Sånt där beteende är lite irriterande. Då gillar man bättre tesla so har en model utan rabett och förhandling. (den enda som är smolket i bägaren är att tesla är för dyr)
Tillgång och efterfrågan fungerar ju så. Jag tycker det är rätt bra att handlarna höjer priset istället för att folk ska köpa på spekulation eller "ha tur". I Sverige är det så mycket rackarspel bakom kulisserna när det gäller populära modeller som det råder brist på. Ibland köper bilsäljare själv "bristbilar" genom bulvaner för att tjäna en hacka. Eller så blir det där vanliga om att den som har bäst kontakter och bästa munlädret som kapar åt sig gobitarna.
Jaha, så var Konan såld. Den var väldigt mycket enklare att sälja med förtjänst än iPacen. Det var en trevlig bil, hoppas köparen får mycket nöje.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jaha, så var Konan såld. Den var väldigt mycket enklare att sälja med förtjänst än iPacen. Det var en trevlig bil, hoppas köparen får mycket nöje.
Hur tycker du bagageutrymmet var på bilen?
Det gick att sänka golvet om man plockade ur frigolitinsatsen och då blev det ok storlek. Det är fortfarande på golfnivå+ så man ska inte jämföra med en Tesla eller Volvo V70.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jaha, så var Konan såld. Den var väldigt mycket enklare att sälja med förtjänst än iPacen. Det var en trevlig bil, hoppas köparen får mycket nöje.
Hur tycker du bagageutrymmet var på bilen?
Det gick att sänka golvet om man plockade ur frigolitinsatsen och då blev det ok storlek. Det är fortfarande på golfnivå+ så man ska inte jämföra med en Tesla eller Volvo V70.
Ok!
Då vet jag.
Skönt att det gick att plocka ut.
Men golf + säger du.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
Jaha, så var Konan såld. Den var väldigt mycket enklare att sälja med förtjänst än iPacen. Det var en trevlig bil, hoppas köparen får mycket nöje.
Hur tycker du bagageutrymmet var på bilen?
Det gick att sänka golvet om man plockade ur frigolitinsatsen och då blev det ok storlek. Det är fortfarande på golfnivå+ så man ska inte jämföra med en Tesla eller Volvo V70.
Ok!
Då vet jag.
Skönt att det gick att plocka ut.
Men golf + säger du.
Jag menar då som en golf, men lite större när man sänker golvet. Modellen ”Golf+” har jag tyvärr ingen erfarenhet av, ser nu att det kan misstolkas.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Hämtade ut en Kona 64 Kwh den 28/2 och är nöjd med bilen. Lite plastig men ganska ok med tanke på prisnivån.
Utrymmet är ju lite begränsat men säten (fram) är bra. Lane Assistant och den adaptiva farthållaren är över förväntan.
Provkört, bra ljud i krell anläggningen, bra adaptiv farthållare, lane assist och autobroms (för cyklist). Dålig antispinnkontroll, spinner uppåt 80-100?! Dubbfria vinter Kumo däck dock. Irriterande ljud när man kör sakta, för fotgängare. Bra knappar , bra skärm (premium), bra navigation, bra ilast, plant golv. Ok känsla vid körning. Stort batteri, 39 mils räckvidd , hände inte mycket vid 4 mils provkörning i rusningstrafik, räckvidd 37 mil efter, 16 grader och sol, en pinne mindre ström, bra. Körde aldrig fortare än ca 100-110 kort sträcka. Måste stänga av bilen innan man kan låsa den, dumt. Ingen app för fjärrvärme, inte ens värme på fjärrkontrollen, dåligt. App även bra för laddstatus. Hård plast på ladduttagen, hur håller det i minus 20 och snö och is? Ingen 4wd på elmodellen. Fina färger och särskilt blå och vit topp. Finns bilar för snabb leverans om man kan stå ut med konfig. Såg inte head up display särskilt bra, satt också något för högt upp, verkar gjord för koreaner som är max 170-180 cm långa. Rattvärme! Bra! Varför har inte premium märkena det? Kan uppväga att man inte kan fjärrvärma. Timer värme har den så klart. Riktigt bra bil för 450 000. -60000 i bonus. Längre räckvidd och större batteri än Tesla short range plus som kostar 540 000 i snik utförande, kanske bättre ljud än Tesla. Utmärkta garantier.
Sammanfattningsvis, mycket bra, skulle dock vilja ha app för värme och laddkontroll, lägre sits för bättre sikt samt fyrhjulsdrift.
Provkört, bra ljud i krell anläggningen, bra adaptiv farthållare, lane assist och autobroms (för cyklist). Dålig antispinnkontroll, spinner uppåt 80-100?! Dubbfria vinter Kumo däck dock. Irriterande ljud när man kör sakta, för fotgängare. Bra knappar , bra skärm (premium), bra navigation, bra ilast, plant golv. Ok känsla vid körning. Stort batteri, 39 mils räckvidd , hände inte mycket vid 4 mils provkörning i rusningstrafik, räckvidd 37 mil efter, 16 grader och sol, en pinne mindre ström, bra. Körde aldrig fortare än ca 100-110 kort sträcka. Måste stänga av bilen innan man kan låsa den, dumt. Ingen app för fjärrvärme, inte ens värme på fjärrkontrollen, dåligt. App även bra för laddstatus. Hård plast på ladduttagen, hur håller det i minus 20 och snö och is? Ingen 4wd på elmodellen. Fina färger och särskilt blå och vit topp. Finns bilar för snabb leverans om man kan stå ut med konfig. Såg inte head up display särskilt bra, satt också något för högt upp, verkar gjord för koreaner som är max 170-180 cm långa. Rattvärme! Bra! Varför har inte premium märkena det? Kan uppväga att man inte kan fjärrvärma. Timer värme har den så klart. Riktigt bra bil för 450 000. -60000 i bonus. Längre räckvidd och större batteri än Tesla short range plus som kostar 540 000 i snik utförande, kanske bättre ljud än Tesla. Utmärkta garantier.
Sammanfattningsvis, mycket bra, skulle dock vilja ha app för värme och laddkontroll, lägre sits för bättre sikt samt fyrhjulsdrift.
Håller med på de flesta punkter, men stereon från Krell är ju sjukt kass! Basen låter som den är i en colaburk. Riktigt dåligt ljud. EGolfens Dynaudioanläggning är mycket bättre och Ipace 825W stereo är många mil bättre i upplevd kvalitet. Även MS premiumljud trycker på betydligt renare. En sak med Kona som dock slår Teslan är den existerande OCH välfungerande ventilationen i stolarna! Det saknar jag enormt i Teslan.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Provkört, bra ljud i krell anläggningen, bra adaptiv farthållare, lane assist och autobroms (för cyklist). Dålig antispinnkontroll, spinner uppåt 80-100?! Dubbfria vinter Kumo däck dock. Irriterande ljud när man kör sakta, för fotgängare. Bra knappar , bra skärm (premium), bra navigation, bra ilast, plant golv. Ok känsla vid körning. Stort batteri, 39 mils räckvidd , hände inte mycket vid 4 mils provkörning i rusningstrafik, räckvidd 37 mil efter, 16 grader och sol, en pinne mindre ström, bra. Körde aldrig fortare än ca 100-110 kort sträcka. Måste stänga av bilen innan man kan låsa den, dumt. Ingen app för fjärrvärme, inte ens värme på fjärrkontrollen, dåligt. App även bra för laddstatus. Hård plast på ladduttagen, hur håller det i minus 20 och snö och is? Ingen 4wd på elmodellen. Fina färger och särskilt blå och vit topp. Finns bilar för snabb leverans om man kan stå ut med konfig. Såg inte head up display särskilt bra, satt också något för högt upp, verkar gjord för koreaner som är max 170-180 cm långa. Rattvärme! Bra! Varför har inte premium märkena det? Kan uppväga att man inte kan fjärrvärma. Timer värme har den så klart. Riktigt bra bil för 450 000. -60000 i bonus. Längre räckvidd och större batteri än Tesla short range plus som kostar 540 000 i snik utförande, kanske bättre ljud än Tesla. Utmärkta garantier.
Sammanfattningsvis, mycket bra, skulle dock vilja ha app för värme och laddkontroll, lägre sits för bättre sikt samt fyrhjulsdrift.
Håller med på de flesta punkter, men stereon från Krell är ju sjukt kass! Basen låter som den är i en colaburk. Riktigt dåligt ljud. EGolfens Dynaudioanläggning är mycket bättre och Ipace 825W stereo är många mil bättre i upplevd kvalitet. Även MS premiumljud trycker på betydligt renare. En sak med Kona som dock slår Teslan är den existerande OCH välfungerande ventilationen i stolarna! Det saknar jag enormt i Teslan.
Ok, testade inte basen i Krell, kanske lite stark diskant, möjligen förvrängt ljud. Njae, Christian Gerhaher kom fram mycket fint, med TIDAL Hifi. Utan justering av ljudkurvan. Detaljerna är viktigt för mig och att ljudet inte är förvrängt. En stabil bas kommer i andra hand, men gärna det också för en fulländad upplevelse, men normalt är det så mycket lågfrekvent buller från väg som förstör. Men kör man sakta så. Är det lätt att stänga av fotgängare varningsljudet?
Stänga av varningsljudet för fotgängare är superenkelt. Finns en knapp till vänster om ratten. Dock så är det påslaget varje gång bilen startar,
så det blir att trycka ganska ofta
Såg dock någon som tryckt in en pappersbit som hindrar knappen från att "gå tillbaka". Har dock inte testat själv.
Provkört, bra ljud i krell anläggningen, bra adaptiv farthållare, lane assist och autobroms (för cyklist). Dålig antispinnkontroll, spinner uppåt 80-100?! Dubbfria vinter Kumo däck dock. Irriterande ljud när man kör sakta, för fotgängare. Bra knappar , bra skärm (premium), bra navigation, bra ilast, plant golv. Ok känsla vid körning. Stort batteri, 39 mils räckvidd , hände inte mycket vid 4 mils provkörning i rusningstrafik, räckvidd 37 mil efter, 16 grader och sol, en pinne mindre ström, bra. Körde aldrig fortare än ca 100-110 kort sträcka. Måste stänga av bilen innan man kan låsa den, dumt. Ingen app för fjärrvärme, inte ens värme på fjärrkontrollen, dåligt. App även bra för laddstatus. Hård plast på ladduttagen, hur håller det i minus 20 och snö och is? Ingen 4wd på elmodellen. Fina färger och särskilt blå och vit topp. Finns bilar för snabb leverans om man kan stå ut med konfig. Såg inte head up display särskilt bra, satt också något för högt upp, verkar gjord för koreaner som är max 170-180 cm långa. Rattvärme! Bra! Varför har inte premium märkena det? Kan uppväga att man inte kan fjärrvärma. Timer värme har den så klart. Riktigt bra bil för 450 000. -60000 i bonus. Längre räckvidd och större batteri än Tesla short range plus som kostar 540 000 i snik utförande, kanske bättre ljud än Tesla. Utmärkta garantier.
Sammanfattningsvis, mycket bra, skulle dock vilja ha app för värme och laddkontroll, lägre sits för bättre sikt samt fyrhjulsdrift.
Jag har kört Kona ett par veckor och är riktigt nöjd med bla köregenskaper och räckvidd. Saknar app och bra navigator. Navigatorn ger inte möjlighet att ange alla gatunummer, vilket ger ett ganska stort tapp i precision. Någon som har tips? Eller bara att byta till abetterroutplanner?
Provkört, bra ljud i krell anläggningen, bra adaptiv farthållare, lane assist och autobroms (för cyklist). Dålig antispinnkontroll, spinner uppåt 80-100?! Dubbfria vinter Kumo däck dock. Irriterande ljud när man kör sakta, för fotgängare. Bra knappar , bra skärm (premium), bra navigation, bra ilast, plant golv. Ok känsla vid körning. Stort batteri, 39 mils räckvidd , hände inte mycket vid 4 mils provkörning i rusningstrafik, räckvidd 37 mil efter, 16 grader och sol, en pinne mindre ström, bra. Körde aldrig fortare än ca 100-110 kort sträcka. Måste stänga av bilen innan man kan låsa den, dumt. Ingen app för fjärrvärme, inte ens värme på fjärrkontrollen, dåligt. App även bra för laddstatus. Hård plast på ladduttagen, hur håller det i minus 20 och snö och is? Ingen 4wd på elmodellen. Fina färger och särskilt blå och vit topp. Finns bilar för snabb leverans om man kan stå ut med konfig. Såg inte head up display särskilt bra, satt också något för högt upp, verkar gjord för koreaner som är max 170-180 cm långa. Rattvärme! Bra! Varför har inte premium märkena det? Kan uppväga att man inte kan fjärrvärma. Timer värme har den så klart. Riktigt bra bil för 450 000. -60000 i bonus. Längre räckvidd och större batteri än Tesla short range plus som kostar 540 000 i snik utförande, kanske bättre ljud än Tesla. Utmärkta garantier.
Sammanfattningsvis, mycket bra, skulle dock vilja ha app för värme och laddkontroll, lägre sits för bättre sikt samt fyrhjulsdrift.
Jag har kört Kona ett par veckor och är riktigt nöjd med bla köregenskaper och räckvidd. Saknar app och bra navigator. Navigatorn ger inte möjlighet att ange alla gatunummer, vilket ger ett ganska stort tapp i precision. Någon som har tips? Eller bara att byta till abetterroutplanner?
Skriv gatunumret före gatuadressen. <22 viktoriagatan> t.ex.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Har du hittat en inställning som möjliggör vilken fritextinmatning som helst? Mitt tangentbord styr vilka tecken som är möjliga baserat på för gps:ens kända adresser. Jag lyckas alltså inte skriva vad jag vill ...
Nu har jag provkört Kona, måste säga att jag blev rätt besviken. Tyckte den saknade elbilsaccelerationen (initiala rycket) som jag t.o.m har i min 88 hk Zoe samt org Leaf + nya Leaf. Finns det någon inställning som jag kan ha missat ? Jag ställde in Sport som drive mode , tänkte om det fanns något mer. Sladdrig känsla i ratten som var väldigt tunn. Ormig på vägen vid acceleration men någon här klagade på antispinn funktionen så jag misstänker att det kan ha att göra med det. Ionic var betydligt trevligare att köra och det tyckte även säljaren på Hyundai.
Enormt plastig och gammaldags interiör. Hade med mig min 11 åriga dotter som inte var nådig om alla silverfärgade knappar och dylikt. "Usch, va ful". Men ok, den är relativt billig efter subvention så lite överseende får man kanske ha med det.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Stänga av varningsljudet för fotgängare är superenkelt. Finns en knapp till vänster om ratten. Dock så är det påslaget varje gång bilen startar,
så det blir att trycka ganska ofta
Såg dock någon som tryckt in en pappersbit som hindrar knappen från att "gå tillbaka". Har dock inte testat själv.
Eller så lokaliserar man högtalaren och kopplar ur den Det är ju några år tills besiktningen och har man köpt bilen nu så finns det ju faktiskt ingen lag som säger att den måste fungera
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Stänga av varningsljudet för fotgängare är superenkelt. Finns en knapp till vänster om ratten. Dock så är det påslaget varje gång bilen startar,
så det blir att trycka ganska ofta
Såg dock någon som tryckt in en pappersbit som hindrar knappen från att "gå tillbaka". Har dock inte testat själv.
Eller så lokaliserar man högtalaren och kopplar ur den Det är ju några år tills besiktningen och har man köpt bilen nu så finns det ju faktiskt ingen lag som säger att den måste fungera
Vet inte hur det är på Kona, men på Zoe så har högtalaren en egen säkring som jag har dragit ur.
Besides the new 3-phase 11 kW on-board charger, the new Hyundai Kona Electric also gets the new Hyundai Blue Link app, optional new centre display touch-screen and heated rear seats.
In Europe, 11 kW on-board chargers should be standard by now, with an additional charger in parallel to reach 22 kW as an option. LG Chem is already producing 11 kW on-board chargers – aimed to the European market – with an impressive energy efficiency of 95 %.
Besides the new 3-phase 11 kW on-board charger, the new Hyundai Kona Electric also gets the new Hyundai Blue Link app, optional new centre display touch-screen and heated rear seats.
In Europe, 11 kW on-board chargers should be standard by now, with an additional charger in parallel to reach 22 kW as an option. LG Chem is already producing 11 kW on-board chargers – aimed to the European market – with an impressive energy efficiency of 95 %.