Den är ju sänkt 20mm. Jag hade nog velat sänka ännu mera, typ 50mm till. Leaf 3 som de nu heter verkar skilja sig där att 40kWh är kvar medan 62kWh är sänkt.Zalman3 skrev:Nissan Leaf 40kWh
Räckvidd - blandad körning (WLTP) 270 km
Elförbrukning (WLTP) 206 Wh/km
Nissan Leaf 62kWh
Nissan - blandad körning (WLTP) 385 km
Elförbrukning (WLTP) 180 Wh/km
62kWh versionen har mycket lägre förbrukning.
Nya Nissan Leaf
Moderator: Redaktion
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Nya Nissan Leaf
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Nya Nissan Leaf
Gruppköp med samma rabatt som för ett år sedan så kommer den ner i nivå Kia e-Niro's ursprungsnivå, då hade jag satsat på e-Niro
Leaf 3.zero med 40 kWh är 10.000:- dyrare än Tekna modellen, har den kanske också fläkt i batterilådan?!
Känns som att Nissan borde tappa marknadsandelar.
Leaf 3.zero med 40 kWh är 10.000:- dyrare än Tekna modellen, har den kanske också fläkt i batterilådan?!
Känns som att Nissan borde tappa marknadsandelar.
Polestar 2 awd -21
Re: Nya Nissan Leaf
Ja priserna går stadigt upp, men det gör iofs, batterikapaciteten med.
Zero3 kommer med 40kwh, men ändå dyrare än dagens. (430' Zero3, mot 397' -N'connecta - det är 33 tusen slantar)
Känns inte vi är på väg mot elbilar som prismässigt konkurrerar ut fossila dito.
Hos Tesla så har man sina pack stabila.. 75-100kwh, men där behövs alla slantar för tillväxten.
Zero3 kommer med 40kwh, men ändå dyrare än dagens. (430' Zero3, mot 397' -N'connecta - det är 33 tusen slantar)
Känns inte vi är på väg mot elbilar som prismässigt konkurrerar ut fossila dito.
Hos Tesla så har man sina pack stabila.. 75-100kwh, men där behövs alla slantar för tillväxten.
MYLR-24
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Nya Nissan Leaf
Har samlat det mesta av de senaste timmarnas uppgifter i min blog.
Garanterar förstås inte att alla uppgifter stämmer men har gjort gott försök.
Nissan Leaf e-Plus lanserad på CES 2019. 62 kWh – Svenska priset avslöjat. Ingen aktiv kylning – Video!
Nissans uppdatering av Nissan Leaf e-plus kom så till sist på Consumer Electronics CES-mässan i LAS Vegas 2019. Och vad kostar den. Hur är det med räckvidd och har den aktiv kylning av batteriet?
Nya versionen Leaf e+ med 62 kWh batteripaket kostar från 482.500 kronor. Du kan beställa redan nu och de första Leaf e+, levereras kring maj.
Räckvidd: 364 km (EPA) +50%, tidigare 40 kWh, +121,7 km
Batteri: 62 kWh litium-ion batteri, 25% procent effektivare
Laddning: CHAdeMO, 70 till 100 kWh. Laddtiden uppges vara den samma som 40 kWh
Elmotor: 160 kWh, 215 hk, + 36% bättre, vilket ger bättre acceleration, och högre hastighet. Ca: 13% snabbare. 0-100 kmh 7.3 sekunder.
Nissan ProPilot: Autopilot på nivå 2.
Aktiv kylning: NEJ! Denna så efterfrågade uppgradering saknas vilket är en rejäl besvikelse!
En aktiv kylning av batteriet är önskvärd då det reducerar laddningstiden på batteriet när du närmar dig slutet av laddningen och skall ladda upp till 80-90% vilket är optimalt för livslängdens skull
Pris: 360.000 dollar – 482 500 kronor i Sverige.
Tillgänglig: Beställning går att göra enligt uppgift redan idag?
Lanseras i USA under våren 2019. Uppgift när den kommer till norden och Europa saknas. Men om man gissar så kan vi väl säga till sommaren för att vara på den säkra sidan? Senaste uppdatering i Nettavisen – Norge - https://www.nettavisen.no/motor/nissan- ... 77833.html
Länk: http://blog.ho-form.se/?p=8302
Garanterar förstås inte att alla uppgifter stämmer men har gjort gott försök.
Nissan Leaf e-Plus lanserad på CES 2019. 62 kWh – Svenska priset avslöjat. Ingen aktiv kylning – Video!
Nissans uppdatering av Nissan Leaf e-plus kom så till sist på Consumer Electronics CES-mässan i LAS Vegas 2019. Och vad kostar den. Hur är det med räckvidd och har den aktiv kylning av batteriet?
Nya versionen Leaf e+ med 62 kWh batteripaket kostar från 482.500 kronor. Du kan beställa redan nu och de första Leaf e+, levereras kring maj.
Räckvidd: 364 km (EPA) +50%, tidigare 40 kWh, +121,7 km
Batteri: 62 kWh litium-ion batteri, 25% procent effektivare
Laddning: CHAdeMO, 70 till 100 kWh. Laddtiden uppges vara den samma som 40 kWh
Elmotor: 160 kWh, 215 hk, + 36% bättre, vilket ger bättre acceleration, och högre hastighet. Ca: 13% snabbare. 0-100 kmh 7.3 sekunder.
Nissan ProPilot: Autopilot på nivå 2.
Aktiv kylning: NEJ! Denna så efterfrågade uppgradering saknas vilket är en rejäl besvikelse!
En aktiv kylning av batteriet är önskvärd då det reducerar laddningstiden på batteriet när du närmar dig slutet av laddningen och skall ladda upp till 80-90% vilket är optimalt för livslängdens skull
Pris: 360.000 dollar – 482 500 kronor i Sverige.
Tillgänglig: Beställning går att göra enligt uppgift redan idag?
Lanseras i USA under våren 2019. Uppgift när den kommer till norden och Europa saknas. Men om man gissar så kan vi väl säga till sommaren för att vara på den säkra sidan? Senaste uppdatering i Nettavisen – Norge - https://www.nettavisen.no/motor/nissan- ... 77833.html
Länk: http://blog.ho-form.se/?p=8302
Senast redigerad av TeslaTissel, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Nya Nissan Leaf
"Pris: 360.000 dollar – Från 422.500 k i Sverige."
Nisan Leaf e+ 62kWh.
Pris 36.000 dollar. I Sverige 482.500kr.
Nisan Leaf e+ 62kWh.
Pris 36.000 dollar. I Sverige 482.500kr.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Nya Nissan Leaf
Tack! Fixar det bums!Zalman3 skrev:"Pris: 360.000 dollar – Från 422.500 k i Sverige."
Nisan Leaf e+ 62kWh.
Pris 36.000 dollar. I Sverige 482.500kr.
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Nya Nissan Leaf
Är fläktkyl bekräftat? Någon sa samma celler som i leaf40 fast tätare packat. Ingen aktiv kylning alls. Finns det belägg för detta tro?
Har Leaf 40 Nissans egna celler?
Har Leaf 40 Nissans egna celler?
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Nya Nissan Leaf
Utmärkt arbete!TeslaTissel skrev:Har samlat det mesta av de senaste timmarnas uppgifter i min blog.
Garanterar förstås inte att alla uppgifter stämmer men har gjort gott försök.
Nissan Leaf e-Plus lanserad på CES 2019. 62 kWh – Svenska priset avslöjat. Ingen aktiv kylning – Video!
Nissans uppdatering av Nissan Leaf e-plus kom så till sist på Consumer Electronics CES-mässan i LAS Vegas 2019. Och vad kostar den. Hur är det med räckvidd och har den aktiv kylning av batteriet?
Nya versionen Leaf e+ med 62 kWh batteripaket kostar från 482.500 kronor. Du kan beställa redan nu och de första Leaf e+, levereras kring maj.
Räckvidd: 364 km (EPA) +50%, tidigare 40 kWh, +121,7 km
Batteri: 62 kWh litium-ion batteri, 25% procent effektivare
Laddning: CHAdeMO, 70 till 100 kWh. Laddtiden uppges vara den samma som 40 kWh
Elmotor: 160 kWh, 215 hk, + 36% bättre, vilket ger bättre acceleration, och högre hastighet. Ca: 13% snabbare. 0-100 kmh 7.3 sekunder.
Nissan ProPilot: Autopilot på nivå 2.
Aktiv kylning: NEJ! Denna så efterfrågade uppgradering saknas vilket är en rejäl besvikelse!
En aktiv kylning av batteriet är önskvärd då det reducerar laddningstiden på batteriet när du närmar dig slutet av laddningen och skall ladda upp till 80-90% vilket är optimalt för livslängdens skull
Pris: 360.000 dollar – 482 500 kronor i Sverige.
Tillgänglig: Beställning går att göra enligt uppgift redan idag?
Lanseras i USA under våren 2019. Uppgift när den kommer till norden och Europa saknas. Men om man gissar så kan vi väl säga till sommaren för att vara på den säkra sidan? Senaste uppdatering i Nettavisen – Norge - https://www.nettavisen.no/motor/nissan- ... 77833.html
Länk: http://blog.ho-form.se/?p=8302
Är också lite besviken då denna skall konkurrera med kyndai och kia (som har vätskekylda batterier, dock något lägre laddhastighet på vintern av någon oundgrundlig anledning som enligt mig de inte borde ha) priset var också en aning högt, men det kanske har någon anledning som kan motivera det.
Re: Nya Nissan Leaf
Har nya leafen någon fördel jämfört med Kian förutom app-styrning?
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Nya Nissan Leaf
Privatleasing och tillgänglighet antagligen.dhanjel skrev:Har nya leafen någon fördel jämfört med Kian förutom app-styrning?
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Nya Nissan Leaf
Tack-Tack!Mickep skrev:Utmärkt arbete!TeslaTissel skrev:Har samlat det mesta av de senaste timmarnas uppgifter i min blog.
Garanterar förstås inte att alla uppgifter stämmer men har gjort gott försök.
Nissan Leaf e-Plus lanserad på CES 2019. 62 kWh – Svenska priset avslöjat. Ingen aktiv kylning – Video!
Nissans uppdatering av Nissan Leaf e-plus kom så till sist på Consumer Electronics CES-mässan i LAS Vegas 2019. Och vad kostar den. Hur är det med räckvidd och har den aktiv kylning av batteriet?
Nya versionen Leaf e+ med 62 kWh batteripaket kostar från 482.500 kronor. Du kan beställa redan nu och de första Leaf e+, levereras kring maj.
Räckvidd: 364 km (EPA) +50%, tidigare 40 kWh, +121,7 km
Batteri: 62 kWh litium-ion batteri, 25% procent effektivare
Laddning: CHAdeMO, 70 till 100 kWh. Laddtiden uppges vara den samma som 40 kWh
Elmotor: 160 kWh, 215 hk, + 36% bättre, vilket ger bättre acceleration, och högre hastighet. Ca: 13% snabbare. 0-100 kmh 7.3 sekunder.
Nissan ProPilot: Autopilot på nivå 2.
Aktiv kylning: NEJ! Denna så efterfrågade uppgradering saknas vilket är en rejäl besvikelse!
En aktiv kylning av batteriet är önskvärd då det reducerar laddningstiden på batteriet när du närmar dig slutet av laddningen och skall ladda upp till 80-90% vilket är optimalt för livslängdens skull
Pris: 360.000 dollar – 482 500 kronor i Sverige.
Tillgänglig: Beställning går att göra enligt uppgift redan idag?
Lanseras i USA under våren 2019. Uppgift när den kommer till norden och Europa saknas. Men om man gissar så kan vi väl säga till sommaren för att vara på den säkra sidan? Senaste uppdatering i Nettavisen – Norge - https://www.nettavisen.no/motor/nissan- ... 77833.html
Länk: http://blog.ho-form.se/?p=8302
Är också lite besviken då denna skall konkurrera med kyndai och kia (som har vätskekylda batterier, dock något lägre laddhastighet på vintern av någon oundgrundlig anledning som enligt mig de inte borde ha) priset var också en aning högt, men det kanske har någon anledning som kan motivera det.
Lite synd många media inte lägger med länkar och referenser till aktuella video-klipp och ytterligare information?
Det saknas ofta och man har antagligen inte tid uppdatera informationen då det är så mycket andra nyheter, speciellt i år 2019!
Men jag insåg att Nissan Leaf e-plus är så viktig för den Svenska allmänheten att det kunde vara värt följa upp CES 2019 under natten och morgonen.
- Även om jag är skitrött nu så är det mycket värt för er också! + Annons-fritt!
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Nya Nissan Leaf
Mina inlägg är också gratis att läsa.TeslaTissel skrev:- Även om jag är skitrött nu så är det mycket värt för er också! + Annons-fritt!
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Nya Nissan Leaf
Henrik Torphammar skrev:Mina inlägg är också gratis att läsa.TeslaTissel skrev:- Även om jag är skitrött nu så är det mycket värt för er också! + Annons-fritt!
Exakt! Mycket bra inlägg också skall du veta!
Re: Nya Nissan Leaf
Du glömde markera inlägget som skitrött. Det är inte ens lite rött ju.TeslaTissel skrev:- Även om jag är skitrött nu så är det mycket värt för er också! + Annons-fritt!
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Re: Nya Nissan Leaf
Skulle inte förvåna mig alls om dom får sålt en hel del av dessa närmaste året, i brist på alternativ.
Hade det varit vätskekylt batteri och CCS hade den nog sålt bra i flera år.
Å andrasidan, vem vet, kan ju också bli så galet tryck på att skaffa elbil att de ändå lyckas sälja alla de kan producera, trots undermålig produkt.
Hade det varit vätskekylt batteri och CCS hade den nog sålt bra i flera år.
Å andrasidan, vem vet, kan ju också bli så galet tryck på att skaffa elbil att de ändå lyckas sälja alla de kan producera, trots undermålig produkt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Nya Nissan Leaf
Enligt E for electric så är det nu LG celler. Lustigt nog laddar då Leaf utan kylning 70kW i snitt med topp på 100kW. Frågan är hur den ekvationen går ihop. Nissan har kanske lärt sig av Leaf40 att kylning inte behövs och att hög temp kvittar? Något Kia/Hyundai inte vet om? Nissan köper ju celler av LG - som borde säga vad dom tycker innan de börjar pumpa ut celler åt Nissan.Henrik Torphammar skrev:Är fläktkyl bekräftat? Någon sa samma celler som i leaf40 fast tätare packat. Ingen aktiv kylning alls. Finns det belägg för detta tro?
Har Leaf 40 Nissans egna celler?
Leaf 3 40kW är det också nya celler från LG?
Inget hindrar väl CCS i Europa egentligen? Den har ju redan Typ 2 här och Typ 1 på andra marknader.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Nya Nissan Leaf
Började lite snabbt på en kalkyl, men känns inte som jag hittade någon anledning till att välja den Även om jag gillar den 40kWh vi leasar idag.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Re: Nya Nissan Leaf
Det verkar som dom tagit bort dom olika uteustningsnivåerna Visia, Acenta, N-connecta och Tekna. Nu är alla fullutrustade. Förutom att man kan välja pro park assist bara till e-plus
Re: Nya Nissan Leaf
Utrustningsnivåerna kommer nog till sommaren strax innan bilarna börjar levereras.
Var ju så när man släppte 40 Kwh och började med specialutrustade 2.zero modellen för att sedan gå över till de olika utrustningsnivåerna.
Var ju så när man släppte 40 Kwh och började med specialutrustade 2.zero modellen för att sedan gå över till de olika utrustningsnivåerna.
Polestar 2 awd -21
Re: Nya Nissan Leaf
Vet att man gjorde gruppköp och fick 14% i rabatt på 2.Zero.LarsA skrev:Utrustningsnivåerna kommer nog till sommaren strax innan bilarna börjar levereras.
Var ju så när man släppte 40 Kwh och började med specialutrustade 2.zero modellen för att sedan gå över till de olika utrustningsnivåerna.
Hoppas man får 14% på 3.Zero, för det lär behövas för att den ska gå att sälja.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Nya Nissan Leaf
Jag tror vi kommer få se en marknadsanpassning av priserna inom kort. Även om det fortfarande handlar om mycket pengar så har nya Hyundai Kona, Kia E-Niro och Tesla Model 3 ritat om prisbilden för hela marknaden i sina respektive segment.
Jag har precis som flera andra här svårt att se hur Nissan Leaf ska kunna hitta kunder till detta pris. Fler exempel är Volvos laddhybrider som ligger väldigt nära Model 3 i pris. Hyundai Ioniq Electric ligger prismässigt bara strax under märkets egna Kona för att den ska vara prisvärd, då Kona har dubbla räckvidden. Det enda som kan motivera de förhållandevis höga priserna är ifall Hyundai Kona och Kia E-Niro kapitalt misslyckas att möta efterfrågan. Tyvärr finns det en del som pekar mot att det blir så, det är inga jättemängder som planerats att produceras. Man kan tycka att Hyundai skulle lärt sig efter att de redan missberäknat efterfrågan på Ioniq Electric, men tydligen inte...
Jag har precis som flera andra här svårt att se hur Nissan Leaf ska kunna hitta kunder till detta pris. Fler exempel är Volvos laddhybrider som ligger väldigt nära Model 3 i pris. Hyundai Ioniq Electric ligger prismässigt bara strax under märkets egna Kona för att den ska vara prisvärd, då Kona har dubbla räckvidden. Det enda som kan motivera de förhållandevis höga priserna är ifall Hyundai Kona och Kia E-Niro kapitalt misslyckas att möta efterfrågan. Tyvärr finns det en del som pekar mot att det blir så, det är inga jättemängder som planerats att produceras. Man kan tycka att Hyundai skulle lärt sig efter att de redan missberäknat efterfrågan på Ioniq Electric, men tydligen inte...
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Nya Nissan Leaf
Enligt EVnewsdaily, AVID och Forbes så är det och har alltid varit AESC celler, Nissans egna i Leaf. Alltså inte LG. Man har gjort en ny version av sina celler med högre energitäthet och fortsatt utan kylning.
Det är alltså samma recept som vi hitintills sett att 24kWh blir 30kWh med värme som resultat. 30kWh blir 40kWh med för mycket värme som resultat. 40kWh blir 62kWh på samma sätt. Det kommer ju ge ännu mera värme. Man kan inte bara räkna C-tal alltså belastning per kWh batteri utan måste se till batteriets egenskaper där ett 62kWh på samma yta som ett 24kWh alltid har det tuffare. Nu går ju utvecklingen framåt men man kan inte trolla. Det är ju klart uppenbart om man tittar på värmeproblemen med 40kWh Leaf.
https://www.forbes.com/sites/samabuelsa ... 0610966ece
Det är alltså samma recept som vi hitintills sett att 24kWh blir 30kWh med värme som resultat. 30kWh blir 40kWh med för mycket värme som resultat. 40kWh blir 62kWh på samma sätt. Det kommer ju ge ännu mera värme. Man kan inte bara räkna C-tal alltså belastning per kWh batteri utan måste se till batteriets egenskaper där ett 62kWh på samma yta som ett 24kWh alltid har det tuffare. Nu går ju utvecklingen framåt men man kan inte trolla. Det är ju klart uppenbart om man tittar på värmeproblemen med 40kWh Leaf.
https://www.forbes.com/sites/samabuelsa ... 0610966ece
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Nya Nissan Leaf
Går det att förhandla rabatt med Nissan vid företagsleasing eller köp? Får man typ 7% kommer man ändå u det 400k med rabatt och premie. Det vore rätt okej för en 62kWh elbil...
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Nya Nissan Leaf
Skulle jag köpa en Leaf igen så skulle jag kräva sjukt tydliga krav på batteri-garanti och laddförmåga, även om det är den överlägset
mest driftssäkra bil jag någonsin ägt...
Jag lånade ju hem en 40-bil över en hel helg och testade den verkligen ordentligt och var nära att beställa en, men pruttig enfas-laddning och
allt för mesig väghållning blev för mycket så jag la ner det spåret. (väghållningen är skön när man kör lugnt men inte trevlig om man pressar den lite).
mest driftssäkra bil jag någonsin ägt...
Jag lånade ju hem en 40-bil över en hel helg och testade den verkligen ordentligt och var nära att beställa en, men pruttig enfas-laddning och
allt för mesig väghållning blev för mycket så jag la ner det spåret. (väghållningen är skön när man kör lugnt men inte trevlig om man pressar den lite).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Nya Nissan Leaf
Tycker väghållningen är överraskande bra! Vet inte vad du hade för fälgar och däck om det kan haft betydelse.. Men även när man kör lite utmanande (sjukt svårt att låta bli när man vet att man inte behöver snåla för räckvidd.. Alltså dom vanliga dagarna då man ändå inte gör mer än några mil. Då kvittar det att man förbrukar lite extra.
Min förbrukning mellan långresorna ligger på nära 25kWh/100km.
Längre resor har jag klarat på 17-19kWh/100km.. Och då snålar jag inte med värme eller så och gillar inte att köra saktare än skyltad hastighet.
Min förbrukning mellan långresorna ligger på nära 25kWh/100km.
Längre resor har jag klarat på 17-19kWh/100km.. Och då snålar jag inte med värme eller så och gillar inte att köra saktare än skyltad hastighet.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR