Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av TiborBlomhall »

Bjelke skrev:
TiborBlomhall skrev:
bonath skrev:
Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
...den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf...
Va fan fick sån med bilen? Det fick inte jag iaf, jag fick köpa den på annat håll :evil: Fusk! ;)
Dom fjäskade kanske lite extra för dig eftersom du är president & präst å allt? ;)
Nä du, fick köpa egen för surt fördärvade pengar :|
Men jag har hört att nuförtiden följer det med en.
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av _TonyV »

TiborBlomhall skrev:
Bjelke skrev:
TiborBlomhall skrev:
bonath skrev:
Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
...den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf...
Va fan fick sån med bilen? Det fick inte jag iaf, jag fick köpa den på annat håll :evil: Fusk! ;)
Dom fjäskade kanske lite extra för dig eftersom du är president & präst å allt? ;)
Nä du, fick köpa egen för surt fördärvade pengar :|
Men jag har hört att nuförtiden följer det med en.
Kan vara att typ2-1 kablen ingår till alla 30 kwh bilar.
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av bonath »

_TonyV skrev:
TiborBlomhall skrev:
Bjelke skrev:
TiborBlomhall skrev:
bonath skrev:
Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
...den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf...
Va fan fick sån med bilen? Det fick inte jag iaf, jag fick köpa den på annat håll :evil: Fusk! ;)
Dom fjäskade kanske lite extra för dig eftersom du är president & präst å allt? ;)
Nä du, fick köpa egen för surt fördärvade pengar :|
Men jag har hört att nuförtiden följer det med en.
Kan vara att typ2-1 kablen ingår till alla 30 kwh bilar.


Enligt den Leaf-ägaren som jag träffade i bilhallen så följer den bara med Tekna, inte Acenta.
Det skiljer "bara" 200/mån på Acenta o Tekna och det är rätt cool med 380 graders kameran. Inte mycket att tveka på...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
janni
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 25 jan 2017 01:00
Ort: Solna

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av janni »

bonath skrev:
...och det är rätt cool med 380 graders kameran. Inte mycket att tveka på...
Vilken vinkel är de sista 20 graderna ifrån? ;)
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av bonath »

janni skrev:
bonath skrev:
...och det är rätt cool med 380 graders kameran. Inte mycket att tveka på...
Vilken vinkel är de sista 20 graderna ifrån? ;)
Liiite överlapp... kanske... :lol:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av LarsL »

TiborBlomhall skrev:
Bjelke skrev:
TiborBlomhall skrev:
bonath skrev:
Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
...den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf...
Va fan fick sån med bilen? Det fick inte jag iaf, jag fick köpa den på annat håll :evil: Fusk! ;)
Dom fjäskade kanske lite extra för dig eftersom du är president & präst å allt? ;)
Nä du, fick köpa egen för surt fördärvade pengar :|
Men jag har hört att nuförtiden följer det med en.
Inte bara det utan man fick en ny schukelladdare vid senaste servicen också :)
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av Teslaspolen »

LarsL skrev:
TiborBlomhall skrev:
Bjelke skrev:
TiborBlomhall skrev:
bonath skrev:
Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
...den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf...
Va fan fick sån med bilen? Det fick inte jag iaf, jag fick köpa den på annat håll :evil: Fusk! ;)
Dom fjäskade kanske lite extra för dig eftersom du är president & präst å allt? ;)
Nä du, fick köpa egen för surt fördärvade pengar :|
Men jag har hört att nuförtiden följer det med en.
Inte bara det utan man fick en ny schukelladdare vid senaste servicen också :)
Ja det reagerade jag också på. Plötsligt kom det ett brev som sa att schukosladden vi fått med bilen var på 8 ampere endast :shock: Skulle få en 10 ampere härnäst... Tja, jag klagar väl inte. Men hade dom inte bara kunnar slå till med 16 ampere (och då kunnat stoltsera med 'Nu dubbelt så snabbladdtid!')?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av bylund »

16 A är det väl ingen vågar med schuko, då de inte är gjorda för den belastningen över lång tid. 13 A brukar de flesta, inklusive Tesla, köra på.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av Bjelke »

bylund skrev:
16 A är det väl ingen vågar med schuko, då de inte är gjorda för den belastningen över lång tid. 13 A brukar de flesta, inklusive Tesla, köra på.
Och Leafen drar som mest "bara" 14,3 A fast det är fortfarande lite väl mycket såklart...
Har man riktigt bra grejer (inget gammalt slitet motorvärmaruttag) så funkar det iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av LarsL »

Bjelke skrev:
bylund skrev:
16 A är det väl ingen vågar med schuko, då de inte är gjorda för den belastningen över lång tid. 13 A brukar de flesta, inklusive Tesla, köra på.
Och Leafen drar som mest "bara" 14,3 A fast det är fortfarande lite väl mycket såklart...
Har man riktigt bra grejer (inget gammalt slitet motorvärmaruttag) så funkar det iaf :)
De kunde ju skickat med en sladd med CEE propp för 16A tex. Fast den hade jag ju aldrig kunnat använda hemma eftersom huvudsäkringen inte skulle tåla det.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av lator »

bonath skrev:
_TonyV skrev:
TiborBlomhall skrev:
Bjelke skrev:
TiborBlomhall skrev:

...den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf...
Va fan fick sån med bilen? Det fick inte jag iaf, jag fick köpa den på annat håll :evil: Fusk! ;)
Dom fjäskade kanske lite extra för dig eftersom du är president & präst å allt? ;)
Nä du, fick köpa egen för surt fördärvade pengar :|
Men jag har hört att nuförtiden följer det med en.
Kan vara att typ2-1 kablen ingår till alla 30 kwh bilar.


Enligt den Leaf-ägaren som jag träffade i bilhallen så följer den bara med Tekna, inte Acenta.
Det skiljer "bara" 200/mån på Acenta o Tekna och det är rätt cool med 380 graders kameran. Inte mycket att tveka på...
Nja, typ2-sladden följer med alla 30 kWh-bilar däremot så är det där med dubbelladdare lite luddigt... "380"-kamera har ju ett visst nöjesvärde, sen är det väl om man gillar skinn eller föredrar tygstolarna... :?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av _TonyV »

Jag tog en accenta igen kanske snålade lite i stundens hetta :)
Skulle gilla en ren tyg klädsel mer än plyshen som är, är orolig för svettas i läder på sommarn,
360 view var ok i QQ:n iaf saknar det lite,
Men sen hur bra är LED lysena? Är det på halv / helljus eller något av de?
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av lator »

_TonyV skrev:
Jag tog en accenta igen kanske snålade lite i stundens hetta :)
Skulle gilla en ren tyg klädsel mer än plyshen som är, är orolig för svettas i läder på sommarn,
360 view var ok i QQ:n iaf saknar det lite,
Men sen hur bra är LED lysena? Är det på halv / helljus eller något av de?
LED-ljuset är hur bra som helst på de gamla Japan-bilarna men tyvärr bara på halvljus. När man slår på helljus så försöker man oftast en gång till då man inte märker någon skillnad... :mrgreen: Jag antar att det är samma på Tekna-modellen men har faktiskt aldrig kollat.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
eskil71
Inlägg: 6
Blev medlem: 02 okt 2016 09:14

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av eskil71 »

Håller med om att det är värt de extra hundringarna. Har en 24 idag och önskar det lilla extra. Når ca 10mil på vintern oxå.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av chaffis75 »

eskil71 skrev:
Håller med om att det är värt de extra hundringarna. Har en 24 idag och önskar det lilla extra. Når ca 10mil på vintern oxå.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
I helgen provade vi en Leaf och började räkna på det... Vi kom ganska snabbt fram till att med en 24 KW batteri så går vi i princip break even på denna bil jämfört med att Leasa en Peugot 208 och då får man inte glömma att Peugoten är på 3 år leasing, Nissan bara på 2år.

Ni som har en Leaf med 24 KW batteri, är detta er enda bil eller har ni ofta en bil till. Det är ju så lyxigt att vi kommer ha denna som andra bil (om de blir affär) och då räknar vi med att 24KW borde räcka eller vad tror ni?
Kan säga att först var vi helt inne på 30KW men med tanke på att vi ska ha de som andra bil och den kommer vara begränsad till 1500 mil/år så kommer vi troligen ändå inte köra den några långa sträckor.

Frun som kommer ha bilen mest kör normalt ca 2,5 mil till jobbet(i kanten på malmö) plus kanske in i centrum efter jobb ibland. Som jag ser de så är där gott om marginal även på ett 24KW batteri.

Laddning, säljaren var lite dålig på denna biten, hur laddar ni hemma? Som jag förstår det så är det enfas men vad klarar den sladd man får med? Är de ok att köra med den sladden eller bör man skaffa en laddbox? Vilken laddbox kan rekommenderas i sådan fall? Jag vill gärna att den laddboxen även klara ladda en Modell3 med 3 fas. Just nu är jag huvudsakligen inne på vanlig shuko (mm hur stavas det) laddning.

Något annat vi bör tänka på? Jag har hela tiden varit inne på att modell3 ska bli vår första elbil och ska då ersätta vår förstabil och har därför aldrig läst på jättemycket om Leaf.
För mig känns de som en ganska säker affär med tanke på att de "bara" är 2 år vi binder oss på.

Oj de blev ett långt inlägg, hoppas de finns lite svar här bland Leaf ägare och elbilsägare.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av apkungen »

Många brukar tro att de köper en andrabil men sen visar det sig att de faktiskt köper en förstabil. Många börjar tänja på gränserna och snabbladdar lite då och då för att även kunna ta 10-15 mils resor med elbil och så blir det bråk om den hemma :p. Vem får köra elbil idag!? Haha. Och vips så är det elbilen som körs längst. Men om ni inte har några halvlånga resor utan alla är under 7 mil eller över 30 mil då är nog 30kWh modellen ingen vits om ni ändå tar bensinbilen på långresorna.

P.s. batteriets energiinnehåll mäts i kWh. kW är en effekt så som hästkrafter.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av chaffis75 »

apkungen skrev:
Många brukar tro att de köper en andrabil men sen visar det sig att de faktiskt köper en förstabil. Många börjar tänja på gränserna och snabbladdar lite då och då för att även kunna ta 10-15 mils resor med elbil och så blir det bråk om den hemma :p. Vem får köra elbil idag!? Haha. Och vips så är det elbilen som körs längst. Men om ni inte har några halvlånga resor utan alla är under 7 mil eller över 30 mil då är nog 30kWh modellen ingen vits om ni ändå tar bensinbilen på långresorna.

P.s. batteriets energiinnehåll mäts i kWh. kW är en effekt så som hästkrafter.

Hehe... jo jag är väldigt medveten om att de är kWh men de känns som att de ofta skrivs som kW när man pratar storlek på batteriet och de är lätt man själv råkar skriva så :roll:

Jo du har kanske en poäng med att man ta elbilen mer och mer, den var ju sjukt härlig att köra (men utseendet är sådär), blir nog så att vi lånar hem en bil under något dygn för att prova också.
De blir dock lite problem om vi börjar använda den eventuella Leafen för mycket då vi idag redan kör nära 1500mil om året med den och går vi över den sträckan så kostar de 15kr milen. Säljaren kände inte till någon lösning där man ökade ökade sina tillåtna mil under leasing perioden utan då är de 15kr milen som gäller.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av Bjelke »

chaffis75 skrev:
apkungen skrev:
Många brukar tro att de köper en andrabil men sen visar det sig att de faktiskt köper en förstabil. Många börjar tänja på gränserna och snabbladdar lite då och då för att även kunna ta 10-15 mils resor med elbil och så blir det bråk om den hemma :p. Vem får köra elbil idag!? Haha. Och vips så är det elbilen som körs längst. Men om ni inte har några halvlånga resor utan alla är under 7 mil eller över 30 mil då är nog 30kWh modellen ingen vits om ni ändå tar bensinbilen på långresorna.

P.s. batteriets energiinnehåll mäts i kWh. kW är en effekt så som hästkrafter.

Hehe... jo jag är väldigt medveten om att de är kWh men de känns som att de ofta skrivs som kW när man pratar storlek på batteriet och de är lätt man själv råkar skriva så :roll:

Jo du har kanske en poäng med att man ta elbilen mer och mer, den var ju sjukt härlig att köra (men utseendet är sådär), blir nog så att vi lånar hem en bil under något dygn för att prova också.
De blir dock lite problem om vi börjar använda den eventuella Leafen för mycket då vi idag redan kör nära 1500mil om året med den och går vi över den sträckan så kostar de 15kr milen. Säljaren kände inte till någon lösning där man ökade ökade sina tillåtna mil under leasing perioden utan då är de 15kr milen som gäller.
Min sambo kör numera vår Leaf till allt hon behöver och det är oftast bara några mil/dag och det funkar perfekt, laddar hemma för det mesta (på stan ibland) och bara med den originalsladden som då går på 10A enfas,
det ger ca 1,5 mil/timme i räckvidd så det blir som allra mest typ 7-8 timmar men ungefär varannan dag brukar vi ladda den :)
1500 mil kan, precis som apkungen säger, bli för lite dock ;) nästan alla våra korta resor hemma blir med Leafen... (Teslan är lite stor och dyra mil om man räknar med värdeminskningen jämfört med Leafen osv).
Vi har gjort oss av med dom andra bilarna här (en Mondeo står avställd på gården för den ska grabben få tror jag iaf).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av bonath »

Jaha, då har jag "förbokat" en Leaf Tekna 30 kwh via telefon. Ska få besked under dagen och skriva pappren imorgon när jag kommit hem. SPÄNNANDE!
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av chaffis75 »

Bjelke skrev:

Min sambo kör numera vår Leaf till allt hon behöver och det är oftast bara några mil/dag och det funkar perfekt, laddar hemma för det mesta (på stan ibland) och bara med den originalsladden som då går på 10A enfas,
det ger ca 1,5 mil/timme i räckvidd så det blir som allra mest typ 7-8 timmar men ungefär varannan dag brukar vi ladda den :)
1500 mil kan, precis som apkungen säger, bli för lite dock ;) nästan alla våra korta resor hemma blir med Leafen... (Teslan är lite stor och dyra mil om man räknar med värdeminskningen jämfört med Leafen osv).
Vi har gjort oss av med dom andra bilarna här (en Mondeo står avställd på gården för den ska grabben få tror jag iaf).
OK... det låter som ni använder den lite så som vi tänkte använda vår dock med skillnaden att vi inte äger en Tesla än (utan måste tyvärr släppa ut massa sot fortfarande) men innan Leasing perioden är ute så hoppas jag vi även är ägare till en Tesla och därefter är helt fossil fria, ja gräsklipparen är på El redan även om den gamla bensinaren står kvar där i en hörna och skäms :D .

Låter som de funkar ganska bra att köra med vanlig shuko hemma som huvudsaklig laddare, tror de får bli så åtminstone i början. Möjligen kanske man ska se över elinstallationen så de inte blir varmkörning i någon dosa.

mm.. jo känns allt mer som de är dags att slå till men måste kolla upp lite kostnad för försäkring och vad vi får för den gamla bilen först...
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av chaffis75 »

bonath skrev:
Jaha, då har jag "förbokat" en Leaf Tekna 30 kwh via telefon. Ska få besked under dagen och skriva pappren imorgon när jag kommit hem. SPÄNNANDE!
Grattis vad kul...
Vad var det som gjorde att du valde Tekna och inte Accenta?
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av bonath »

200 kr mer för skinn, bosepaket och 360 kamera. Tyckte inte det var svårt.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av Kalle »

chaffis75 skrev:
bonath skrev:
Jaha, då har jag "förbokat" en Leaf Tekna 30 kwh via telefon. Ska få besked under dagen och skriva pappren imorgon när jag kommit hem. SPÄNNANDE!
Grattis vad kul...
Vad var det som gjorde att du valde Tekna och inte Accenta?
Morsan ville skaffa 30kWh batteriet Accenta som bilhandlaren gjorde reklam för. Fast när hon skulle skriva på va de en dyrare månadshyra för då va de tenkan istellet. De sa att de bara fans tenka i sverge och att de va ventetid på accentan så hennes nuvarande leasing skulle hinna gå ut. Dåligt faktist. Ska bli skönt att slippa bilhandlare när model 3 kommer..
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av chaffis75 »

bonath skrev:
200 kr mer för skinn, bosepaket och 360 kamera. Tyckte inte det var svårt.
OK.. ja de var enkelt...
Dock kan man inte få Tekna med 24kWh batteriet så behöver man inte 30 så blir de 700kr.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av bonath »

Har lärt mig här på forumet att max gäller.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Skriv svar