Fick avsmak för Ioniq efter mitt besök på elbilsmässan i Göteborg. Det står en försäljare och hängde över bilen bilen och pratar sig varm för hybrider och vätgasbilar. Hur onödigt det är att släpa på batterier osv i elbilsmyter. Vem tusan har placerat ett sådan skrälle på en elbilsmässa?
Kontrasten var skarp efter att ha varit inne i KIA montern där det var en kunnig säljare som verkligen ville sälja bilar. Lutar mer åt att köpa något från dem faktiskt.
Hyundai Ioniq - test och långkörning
Moderator: Redaktion
Re: Hyundai Ioniq - test och långkörning
Eller också köper du den produkt som du tycker är bäst och struntar i vilken säljare du träffade. För Hyundai och KIA tillhör väl samma koncern ändå?LarsL skrev:Fick avsmak för Ioniq efter mitt besök på elbilsmässan i Göteborg. Det står en försäljare och hängde över bilen bilen och pratar sig varm för hybrider och vätgasbilar. Hur onödigt det är att släpa på batterier osv i elbilsmyter. Vem tusan har placerat ett sådan skrälle på en elbilsmässa?
Kontrasten var skarp efter att ha varit inne i KIA montern där det var en kunnig säljare som verkligen ville sälja bilar. Lutar mer åt att köpa något från dem faktiskt.
Re: Hyundai Ioniq - test och långkörning
Jo och KIA Niro verkar riktigt bra, fast den kommer först till hösten. Den är ju en vanlig kombi som säkert kan bli en storsäljare, särskilt om de lyckas få dit ett drag.
Re: Hyundai Ioniq - test och långkörning
Att det fortfarande finns säljare som har dålig koll gör inte att jag helt avfärdar bilmärket.
Säljaren jag har haft kontakt med är inte superkunnig på elbilar... men han har en inställning och en skaplig koll på framtiden och vad som kan hända, och tar reda på saker jag frågar som han inte vet. Det räcker rätt långt.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Säljaren jag har haft kontakt med är inte superkunnig på elbilar... men han har en inställning och en skaplig koll på framtiden och vad som kan hända, och tar reda på saker jag frågar som han inte vet. Det räcker rätt långt.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- Monark1954
- Teslaägare
- Inlägg: 1012
- Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
- Ort: Umeå
Re: Hyundai Ioniq - test och långkörning
Norska elbil.no har utsett Ioniq som vinnare i sin vintertest.
Tyngdpunkt i omdömet var låg förbrukning och snabb att ladda.
Ioniq, e-Golf, Leaf, i3 och ampera-e testades.
https://elbil.no/the-biggest-electric-c ... land-ever/
" ..... So, if we were to name an overall champion during these two days, all in all, it would be the IONIQ.
It illustrates the fact that a bigger battery pack is not always equal to best. Among subjective arguments against the South Korean car; a bit tighter suspension and more direct feel through the steering wheel would be nice.
When it comes to handling the Volkswagen e-Golf excels in all areas, while the LEAF in our opinion delivers the best compromise. The handling discipline was not examined thoroughly, due to slippery roads on longer stretches and our ambition to keep consumption at decent levels.
Even though the IONIQ has roughly 8 kilowatt hours (kWh) less usable energy than the new LEAF, range is practically identical. This notion was confirmed during several legs. Nissan has not yet confirmed usable capacity, but our estimates show roughly 36 kWh.
The IONIQ also fast charges significantly faster than the other four (see tables above).
The general refrain within the test team was that «none of the cars is best for all». It is all about use pattern. Or taste and comfort. That is the main reason why Opel Ampera-e and Hyundai IONIQ were the most discussed during the test.
They remain references for different OEM approaches regarding usable battery capacity and fast charging speed, while the remaining trio delivers consistently well in these areas without excelling in particular.
In short: It is nice to drive a BEV that can handle the road trip without stopovers. But if you need to fast charge underway, it is a massive advantage if the charging session actually is nimble. ...."
Tyngdpunkt i omdömet var låg förbrukning och snabb att ladda.
Ioniq, e-Golf, Leaf, i3 och ampera-e testades.
https://elbil.no/the-biggest-electric-c ... land-ever/
" ..... So, if we were to name an overall champion during these two days, all in all, it would be the IONIQ.
It illustrates the fact that a bigger battery pack is not always equal to best. Among subjective arguments against the South Korean car; a bit tighter suspension and more direct feel through the steering wheel would be nice.
When it comes to handling the Volkswagen e-Golf excels in all areas, while the LEAF in our opinion delivers the best compromise. The handling discipline was not examined thoroughly, due to slippery roads on longer stretches and our ambition to keep consumption at decent levels.
Even though the IONIQ has roughly 8 kilowatt hours (kWh) less usable energy than the new LEAF, range is practically identical. This notion was confirmed during several legs. Nissan has not yet confirmed usable capacity, but our estimates show roughly 36 kWh.
The IONIQ also fast charges significantly faster than the other four (see tables above).
The general refrain within the test team was that «none of the cars is best for all». It is all about use pattern. Or taste and comfort. That is the main reason why Opel Ampera-e and Hyundai IONIQ were the most discussed during the test.
They remain references for different OEM approaches regarding usable battery capacity and fast charging speed, while the remaining trio delivers consistently well in these areas without excelling in particular.
In short: It is nice to drive a BEV that can handle the road trip without stopovers. But if you need to fast charge underway, it is a massive advantage if the charging session actually is nimble. ...."
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Re: Hyundai Ioniq - test och långkörning
Såg denna bilden delas i en facebookgrupp, det är förvisso lite skillnad mellan vad laddaren ger och vad bilens batterier tar emot men detta tyder på att Ioniq klarar 80 kW istället för 70 kW som det pratats om tidigare.