Laddmöjlighet via hyresrätt

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Laddmöjlighet via hyresrätt

Inlägg av bylund »

MDurante skrev:
Bozzman skrev:
Har någon nån gång lyckas att lada i en motorvärmare stolpe? Isåfall kan du berätta hur du gjorde?
Jag har provat och det gick inte alls eftersom det blir en röd sken i UMC och det kommer ett fel i laddning varning in i bilen. Försökte lura UMC med en omvandlare från schucko till en kontakt för husvagnar och icke det heller...
Har laddat ur många olika motorvärmarstolpar både i Sverige och Norge, det är absolut inga problem. Saken är att man egentligen inte ska ladda ur uttag som inte är säkrade med en B-jordfelsbrytare vid tillfälle strömmen går fel väg, har du en 85kWh bil är det rätt mycket ström som kan göra stor skada. Med det sagt är det inga problem att ladda, men mer en säkerhetsfaktor som man bör ta i beaktning om man investerar i en elbil och ska ladda hemma. Men att ladda ur motorvärmaruttag ska inte vara några som helst problem.

Jag sätter min femma på att din UMC är defekt, eftersom du beskriver att du får röd led på UMC. Hade motorvärmaruttaget varit dött hade din UMC inte reagerat. Åk in till service center och byt ut.
Den norska perken är att ni får en UMC som inte är känslig för fas och nolla. Så att det fungerar med en norsksåld UMC innebär inte att det fungerar med en svensksåld: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 29#p101229
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Laddmöjlighet via hyresrätt

Inlägg av bylund »

Bozzman skrev:
Har någon nån gång lyckas att lada i en motorvärmare stolpe? Isåfall kan du berätta hur du gjorde?
Jag har provat och det gick inte alls eftersom det blir en röd sken i UMC och det kommer ett fel i laddning varning in i bilen. Försökte lura UMC med en omvandlare från schucko till en kontakt för husvagnar och icke det heller...
Räkna blinken om att vända 180 grader inte fungerar. Det ger en fingervisning om vad som är fel:
Bild
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bozzman
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 20 sep 2018 21:25

Re: Laddmöjlighet via hyresrätt

Inlägg av Bozzman »

Leo skrev:
Vänd själva 230V stickproppen/kontakten andra vägen? UMC är känslig så att fas och nolla kommer rätt.
Ja det tänker jag prova idag.... tack
Användarvisningsbild
Bozzman
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 20 sep 2018 21:25

Re: Laddmöjlighet via hyresrätt

Inlägg av Bozzman »

bylund skrev:
Bozzman skrev:
Har någon nån gång lyckas att lada i en motorvärmare stolpe? Isåfall kan du berätta hur du gjorde?
Jag har provat och det gick inte alls eftersom det blir en röd sken i UMC och det kommer ett fel i laddning varning in i bilen. Försökte lura UMC med en omvandlare från schucko till en kontakt för husvagnar och icke det heller...
Räkna blinken om att vända 180 grader inte fungerar. Det ger en fingervisning om vad som är fel:
Bild
Jag såg den blinka röd men inte var eller hue många blinkar så tack för bilden. Ska prova idag och om det inte fungerar att vända 180 grader då ska kolla det med bilden. Tack för svaret
Skriv svar