Tillverkarnas uppsatt förväntningar/mål med elbilar

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Tillverkarnas uppsatt förväntningar/mål med elbilar

Inlägg av TeslaTissel »

Walker skrev:
Mickep skrev:
Tror också många blir avskräckt att köpa elbil om man måste vänta i över ett år, speciellt nu när så många rimligt prisatta är runt hörnet. Då vill man inte gärna betala för en halvdyr bil då man troligtvis kan köpa en billigare med likvärdig spec när man får den om 18 månader.
Pris och tillgänglighet tror jag är bromsklossen.
Med en dåres envishet hävdar jag åter att det är tillgången som styr ALLT, även priset.
Ett ex är VW’s activeinfodisplay som de facto är billigare än original instrument. Men eftersom det har varit en bristvara från underlev har man tagit duktigt betalt för den (4000.-)
Se där, ännu ett knep av dem att ändå få lite korvören?

Men det är ju inte smart taktik när konsumenterna upptäcker det? Eller?
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Tillverkarnas uppsatt förväntningar/mål med elbilar

Inlägg av Walker »

TeslaTissel skrev:
Walker skrev:
Mickep skrev:
Tror också många blir avskräckt att köpa elbil om man måste vänta i över ett år, speciellt nu när så många rimligt prisatta är runt hörnet. Då vill man inte gärna betala för en halvdyr bil då man troligtvis kan köpa en billigare med likvärdig spec när man får den om 18 månader.
Pris och tillgänglighet tror jag är bromsklossen.
Med en dåres envishet hävdar jag åter att det är tillgången som styr ALLT, även priset.
Ett ex är VW’s activeinfodisplay som de facto är billigare än original instrument. Men eftersom det har varit en bristvara från underlev har man tagit duktigt betalt för den (4000.-)
Se där, ännu ett knep av dem att ändå få lite korvören?

Men det är ju inte smart taktik när konsumenterna upptäcker det? Eller?
Det spelar väl ingen roll om konsumenten vet? Jag visste, men bockade ändå i det till min eGolf - för att jag vill ha det.
Så länge någon är villig att betala vad de begär är det ju bara att ta betalt. Samma med elbilarna - om de säljer allt de tillverkar finns ingen anledning att krypa på priset, tvärtom.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Skriv svar