Nissan fuskar också

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Nissan fuskar också

Inlägg av Mickep »

Elbilstillverkaren Nissan (som gör leaf bl.a) erkänner att de också fuskat med utsläppen.

Jag säger bara what the ****!
Nån heder måste det väl finnas.
Användarvisningsbild
Arild
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 19 nov 2015 21:50
Ort: Tyresö
Kontakt:

Re: Nissan fuskar också

Inlägg av Arild »

Säg den dieselmotortillverkare som INTE fuskat. Kanske Subaru, som inte ville göra dieselmotorer, men som fick böja dig för kundtrycket.

I min mening har diesel-metoden aldrig hört hemma i en personbil. Möjligen i lastbilar, men nu blir det snart slut på det också.
Model 3 LR, Röd. Saknar min tidigare MS.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Nissan fuskar också

Inlägg av Mickep »

https://www.dn.se/ekonomi/nissan-medger ... d-utslapp/

"Fusket upptäcktes efter att Nissan frivilligt testat bilarna sedan den japanska regeringen anklagat deras granskningsprocess för att vara felaktig. De felaktiga testerna ska ha gjorts på nästan alla av biltillverkarens fabriker i Japan.
Enligt Alexandra Österplan, kommunikationschef på Nissan i Sverige, handlar det inte om bilar sålda i Europa."
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nissan fuskar också

Inlägg av bylund »

Ska det tolkas som att just det hör fusket inte gäller bilar sålda här? Dessa motorer fuskas med på ett helt annat sätt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nissan fuskar också

Inlägg av Bjelke »

Skulle inte förvåna mig det minsta om det är typ så...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Nissan fuskar också

Inlägg av Mickep »

De har konstaterat fusket på i princip samtliga produktionsställen i japan. Men de påstår att något sådant finns inte i bilar sålda här. Jag har svårt att få ihop det (skruvas bilarna ihop på ett annat sätt här i europa, och i så fall, varför?) (är vi europeer mer ärbara när det gäller att montera bilar än japaner?)
Skriv svar