Snabbladdare för MC

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Snabbladdare för MC

Inlägg av Bod »

Energica har börjat sätta upp snabbladdare för MC!
https://chargedevs.com/newswire/motorcy ... dolomites/
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Snabbladdare för MC

Inlägg av HelectriC »

Är dom specifika för MC eller är det speciella att dom finns på mindre finare vägar istället för motorvägar? Jag visste inte att det finns MC som kan ladda på CCS, det är ju jättebra!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8570
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Snabbladdare för MC

Inlägg av Pontus »

HelectriC skrev:
Är dom specifika för MC eller är det speciella att dom finns på mindre finare vägar istället för motorvägar? Jag visste inte att det finns MC som kan ladda på CCS, det är ju jättebra!
Det är väl samma sak som bensinmackar för MC?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Snabbladdare för MC

Inlägg av HelectriC »

Pontus skrev:
HelectriC skrev:
Är dom specifika för MC eller är det speciella att dom finns på mindre finare vägar istället för motorvägar? Jag visste inte att det finns MC som kan ladda på CCS, det är ju jättebra!
Det är väl samma sak som bensinmackar för MC?
Nja, tycker jag inte. Kan en MB B-klass ladda CCS eller Chademo? Nej! Det är ju alltså upp till elmotorfordonets tillverkare att bestämma hur och vad dom kan ladda och jag visste inte att MC kunde ladda CCS.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8570
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Snabbladdare för MC

Inlägg av Pontus »

HelectriC skrev:
Pontus skrev:
HelectriC skrev:
Är dom specifika för MC eller är det speciella att dom finns på mindre finare vägar istället för motorvägar? Jag visste inte att det finns MC som kan ladda på CCS, det är ju jättebra!
Det är väl samma sak som bensinmackar för MC?
Nja, tycker jag inte. Kan en MB B-klass ladda CCS eller Chademo? Nej! Det är ju alltså upp till elmotorfordonets tillverkare att bestämma hur och vad dom kan ladda och jag visste inte att MC kunde ladda CCS.
Det är väl bara en fråga om vilken kontakt tillverkaren väljer samt vad OBC klarar för "språk"?

red. OBC har kanske inte med saken att göra när det gäller DC laddning. Är det bara elektroniken som är inbyggt i batterierna som CCS kommunicerar med eller är ingen kommunikation?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar