Nya Nissan Leaf

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Verdi

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av Verdi »

mati skrev:
chaffis75 skrev:
Mati, jag har upptäckt att du har blivit lite negativ till din Tesla på senare tid, jag tycker de är bra att man kan få en lite nyanserad bild av tesla ägandet vilket jag tycker du ger. Allt är inte bara perfekt vilket känns helt normalt... Med för höga förväntningar så kommer man ju bli besviken, bättre med realistiska förväntningar.
Din observation är korrekt. När jag bytte bil i våras var det först och främst för att få ner månadskostnaden iom att jag leasar den nya bilen. Men jag hoppades även att nya bilar är bättre än gamla. Min förra bil var inte helt problemfri, fast den gick bra till sist när alla problem var åtgärdade. Nu känns det som man har börjat från ruta ett igen. Ett klart nerköp, utan tvivel. Det finns tex inget som är värre än en bil som skramlar hela tiden. Det förstör hela upplevelsen.
Jag hade dessutom läst på flera ställen att nya bilar är bättre ljudisolerade. Det är fel. Min bil låter som om dörrarna inte stänger ordentligt. Det verkar vara så by design. Den kassa autopiloten är bara droppen som jag iofs får skylla mig själv för. Jag hade kunnat köpa en annan bil utan AP. I sin helhet är denna bilen sämre än den gamla och det är klart att det inte är så roligt. Det är inte det man förväntar sig och då är det svårt att hitta det positiva som naturligtvis finns.
Det finns faktiskt en viss risk att e-Golfen vi får på våren inte kommer att ersätta fossilbilen utan att det är Teslan som får lämna oss istället. Det var någon slags ögonöppnare att få köra e-Golfen. En tyst bil som inte skramlar och som inte släpper in en massa vägljud. Till en bråkdel av priset. Det är värt en funderare.
Känner inte igen det där med dörrarna. Och så jäkla bullrig är väl inte Teslan? Den är tystare än en BMW 3-serie iaf. Klart i klass med Volvo XC70 men inte riktigt som en 5-serie. Kan det inte vara så att du har fel på dina dörrar och att det är det som orsakar vägbullret i kupén? Kan inte SC fixa skramlet förresten?

Vad gäller AP2 så börjar jag faktiskt ändra mig. Tycker det fungerar bättre och bättre.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av ovelundkvist »

Jag bytte i våras från en 85D från juni -15 till en ny P100D och de nya dörrarna är mycket bättre ljudisolerade. Fick senaste uppdateringen i fredags och nu börjar AP2 bli bra också.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av mati »

Verdi skrev:
Känner inte igen det där med dörrarna. Och så jäkla bullrig är väl inte Teslan? Den är tystare än en BMW 3-serie iaf. Klart i klass med Volvo XC70 men inte riktigt som en 5-serie. Kan det inte vara så att du har fel på dina dörrar och att det är det som orsakar vägbullret i kupén? Kan inte SC fixa skramlet förresten?

Vad gäller AP2 så börjar jag faktiskt ändra mig. Tycker det fungerar bättre och bättre.
SC har kollat på dörrarna och ser inget fel. Jag upptäckte det redan samma dag som jag hämtade bilen. Det regnade och skvättet från däcken eller vad det nu är hördes jättetydligt. Skillnaden mot gamla bilen var så påtaglig att det kändes omedelbart som om nånting var fel. En dörr eller ett fönster som inte stänger ordentligt eller så. Gamla bilen var sannerligen inte tyst men det gällde bara vindbrus i höga farter. Regnskvätt och vägljud redan i extremt låga farter hörde man inte i den. Och SC ser inget som de kan fixa. Jag får leva med det.
Skramlet har bilen varit inne för några gånger. Senast har de faktiskt lyckats att åtgärda en del, lösa skumbitar nånstans, men det varade inte länge. När jag lite senare var tvungen att köra på en grusväg, kom skramlet tillbaka och har varit kvar sedan dess. Nu har det även dykt upp ett annat oljud i dörren. Jag är nog ganska känslig för ljud, jag vill inte att det ska skramla. Det är det värsta jag vet. Och jag tycker inte att det är för mycket begärt, men det kanske är det. Vad vet jag.
AP kan jag inte uttala mig om, jag kör på en ganska antik mjukvara nånting*cfc och den är inte så att jag kan använda den med folk i bilen. Jag hade en kund med mig häromveckan på E20 på motorvägen norr om Göteborg, och han undrade vad jag höll på med. Han blev påtagligt rädd när bilen körde och bromsade lite random. Själv hade jag inte ens reflekterat över det. Men då insåg jag att jag ändå är betydligt mer tolerant än vad en icke-Tesla ägare är.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av chaffis75 »

mati, tråkigt att du känner så med tanke på hur dyr bil de är men väger man ihop väldigt många kommentarer här på forumet så får man känslan av att de finns en hel del problem. Jag tror många inte hade acceptera dessa problem om de var en Volvo Audi eller BMW men eftersom Tesla är en elbil med en fantastisk drivlina och laddnätverk så förbiser man detta...
Ja jag hoppas modell 3 blir bättre då den är enklare att tillverka så att jag kan köpa min modell 3 om ett år eller två.
Jag uppskattar verkligen at du är ärlig så vi utan en Tesla får en korrekt bild.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Verdi

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av Verdi »

chaffis75 skrev:
mati, tråkigt att du känner så med tanke på hur dyr bil de är men väger man ihop väldigt många kommentarer här på forumet så får man känslan av att de finns en hel del problem. Jag tror många inte hade acceptera dessa problem om de var en Volvo Audi eller BMW men eftersom Tesla är en elbil med en fantastisk drivlina och laddnätverk så förbiser man detta...
Ja jag hoppas modell 3 blir bättre då den är enklare att tillverka så att jag kan köpa min modell 3 om ett år eller två.
Jag uppskattar verkligen at du är ärlig så vi utan en Tesla får en korrekt bild.
Allt är verkligen inte guld och gröna skogar hos de märkena du räknar upp heller.

På min splitter nya Volvo så var framlyktorna helt fel och pekade mer eller mindre rakt ner i marken. Väldigt kort ljus. Påtalade det och verkstaden sa bara "det är xenon, de ställer in sig själva". Men efter lite tjat så kontrollmätte de ljuskäglan och visst, de fick skruva lite...

Det var även ett mjukvaruproblem som gjorde att min Volvo när som helst kunde stänga av motorn i ett par sekunder. Jag drabbades inte av felet men du kan ju föreställa dig vilka konsekvenser det skulle kunna få. Däremot fick jag åka in för mjukvaruuppdatering.

BLIS var helt opålitligt (döda vinkeln varnaren). Regnade det så varnade den för "spöken" hela tiden. Berodde tydligen på regndroppar som rann över kameran...

Ett annat fel var när bränslemätaren visade fel. Den kunde visa att det var 1/3 kvar i tanken när den var tom. Så man kunde bli stående lite varstans om man inte var uppmärksam. Även det var ett mjukvarufel.

Mina erfarenheter av Audi ska vi inte ens gå in på. :D
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av chaffis75 »

Ja finns såklart fel på väldigt många bilar...

Men jag börjar känna mig väldigt skyldig till att vi är helt off topic nu...

De jag kan säga om nya leaf är att med 60kwh batteriet och ett bra pris så skulle jag kunna fundera på den istället för Modell 3 men de finns många frågor kvar att besvara, krok och takbox är två frågor som saknar svar...
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av Bjelke »

chaffis75 skrev:
Ja finns såklart fel på väldigt många bilar...

Men jag börjar känna mig väldigt skyldig till att vi är helt off topic nu...

De jag kan säga om nya leaf är att med 60kwh batteriet och ett bra pris så skulle jag kunna fundera på den istället för Modell 3 men de finns många frågor kvar att besvara, krok och takbox är två frågor som saknar svar...
Och stämmer det att nv200:an får det så borde det tamejtusan komma på Leafen oxo...
3-fas-laddning blir mer och mer en dealbreaker för mig asså, har gått så långt att jag tom börjat överväga att köpa en Tesla till :oops:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av lator »

Bjelke skrev:
3-fas-laddning blir mer och mer en dealbreaker för mig asså, har gått så långt att jag tom börjat överväga att köpa en Tesla till :oops:
Har du missat bilderna på nya Leaf´s laddkontakter...? :o
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av vigge50 »

lator skrev:
Bjelke skrev:
3-fas-laddning blir mer och mer en dealbreaker för mig asså, har gått så långt att jag tom börjat överväga att köpa en Tesla till :oops:
Har du missat bilderna på nya Leaf´s laddkontakter...? :o
Vad är det med dessa?
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av lator »

vigge50 skrev:
lator skrev:
Bjelke skrev:
3-fas-laddning blir mer och mer en dealbreaker för mig asså, har gått så långt att jag tom börjat överväga att köpa en Tesla till :oops:
Har du missat bilderna på nya Leaf´s laddkontakter...? :o
Vad är det med dessa?
Nissan Leaf 2.0 laddning.jpg
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av Bjelke »

Var inte det där en fuling? Dvs typ 2-kontakt men ändå bara enfas? Enligt databladet ser det bara ut som enfas iaf...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av bylund »

Många bilar, bl a laddhybrider, har typ 2 enfas, inget konstigt med det.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av Nicke Nyfiken »

lator skrev:
vigge50 skrev:
lator skrev:
Har du missat bilderna på nya Leaf´s laddkontakter...? :o
Vad är det med dessa?
Nissan Leaf 2.0 laddning.jpg
Är det inte ganska korkat av Nissan att ha CHAdeMO kontakt på europamodellen.
CCS är standard och alla nya DC-laddare måste ha CCS. CHAdeMO är på utdöende i Europa. Dessutom hade de sluppit att ha en separat Typ2-kontakt för AC-laddning ifall de satt en CCS.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av Bjelke »

Bylund, har börjat inse det, men varför inte låta kunden få välja åtminstone, kan inte skilja mycket rent tekniskt om man ändå redan klämt in "rätt" kontakt lixom...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av Bjelke »

Nicke Nyfiken skrev:
lator skrev:
vigge50 skrev:
lator skrev:
Har du missat bilderna på nya Leaf´s laddkontakter...? :o
Vad är det med dessa?
Nissan Leaf 2.0 laddning.jpg
Är det inte ganska korkat av Nissan att ha CHAdeMO kontakt på europamodellen.
CCS är standard och alla nya DC-laddare måste ha CCS. CHAdeMO är på utdöende i Europa. Dessutom hade de sluppit att ha en separat Typ2-kontakt för AC-laddning ifall de satt en CCS.
Kunde inte sagt det bättre själv :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av bylund »

Bjelke skrev:
Bylund, har börjat inse det, men varför inte låta kunden få välja åtminstone, kan inte skilja mycket rent tekniskt om man ändå redan klämt in "rätt" kontakt lixom...
Är inte en trefasladdare i praktiken tre laddare? Jag tror Tesla har löst det så i alla fall. Men visst borde det gå att ha det som extrautrustning.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av Bjelke »

bylund skrev:
Bjelke skrev:
Bylund, har börjat inse det, men varför inte låta kunden få välja åtminstone, kan inte skilja mycket rent tekniskt om man ändå redan klämt in "rätt" kontakt lixom...
Är inte en trefasladdare i praktiken tre laddare? Jag tror Tesla har löst det så i alla fall. Men visst borde det gå att ha det som extrautrustning.
Jo i Teslans fall är det så (iaf förut) men "normala" brukar vara en speciell för 3-fas vilket lustigt nog ger mycket finare
spänning att reglera (en 3-fas-likriktare ger väldigt jämn spänning jämfört med 1-fas dito)...
Går man via en transformator (antar jag att man gör när det gäller elbilasladdning) så är den lite mer speciell än för enfas
men resten är typ lika för dom olika laddarna...
En fördel med Teslas variant är att det är ganska enkelt att dra dubbel ström vid enfas-läge...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av PoloPrinsen »

mati skrev:
Jag har också hört och läst om lite blandade och oftast mindre bra upplevelser med VW-verkstäderna, men som sagt, det var faktiskt bara de som visade intresse och som ville sälja en elbil till oss. Jag har egentligen varit inne på en Zoe, men den bilen jag fick prova var nåt fel på. Den laddade bara på två faser och med bara halva strömmen, och den var extremt el-törstig under körning. Bilia visade inget intresse att åtgärda det. De hade ingen i verkstaden som visste nånting om elbilar överhuvudtaget och de var bara allmänt besvärade av min blotta existens.
Hyundai-återförsäljaren i Skövde visade med hela sitt kroppsspråk att han tyckte att vi inte var riktigt kloka. Han menade på att Ioniq var väldigt udda och man skulle satsa på deras vätgasbil istället. Äh, what?? Lidbil, där jag ville provköra ytterligare en Zoe, påstod bestämt att de inte hade en bil att provköra. Eller jo, det fanns en, men den var upptagen. Trots upprepade påtryckningar från min sida, både på telefon och på plats, återkom de aldrig någonsin.
Nissan i Vara sa bara att de visste inget. De hade ingen information om Leaf2 och när jag frågade när de kunde tänka sig veta nåt så visste de inte det heller. Jag hade förväntat mig nånting i stil med att han skulle be om att få återkomma till mig så fort han hade mer information. Men nej, inget sånt. Jag frågade om jag fick ringa igen, lite skämtsamt så, och det fick jag lov att göra. Men det märktes att han var totalt ointresserad. Nej tack.
Toveks bil i Lidköping hade ingen bil heller. Men de lovade att ta hem en bil för oss. De hämtade en bil från Trollhättan som vi fick köra i hela fyra dagar. Man kan säga vad man vill, men det kändes riktigt bra. Jag kan iofs inte säga nånting om själva servicen i verkstaden, men hittills var mitt intryck riktigt bra. Sen får man väl hoppas att en VW kanske inte behöver se verkstaden så ofta.
Du PP nämner Tesla och den fantastiska upplevelsen att köra den. Och ja, det är en fantastik upplevelse. Men det kan mycket lätt slå om till det motsatta när denna fantastiska bil för över en miljon krånglar och behöver uppsöka service titt som tätt. Ja, servicen är fantastisk hos Tesla. Men å andra sidan är bra service det minsta jag kan förvänta mig när mitt svindyra lyxåk inte fungerar. Det är trevligt att de utan diskussion byter allt från stolar till hela drivlinan. Men det hade varit ännu bättre om det inte hade behövts.
Du verkar verkligen ha lyckats finna ointresserade säljare både här o där, mycket tråkigt att läsa om!
Jag vill nog förtydligaatt det är Toveks i Borås som har varit mycket jobbiga atthao göra med. min bil köpte jag av VWhandlaren i Eskilstuna och där var det inga problem. Inte heller upplevde jag problem med de anda VWställena runtom Borås som jag varit i..

Just att VWbilarna är/bör upplevas som bra och väl ihopskruvade bör ju om inte annat kunna förklaras med att det inte direkt är ett nystartat bilbyggarbolag som ju Tesla är i jämförelse utan VW har under årtionden kunnat förfina sina produkter.
Nåja nog om den offtopicen nu från min sida.

mvh PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av Zalman3 »

Info från Nissan.

"Förhandsversionen(Leaf 2.ZERO) kommer inte finnas tillgänglig efter att den kompletta uppsättningen av utrustningsnivåer finns tillgängliga. Visia-Tekna.
Priserna på kommande utrustningsnivåer har jag ingen info om i dagsläget utan kommer förmodligen under hösten/vintern.
Jan-feb har den säljpremiär."
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Vasp
Inlägg: 584
Blev medlem: 27 jan 2015 14:40
Ort: Skellefteå

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av Vasp »

Då förhandsversionen kan tänkas vara den dyraste varianten.
Kanske en Tekna är ungefär i samma prisklass?
Så jag hoppas att en Visia kostar runt 300000 så att med nya premien går att få i slutändan för 240000.
Skulle vara en helt perfekt prisnivå för mig.
Användarvisningsbild
Cargo
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 04 jan 2017 16:30

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av Cargo »

Pratade med Nissan i Segeltorp idag.
Började illa då första killen inte ens visste dom släppt info och pris på leaf 2.
Han kollade på Nissans hemsida och sa, ja här finns den tydligen.
Ringde ett samtal där dom gav samma information som jag just delgett honom.
Kom iallafall förbi en äldre herre som iallafall hade koll och utprintad info på sitt kontor.

Jag var där för att kolla lev tid och priser.
Det dom blivit lovade är leverans i Mars på dessa Leaf 2.zero.
Dom övriga modellerna kommer gå att beställa först när denna leaf 2.zero levererats. Så februari-mars känns rimligt.

Priset kunde han inget göra på men lyckades prata till mig vinterdäck.
Vi har ändå lrf rabatt som han ännu inte vet om.
Bilen skulle alltså med miljörabatt 40 000, lrf rabatt 3% och lrf bonus 18 000:- kosta totalt ca 306 000:-
Tycker det är högintressant, iallafall för oss :)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av LarsL »

Jättestor nackdel med att privatleasa är att man måste lämna tillbaka bilen vid en förutbestämd tid. Var ju svårt att för två årsedan förstå att det inte skulle finnas en bil att byta till februari 2018...
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av Zalman3 »

Vasp skrev:
Då förhandsversionen kan tänkas vara den dyraste varianten.
Kanske en Tekna är ungefär i samma prisklass?
Så jag hoppas att en Visia kostar runt 300000 så att med nya premien går att få i slutändan för 240000.
Skulle vara en helt perfekt prisnivå för mig.
Kostar Visian som den gamla 317.000kr, och 10% i rabatt, 285.000kr
och miljörabatt på 60.000kr, så är du nere på 225.000kr.
Mer betalar jag inte.

Nuvarande Leaf 2.ZERO för 375.00kr, känns inte prisvärd, har den ens Propilot?

Tittar man på blocket annonsen
https://www.blocket.se/helsingborg/Niss ... 9.htm?aw=1

känns den mer som en Acenta än en Tekna.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av Monark1954 »

LarsL skrev:
Jättestor nackdel med att privatleasa är att man måste lämna tillbaka bilen vid en förutbestämd tid. Var ju svårt att för två årsedan förstå att det inte skulle finnas en bil att byta till februari 2018...
Har du frågat om förlängd leasing?
Vi tänkte fråga när vi beställt något nytt men förväntar oss ett nej.
Troligen har vi en elbil mindre på gården under mars fram till 1 juli för att få den högre miljöpremien.
Kanske skulle satsa på en elcykel, i bästa fall har snön smält i slutet på mars?
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
Cargo
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 04 jan 2017 16:30

Re: Nya Nissan Leaf

Inlägg av Cargo »

Zalman3 skrev:
Vasp skrev:
Då förhandsversionen kan tänkas vara den dyraste varianten.
Kanske en Tekna är ungefär i samma prisklass?
Så jag hoppas att en Visia kostar runt 300000 så att med nya premien går att få i slutändan för 240000.
Skulle vara en helt perfekt prisnivå för mig.
Kostar Visian som den gamla 317.000kr, och 10% i rabatt, 285.000kr
och miljörabatt på 60.000kr, så är du nere på 225.000kr.
Mer betalar jag inte.

Nuvarande Leaf 2.ZERO för 375.00kr, känns inte prisvärd, har den ens Propilot?

Tittar man på blocket annonsen
https://www.blocket.se/helsingborg/Niss ... 9.htm?aw=1

känns den mer som en Acenta än en Tekna.

Du pratar om något som kanske är möjligt om nästan 1 år då nuvarande bonus gäller första halvan på nästa år.
Sen är 10% er tuff siffra jag inte tror dom kommer kunna ge på den nya bilen då dom redan gjort så mycket dom kan för att få den nya betydligt bättre bilen till samma pris som gamla.
Inte många bilmärken som lyckats med det.

Leaf 2.zero har allt nissan kan erbjuda förutom skin och BOSE.
Alltså finns PRO pilot.
Skriv svar