Älskar vänsterfolk haha

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av LarsL »

Herr X skrev:
Jerker skrev:
Jag som inte bor där välkomnar allt som underlättar att ta sig förbi Sthlm på ett bättre sätt.
Alla större städer har numera ringleder för att inte leda förbipasserande trafik rakt genom stan. Om Stockholm är rasistiskt med en ringled, vad är då Oslo och Paris som har flera? Självaste Ku klux klan?
Då är Göteborg extremt orasistiskt ;)
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Laban »

Kan mjölk vara rasistiskt så:

http://www.atl.nu/lantbruk/mjolk-en-symbol-for-rasism/

För att inte tala om Yoghurt..
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Inlägg: 562
Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
Ort: Smedjebacken
Referralkod: ts.la/mats11813

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Elmil »

Jerker skrev:
I Nyköping, som är min närmaste tätort, så kan det bli så att det tar 5 minuter extra att ta sig ur stan om man råkar ta sig för det vid rusningstid på eftermiddagen. Men trots detta är det alltid så för oss som bor på landet att bilen är totalt överlägsen kollektivtrafiken i komfort, tillgänglighet och tid vart vi än ska ta oss.

Det är gôtt att bo på landet! Särskilt när man kör elbil! :D
+1

Här på vischan brukar vi säga att den bästa vyn över Stockholm är den i backspegeln. ;)
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Jerker »

Elmil skrev:
Jerker skrev:
I Nyköping, som är min närmaste tätort, så kan det bli så att det tar 5 minuter extra att ta sig ur stan om man råkar ta sig för det vid rusningstid på eftermiddagen. Men trots detta är det alltid så för oss som bor på landet att bilen är totalt överlägsen kollektivtrafiken i komfort, tillgänglighet och tid vart vi än ska ta oss.

Det är gôtt att bo på landet! Särskilt när man kör elbil! :D
+1

Här på vischan brukar vi säga att den bästa vyn över Stockholm är den i backspegeln. ;)
Hehe... Särskilt nu när det går en ny våg av rivande och byggande av skräckarkitektur igen i den staden.
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av bullen »

Elmil skrev:
Jerker skrev:
I Nyköping, som är min närmaste tätort, så kan det bli så att det tar 5 minuter extra att ta sig ur stan om man råkar ta sig för det vid rusningstid på eftermiddagen. Men trots detta är det alltid så för oss som bor på landet att bilen är totalt överlägsen kollektivtrafiken i komfort, tillgänglighet och tid vart vi än ska ta oss.

Det är gôtt att bo på landet! Särskilt när man kör elbil! :D
+1

Här på vischan brukar vi säga att den bästa vyn över Stockholm är den i backspegeln. ;)
Bild Bild
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Tjell »

Både privat och i tjänsten: fort in och fort ut, tycker inte om städer öht!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
mickeisol
Teslaägare
Inlägg: 823
Blev medlem: 05 mar 2014 08:46

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av mickeisol »

Nej vi som bor på landet är faktiskt väldigt priviligerade egentligen, fast det kan vara väldigt svårt att inse det när man bor i en avfolkningsbygd. Men å andra sidan kan man ju inte vänta sig annat när folk alltid får höra en klagosång ifrån landsbygden, vem vill då flytta hit?
I ett av mina misslyckade projekt så ingick ett småskaligt vindkraftverk, nu hade jag turen att köpa det från ansvarstagande kineser, som kom och skulle reparera eländet (fick sen kompensation från dom, en helt annan historia).

Dom for själva runt i ödemarken och var helt fascinerade av hur blå himmelen var och hur rent vattnet var och all skog.
När jag skjutsade dom förbi bondbyarna undrade dom vad det var för rika personer som bodde där, för i kina var det bara dom rikaste som kunde bo på detta viset.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Jerker »

Jodå, jag ser mig som privilegierad! Vissa saker gör det dyrare att bo på landet, andra gör det dyrare. Elbilarna gör det billigare eftersom resorna är längre för oss. Bilen används dagligen, vilket ofta inte är fallet för stadsbor. Men vi som bor på landet blir allt mer beroende av det som finns i städerna eftersom det snart inte finns nån service kvar på landsbygden. Då är det bra med köpladorna som ligger i utkanten av städerna; man behöver inte åka så långt in i dem för att handla, hämta paket etc.
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av MangeT »

Jerker skrev:
Jodå, jag ser mig som privilegierad! Vissa saker gör det dyrare att bo på landet, andra gör det dyrare. Elbilarna gör det billigare eftersom resorna är längre för oss. Bilen används dagligen, vilket ofta inte är fallet för stadsbor. Men vi som bor på landet blir allt mer beroende av det som finns i städerna eftersom det snart inte finns nån service kvar på landsbygden. Då är det bra med köpladorna som ligger i utkanten av städerna; man behöver inte åka så långt in i dem för att handla, hämta paket etc.
Intressant med köplador man kan åka in i för att handla. :lol:
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Jerker »

MangeT skrev:
Jerker skrev:
Jodå, jag ser mig som privilegierad! Vissa saker gör det dyrare att bo på landet, andra gör det dyrare. Elbilarna gör det billigare eftersom resorna är längre för oss. Bilen används dagligen, vilket ofta inte är fallet för stadsbor. Men vi som bor på landet blir allt mer beroende av det som finns i städerna eftersom det snart inte finns nån service kvar på landsbygden. Då är det bra med köpladorna som ligger i utkanten av städerna; man behöver inte åka så långt in i dem för att handla, hämta paket etc.
Intressant med köplador man kan åka in i för att handla. :lol:
OK, erkänner mig skyldig till felsyftning! :oops:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Bjelke »

Jag tyckte det var skojigare med vissa saker är dyrare och andra är dyrare :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Smutt »

Bjelke skrev:
Jag tyckte det var skojigare med vissa saker är dyrare och andra är dyrare :lol:
Tror han pratar om M3s pris på tillbehören
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Jerker »

Bjelke skrev:
Jag tyckte det var skojigare med vissa saker är dyrare och andra är dyrare :lol:
OK, jag var lite förvirrad. :? Nöjd nu? :evil:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Bjelke »

Jerker skrev:
Bjelke skrev:
Jag tyckte det var skojigare med vissa saker är dyrare och andra är dyrare :lol:
OK, jag var lite förvirrad. :? Nöjd nu? :evil:
Hehe jätte ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar