Fick detta på mailen och det lär väl inte vara hemligt:
Ja, demobilarna är med 64kwh och högsta utrustningsnivån med tillval Två tonlackad (Svart tak)
Kona Electric Premium: 444.900kr
Tillval Metallic: 4.900kr
Tvåfärgad exteriörfärg: 8.900kr
Vinterhjul: 16.900kr
Snabb ledningskabel 2.500kr
Totalt nybilspris med alla tillbehör och tillval: 478.100kr Minus 60.000kr supermiljöbils premie: 418.100kr
Pris på demobil inkl. alla tillbehör: 393.000kr
Den röda är rätt fin.
Vit är...
Jag tror den tredje demobilen är grå.
De här priserna stämmer exakt med fastställd prislista jag fått på mail från återförsäljare. (Ca 20000 högre än första uppgiften efter prishöjning från fabrik).
Jo dom gick väl upp i pris ungefär den 1/7
Fast intressant bil iaf
Enligt Hyudais hemsida så kommer Kona kosta från 359,900. Ioniq Electric kostar från 397,900.
det måste vara med det lilla batteriet (som jag inte trodde skulle komma till Sverige alls?). Det stora batteriet kostar från 330 000 NOK om jag inte minns fel och det är ju konstigt om det är samma pris i Sverige och Norge när Norge inte har någon moms
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Enligt Hyudais hemsida så kommer Kona kosta från 359,900. Ioniq Electric kostar från 397,900.
det måste vara med det lilla batteriet (som jag inte trodde skulle komma till Sverige alls?). Det stora batteriet kostar från 330 000 NOK om jag inte minns fel och det är ju konstigt om det är samma pris i Sverige och Norge när Norge inte har någon moms
64 kWh Trend kostar från 409.900 inkl moms
De har ändrat lite i specarna på respektive tillvalspaket sedan i somras
Hyundai Kona electric finns nu att provköra. Min upplevelse var mycket positiv. En rejäl bil med bra köregenskaper.
Var kan man provköra den? De får fixa en app med förvärmning även start av elsätet, jag vill inte åka i en iskall bil.
Har tesla fixat förvärmning av elsätet? Faktiskt viktigare än övrig värme.
Ja, det går att förvärma alla stolplatser vad jag förstått via app i mobilen.
För Model 3 och övriga Tesla-modeller.
Tråden handlar om Hyundai Kona? Det spelar således mindre roll vad Tesla kan erbjuda
Jo vad tesla gör påverkar övriga biltillverkare, det borde tex gå att förvärma elsätet i min elbil, det är inte bra att sätta sig på ett kallt säte även om bilen är varm i övrigt. Att bmw mfl inte tänkt på det är pinsamt. Det behövs verkligen nytänkande i bilbranschen för att möta kundbehov. Tesla tvingar fram bättre bilar, precis där marknadsekonomi fungerar som bäst och ska göra med nya innovationer.
Äsch! Här diskuteras alla bilmodeller hejvilt i alla trådar!
Nån som vet var man kan provköra Kona elektricitet ???????
Jag tror elektriciteten är samma i alla elbilar, du kommer få en chock oavsett vilken el du testar rekommenderar att hålla det på nivå med 9V+tunga.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jo vad tesla gör påverkar övriga biltillverkare, det borde tex gå att förvärma elsätet i min elbil, det är inte bra att sätta sig på ett kallt säte även om bilen är varm i övrigt. Att bmw mfl inte tänkt på det är pinsamt. Det behövs verkligen nytänkande i bilbranschen för att möta kundbehov. Tesla tvingar fram bättre bilar, precis där marknadsekonomi fungerar som bäst och ska göra med nya innovationer.
Äsch! Här diskuteras alla bilmodeller hejvilt i alla trådar!
Nån som vet var man kan provköra Kona elektricitet ???????
Eller så kan man se det som att vi blivit sjukt bekväma av oss. Det tar mindre än 1 minut i min XC60, sen är lädersätet ljummet. Efter 4 minuter får man ställa ner den på underhållsvärmen, annars bränner man r**en av sig. Ser inte riktigt problemet här...faktiskt. Bilen är från 2011. Tidur har den också, så den är varm och go att sätta sig i efter 20 minuter.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Olika preferenser, tar 5 min att få upp värmen i sätet i min bil, och då har jag förvärmt i 10 min vid 0 grader ute. Inte går det att gå ur bilen heller för att värma sätet, då stängs den av.
Förr gick det inte att värma sätet pga svaga 12 v batterier. Först nu har tesla fattat, de andra är lika tröga som vanligt, hoppas hälften kursar när nya elbilar kommer med alla funktioner.
Eller så kan man se det som att vi blivit sjukt bekväma av oss. Det tar mindre än 1 minut i min XC60, sen är lädersätet ljummet. Efter 4 minuter får man ställa ner den på underhållsvärmen, annars bränner man r**en av sig. Ser inte riktigt problemet här...faktiskt. Bilen är från 2011. Tidur har den också, så den är varm och go att sätta sig i efter 20 minuter.
Med VIDA Dice kan du ställa effekten i lägena på sätet. Har justerat ner max och upp låg på min bil så det blir jättevarmt respektive lagom istället för living hell eller knappt märkbart.
Jag blev uppringd idag av Bilexpo då jag har förhandsbokat en Kona Electric i augusti. Nu fick jag besked om att Sverige endast har tilldelats 17st i år! Jag tillhör dock lyckligtvis dessa 17 så jag kan räkna med leverans inom 8-12 månader... Inte riktigt vad jag hade hoppats på. Jag tänkte den här skulle bli ett fint komplement till Teslan men surt att vänta så länge till...
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld