Anslut era företag till Nollzon. Prio eltaxi.

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4180
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Anslut era företag till Nollzon. Prio eltaxi.

Inlägg av nek0 »

Kan man inte säga att om de inte kan skicka eltaxi så tar man ett annat taxi bolag.
Blir det många förlorade körningar köper de kanske flera eltaxi bilar
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Anslut era företag till Nollzon. Prio eltaxi.

Inlägg av 12man »

Bjelke skrev:
JFAH skrev:
Bjelke skrev:
Det är väl bara så att det räcker för dom att dom KAN erbjuda en elbil coh sedan finns det eg inga regler för hur dom hanterar det även om dom säkert ska försöka
skicka en elbil i första hand, men jag tror dom kör på som vanligt förutom att dom har minst en elbil i "sortimentet" bara som kanske kommer när man bokar...
Om elbilen rullar typ hela tiden så är det ju tillräckligt bra ur miljösynpunkt sas...
Kan förstå glappet mellan teori och verklighet, men det vore fint om man kunde göra det transparent genom att exempelvis lista beläggningrad och andel noll emissons bilar i flottan. Om beläggningsgraden är hög och det är offentligt skapas ju tryck på att anskaffa fler, det kan ju också skapa tillit hos konsumenten (min insats har effekt, även om det dyker upp en diesel mercedes på min beställning). Bara en idé.
Och en mkt bra idé oxo :)
Nu snart ett år senare borde de kanske ha lite siffror info@nollzon.se
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
unumlapis
Teslaägare
Inlägg: 581
Blev medlem: 03 sep 2017 22:22
Ort: Limhamn

Re: Anslut era företag till Nollzon. Prio eltaxi.

Inlägg av unumlapis »

Generalbogge skrev:
Det skulle bl.a. behövas fler företag i Malmö med omnejd. Vi har varit anslutna nu ett bra tag, men vad jag förstått, så har vi fortfarande ännu inte fått någon el-taxi. Kanske om vi blir fler, så kan det bli bättring även i Malmö trakten. Och det är ju fler områden som är mörka fläckar.
Lär dröja ett tag innan vi lär se några elbilar som taxi här nere i Malmö då Taxi Skåne har avtal med Mercedes samt att Svea Taxi Skåne består till stor del av avhoppade åkare och chafförer från Taxi Skåne som ruttnade på taxikoncernen Cabonline Group. Ett av de stora missnöjen har varit körningarna för hemtjänst som är en ren förlust samt att månadsavgiften för att vara ansluten till växeln ligger runt 20kkr/mån. Skall köras väldigt mycket för att få ihop det även om elbilar då ur rent service och driftkostnads perspektiv borde vara ett plus för dem. Men de chafförer jag har pratat med har som regel varit väldigt intresserade att få mer information och här skulle t ex Tesla Malmö ta tillfället i akt och bjuda in åkare till informationsmöte.
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof
Skriv svar