Nix, ingen app till Kona.GuruX skrev:Nu är det nog inte så fasligt långt kvar till säljstart.
Det går att bygga sin Kona Electric på Hyundais hemsida. Efter att man har byggt går det att boka provkörning och i listan se vilka återförsäljare har Kona Electric (om det inte är så att de bara har listat alla Hyundaiåterförsäljare).
Dessutom registrerades det tydligen 42 st Kona Electric i Januari. Det luktar demobilar.
Hur är det med app till Kona Electric? Har något hört om det? Det finns ju ingen till de E-Niro som säljs nu. Har Hyundai kanske löst detta?
Hyundai Kona Electric
Moderator: Redaktion
Re: Hyundai Kona Electric
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Kona Electric
Nu var dagen då Konan kom. Trevlig bil, väldigt bra förbrukning. Jag körde i sport och absolut inte lugnt. Hamnade då på 13kWh/100km. Det är hälften av min Tesla och nästan lika stora batterier
Men bilen för övrigt skiljer sig naturligtvis enormt mycket från en Tesla. Konan är ungefär lika stor som en golf, dock betydligt plastigare i inredningen. Ärligt talat förstår jag fortfarande inte helt vem kundgruppen är? Det måst ju vara folk som är rädda för att koppla in laddsladden för ofta. Bilen är alldeles för liten att ha som familjebil till långresor och om man inte ska åka på långresa, så är ju batteriet alldeles för stort. Vad är poängen med att släpa runt på ett så stort batteri när man har bilen till stadskörning och vardagskörning? Men men, det är bra det kommer fler elbilar på marknaden. Den har massa bra utrustning, ventilation i stolarna, rattvärme, adaptiv farthållare, induktiv mobilladdning och massa annat.
Nu ska den flippas
Men bilen för övrigt skiljer sig naturligtvis enormt mycket från en Tesla. Konan är ungefär lika stor som en golf, dock betydligt plastigare i inredningen. Ärligt talat förstår jag fortfarande inte helt vem kundgruppen är? Det måst ju vara folk som är rädda för att koppla in laddsladden för ofta. Bilen är alldeles för liten att ha som familjebil till långresor och om man inte ska åka på långresa, så är ju batteriet alldeles för stort. Vad är poängen med att släpa runt på ett så stort batteri när man har bilen till stadskörning och vardagskörning? Men men, det är bra det kommer fler elbilar på marknaden. Den har massa bra utrustning, ventilation i stolarna, rattvärme, adaptiv farthållare, induktiv mobilladdning och massa annat.
Nu ska den flippas
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Kona Electric
Köper du nya bilar från Sverige och säljer dem i Norge eller?HelectriC skrev:Nu ska den flippas
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Hyundai Kona Electric
Ser mycket trevlig ut och imponerande förbrukning!
För det unga alternativt pensionerade paret eller den lilla familjen så duger den nog utmärkt både runt stan och på långfärd. Och tycker man batteriet är för stort finns det iaf i Sverige en 39kWh-variant med svagare motor. Jag skulle ändå välja det större batteriet, prisskillnaden är inte så stor och det passar bra med mitt pendlingsmönster. Skulle kunna ladda allt utom semesterturerna hemma.
För det unga alternativt pensionerade paret eller den lilla familjen så duger den nog utmärkt både runt stan och på långfärd. Och tycker man batteriet är för stort finns det iaf i Sverige en 39kWh-variant med svagare motor. Jag skulle ändå välja det större batteriet, prisskillnaden är inte så stor och det passar bra med mitt pendlingsmönster. Skulle kunna ladda allt utom semesterturerna hemma.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Re: Hyundai Kona Electric
Nej, jag är bara snabb med att reservera och drar fördel av de extrema leveranstiderna som är nu. Jag importerar inga bilar, då blir det bara massa jobb med garantier och sånt om nåt händer.Jeppe_E skrev:Köper du nya bilar från Sverige och säljer dem i Norge eller?HelectriC skrev:Nu ska den flippas
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Kona Electric
https://www.blocket.se/vi/83885092.htm
En annons på Kona med lilla batteriet. Blir helt ok pris jämfört med en Leaf 40 tycker jag.
Skickat från min LM-G710 via Tapatalk
En annons på Kona med lilla batteriet. Blir helt ok pris jämfört med en Leaf 40 tycker jag.
Skickat från min LM-G710 via Tapatalk
Re: Hyundai Kona Electric
Lilla batteriet är nog tillräckligt stort för ganska många. Generellt så måste jag säga att Kona är en väldigt trevlig elbil. Jaguaren hade betydligt fler märkliga egenheter, som tog en stund att vänja sig vid (infotainmentsystem tex, som är mycket mer logiskt i Kona). Har kört Kona nu i en vecka och den är bra, helt enkelt! Inte alls samma premiumkänsla, som Tesla eller Jaguar, men det förväntar man ju inte heller av en Hyundai i den prisklassen.Svampen skrev:https://www.blocket.se/vi/83885092.htm
En annons på Kona med lilla batteriet. Blir helt ok pris jämfört med en Leaf 40 tycker jag.
Skickat från min LM-G710 via Tapatalk
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Hyundai Kona Electric
HelectriC skrev:Lilla batteriet är nog tillräckligt stort för ganska många. Generellt så måste jag säga att Kona är en väldigt trevlig elbil. Jaguaren hade betydligt fler märkliga egenheter, som tog en stund att vänja sig vid (infotainmentsystem tex, som är mycket mer logiskt i Kona). Har kört Kona nu i en vecka och den är bra, helt enkelt! Inte alls samma premiumkänsla, som Tesla eller Jaguar, men det förväntar man ju inte heller av en Hyundai i den prisklassen.Svampen skrev:https://www.blocket.se/vi/83885092.htm
En annons på Kona med lilla batteriet. Blir helt ok pris jämfört med en Leaf 40 tycker jag.
Skickat från min LM-G710 via Tapatalk
Det talas nu om att Hundai inte kan leverera på grund av extra hög efterfrågan! Länk: https://insideevs.com/hyundai-cant-ship ... zy-demand/
Re: Hyundai Kona Electric
I usa rapporteras det nu att bilförsäljare lägger på över $5000 på listpriset tack vare att efterfrågan är så mycket högre än tillgången.
https://insideevs.com/hyundai-dealers-p ... -electric/
https://insideevs.com/hyundai-dealers-p ... -electric/
Re: Hyundai Kona Electric
Sånt där beteende är lite irriterande. Då gillar man bättre tesla so har en model utan rabett och förhandling. (den enda som är smolket i bägaren är att tesla är för dyr)
Re: Hyundai Kona Electric
Mickep skrev:Sånt där beteende är lite irriterande. Då gillar man bättre tesla so har en model utan rabett och förhandling. (den enda som är smolket i bägaren är att tesla är för dyr)
Tillgång och efterfrågan fungerar ju så. Jag tycker det är rätt bra att handlarna höjer priset istället för att folk ska köpa på spekulation eller "ha tur". I Sverige är det så mycket rackarspel bakom kulisserna när det gäller populära modeller som det råder brist på. Ibland köper bilsäljare själv "bristbilar" genom bulvaner för att tjäna en hacka. Eller så blir det där vanliga om att den som har bäst kontakter och bästa munlädret som kapar åt sig gobitarna.
Re: Hyundai Kona Electric
Jaha, så var Konan såld. Den var väldigt mycket enklare att sälja med förtjänst än iPacen. Det var en trevlig bil, hoppas köparen får mycket nöje.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6519
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Hyundai Kona Electric
Hur tycker du bagageutrymmet var på bilen?HelectriC skrev:Jaha, så var Konan såld. Den var väldigt mycket enklare att sälja med förtjänst än iPacen. Det var en trevlig bil, hoppas köparen får mycket nöje.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Re: Hyundai Kona Electric
Det gick att sänka golvet om man plockade ur frigolitinsatsen och då blev det ok storlek. Det är fortfarande på golfnivå+ så man ska inte jämföra med en Tesla eller Volvo V70.Tars skrev:Hur tycker du bagageutrymmet var på bilen?HelectriC skrev:Jaha, så var Konan såld. Den var väldigt mycket enklare att sälja med förtjänst än iPacen. Det var en trevlig bil, hoppas köparen får mycket nöje.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6519
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Hyundai Kona Electric
Ok!HelectriC skrev:Det gick att sänka golvet om man plockade ur frigolitinsatsen och då blev det ok storlek. Det är fortfarande på golfnivå+ så man ska inte jämföra med en Tesla eller Volvo V70.Tars skrev:Hur tycker du bagageutrymmet var på bilen?HelectriC skrev:Jaha, så var Konan såld. Den var väldigt mycket enklare att sälja med förtjänst än iPacen. Det var en trevlig bil, hoppas köparen får mycket nöje.
Då vet jag.
Skönt att det gick att plocka ut.
Men golf + säger du.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Re: Hyundai Kona Electric
Jag menar då som en golf, men lite större när man sänker golvet. Modellen ”Golf+” har jag tyvärr ingen erfarenhet av, ser nu att det kan misstolkas.Tars skrev:Ok!HelectriC skrev:Det gick att sänka golvet om man plockade ur frigolitinsatsen och då blev det ok storlek. Det är fortfarande på golfnivå+ så man ska inte jämföra med en Tesla eller Volvo V70.Tars skrev:Hur tycker du bagageutrymmet var på bilen?HelectriC skrev:Jaha, så var Konan såld. Den var väldigt mycket enklare att sälja med förtjänst än iPacen. Det var en trevlig bil, hoppas köparen får mycket nöje.
Då vet jag.
Skönt att det gick att plocka ut.
Men golf + säger du.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6519
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Hyundai Kona Electric
.
Senast redigerad av Tars, redigerad totalt 1 gånger.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Re: Hyundai Kona Electric
Hämtade ut en Kona 64 Kwh den 28/2 och är nöjd med bilen. Lite plastig men ganska ok med tanke på prisnivån.
Utrymmet är ju lite begränsat men säten (fram) är bra. Lane Assistant och den adaptiva farthållaren är över förväntan.
Utrymmet är ju lite begränsat men säten (fram) är bra. Lane Assistant och den adaptiva farthållaren är över förväntan.
Hyundai Kona Electric 64 kWh Premium
Re: Hyundai Kona Electric
Provkört, bra ljud i krell anläggningen, bra adaptiv farthållare, lane assist och autobroms (för cyklist). Dålig antispinnkontroll, spinner uppåt 80-100?! Dubbfria vinter Kumo däck dock. Irriterande ljud när man kör sakta, för fotgängare. Bra knappar , bra skärm (premium), bra navigation, bra ilast, plant golv. Ok känsla vid körning. Stort batteri, 39 mils räckvidd , hände inte mycket vid 4 mils provkörning i rusningstrafik, räckvidd 37 mil efter, 16 grader och sol, en pinne mindre ström, bra. Körde aldrig fortare än ca 100-110 kort sträcka. Måste stänga av bilen innan man kan låsa den, dumt. Ingen app för fjärrvärme, inte ens värme på fjärrkontrollen, dåligt. App även bra för laddstatus. Hård plast på ladduttagen, hur håller det i minus 20 och snö och is? Ingen 4wd på elmodellen. Fina färger och särskilt blå och vit topp. Finns bilar för snabb leverans om man kan stå ut med konfig. Såg inte head up display särskilt bra, satt också något för högt upp, verkar gjord för koreaner som är max 170-180 cm långa. Rattvärme! Bra! Varför har inte premium märkena det? Kan uppväga att man inte kan fjärrvärma. Timer värme har den så klart. Riktigt bra bil för 450 000. -60000 i bonus. Längre räckvidd och större batteri än Tesla short range plus som kostar 540 000 i snik utförande, kanske bättre ljud än Tesla. Utmärkta garantier.
Sammanfattningsvis, mycket bra, skulle dock vilja ha app för värme och laddkontroll, lägre sits för bättre sikt samt fyrhjulsdrift.
Sammanfattningsvis, mycket bra, skulle dock vilja ha app för värme och laddkontroll, lägre sits för bättre sikt samt fyrhjulsdrift.
Re: Hyundai Kona Electric
Det där irriterande ljudet när man kör sakta kallas VESS och går att stänga av. Men jag håller med om att det är avskyvärt.
Heads up displayen går att justera så att den funkar även när man är längre.
Heads up displayen går att justera så att den funkar även när man är längre.
Hyundai Kona Electric 64 kWh Premium
Re: Hyundai Kona Electric
Kan tänka mig att Konan måste ner i pris då VW ID lanseras.
Annars blir den svårsåld.
Annars blir den svårsåld.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hyundai Kona Electric
Håller med på de flesta punkter, men stereon från Krell är ju sjukt kass! Basen låter som den är i en colaburk. Riktigt dåligt ljud. EGolfens Dynaudioanläggning är mycket bättre och Ipace 825W stereo är många mil bättre i upplevd kvalitet. Även MS premiumljud trycker på betydligt renare. En sak med Kona som dock slår Teslan är den existerande OCH välfungerande ventilationen i stolarna! Det saknar jag enormt i Teslan.Swede1 skrev:Provkört, bra ljud i krell anläggningen, bra adaptiv farthållare, lane assist och autobroms (för cyklist). Dålig antispinnkontroll, spinner uppåt 80-100?! Dubbfria vinter Kumo däck dock. Irriterande ljud när man kör sakta, för fotgängare. Bra knappar , bra skärm (premium), bra navigation, bra ilast, plant golv. Ok känsla vid körning. Stort batteri, 39 mils räckvidd , hände inte mycket vid 4 mils provkörning i rusningstrafik, räckvidd 37 mil efter, 16 grader och sol, en pinne mindre ström, bra. Körde aldrig fortare än ca 100-110 kort sträcka. Måste stänga av bilen innan man kan låsa den, dumt. Ingen app för fjärrvärme, inte ens värme på fjärrkontrollen, dåligt. App även bra för laddstatus. Hård plast på ladduttagen, hur håller det i minus 20 och snö och is? Ingen 4wd på elmodellen. Fina färger och särskilt blå och vit topp. Finns bilar för snabb leverans om man kan stå ut med konfig. Såg inte head up display särskilt bra, satt också något för högt upp, verkar gjord för koreaner som är max 170-180 cm långa. Rattvärme! Bra! Varför har inte premium märkena det? Kan uppväga att man inte kan fjärrvärma. Timer värme har den så klart. Riktigt bra bil för 450 000. -60000 i bonus. Längre räckvidd och större batteri än Tesla short range plus som kostar 540 000 i snik utförande, kanske bättre ljud än Tesla. Utmärkta garantier.
Sammanfattningsvis, mycket bra, skulle dock vilja ha app för värme och laddkontroll, lägre sits för bättre sikt samt fyrhjulsdrift.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Kona Electric
Ok, testade inte basen i Krell, kanske lite stark diskant, möjligen förvrängt ljud. Njae, Christian Gerhaher kom fram mycket fint, med TIDAL Hifi. Utan justering av ljudkurvan. Detaljerna är viktigt för mig och att ljudet inte är förvrängt. En stabil bas kommer i andra hand, men gärna det också för en fulländad upplevelse, men normalt är det så mycket lågfrekvent buller från väg som förstör. Men kör man sakta så. Är det lätt att stänga av fotgängare varningsljudet?HelectriC skrev:Håller med på de flesta punkter, men stereon från Krell är ju sjukt kass! Basen låter som den är i en colaburk. Riktigt dåligt ljud. EGolfens Dynaudioanläggning är mycket bättre och Ipace 825W stereo är många mil bättre i upplevd kvalitet. Även MS premiumljud trycker på betydligt renare. En sak med Kona som dock slår Teslan är den existerande OCH välfungerande ventilationen i stolarna! Det saknar jag enormt i Teslan.Swede1 skrev:Provkört, bra ljud i krell anläggningen, bra adaptiv farthållare, lane assist och autobroms (för cyklist). Dålig antispinnkontroll, spinner uppåt 80-100?! Dubbfria vinter Kumo däck dock. Irriterande ljud när man kör sakta, för fotgängare. Bra knappar , bra skärm (premium), bra navigation, bra ilast, plant golv. Ok känsla vid körning. Stort batteri, 39 mils räckvidd , hände inte mycket vid 4 mils provkörning i rusningstrafik, räckvidd 37 mil efter, 16 grader och sol, en pinne mindre ström, bra. Körde aldrig fortare än ca 100-110 kort sträcka. Måste stänga av bilen innan man kan låsa den, dumt. Ingen app för fjärrvärme, inte ens värme på fjärrkontrollen, dåligt. App även bra för laddstatus. Hård plast på ladduttagen, hur håller det i minus 20 och snö och is? Ingen 4wd på elmodellen. Fina färger och särskilt blå och vit topp. Finns bilar för snabb leverans om man kan stå ut med konfig. Såg inte head up display särskilt bra, satt också något för högt upp, verkar gjord för koreaner som är max 170-180 cm långa. Rattvärme! Bra! Varför har inte premium märkena det? Kan uppväga att man inte kan fjärrvärma. Timer värme har den så klart. Riktigt bra bil för 450 000. -60000 i bonus. Längre räckvidd och större batteri än Tesla short range plus som kostar 540 000 i snik utförande, kanske bättre ljud än Tesla. Utmärkta garantier.
Sammanfattningsvis, mycket bra, skulle dock vilja ha app för värme och laddkontroll, lägre sits för bättre sikt samt fyrhjulsdrift.
Re: Hyundai Kona Electric
Stänga av varningsljudet för fotgängare är superenkelt. Finns en knapp till vänster om ratten. Dock så är det påslaget varje gång bilen startar,
så det blir att trycka ganska ofta
Såg dock någon som tryckt in en pappersbit som hindrar knappen från att "gå tillbaka". Har dock inte testat själv.
så det blir att trycka ganska ofta
Såg dock någon som tryckt in en pappersbit som hindrar knappen från att "gå tillbaka". Har dock inte testat själv.
Hyundai Kona Electric 64 kWh Premium