Laddaren verkar inte klara mer än max 7,8 kW som mest (om man köper någon form av extern extraladdare), och bara 3,8 kW på typ 1. Och det duger ju inte på långresa, men för kortare turer och pendling verkar den grym.Gustafsson skrev:Man borde kunna ladda 80-90 % på 30-40 min åtminstone på existerande laddstationer såsom Clevers. Då skulle hojarna fungera för touring och bli ett seriöst alternativ. Mina "gamlingar" går ca 25 mil å sen är det dags för tank å glasspaus. Kan tänka mig en varmkorv också, men inte flera timmars laddning...bylund skrev:Förr hade de chademo som tillval. Men de kan ju ändå inte ladda så snabbt på dem p g a batteriets litenhet. På ett 6,5-kWh batteri är ju 10 kW lika snabbt som 100 kW på ett 65 kWh-batteri.
Förvisso beskriver detta dokument 2016 års modell, kanske det har ändrats:
http://media.zeromotorcycles.com/resour ... -Guide.pdf
Jag har inte hittat någon bättre info än så.
Hmm, jag sålde fossilmotorcykeln förra veckan och tänkte att jag skulle vara utan mc ett tag. Nu blir jag ju lite sugen...