Tänkvärt, men kanske på ett alternativt sätt...

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Tänkvärt, men kanske på ett alternativt sätt...

Inlägg av lator »

Att det alltid kommer att finnas krafter som drar åt olika håll kan vi säkert vara överens om och jag anser inte att man ska blunda för de som drar åt andra håll än det som man själv anser vara rätt så jag tittade på ett avsnitt av Swebb-tv´s sändningar. Denna gång en intervju med Lars Bern som pratar om global makt och överdrivna varningar om miljöfaror och höjda temperaturer. Faktiskt intressant men jag börjar fundera i banor kring en av de absolut starkaste globala maktfaktorerna, oljeproducenterna. Det verkar så bra det han säger men ändå nämner han inget om dessa bolag som helt klart vill fortsätta att tjäna stora pengar... :?

Ni som är bättre insatta än jag i dessa ämnen kan väl dela med er av era tankar och funderingar.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Tänkvärt, men kanske på ett alternativt sätt...

Inlägg av Leo »

Lite läskig sak är ju att där oljan finns där finns också mycket vapen.

Dvs börjar olje-nationerna dala/tappa infytande/makt/pengar. Finns nog risk att vapnen ses som en lösning.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Skriv svar