Ladda e-golf i Skellefteå

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2334
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Ladda e-golf i Skellefteå

Inlägg av mans71 »

Ibland är det lite jobbigt att vara pionjär, skönt att det löste sig! :)
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 12 feb 2016 15:22
Ort: Vännäsby

Re: Ladda e-golf i Skellefteå

Inlägg av peken »

mans71 skrev:
Ibland är det lite jobbigt att vara pionjär, skönt att det löste sig! :)
Hon hade ju frågat innan om det fanns laddningsmöjlighet på hotellet (Pite havsbad), "absolut" blev svaret. Men killen som hon pratade med när hon anlände såg ut som ett frågetecken. Nä ingen möjlighet till laddning. Hon var tydligen den första som hade frågat om det vad han visste.
Efter dagens upplevelse vågar hon inte ens åka in till Piteå pga det för hon litar inte på att hon kommer kunna ladda. Hon har kvar så hon tar sig till Skellefteå, så kan hon ladda där kommer hon hem. Men jag gissar att hon inte kommer att känna något större lugn när hon kommer dit för att ladda.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Ladda e-golf i Skellefteå

Inlägg av LarsL »

Finns 2st CCS inne i Piteå också.

Lite räckviddsångest är ju fint ibland, det var ett tag sedan här nere där snabbladdarna står tätt.
Vasp
Inlägg: 584
Blev medlem: 27 jan 2015 14:40
Ort: Skellefteå

Re: Ladda e-golf i Skellefteå

Inlägg av Vasp »

Efter mail konversation med uppladdning.nu så är nu samtliga laddstolpar i Skellefte som jag känner till upplagda.

Ck parkeringen inne i stan kan det vara så att det är 4 uttag och inte 2. Var 2 stolpar i alla fall. Fast vet inte säkert sprang förbi dom i stress igår.

Det jag vet säkert är att alla var iceade. Är den populäraste parkeringen i stan så var inte direkt förvånade. Parkeringen är ofta full på i princip alla platser.

Var inga påbudsskyltar eller så. Var bara nån info skylt från Skellefteå kraft. Så räkna inte med att få laddning där skulle jag säga om det är under dagtid.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Ladda e-golf i Skellefteå

Inlägg av Tars »

Fick låna hem en e-golf idag... oj va tråkig den va om man jämför med teslan eller i3:an.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Skriv svar