståndet är mest avgörande och detta är betydligt större i Model S/ipace än i tex en Golf.
Jag tror jag får ta en ny tur upp till lokala ÅF för en ny provsittning (han skulle få in en bil till denna veckan fick jag mail om).
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Verdi

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Verdi »

Tjell skrev:
Och apropå 4 vuxna i bilen; vi är ofta precis så! Det är bl a därför vi köpte en stor sedan. Hade inte Tesla haft D så hade vi nog importerat en A6 från Tyskland (hemska tanke!!!).
Nu är jag ingen auktoritet på baksäten men har inte Teslas fått rätt mycket kritik? Kallas "bänken" osv?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

Verdi skrev:
Tjell skrev:
Och apropå 4 vuxna i bilen; vi är ofta precis så! Det är bl a därför vi köpte en stor sedan. Hade inte Tesla haft D så hade vi nog importerat en A6 från Tyskland (hemska tanke!!!).
Nu är jag ingen auktoritet på baksäten men har inte Teslas fått rätt mycket kritik? Kallas "bänken" osv?
man sitter ju väldigt högt utan stöd under låren, men det är väl i stort sett ett problem i alla elbilar med bottenplatta av batteri som både Tesla och Jaguar kör med (golvet blir väldigt högt jämfört med höjden på sittdynan).
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10324
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

HelectriC skrev:
Verdi skrev:
Tjell skrev:
Och apropå 4 vuxna i bilen; vi är ofta precis så! Det är bl a därför vi köpte en stor sedan. Hade inte Tesla haft D så hade vi nog importerat en A6 från Tyskland (hemska tanke!!!).
Nu är jag ingen auktoritet på baksäten men har inte Teslas fått rätt mycket kritik? Kallas "bänken" osv?
man sitter ju väldigt högt utan stöd under låren, men det är väl i stort sett ett problem i alla elbilar med bottenplatta av batteri som både Tesla och Jaguar kör med (golvet blir väldigt högt jämfört med höjden på sittdynan).
Fast nu diskuterar ni ju det gamla baksätet i Model S. Byttes ju och blev väldigt mycket bättre för ett halvår sedan ungefär. Jag har det nya :D
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7087
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av fth »

Har inte Jaguar dessutom främst positionerat I-Pace som en utmanare till Model X?

Jag har inte själv suttit i I-Pace, men av bilderna att döma så spelar de här två bilarna inte ens i samma division vad gäller utrymme i baksätet...

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Verdi

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Verdi »

fth skrev:
Har inte Jaguar dessutom främst positionerat I-Pace som en utmanare till Model X?

Jag har inte själv suttit i I-Pace, men av bilderna att döma så spelar de här två bilarna inte ens i samma division vad gäller utrymme i baksätet...

/fth
Det är ju fel. Men "eldriven SUV == eldriven SUV" funkar väl så här i början när det inte finns så många modeller. :)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

Legato skrev:
HelectriC skrev:
Verdi skrev:
Tjell skrev:
Och apropå 4 vuxna i bilen; vi är ofta precis så! Det är bl a därför vi köpte en stor sedan. Hade inte Tesla haft D så hade vi nog importerat en A6 från Tyskland (hemska tanke!!!).
Nu är jag ingen auktoritet på baksäten men har inte Teslas fått rätt mycket kritik? Kallas "bänken" osv?
man sitter ju väldigt högt utan stöd under låren, men det är väl i stort sett ett problem i alla elbilar med bottenplatta av batteri som både Tesla och Jaguar kör med (golvet blir väldigt högt jämfört med höjden på sittdynan).
Fast nu diskuterar ni ju det gamla baksätet i Model S. Byttes ju och blev väldigt mycket bättre för ett halvår sedan ungefär. Jag har det nya :D
Jag har också det nya, men det blir överdrivet att säga att det blivit så extremt mycket bättre. Största fördelen är väl att det SER bättre ut och passar med designen på framstolarna. Har iofs aldrig suttit bak i min egen bil under körning :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7087
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av fth »

Verdi skrev:
Det är ju fel. Men "eldriven SUV == eldriven SUV" funkar väl så här i början när det inte finns så många modeller. :)
Jag tänkte närmast på https://www.youtube.com/watch?v=fErFiWjoeCQ, eftersom det klippet tyder på att Jaguar själva verkar vilja positionera sig mot Model X (jag antar att dom insåg att dom inte hade en chans i samma test mot Model S :D ).

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Verdi

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Verdi »

fth skrev:
Verdi skrev:
Det är ju fel. Men "eldriven SUV == eldriven SUV" funkar väl så här i början när det inte finns så många modeller. :)
Jag tänkte närmast på https://www.youtube.com/watch?v=fErFiWjoeCQ, eftersom det klippet tyder på att Jaguar själva verkar vilja positionera sig mot Model X (jag antar att dom insåg att dom inte hade en chans i samma test mot Model S :D ).

/fth

Absolut. De gör ju fel i det. Men å andra sidan, vad ska de jämföra sig mot annars?
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10324
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

HelectriC skrev:
Legato skrev:
HelectriC skrev:
Verdi skrev:
Tjell skrev:
Och apropå 4 vuxna i bilen; vi är ofta precis så! Det är bl a därför vi köpte en stor sedan. Hade inte Tesla haft D så hade vi nog importerat en A6 från Tyskland (hemska tanke!!!).
Nu är jag ingen auktoritet på baksäten men har inte Teslas fått rätt mycket kritik? Kallas "bänken" osv?
man sitter ju väldigt högt utan stöd under låren, men det är väl i stort sett ett problem i alla elbilar med bottenplatta av batteri som både Tesla och Jaguar kör med (golvet blir väldigt högt jämfört med höjden på sittdynan).
Fast nu diskuterar ni ju det gamla baksätet i Model S. Byttes ju och blev väldigt mycket bättre för ett halvår sedan ungefär. Jag har det nya :D
Jag har också det nya, men det blir överdrivet att säga att det blivit så extremt mycket bättre. Största fördelen är väl att det SER bättre ut och passar med designen på framstolarna. Har iofs aldrig suttit bak i min egen bil under körning :D
Smaken är som baken. Jag tycker det är väldigt mycket bättre. Nu är ju stolarna skålade så man sitter ju inte längre "väldigt högt", inte heller är det längre en "bänk". Sen tror jag iofs de flesta anser att det är bekvämare att sitta högt, det blir ju mer ergonomiskt (jämför med en kontorsstol), i Model X sitter man högt ;)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Gadget
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 01 feb 2017 16:01

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Gadget »

Jag tror alla som är spekulant på i-Pace skall prova själv.... Jag som är 179 cm satt iallafall som sagt betydligt bättre i baksätet än Model S (även jämfört med "nya" baksätet) och sittdynan är högre (jämfört med golvet såklart) än Model S och ger därmed ger skönare benvinkel, och så finns det då som sagt även mer plats för huvudet.
Men lite orättvist kanske då i-Pace är en SUV medans Model S inte är det och lider lite av nackdelen med att batterierna i golvet tar plats i en kaross som av flera anledningar (utseende, luftmotstånd t.ex) inte får bli för hög. Förresten intressant hur Porsche gjort det med kommande Mission E där batteripaketet helt enkelt är "borttaget" där baksätespassagerarna har sitt fotutrymme. Hursomhelst, utrymmet på i-Pace tycker jag ändå är bra för klassen, dvs jämför med andra i samma längd, för det är ju det den skall jämföras med även om Jaguar som sagt får skylla sig själva då med jämförelsevideon (acc/broms) vs Model X.
Vill man ha bättre utrymme än i-Pace och (inte vill ha en Model X) kanske man skall vänta på Audi E-tron som verkar bli en längre bil än i-Pace. Kommer dessutom ladda snabbare, 150 kW vs 100. Man får inga bra svar ännu från Jaguar om det ev. kommer stöd för 150 kW laddning på Ionity. 3-fas laddning verkar dock ev vara på gång senare efter MY19. Frågan är om det går att enkelt/billigt går att uppgradera de tidigare bilarna senare? Påverkan andrahandsvärde om det inte går? Angående prisbilden verkar Jaguar än så länge inte ge något rabatt alls om man inte har ramavtal iallafall.
Skriv svar