Laddguldet

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Elbilisten
Inlägg: 455
Blev medlem: 11 sep 2015 21:38

Laddguldet

Inlägg av Elbilisten »

Vi har ju i 2016 utsett Norrköping till att vara Sveriges värsta stad för elbilister. Det behövs både morötter och piskor för att få mer fart på omställningen. Att jämföra kommuner och utse både bästa och värsta är ett bra sätt. Därutöver utses årets Ladd-eldsjäl.

http://2030-sekretariatet.se/laddguldet/
Elbilisten
Inlägg: 455
Blev medlem: 11 sep 2015 21:38

Re: Laddguldet

Inlägg av Elbilisten »

Laddguldet 2018 – vilken kommun och vilket företag har gjort mest för omställningen till laddbara fordon? Fundera och nominera.

http://www.mynewsdesk.com/se/power-circ ... en-2450380
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Laddguldet

Inlägg av Henrik Torphammar »

VAD har detta bidragit till? Alltså exakt i klartext.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Laddguldet

Inlägg av TiborBlomhall »

Du menar förutom att ge de eldsjälar som ofta får kämpa i motvind hos företag och kommuner ett erkännande? Och kanske inspirera andra?
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Laddguldet

Inlägg av Henrik Torphammar »

TiborBlomhall skrev:
Du menar förutom att ge de eldsjälar som ofta får kämpa i motvind hos företag och kommuner ett erkännande? Och kanske inspirera andra?
Nej inte förutom, inklusive allt. Vad ger detta i praktiken? Ser liknande saker från många håll och undrar om det ger fler laddplatser?
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Laddguldet

Inlägg av TiborBlomhall »

Tja vad ger alla utmärkelser i praktiken? En OS guld vad ger den i praktiken? Hur många personer får bättre kondition av den egentligen?

Jag kan svara för mig själv som fick utmärkelsen Sveriges el(d)själ i fjol, från just laddguldet. Utmärkelsen gav mig välbefinnande, erkännande och mer energi att orka fortsätta.
Skriv svar