Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av TiborBlomhall »

Teslaspolen skrev:
Önskar att det var som du säger i punkt 2. På nyare Leafar så finns ingen begränsning, batterier laddas alltid till 100% om du inte manuellt bevakar och avbryter den...
Jo, det är sant. Sorry jag glömde bort att detta är borta i nyare Leaf.
Å andra sidan laddar Leaf aldrig batterierna helt fullt. "100%" på displayen är egentligen bara runt 95% laddning i batterierna. (Teslas 100% däremot är verkligen helt fulladdade batterier.)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av LarsL »

Antar att deras 100% är helt ok med de nya batterierna eftersom de tagit bort 80%s alternativet. De höjde ju också garantin till 8år så jag skulle inte oroa mig för det.

Laddaren har nog inget med Tekna att göra utan ligger utan på det, om inget ändrat sig nu den senaste tiden. 7kW kan ju vara användbart ute på offentliga laddare men jag skulle knappast använt det hemma. Det är ytterst sällan man behöver ladda så fort till vardags. Det du får med Tekna och som kan vara värt den extra kostnaden är Led halvljus och skinnklädsel.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av TiborBlomhall »

Ja 7.4 kW laddaren drar 32A enfas. Inte många i Sverige som har såna strömstyrkor tillgängliga hemma.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av bonath »

Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
Om jag laddar med ChaDeMo laddaren på OkQ8 macken Landvetter innan jag parkerar så kan väl
Leafen stå en vecka och när jag ska hem toppar jag upp igen med ChaDeMon på samma ställe om det behövs...
Hur mycket tappar Leaf på en vecka?
Om den står en vecka, Leafen alltså, inget annat :lol: är den för "kall" att snabbladda innan hemresan då?
Finns en ChaDeMo vid Varberg Norra som reserv men vi landar sent så direkt hem vore najs.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Basunen
Inlägg: 151
Blev medlem: 05 mar 2014 17:29
Ort: Linköping

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av Basunen »

bonath skrev:
Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
Om jag laddar med ChaDeMo laddaren på OkQ8 macken Landvetter innan jag parkerar så kan väl
Leafen stå en vecka och när jag ska hem toppar jag upp igen med ChaDeMon på samma ställe om det behövs...
Hur mycket tappar Leaf på en vecka?
Om den står en vecka, Leafen alltså, inget annat :lol: är den för "kall" att snabbladda innan hemresan då?
Finns en ChaDeMo vid Varberg Norra som reserv men vi landar sent så direkt hem vore najs.
Du ska ladda när batteriet är så tomt som möjligt då går det snabbast. Du är närmare målet och kan ladda exakt vad du behöver, inget extra. 5 minuter brukar ge mig 5 kW, då kommer jag två mil till. Oftast det som behövs.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
_________________________________________________________________
Leaf, 9000mil. Såld
BMW 520d, 75%RME/25%HVO 23,000 mil Såld
Kia EV6+ AWD Vässla elmoppe
Moped Express Radexi 1956, väldigt fossil
Nimbus 21 DC, akrylat bensin
6,2 kWp solenergi
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av LarsL »

Räkna inte med 16 mil i motorvägsfart, det är alltid trevligare att ladda en extra gång än att köra på gränsen.

Bilen ska inte stå länge utan laddning, men den klarar sig en vecka med 10-20% i batteriet.

Nej den är inte för kall för att snabbladda efter en vecka på sommaren. Det brukar dessutom alltid gå att snabbladda även om det kanske inte är riktigt riktigt lika snabbt.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av TiborBlomhall »

bonath skrev:
Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
På Landvetter (och de flesta publika laddstolpar) så är det Typ2 KONTAKT. Till den passar det utmärkt den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf. Den har alltså en Typ2 kontakt i ena ändan som passar uttaget på stolpen och en Typ1 kontakt i andra ändan som passar Leaf.
Det är bara grejer med fast monterad Typ2 kabel som inte passar Leaf.

Enklast är alltså om du lämnar din Leaf på laddning inkopplad på parkeringen i Landvetter. För att undvika att den står fulladdad en vecka kan du sätta laddningen på timer eller starta med appen dan innan du ska flyga hem.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av Bjelke »

TiborBlomhall skrev:
bonath skrev:
Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
...den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf...
Va fan fick sån med bilen? Det fick inte jag iaf, jag fick köpa den på annat håll :evil: Fusk! ;)
Dom fjäskade kanske lite extra för dig eftersom du är president & präst å allt? ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av Teslaspolen »

Bjelke skrev:
TiborBlomhall skrev:
bonath skrev:
Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
...den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf...
Va fan fick sån med bilen? Det fick inte jag iaf, jag fick köpa den på annat håll :evil: Fusk! ;)
Dom fjäskade kanske lite extra för dig eftersom du är president & präst å allt? ;)
Vår Leaf skulle inte ha kommit med en normalt sett, sedan efter beställning men innan leverans var jag och mailade med försäljaren (Bilstjärnan i Falun) och efterfrågade sladden. Inte bara gick han med på att vi fick sladden under leasingtiden; dom ändrade sin policy för alla Leaf köpare/leasare så att typ2-typ1 sladd skulle medfölja; tidigare hade dom tagit 5000 Kr för en...
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av Bjelke »

Teslaspolen skrev:
Bjelke skrev:
TiborBlomhall skrev:
bonath skrev:
Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
...den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf...
Va fan fick sån med bilen? Det fick inte jag iaf, jag fick köpa den på annat håll :evil: Fusk! ;)
Dom fjäskade kanske lite extra för dig eftersom du är president & präst å allt? ;)
Vår Leaf skulle inte ha kommit med en normalt sett, sedan efter beställning men innan leverans var jag och mailade med försäljaren (Bilstjärnan i Falun) och efterfrågade sladden. Inte bara gick han med på att vi fick sladden under leasingtiden; dom ändrade sin policy för alla Leaf köpare/leasare så att typ2-typ1 sladd skulle medfölja; tidigare hade dom tagit 5000 Kr för en...
Det var ju riktigt bra ju! :)
Undrar om man kan få en retroaktivt...? ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av TiborBlomhall »

Bjelke skrev:
TiborBlomhall skrev:
bonath skrev:
Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
...den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf...
Va fan fick sån med bilen? Det fick inte jag iaf, jag fick köpa den på annat håll :evil: Fusk! ;)
Dom fjäskade kanske lite extra för dig eftersom du är president & präst å allt? ;)
Nä du, fick köpa egen för surt fördärvade pengar :|
Men jag har hört att nuförtiden följer det med en.
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av _TonyV »

TiborBlomhall skrev:
Bjelke skrev:
TiborBlomhall skrev:
bonath skrev:
Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
...den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf...
Va fan fick sån med bilen? Det fick inte jag iaf, jag fick köpa den på annat håll :evil: Fusk! ;)
Dom fjäskade kanske lite extra för dig eftersom du är president & präst å allt? ;)
Nä du, fick köpa egen för surt fördärvade pengar :|
Men jag har hört att nuförtiden följer det med en.
Kan vara att typ2-1 kablen ingår till alla 30 kwh bilar.
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av bonath »

_TonyV skrev:
TiborBlomhall skrev:
Bjelke skrev:
TiborBlomhall skrev:
bonath skrev:
Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
...den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf...
Va fan fick sån med bilen? Det fick inte jag iaf, jag fick köpa den på annat håll :evil: Fusk! ;)
Dom fjäskade kanske lite extra för dig eftersom du är president & präst å allt? ;)
Nä du, fick köpa egen för surt fördärvade pengar :|
Men jag har hört att nuförtiden följer det med en.
Kan vara att typ2-1 kablen ingår till alla 30 kwh bilar.


Enligt den Leaf-ägaren som jag träffade i bilhallen så följer den bara med Tekna, inte Acenta.
Det skiljer "bara" 200/mån på Acenta o Tekna och det är rätt cool med 380 graders kameran. Inte mycket att tveka på...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
janni
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 25 jan 2017 01:00
Ort: Solna

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av janni »

bonath skrev:
...och det är rätt cool med 380 graders kameran. Inte mycket att tveka på...
Vilken vinkel är de sista 20 graderna ifrån? ;)
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av bonath »

janni skrev:
bonath skrev:
...och det är rätt cool med 380 graders kameran. Inte mycket att tveka på...
Vilken vinkel är de sista 20 graderna ifrån? ;)
Liiite överlapp... kanske... :lol:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av LarsL »

TiborBlomhall skrev:
Bjelke skrev:
TiborBlomhall skrev:
bonath skrev:
Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
...den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf...
Va fan fick sån med bilen? Det fick inte jag iaf, jag fick köpa den på annat håll :evil: Fusk! ;)
Dom fjäskade kanske lite extra för dig eftersom du är president & präst å allt? ;)
Nä du, fick köpa egen för surt fördärvade pengar :|
Men jag har hört att nuförtiden följer det med en.
Inte bara det utan man fick en ny schukelladdare vid senaste servicen också :)
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av Teslaspolen »

LarsL skrev:
TiborBlomhall skrev:
Bjelke skrev:
TiborBlomhall skrev:
bonath skrev:
Börjar få lite koll... :D

Till sommaren ska vi flyga en vecka från Landvetter. Det är 16 mil hemifrån. Borde gå utan laddstopp.
På flygplatsparkeringen är det bara typ2 som gäller enligt Svedavia.
...den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf...
Va fan fick sån med bilen? Det fick inte jag iaf, jag fick köpa den på annat håll :evil: Fusk! ;)
Dom fjäskade kanske lite extra för dig eftersom du är president & präst å allt? ;)
Nä du, fick köpa egen för surt fördärvade pengar :|
Men jag har hört att nuförtiden följer det med en.
Inte bara det utan man fick en ny schukelladdare vid senaste servicen också :)
Ja det reagerade jag också på. Plötsligt kom det ett brev som sa att schukosladden vi fått med bilen var på 8 ampere endast :shock: Skulle få en 10 ampere härnäst... Tja, jag klagar väl inte. Men hade dom inte bara kunnar slå till med 16 ampere (och då kunnat stoltsera med 'Nu dubbelt så snabbladdtid!')?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av bylund »

16 A är det väl ingen vågar med schuko, då de inte är gjorda för den belastningen över lång tid. 13 A brukar de flesta, inklusive Tesla, köra på.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av Bjelke »

bylund skrev:
16 A är det väl ingen vågar med schuko, då de inte är gjorda för den belastningen över lång tid. 13 A brukar de flesta, inklusive Tesla, köra på.
Och Leafen drar som mest "bara" 14,3 A fast det är fortfarande lite väl mycket såklart...
Har man riktigt bra grejer (inget gammalt slitet motorvärmaruttag) så funkar det iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av LarsL »

Bjelke skrev:
bylund skrev:
16 A är det väl ingen vågar med schuko, då de inte är gjorda för den belastningen över lång tid. 13 A brukar de flesta, inklusive Tesla, köra på.
Och Leafen drar som mest "bara" 14,3 A fast det är fortfarande lite väl mycket såklart...
Har man riktigt bra grejer (inget gammalt slitet motorvärmaruttag) så funkar det iaf :)
De kunde ju skickat med en sladd med CEE propp för 16A tex. Fast den hade jag ju aldrig kunnat använda hemma eftersom huvudsäkringen inte skulle tåla det.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av lator »

bonath skrev:
_TonyV skrev:
TiborBlomhall skrev:
Bjelke skrev:
TiborBlomhall skrev:

...den Typ2-Typ1 sladd som följer med Leaf...
Va fan fick sån med bilen? Det fick inte jag iaf, jag fick köpa den på annat håll :evil: Fusk! ;)
Dom fjäskade kanske lite extra för dig eftersom du är president & präst å allt? ;)
Nä du, fick köpa egen för surt fördärvade pengar :|
Men jag har hört att nuförtiden följer det med en.
Kan vara att typ2-1 kablen ingår till alla 30 kwh bilar.


Enligt den Leaf-ägaren som jag träffade i bilhallen så följer den bara med Tekna, inte Acenta.
Det skiljer "bara" 200/mån på Acenta o Tekna och det är rätt cool med 380 graders kameran. Inte mycket att tveka på...
Nja, typ2-sladden följer med alla 30 kWh-bilar däremot så är det där med dubbelladdare lite luddigt... "380"-kamera har ju ett visst nöjesvärde, sen är det väl om man gillar skinn eller föredrar tygstolarna... :?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av _TonyV »

Jag tog en accenta igen kanske snålade lite i stundens hetta :)
Skulle gilla en ren tyg klädsel mer än plyshen som är, är orolig för svettas i läder på sommarn,
360 view var ok i QQ:n iaf saknar det lite,
Men sen hur bra är LED lysena? Är det på halv / helljus eller något av de?
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av lator »

_TonyV skrev:
Jag tog en accenta igen kanske snålade lite i stundens hetta :)
Skulle gilla en ren tyg klädsel mer än plyshen som är, är orolig för svettas i läder på sommarn,
360 view var ok i QQ:n iaf saknar det lite,
Men sen hur bra är LED lysena? Är det på halv / helljus eller något av de?
LED-ljuset är hur bra som helst på de gamla Japan-bilarna men tyvärr bara på halvljus. När man slår på helljus så försöker man oftast en gång till då man inte märker någon skillnad... :mrgreen: Jag antar att det är samma på Tekna-modellen men har faktiskt aldrig kollat.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
eskil71
Inlägg: 6
Blev medlem: 02 okt 2016 09:14

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av eskil71 »

Håller med om att det är värt de extra hundringarna. Har en 24 idag och önskar det lilla extra. Når ca 10mil på vintern oxå.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Leasa Leaf 24 eller 30 kwh?

Inlägg av chaffis75 »

eskil71 skrev:
Håller med om att det är värt de extra hundringarna. Har en 24 idag och önskar det lilla extra. Når ca 10mil på vintern oxå.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
I helgen provade vi en Leaf och började räkna på det... Vi kom ganska snabbt fram till att med en 24 KW batteri så går vi i princip break even på denna bil jämfört med att Leasa en Peugot 208 och då får man inte glömma att Peugoten är på 3 år leasing, Nissan bara på 2år.

Ni som har en Leaf med 24 KW batteri, är detta er enda bil eller har ni ofta en bil till. Det är ju så lyxigt att vi kommer ha denna som andra bil (om de blir affär) och då räknar vi med att 24KW borde räcka eller vad tror ni?
Kan säga att först var vi helt inne på 30KW men med tanke på att vi ska ha de som andra bil och den kommer vara begränsad till 1500 mil/år så kommer vi troligen ändå inte köra den några långa sträckor.

Frun som kommer ha bilen mest kör normalt ca 2,5 mil till jobbet(i kanten på malmö) plus kanske in i centrum efter jobb ibland. Som jag ser de så är där gott om marginal även på ett 24KW batteri.

Laddning, säljaren var lite dålig på denna biten, hur laddar ni hemma? Som jag förstår det så är det enfas men vad klarar den sladd man får med? Är de ok att köra med den sladden eller bör man skaffa en laddbox? Vilken laddbox kan rekommenderas i sådan fall? Jag vill gärna att den laddboxen även klara ladda en Modell3 med 3 fas. Just nu är jag huvudsakligen inne på vanlig shuko (mm hur stavas det) laddning.

Något annat vi bör tänka på? Jag har hela tiden varit inne på att modell3 ska bli vår första elbil och ska då ersätta vår förstabil och har därför aldrig läst på jättemycket om Leaf.
För mig känns de som en ganska säker affär med tanke på att de "bara" är 2 år vi binder oss på.

Oj de blev ett långt inlägg, hoppas de finns lite svar här bland Leaf ägare och elbilsägare.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Skriv svar