Volkswagen tar elbilssatsning till nästa nivå

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Volkswagen tar elbilssatsning till nästa nivå

Inlägg av 12man »

ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Volkswagen tar elbilssatsning till nästa nivå

Inlägg av StefL »

vigge50 skrev:
Hittade klippet här och de säger inte att det var just Mathias Müller som sa det utan att det är det gemensamma budskapet från biltillverkarna nu.
Pedrazzini skrev:
Det var SR som gjorde sig till tolk för bilindustrin i den kommentaren. Men resonemanget är ju makalöst! Kanske kommer det inte att gå att övertyga köpare om att köpa fossilbilar, kanske blir leasing (privat eller företag) enda sättet att bli av med det man tillverkar. Leasingbolagen är ju inte dummare än att de ser risken med restvärdet och drar ned det varpå leasingavgiften stiger, för att motverka detta kanske tillverkarna blir tvungna att garantera restvärdet :-)
Den sitsen var ju också Tesla i då det fanns en osäkerhet åt andra hållet. Skillnaden är ju såklart att för Tesla var det måhända en övergående situation men för fossilbilarna klämtar nog klockan allt högre.
Det sista man hör i inslaget är Müller själv (jag uppfattar det i alla fall så) som ordagrant säger:
- Mit den Fahrzeugen von heute verdienen wir das Geld für den Milliardeninveztitionen der Zukunft.

Dvs - "med dagens fordon tjänar vi pengarna för framtidens miljardinvesteringar"
Och det är väl egentligen inget att säga om det - så har ju Tesla också gjort. Men jag måste säga att SR-reporterns något mer kreativa tolkning fick en att haja till :lol:
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Skriv svar