Hur var det nu? Var det inte de där bilarna som saknade värmepump? Eller är det några andra jag tänker på. Det var väl en från Kia och en från Hyundai?
Ionic laddhybrid har det inte iaf... En jobbarkompis här har precis bestämt sig för att hoppa av det köpet just pgav den anledningen (utan den så tror han att motorn
kommer att hoppa igång typ varje dag när det blir lite kallare pgav av hans avstånd hit hemifrån osv)
Nej det är AmperaE och Tesla S o X Som saknar värmepump. Vad gäller Tm3 vet jag faktiskt inte
Model 3 har inte heller värmepump, efter vad jag förstod av Trevor Page från Model3ownerClub. Har har provkört en under två dagar och har lagt upp en 1 timmes film om den på youtube.
Kommer någon av Kona eller Niro med drag? Jag har inte sett något sånt på spionbilderna hittills. Det går inte heller lita på fossilvarianten eftersom Ioniq kan ha drag när den är fossil men inte som elbil.
Vi som familj behöver en SUV ochsedan en bil till. Tidigare hade vi en Hyundai Santa Fe och en C-klass, vilket senare blev en E-klass. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en Kona och en Model 3 i bilparken istället. Men även en Kona och en Leaf eller liknade beroende på hur bra den blir. Kravspecifikationen är att alla våra bilar ska rymma alla i familjen och att minst en bil ska ha dragkrok och att de ska vara eldrivna. På önskelistan finns så klart att en av bilarna ska rymma hela familjen bekvämt, men det blir nog svårt att hitta för rimliga pengar.
Värmepump har väl alla bilar som har kyla, vilket alla Teslor har, fast man använder dem inte till att värma bilen med.
Jag släpper det, jag vet inte vilka bilar det var, och minns inte detaljerna, men i diskussionen konstaterades att de inte skulle gå att använda i höga nord eftersom de inte hade möjlighet till kupévärme.
Kommer någon av Kona eller Niro med drag? Jag har inte sett något sånt på spionbilderna hittills. Det går inte heller lita på fossilvarianten eftersom Ioniq kan ha drag när den är fossil men inte som elbil.
Vi som familj behöver en SUV ochsedan en bil till. Tidigare hade vi en Hyundai Santa Fe och en C-klass, vilket senare blev en E-klass. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en Kona och en Model 3 i bilparken istället. Men även en Kona och en Leaf eller liknade beroende på hur bra den blir. Kravspecifikationen är att alla våra bilar ska rymma alla i familjen och att minst en bil ska ha dragkrok och att de ska vara eldrivna. På önskelistan finns så klart att en av bilarna ska rymma hela familjen bekvämt, men det blir nog svårt att hitta för rimliga pengar.
Niro phev har i vart fall drag, vilket ger lite hopp.
KONA electric
Hyundai KONA kommer i to elektriske versjoner, med batteripakker på 42,7 kWh og 64,2 kWh. Bilen er ventet til Norge i løpet av første halvår 2018, som den aller første folkelige fullelektriske SUV-en på markedet.
Den største batteripakken har en oppgitt rekkevidde på over 500 kilometer (NEDC). Det sender Hyundai KONA electric i tet på rekkevidde.For den minste batteripakken er det snakk om en elmotor på 99 kW (134 hk), på den største er det 150 kW (204 hk) som gjelder. Begge er ventet å få 395 Nm dreiemoment.Dermed er det all grunn til å forvente at helt nye Hyundai KONA electric blir en svært morsom bil å kjøre, med sportslige og underholdende egenskaper.
I tillegg til dette økes ombordladerens kapasitet fra 6.6 kW, som vi kjenner på dagens IONIQ electric, til 7.2 kW på KONA electric. Det muliggjør enda raskere hjemmelading.
I tillegg til dette økes ombordladerens kapasitet fra 6.6 kW, som vi kjenner på dagens IONIQ electric, til 7.2 kW på KONA electric. Det muliggjør enda raskere hjemmelading.
Wow! En ökning från 6,6 till 7,2 kW! Jag är chockad!
Har gjort en intresseanmälan, Ditt kønummer: 12xxx
Så över 12.000 har gjort intresseanmälan. Priser fastställs i Q1 2018.
KONA electric
Priser og reservasjonsmulighet for KONA electric er forventet tilgjengelig i 1. kvartal 2018. Dersom du har registrert din interesse for denne elbilen, vil du få ny e-post så snart prisene for KONA electric er klare.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
KONA EV, which will be mass-produced starting from April of 2018, is a second generation electric vehicle that can drive up to 390km with just single charge. Its mileage more than doubles the mileage of first generation IONIQ EV (191km). http://english.etnews.com/20171205200001
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Elbil
electric 42,7 kWh
134 hk (99 kW)
Ca. 300 km rekkevidde NEDC
Pris tilgjengelig i løpet av 1. kvartal 2018
Elbil
electric 64,2 kWh
204 hk (150 kW)
Ca. 500 km rekkevidde NEDC
Pris tilgjengelig i løpet av 1. kvartal 2018
Veiledende pris inkl. mva. og leveringsomkostninger (kr 9 900), levert Drammen. Årsavgift kommer i tillegg. Lokale variasjoner i leveringsomkostninger vil forekomme.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Elbil
electric 42,7 kWh
134 hk (99 kW)
Ca. 300 km rekkevidde NEDC
Pris tilgjengelig i løpet av 1. kvartal 2018
Elbil
electric 64,2 kWh
204 hk (150 kW)
Ca. 500 km rekkevidde NEDC
Pris tilgjengelig i løpet av 1. kvartal 2018
Veiledende pris inkl. mva. og leveringsomkostninger (kr 9 900), levert Drammen. Årsavgift kommer i tillegg. Lokale variasjoner i leveringsomkostninger vil forekomme.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Det verkar vara en maxad version som kommer att säljas i Norge.
Kjære KONA interessent,
Hyundai Motor Norway kan med glede presentere prisene på helt nye Hyundai KONA electric - og bilen blir et knallgodt kjøp.
Hyundai Motor Norway har opplevd tidenes interesse for en ny bilmodell med helt nye KONA electric. Allerede i mars måtte interessentlisten stenges etter å ha passert 20.000 personer. Nå er prisene klare, og de blir svært konkurransedyktige.
- Vi legger oss på et prisnivå som er ekstremt attraktivt, og som gjør at kundene får utrolig mye utstyr, avansert teknologi og fantastisk rekkevidde til en meget fornuftig pris, sier markedsdirektør Christian Stenbo i Hyundai Motor Norway, og fortsetter:
- Mange kunder har ventet lenge på disse prisene, og det samme har vi. Det er dermed en stor glede å kunne presentere prisene i dag. Vi har kjørt en så åpen prosess som mulig siden vi først åpnet interessentlisten 13. juni i fjor, og har stort sett sendt ut et nyhetsbrev i måneden. Det har vi fått mange positive tilbakemeldinger på, men vi må innrømme at venting på pris har vært litt utfordrende. Det gjør dagen i dag ekstra gledelig.
- Med et batteri på hele 64 kWt har Hyundai KONA electric en rekkevidde som etter den strenge nye EU-syklusen WLTP er på tett oppunder 50 mil. Med andre ord er dette den første rimelige bilen i markedet hvor man realistisk sett kan forvente svært lang helelektrisk rekkevidde, sier Stenbo i Hyundai Motor Norway.
Enkelt og oversiktlig
Som tidligere kommunisert, har Hyundai Motor Norway besluttet kun å tilby KONA electric med den største batteripakken og motoren i Norge. Med en svært lang rekkevidde på 482 kilometer (WLTP), kraftig elmotor på 204 hk og et stort litium-ion polymerbatteri på 64 kWt bringer KONA electric en helt ny generasjon av fullelektrisk mobilitet til kundene. Med en meget avansert drivlinje, et raffinert chassis og solide crossover-egenskaper byr KONA electric på det norske kunder ønsker – krysningen mellom elbil med lang rekkevidde og SUV.
Årsaken til at vi kun tilbyr den største drivlinjen i KONA electric er knyttet til forventet etterspørsel i markedet og at vi ønsker å strømlinjeforme produksjons- og kjøpsprosessen. Hyundai har allerede et svært godt alternativ i segmentet for elbiler med middels rekkevidde gjennom vår prisvinnende IONIQ electric. Dette er en modell som hevder seg, selv mot alle de nyeste konkurrentene på markedet, og det er en bil som fortsatt er blant de aller best utstyrte i nær sagt alle elbilsegmenter.
Vi har tatt lærdom av etterspørselen etter IONIQ electric, og ønsker å tilby et så enkelt og kundevennlig modellutvalg som overhodet mulig. For IONIQ velger svært mange en fullutstyrt versjon med skinninteriør. Dermed gjør vi valgene for deg som kunde logiske, enkle og forståelige i helt nye KONA electric ved kun å tilby bilen i ett fullutstyrt utstyrsnivå; KONA electric Teknikk. Det eneste man trenger å avgjøre er om man i tillegg ønsker skinninteriør, eller kombinasjonen skinninteriør og soltak.
KONA electric Teknikk inneholder nær sagt alt utstyr som finnes tilgjengelig på moderne biler, og bilen inkluderer som standard blant annet:
Head-up display med hastighet, navigasjon- og multimedieinformasjon
SmartSense (Safety Pack) med FCA (Automatisk nødbrems, med fotgjengergjenkjenning)
Frontkollisjonsvarsler
Aktiv filholder
Tretthetsvarsler
Adaptiv smart cruise control
Full-LED hovedlykter med automatisk fjernlysdimming
Smart skiltleser
Varmepumpe
Batterivarmer
Oppvarmet skinnratt
Oppvarmede forseter
Automatisk klimaanlegg med «Driver Only»-funksjon
10-veis elektrisk justerbare fører- og passasjerseter
Blindsonevarsler
Ryggeradar for kryssende trafikk
Parkeringssensorer foran og bak
Ryggekamera med dynamiske hjelpelinjer
8'' infotainment med Live Services, Android Auto og Apple CarPlay
KRELL premium lydanlegg med 8 høyttalere inkludert subwoofer og ekstern forsterker
Navigasjon med DAB+ radio og bluetooth handsfree
Smart Key-nøkkeløs lås og start
Trådløs lader til mobiltelefon
Privacy glass (tonede ruter fra B-stolpen)
Automatisk avblendbart innvendig speil
64 kWt Lithium-ion polymerbatteri med aktiv væskekjøling
Super Vision instrument display (7.0" TFT farge-LCD)
17" aerodynamiske lettmetallfelg
I tillegg får bilen utstyr som smart regenerering, som ved hjelp av radarer automatisk bruker regenerering til å bremse og tilpasse bilens fart til trafikken foran. Sammen med IONIQ electric er KONA electric også den eneste bilen i sin prisklasse som kan hurtiglade på opptil 100 kW (DC). Lading skjer via den vedtatte europeiske standarden Type2 CCS Combo.
Det eneste du trenger å velge i tillegg er altså om du vil ha:
Skinninteriør med ventilerte forseter
eller
Skinninteriør med ventilerte forseter, kombinert med soltak
Biler med skinninteriør får i tillegg oppgradert dashbord med myke materialer og skinntrekk i dører, og biler med soltak får også LED interiørbelysning.
Med andre ord er KONA electric importert av Hyundai Motor Norway tilpasset norske kunders behov, med svært høyt utstyrsnivå som standard.
Prisene er som følger:
KONA electric 64 kWt Teknikk 325.900 kroner
KONA electric 64 kWt Teknikk med skinninteriør 335.900 kroner
KONA electric 64 kWt Teknikk med soltak og skinninteriør 345.900 kroner
Metallic lakk koster 4.900 kroner.
Prisene inkluderer veiledende frakt- og leveringsomkostninger på 10.900 kroner levert Drammen og vil variere med ønsket leveringssted.
- Med disse prisene plasserer vi oss svært godt i forhold til våre konkurrenter. Hyundai KONA electric har den lengste rekkevidden av noen elbil i sitt segment, og bilen har et utstyrsnivå bare premiumbiler kan matche. Dette er en av de mest avanserte bilene på markedet, og vi er svært fornøyde med prisene vi presenterer i dag, sier produktsjef Øyvind Knudsen.
Kunder som har meldt forhåndinteresse, og med det har et kønummer, vil få muligheten til å bestille sin bil allerede fra og med i morgen, fredag 1. juni 2018 kl. 08:00. Denne muligheten til å benytte seg av sin plass i køen vil være eksklusivt frem til og med 17. juni 2018 kl. 23:59. Etter dette vil ikke lenger kønumrene være gyldige.
Bestillinger som gjøres via konfiguratoren i perioden 1. til 17. juni vil bli prioritert i henhold til kundenes kønummer.
Valg av farger og utstyrsomfang vil fremdeles kunne påvirke det endelige leveringstidspunktet. Hyundai Motor Norway har bestilt de aller første bilene allerede, med en god miks av både farger og utstyrsvarianter. Vi vil ikke publisere hvilke biler som er bestilt så langt da vi oppfordrer kunder til å bestille bil i henhold til sine ønsker fremfor å forsøke å spekulere i tidlig levering.
Med vennlig hilsen
Hyundai Motor Norway
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension