Laddmöjlighet via hyresrätt

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Laddmöjlighet via hyresrätt

Inläggav Lasse » 01 jun 2016 11:51

Bor sen några år tillbaka i en hyresrättslägenhet via Willhem i centrala Karlstad. Kör i dagsläget en biogasdriven BMW men funderar på att gå över till elbil men hade frågetecken kring laddning.
Hade sen tidigare läst om willhems stora miljöengagemang på deras hemsida.

Saxat från deras hemsida:
"På Willhem arbetar vi för att våra hus och hyresgäster ska må bra utifrån de ekonomiska, miljömässiga och sociala perspektiven. Hållbarhetsarbetet är närvarande i alla delar av verksamheten..."
och " Hållbara lösningar för sophantering, val av alternativa energikällor och byte till elbilar på våra områden är några exempel."

Det låter ju bra. Ringde igår till kundtjänsten för att höra om vilka möjligheter de har att erbjuda kring laddning och kommande planer.
Talade med en trevlig tjej som förklarade att det fanns planer på laddstolpar. Kanon, tänkte jag som inte riktigt tänkt slå till på bil imorgon. Hon frågade om det var gratis laddning eller betalladdning jag undrade över.
Sa att det ju självklart är ett stort plus om det skulle vara gratis och bra morot för folk att gå över till elbil men att det viktigaste hade varit att ha en laddstolpe på plats. Berättade även om att jag var helt övertygad om att det kommer gå väldigt fort med övergången till elbilar nu kommande åren och att det kan vara bra att de förbereder sig vilket hon verkade hålla med om.
Frågade vidare om hon visste på ett ungefär när det skulle kunna tänkas komma laddstolpar? Hon lät ganska osäker men sa tillslut "Ja, inom 5-20år i alla fall". Jag blev tyst en stund och funderade över det svar jag precis fått och kände att jag inte skulle komma mycket längre med diskussionen och tackade för informationen och avslutade samtalet.

Ska man vara tvungen att åka till ikea för att ladda elbil?
Användarvisningsbild
Lasse

Re: Laddmöjlighet via hyresrätt

Inläggav Teslaägare NikkolajVessla » 01 jun 2016 15:35

Haha, jag har oxo Willhem (Linköping) och har fått ungefär samma svar (samt: "Jag tar med mig frågan...")

Så mycket för de miljömässiga, ekonomiska och hållbara perspektiven... :-/
Användarvisningsbild
NikkolajVessla
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bylund » 01 jun 2016 16:26

Samma hyresvärd, och ni ser dessutom väldigt lika ut måste jag säga.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | Referrallänk: http://ts.la/olga1734
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inläggav Teslaägare NikkolajVessla » 01 jun 2016 18:28

Tesla som Tesla, vad säger man... :-)
Användarvisningsbild
NikkolajVessla
Teslaägare

Inläggav Teslaägare chpaulin » 01 jun 2016 18:33

bylund skrev:Samma hyresvärd, och ni ser dessutom väldigt lika ut måste jag säga.

:lol:
Model S 75D levererad i mars 2017 | 9000kr rabatt och fri Supercharging till din nya tesla? => http://ts.la/christian4249
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inläggav Teslaägare NikkolajVessla » 02 jun 2016 05:49

Fast... Skillnaden är att jag sitter i en bil. En Tesla, för att vara mer exakt.
:-)

Äh, nu blev det för meta-invecklat...! :-D
Användarvisningsbild
NikkolajVessla
Teslaägare

Inläggav Teslaspolen » 02 jun 2016 12:29

5-20 år?!? :shock: Skojjar dom eller?

Suck... :roll:
Användarvisningsbild
Teslaspolen

Inläggav Teslaägare Surfaren » 02 jun 2016 15:18

5 år är ju redan det ganska slappt. Men 20?!
Får jag ge dig 8000 rabatt? http://ts.la/daniel7377
Användarvisningsbild
Surfaren
Teslaägare

Inläggav Lasse » 07 feb 2017 16:02

Uppdatering: Passade på att höra med Willhem igen ang laddstolpar när jag ändå var i kontakt med dem ang ett annat ärende. Denna gång kollade de upp lite mer och återkom med beskedet att de i dagsläget inte har några som helst planer på laddstolpar.

Däremot skulle det vara möjligt att ändra om motorvärmaruttagen så de skulle kunna ge ström året om vilket enligt personen på willhem gott och väl skulle täcka behoven för laddning av elbil och menade samtidigt på att merparten av deras p-platser idag redan har motorvärmaruttag. Dock var det inte helt klart än hur själva debiteringen skulle ske men klart var ju ändå att de inte skulle bjuda på elen.

Förhoppningsvis har jag hunnit flytta tills det är dags för elbil.
Användarvisningsbild
Lasse

Inläggav Teslaägare Bjelke » 07 feb 2017 20:04

Pruttig förening med falsk marknadsföring :(
Även jag har hittat min refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få 8000kr i rabatt och en mini-SuC! :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Nästa

Återgå till Miljö