Sida 2 av 3

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 20 mar 2017 13:20
av vigge50
Försäljarna verkar inte ha helt lätt att sälja Bolt, enligt statistik så betalade kunderna i snitt 3,4% under listat pris i januari och 5,3% under i februari. Nu har vissa försäljare i Kalifornien börjat sänka priset med så mycket så 10% och har allt fler Bolt tillgängliga hos sig. Nackdelen med detta är helt klart att GM kommer säga att detta visar att få vill ha elbilar och att kraven för lägre förbrukning är alldeles för höga.

https://electrek.co/2017/03/20/chevy-bolt-ev-discounts/

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 20 mar 2017 13:56
av Swede1
vigge50 skrev:
Försäljarna verkar inte ha helt lätt att sälja Bolt, enligt statistik så betalade kunderna i snitt 3,4% under listat pris i januari och 5,3% under i februari. Nu har vissa försäljare i Kalifornien börjat sänka priset med så mycket så 10% och har allt fler Bolt tillgängliga hos sig. Nackdelen med detta är helt klart att GM kommer säga att detta visar att få vill ha elbilar och att kraven för lägre förbrukning är alldeles för höga.

https://electrek.co/2017/03/20/chevy-bolt-ev-discounts/
Skumt, har inte folk någonstans att ladda bilen?

Okunniga försäljare?

Sälj till hyrfirmor så folk kan testa bilen under längre tid och se hur det funkar.

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 20 mar 2017 14:16
av mati
Den kanske är för dyr, folk väntar på Model 3 istället.

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 20 mar 2017 15:12
av Smutt
Den är för liten för amerikaner så dom väntar på m3

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 20 mar 2017 15:38
av bjelkeman
Smutt skrev:
Den är för liten för amerikaner så dom väntar på m3
Undrar om det inte hade gått bättre att sälja i Europa, där man ofta vill ha mindre bilar.

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 20 mar 2017 15:58
av strejf
Swede1 skrev:
vigge50 skrev:
Försäljarna verkar inte ha helt lätt att sälja Bolt, enligt statistik så betalade kunderna i snitt 3,4% under listat pris i januari och 5,3% under i februari. Nu har vissa försäljare i Kalifornien börjat sänka priset med så mycket så 10% och har allt fler Bolt tillgängliga hos sig. Nackdelen med detta är helt klart att GM kommer säga att detta visar att få vill ha elbilar och att kraven för lägre förbrukning är alldeles för höga.

https://electrek.co/2017/03/20/chevy-bolt-ev-discounts/
Skumt, har inte folk någonstans att ladda bilen?

Okunniga försäljare?

Sälj till hyrfirmor så folk kan testa bilen under längre tid och se hur det funkar.
Jag tycker inte att det är så skumt. GM har gjort ett extremt dåligt jobb med att försöka sälja bilen. Precis som du tror sker det via bilförsäljare i USA som har väldigt dålig koll på elbilar i allmänhet och knappast vill sälja elbilar, iom lägre service m.m.

Det räcker inte att bara ha lång räckvidd, det måste gå att snabbladda för långresor också.

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 20 mar 2017 16:22
av Laban
bjelkeman skrev:

Undrar om det inte hade gått bättre att sälja i Europa, där man ofta vill ha mindre bilar.
Håller med, Bolt är en märklig bil för den amerikanska marknaden. GM benämner den som en crossover men det känns väl mer som ett önsketänkande för att rättfärdiga priset.

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 20 mar 2017 16:57
av Toja
Ja, det känns som dom vill misslyckas för att kunna säga till Trump att ingen vill ha elbil.

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 20 mar 2017 16:58
av Smutt
Svårt när Tesla är amerikanskt :lol:

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 23 mar 2017 13:09
av TiborBlomhall
vigge50 skrev:
Försäljarna verkar inte ha helt lätt att sälja Bolt
De gör i alla fall allt de kan, tydligen kan Bolt "klämma ut sista kilometern ur varje droppe bränsle" :lol:

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 23 mar 2017 15:13
av _TonyV
TiborBlomhall skrev:
vigge50 skrev:
Försäljarna verkar inte ha helt lätt att sälja Bolt
De gör i alla fall allt de kan, tydligen kan Bolt "klämma ut sista kilometern ur varje droppe bränsle" :lol:
Han sa väl 'fuel'. inte så anmärkningsvärt, jag tänker osökt på att klämma allt ur de sista kraften ur batteriet.

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 23 mar 2017 15:43
av TiborBlomhall
Han sa "drop of fuel" ;)

Och "engine" på engelska är förbränningsmotor. Elmotor heter "motor".

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 23 mar 2017 15:59
av Mats
Är det verkligen så lätt att slutsatsen blir att bilen är svårsåld?

Att en bil säljs under listpris är väl inte så konstigt? Gissar att det är väldigt få nya bilar som säljs till Listpris i USA så frågan blir, hur mycket större sänkning från Listpris har ÅF på bolt än andra bilar i samma segment där lagerstorleken är lika? Vi måste också jämföra med modeller där leverantören(Chevy) levererar bilar i liknande batchar. En stor batch kan få en ÅF att sänka priset för att inte ligga med för mycket på lager.





Swede1 skrev:
vigge50 skrev:
Försäljarna verkar inte ha helt lätt att sälja Bolt, enligt statistik så betalade kunderna i snitt 3,4% under listat pris i januari och 5,3% under i februari. Nu har vissa försäljare i Kalifornien börjat sänka priset med så mycket så 10% och har allt fler Bolt tillgängliga hos sig. Nackdelen med detta är helt klart att GM kommer säga att detta visar att få vill ha elbilar och att kraven för lägre förbrukning är alldeles för höga.
https://electrek.co/2017/03/20/chevy-bolt-ev-discounts/
Skumt, har inte folk någonstans att ladda bilen?
Okunniga försäljare?
Sälj till hyrfirmor så folk kan testa bilen under längre tid och se hur det funkar.

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 23 mar 2017 17:58
av Jerker
TiborBlomhall skrev:
vigge50 skrev:
Försäljarna verkar inte ha helt lätt att sälja Bolt
De gör i alla fall allt de kan, tydligen kan Bolt "klämma ut sista kilometern ur varje droppe bränsle" :lol:
Budskapet har tydligen nått fram till företaget bakom filmen; den är borttagen nu... ;)

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 05 apr 2017 06:14
av Jerker
Bolts snabbladdning är tydligen inte så imponerande:

http://www.greencarreports.com/news/110 ... ?fbfanpage

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 05 apr 2017 06:25
av Bjelke
Jerker skrev:
Bolts snabbladdning är tydligen inte så imponerande:

http://www.greencarreports.com/news/110 ... ?fbfanpage
35kW under första laddskedet och inte mer än 45kW senare imponerar väl inte direkt även om det iaf ÄR snabbladdning (vilket "vissa" saknar).
Med det batteriet borde den kunna blåsa på bättre, men det är väl till viss del beroende av strömstyrkan som i kombination med spänningen inte ger
bättre effekt än så där tyvärr (vilket ses på alla andra elbilar oxo tyvärr).

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 05 apr 2017 06:40
av LarsL
vigge50 skrev:
Försäljarna verkar inte ha helt lätt att sälja Bolt, enligt statistik så betalade kunderna i snitt 3,4% under listat pris i januari och 5,3% under i februari. Nu har vissa försäljare i Kalifornien börjat sänka priset med så mycket så 10% och har allt fler Bolt tillgängliga hos sig. Nackdelen med detta är helt klart att GM kommer säga att detta visar att få vill ha elbilar och att kraven för lägre förbrukning är alldeles för höga.

https://electrek.co/2017/03/20/chevy-bolt-ev-discounts/
Problemet är ju att de just har rabatter. Finns det en rabatt att få så vill jag så klart ha den och det gäller nog de flesta.
Hade de gjort som Tesla och satt "rätt" pris från början och sedan sålt via nätet hade de inte behövt ge rabatter.

Re: Första kunderna har fått Bolt

Postat: 21 apr 2017 23:26
av viktor
Torkel skrev:
Swede1 skrev:


Test med vanlig ägare av Bolt. Verkar nöjd, mkt knappar på ratten bara...
Jag har sett ett par recensioner på Youtube nu. Det verkar vara en rätt udda bil. Massa knappar, fult gränssnitt på pekskärmen, ingen karta (!), smal och lite låg i baksätet men jättehög där fram och snabbladdning är tillval för 750 $.
Twittrade med snubben från filmen (Jeremy Williams @jerware) han var fortfarande nöjd efter att ägt bilen lite längre men klagade på sätena. Såpass att han funderade på att få dom omstoppade.
Edit: gillar man 8-bitsestetik så kolla in hans produkt Game Frame