Bilmässa i Borås

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Bilmässa i Borås

Inlägg av Tjell »

Fossilerna biter sig fast. Det var bara Renault som hade ren elbil där. Allt annat var hybrid, bensin eller diesel. Det är beklämmande!Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
Ampera
Teslaägare
Inlägg: 482
Blev medlem: 23 jun 2016 21:58
Ort: Skåne

Re: Bilmässa i Borås

Inlägg av Ampera »

Finns inga pengar i en elbil, för dyr, håller för bra, behöver liter service etc. Så därför vill de sälja fossiler
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Bilmässa i Borås

Inlägg av Tjell »

I såna här lägen, när fossilkramare träffas, är det underbart att TYST glida förbi entrén i en Tesla!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Bilmässa i Borås

Inlägg av mati »

Tjell skrev:
I såna här lägen, när fossilkramare träffas, är det underbart att TYST glida förbi entrén i en Tesla!
...och ingen tittar för att ingen hör dig. :lol:
När vi gick med hundarna precis så kom det nån som stannade 50m längre bort, vände och körde tillbaka. Spöklikt tyst. Det var en Tesla. Enda bilen så långt ögat kunde nå bland åkrarna här. Hade jag inte sett den så hade jag aldrig märkt att den var där. Underbart. Annars hör man dieselvrålet på flera kilometers håll.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar