Vet ju dom som köpt ut en Nissan Leaf Visio 40kWh för 233.000kr efter rabatter och stöd.
Hoppas 60kWh går att köpa ut under 300.000kr netto.
Hej,
Hur är det möjligt att köpa för dessa pengar? Tar en direkt om jag får möjligheten.
Har signat upp mig på 12-mån leasing av en Leaf 40 Tekna men har behov av fler bilar.
Vet ju dom som köpt ut en Nissan Leaf Visio 40kWh för 233.000kr efter rabatter och stöd.
Hoppas 60kWh går att köpa ut under 300.000kr netto.
Hej,
Hur är det möjligt att köpa för dessa pengar? Tar en direkt om jag får möjligheten.
Har signat upp mig på 12-mån leasing av en Leaf 40 Tekna men har behov av fler bilar.
Hälsningar
Kalle
Han som köpte Leaf Visio beställde i februari för leverans i juli.
Han fick 15% i rabatt.
Tyvärr har de ju nu tagit bort Visio modellen.
I klassen 40kW skulle jag hellre köpa en Hyundai Kona.
Som har LG Chem batteriet med aktiv kylning och snabbare laddning.
Gissar att Hyundai Kona 40kWh går att få loss för ca 255.000kr efter rabatter och stöd.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Vet ju dom som köpt ut en Nissan Leaf Visio 40kWh för 233.000kr efter rabatter och stöd.
Hoppas 60kWh går att köpa ut under 300.000kr netto.
Hej,
Hur är det möjligt att köpa för dessa pengar? Tar en direkt om jag får möjligheten.
Har signat upp mig på 12-mån leasing av en Leaf 40 Tekna men har behov av fler bilar.
Hälsningar
Kalle
Han som köpte Leaf Visio beställde i februari för leverans i juli.
Han fick 15% i rabatt.
Tyvärr har de ju nu tagit bort Visio modellen.
I klassen 40kW skulle jag hellre köpa en Hyundai Kona.
Som har LG Chem batteriet med aktiv kylning och snabbare laddning.
Gissar att Hyundai Kona 40kWh går att få loss för ca 255.000kr efter rabatter och stöd.
Varför tror du att Kona skulle bli billigare än dagens Soul för 256.000.
Nya Nissan Leaf var tydligen tänkt att presenteras den 28:e november men det är nu framskjutet pga att Carlos Ghosn är anhållen, återstår att se hur länge.
Nya Nissan Leaf var tydligen tänkt att presenteras den 28:e november men det är nu framskjutet pga att Carlos Ghosn är anhållen, återstår att se hur länge.
Nya Nissan Leaf var tydligen tänkt att presenteras den 28:e november men det är nu framskjutet pga att Carlos Ghosn är anhållen, återstår att se hur länge.
Ghosn är ju "pappa" till Nissan Leaf, och nu skulle ju Leaf 64kWh presenteras, men helt plötsligt hamnar han i fängelse.
Kan det vara att oljemaffian ligger bakom detta?
Ghosn Arrest Suspicious,
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Eller så vet dom inte hur dom ska hantera Kia Niro-prissättningen. Det borde kännas lite jobbigt iaf, eller så hade dom tänkt en liknande prisnivå ändå men
väntar pgav helt andra anledningar, vad vet jag
Det är iofs möjligt att de ändrat i mjukvara. Men yttertemperaturen under nollan kan också ha spelat in. Problemet var långresor på sommaren...
Jag har kollat på batteritemp. Det är ju det som har varit avgörande, inte yttertemp (även om det såklart har betydelse för hur snabbt man får upp tempen.)
Jag gjorde en video där jag jämförde lite och fick upp temperaturen till 43 grader i batteriet, och ändå fick laddhastighet på 38kw då jag startade om laddningen.
Tidigare har det varit nere på 24kw vid sånna temperaturer.
laddningen här startade på dryga 43 grader:
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Kan NISSAN Leaf tappa kunder och Leaf 60 kWh e-Plus bli en flop?
Många är väldigt intresserade av nya NISSAN Leaf 60 kWh E-Plus då framgången med NISSAN’s serie av elbilar har gjort märket känt för hög kvalitet och en prisnivå som många sett som ett alternativ till större och dyrare premium- elbilar.
NISSAN Leaf 40 kWh 2018 var också en framgång för företaget och försäljningssiffrorna har imponerat. MEN!
#Rapidgate har inte gjort många kunder gladare och en del har till och med svårigheter använda företagets molntjänster NISSAN Connect som stundtals legat helt nere.
NISSAN har fortfarande, trots konkret kritik inte försett denna modell med aktiv vätskekylning för batterierna?
Vänder försäljningssiffrorna och kurvorna nedåt efter årsskiftet?
Koncernen drabbades av misstankarna mot VD’n Carlos Ghosn och valde att flytta presentationen av nya NISSAN Leaf 60 kWh till 2019. Kanske, vi får se den på Consumer Electronics Show – Las Vegas i januari? Just i dagarna släpptes Greg Kelly, tidigare nära medarbetare, släpptes mot borgen. Beskedet kom på tisdagen sedan domstolen i Tokyo gett avslag på åklagarens begäran om att han skulle sitta fortsatt häktad.
Vad gör NISSAN åt det då?
John Voelcker skriver för Green Car Reports och fick en intervju https://www.greencarreports.com/news/11 ... ctric-cars med Dan Mohnke, NISSAN’s vice VD för marknads och försäljningsavdelning, USA. – Det framgick inte så mycket i sammanfattning av intervjun vid en genomläsning. Det NISSAN upptäckt är i stort sätt samma som Tesla redan konstaterat, och verkligen förstått utnyttja sin kundkrets, snarare än att lägga stora pengar på marknadskommunikation.
Så jag blir inte förvånad då NISSAN vill satsa mer på det emotionella i marknadsföringen snarare än det logiska. Nämligen att en elbil är något mer än en vanlig bil. Acceleration som är rolig etc. Men samtidigt kan vi kanske lyfta fram en del kring elbilsägaren? – Det låter en aning luddigt men han avslutar med…
“We will not be a laggard, We will be a leader.”
(Vi kommer inte att dra benen efter oss, vi kommer vara ledande).
– På något märkligt sätt känner jag igen meningen. – En mening som skulle kunna vara uttalad i Detroit?
En del surnar till, som Transport Evolved
Transport Evolved tycker att NISSAN måste göra något radikalt, inte bara erbjuda NISSAN Leaf 60 kWh E-Plus. Man behöver fler modeller i andra prissegment som medelinkomsttagare har råd med..
Nu bekräftas att tillverkning av Leaf e-plus startar i januari.
"Kommunikasjonssjef Knut Arne Marcussen bekrefter overfor Nettavisen at bilen vil bli offisielt lansert «i løpet av januar», og at også produksjonen starter i løpet av denne månenden."
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Nu bekräftas att tillverkning av Leaf e-plus startar i januari.
"Kommunikasjonssjef Knut Arne Marcussen bekrefter overfor Nettavisen at bilen vil bli offisielt lansert «i løpet av januar», og at også produksjonen starter i løpet av denne månenden."
Officiellt lanserad i ”löpet av januar”. Bra men menas det att de sker på CES-mässan i USA då?
Leaf40 har fått ny FW som kranar på mer laddström trots kallt och varmt batteri. Laddtid nu nere på rimliga nivåer, temperaturen över 50grader även i minusgrader och lugn körning (1.7kwh/mil)
Göra som strutsen funkar tyvärr då de flesta inte har koll på temperaturproblemet.
Leaf40 har fått ny FW som kranar på mer laddström trots kallt och varmt batteri. Laddtid nu nere på rimliga nivåer, temperaturen över 50grader även i minusgrader och lugn körning (1.7kwh/mil)
Göra som strutsen funkar tyvärr då de flesta inte har koll på temperaturproblemet.
Apropå det där med firmware lade jag upp ”Electric Swede” och hans test igår.
Skall försöka få med lite informativa klipp från fler video-bloggare då det är ett enkelt sätt informera nyfikna på elbilar.
TeslaBjörn har testat nyare Leaf40 och kommit fram till att man har ändrat i mjukvaran så man får 10-15 kW mer än tidigare vid höga batteri temperaturer.
Var kunde du läsa att det var 3.500 NISSAN Leaf ?
Har själv läst om det här på flera ställen och det står ingenstans att det är Leaf utan bara 3500 Nissan bilar
Var kunde du läsa att det var 3.500 NISSAN Leaf ?
Har själv läst om det här på flera ställen och det står ingenstans att det är Leaf utan bara 3500 Nissan bilar
Hoppsan! Du har alldeles rätt, glömde kolla ordentligt. Hittade det i ett Nissan-forum.
En direkt uppföljning av CleanTechnica av de tester som Joel Bergström och TeslaBjørn gjort.
Jag har också svårt förstå tystnaden från NISSAN. Men det kan också ha att göra med de förändringar de har i ledningen just nu, eller så är det vattentäta skott mellan deras avdelningar? Eller så vill de lansera det här på kommande mässa? Det kan vara en förklaring.
Men det räcker inte, de har redan skjutit sig i foten när de ”trodde” att europeiska elbilsägare INTE kör långa sträckor??
Deras statistiska underlag har förmodligen byggt på genomsnittliga värden? Men vi åker ju faktiskt på långresor just sådana här lång-helger till sommarstugor och gårdar. Det är ju likadant i England och Skottland, Norge och Sydeuropa.
Ibland bryter man mönstret helt enkelt.
Kunde varit lätt för Nissan räkna ut det, att batterikylning och batteristyrning anpassas för även den typen av körning.
Citat ur FB-grupp:
”Enligt Norska ägargruppen för Leaf 2018: Ingen uppdatering som är planerad att göras vid service ännu verkar det som enligt en som fått något form av svar från Nissan verkstad i frågan. Mer än så verkar det inte finnas info. Men det är märkligt de verkligen lagt locket på och inte svarar eller bara hänvisar vidare. Jag blev hänvisad till Nissan Sverige när jag frågade Nissan Europe”.
Men det räcker inte, de har redan skjutit sig i foten när de ”trodde” att europeiska elbilsägare INTE kör långa sträckor??
Men du vet, det behövs inte köras långt.
42km med snitt på 74kph och 1.4kWh/mil gav riktigt tråkig laddhastighet. 17kWh på 30minuter en sommardag med 24grader ute, absolut ingen långkörning och perfekt ladd-range 33-77%, som alltså tog längre tid än att fylla en Leaf30 till 95% med samma 17kWh!!
04.12.2018
Exklusiv: 60-kWh-Leaf kommt ohne Flüssigkeitskühlung
Nissan Leaf mit 60-kWh-Batterie wird am 08. Januar auf der Consumer Electronics Show (CES) der Öffentlichkeit vorgestellt. Das hat electrive.net exklusiv aus Händlerkreisen erfahren. Der Modelljahrgang 2019 wird dann ab Mai in Europa zu haben sein – mit erhöhter DC-Ladeleistung, aber ohne Flüssigkeitskühlung. https://www.electrive.net/2018/12/04/ex ... skuehlung/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Supposedly, Nissan is trying to tackle the issue, at least a little. As with the electric transporter e-NV200, an additional fan is to give the battery a breath of fresh air during the DC charging process. It remains to be seen whether this will be sufficient to actually experience the 100 kW charging power specified in theory so far. The Japanese will continue to use the CHAdeMO fast-charging standard.
Meanwhile, Nissan had confirmed to use cells from LG Chem for the new version and in future already. In addition, the Leaf E-Plus also comes with an improved performance, up from 110 to 149 kW.
The 60 kWh Nissan Leaf will arrive in Europe in May 2019. The larger battery will cost electric car drivers an additional 5,800 euros. Still, the previous battery version of the Nissan Leaf electric car will remain available. https://www.electrive.com/2018/12/04/ex ... d-cooling/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Supposedly, Nissan is trying to tackle the issue, at least a little. As with the electric transporter e-NV200, an additional fan is to give the battery a breath of fresh air during the DC charging process. It remains to be seen whether this will be sufficient to actually experience the 100 kW charging power specified in theory so far. The Japanese will continue to use the CHAdeMO fast-charging standard.
Meanwhile, Nissan had confirmed to use cells from LG Chem for the new version and in future already. In addition, the Leaf E-Plus also comes with an improved performance, up from 110 to 149 kW.
The 60 kWh Nissan Leaf will arrive in Europe in May 2019. The larger battery will cost electric car drivers an additional 5,800 euros. Still, the previous battery version of the Nissan Leaf electric car will remain available. https://www.electrive.com/2018/12/04/ex ... d-cooling/
Om 2 år är den död som bilmodell.
400 000kr för en bil som man inte kan snabbladda är sjukt mycket pengar. Model 3 kommer bli billigare då och då pratar vi bil vs skottkärra