Älskar vänsterfolk haha

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Kulingen »

Motorvägar är nu rasistiska enligt vänstern :D :D

Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av mati »

Tur att jag inte har en vit bil då.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Kulingen »

mati skrev:
Tur att jag inte har en vit bil då.
Då hade du blivit upphängd i någon utstående del :D :D
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
joel80
elbilist
Inlägg: 3062
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av joel80 »

Alltså "miljörasism" pratar dom om... lite dumt ord om man inte förklarar bättre vad man menar.

Att man har större åtgärder för att bli av med utsläpp och tunnla in motorvägen förbi områden med högre social status. Kollar man hur man kommer dra förbifarten och var den är i tunnel respektive ovan jord är det ju inte jättekonstigt att det kommer kritik av det här slaget.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Kulingen »

joel80 skrev:
Alltså "miljörasism" pratar dom om... lite dumt ord om man inte förklarar bättre vad man menar.

Att man har större åtgärder för att bli av med utsläpp och tunnla in motorvägen förbi områden med högre social status. Kollar man hur man kommer dra förbifarten och var den är i tunnel respektive ovan jord är det ju inte jättekonstigt att det kommer kritik av det här slaget.
Utsläppen finns ju redan de flyttas ju bara
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av bylund »

Vad hon vänder sig mot gissar jag är att motorvägen går i dagen vid områden som Hjulsta och Akalla, medan den är nergrävd förbi villaområden. Sedan kanske det inte är rasism, utan mer en fråga om vilka som är överklagansbenägna när deras områden förfulas.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av AGCF »

Bild Nästan allt är tunnel utom några områden utan bebyggelse och anslutningar till befintliga vägar och matningsvägar ovan jord.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av LarsL »

joel80 skrev:
Alltså "miljörasism" pratar dom om... lite dumt ord om man inte förklarar bättre vad man menar.

Att man har större åtgärder för att bli av med utsläpp och tunnla in motorvägen förbi områden med högre social status. Kollar man hur man kommer dra förbifarten och var den är i tunnel respektive ovan jord är det ju inte jättekonstigt att det kommer kritik av det här slaget.
Tala om att DE är rasistiska i så fall! De verkar tänka att "Alla mörkhyade bor i getto och har inte bil det vet ju alla"
Användarvisningsbild
Daoops
Inlägg: 952
Blev medlem: 18 mar 2014 06:15
Ort: Göteborg

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Daoops »

Det värsta är att dom avdramatiserar riktig rasism med sina hittepåorättvisor.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av ovelundkvist »

Fast nu har vi väl ändå tappat fokus lite? Är det någon som tror att det är en slump var Förbifarten går i tunnel respektive i dagen? Eller att det kanske beror på geologiska förutsättningar?
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Svenssons »

Daoops skrev:
Det värsta är att dom avdramatiserar riktig rasism med sina hittepåorättvisor.
Precis, om allt är racism är inget racism.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av LarsL »

ovelundkvist skrev:
Fast nu har vi väl ändå tappat fokus lite? Är det någon som tror att det är en slump var Förbifarten går i tunnel respektive i dagen? Eller att det kanske beror på geologiska förutsättningar?
Fast det har nog mer med markvärde än med eventuell hudfärg på de boende i området, gissar jag.
JFAH
Inlägg: 491
Blev medlem: 31 jul 2014 22:04

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av JFAH »

LarsL skrev:
ovelundkvist skrev:
Fast nu har vi väl ändå tappat fokus lite? Är det någon som tror att det är en slump var Förbifarten går i tunnel respektive i dagen? Eller att det kanske beror på geologiska förutsättningar?
Fast det har nog mer med markvärde än med eventuell hudfärg på de boende i området, gissar jag.
Bingo.
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Kulingen »

Frågan är om leden hjälper till minskad trafik. Det måste nog byggas ut ännu mera för detta!!
Storstockholm växer med ca 20.000-30.000 personer varje år. Vägen tar en massa år att bygga.
När vägen är klar så minskar nog bara trafiken till hur den är i dag.
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Svenssons »

Kulingen skrev:
Frågan är om leden hjälper till minskad trafik. Det måste nog byggas ut ännu mera för detta!!
Storstockholm växer med ca 20.000-30.000 personer varje år. Vägen tar en massa år att bygga.
När vägen är klar så minskar nog bara trafiken till hur den är i dag.
Totala trafiken lär nog öka tack vare leden. Minska på en del ställen, öka på andra och totalt öka trafiken.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Kulingen »

Svenssons skrev:
Kulingen skrev:
Frågan är om leden hjälper till minskad trafik. Det måste nog byggas ut ännu mera för detta!!
Storstockholm växer med ca 20.000-30.000 personer varje år. Vägen tar en massa år att bygga.
När vägen är klar så minskar nog bara trafiken till hur den är i dag.
Totala trafiken lär nog öka tack vare leden. Minska på en del ställen, öka på andra och totalt öka trafiken.
Det är 9 år kvar tills den öppnar, då har det fyllt på men ca 270.000 08:or, räkna om var 3dje har bil så blir det nästan 100.000 bilar som ska trängas på gatorna runt Stockholm.
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14477
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av taliz »

Förbifarten är nog den mest korkade infrastruktursatsningen de senaste hundra åren...
De pengarna den kostar kunde gett uppvärmda cykelvägar överallt i hela stan. Och pålitlig helt fossilfri kollektivtrafik med avgångar stup i kvarten.

Men nejdå, givetvis tror politikerna att de kan lösa ett problem som INGEN I HELA VÄRLDEN lyckats lösa genom att bygga nya bilvägar, med att bygga just nya bilvägar...

Nåja, så skönt att man flyttat ifrån idiotin nu. Synd bara jag fick kraftig astma av mina 9år i Sthlm city..


Sent from my iPad using Tapatalk
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av bylund »

Fast det är väl ingen som tror att förbifarten leder till minskad trafik? Den leder ju såklart till ökad trafik om något, men förhoppningsvis till minskad trängsel i centrala Stockholm, då en del trafik som idag använder Essingeleden använder förbifarten istället, och så att framkomligheten där blir bättre än den skulle vara annars.

I takt med att framkomligheten bli bättre blir det såklart intressant för fler att ta bilen, så det fylls på igen. Hur mycket beror såklart även på hur väl alternativen utvecklas.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Verdi

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Verdi »

taliz skrev:
Förbifarten är nog den mest korkade infrastruktursatsningen de senaste hundra åren...
De pengarna den kostar kunde gett uppvärmda cykelvägar överallt i hela stan. Och pålitlig helt fossilfri kollektivtrafik med avgångar stup i kvarten.

Men nejdå, givetvis tror politikerna att de kan lösa ett problem som INGEN I HELA VÄRLDEN lyckats lösa genom att bygga nya bilvägar, med att bygga just nya bilvägar...

Nåja, så skönt att man flyttat ifrån idiotin nu. Synd bara jag fick kraftig astma av mina 9år i Sthlm city..


Sent from my iPad using Tapatalk
För oss som bor norr om Stockholm så är det guld värt med en förbifart. Vad hjälper dina förslag mig? Du får det att låta som en stockholmsangelägenhet när det i själva verket är en riksangelägenhet.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av LarsL »

Ni ska verkligen börja oroa er när trafiken minskar, då är vi alla illa ute...
Användarvisningsbild
Torkel
Inlägg: 402
Blev medlem: 13 apr 2016 13:47
Ort: Mölndal

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Torkel »

Verdi skrev:
För oss som bor norr om Stockholm så är det guld värt med en förbifart. Vad hjälper dina förslag mig? Du får det att låta som en stockholmsangelägenhet när det i själva verket är en riksangelägenhet.
Nja. I bästa fall är det en regional angelägenhet. Precis som Marieholmstunneln inte direkt är särskilt relevant för någon i Täby. Men tack för att ni betalar hälften, antar jag.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av Svenssons »

LarsL skrev:
Ni ska verkligen börja oroa er när trafiken minskar, då är vi alla illa ute...
Inte om det beror på bättre nyttjande av resurserna, tex genom autonoma bilar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare
Inlägg: 835
Blev medlem: 18 maj 2015 21:22
Ort: Älvsjö

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av JonasH »

taliz skrev:
Förbifarten är nog den mest korkade infrastruktursatsningen de senaste hundra åren...
De pengarna den kostar kunde gett uppvärmda cykelvägar överallt i hela stan. Och pålitlig helt fossilfri kollektivtrafik med avgångar stup i kvarten.

Men nejdå, givetvis tror politikerna att de kan lösa ett problem som INGEN I HELA VÄRLDEN lyckats lösa genom att bygga nya bilvägar, med att bygga just nya bilvägar...

Nåja, så skönt att man flyttat ifrån idiotin nu. Synd bara jag fick kraftig astma av mina 9år i Sthlm city..


Sent from my iPad using Tapatalk
Det är väl ingen som tror att förbifarten minskar trafiken, men den får trafiken att fungera förhoppningsvis.
Jag fattar inte dessa idiotiska jämförelser med vad man kunde få istället. Vad hjälper uppvärmda cykelbanor mig som behöver ta mig från södra till norra Stockholm och sen vidare norrut? Precis lika korkat som Miljöpartiets förslag att skrota förbifarten och bygga snabbtåg till Malmö istället. JAG VILL INTE ÅKA TILL MALMÖ! Det går säkert att använda pengarna till granodling eller smågodis också, men det hjälper inte trafiksituationen i Stockholm.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
joel80
elbilist
Inlägg: 3062
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av joel80 »

Det är väl inte så svårt att räkna ut att med utökad och bättre kollektivtrafik så minskar trafiken i stan och på genomfartslederna? Så självklart skulle en satsning på cykelbanor och kollektivtrafiken bli positiv även för oss som fortsätter envisa oss med att köra bil överallt.

Hur kan man inte se den kopplingen?
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Älskar vänsterfolk haha

Inlägg av LarsL »

Svenssons skrev:
LarsL skrev:
Ni ska verkligen börja oroa er när trafiken minskar, då är vi alla illa ute...
Inte om det beror på bättre nyttjande av resurserna, tex genom autonoma bilar.
Jag tror som Elon att trafiken kommer öka med autonoma bilar, även om antalet bilar minskar. En idé har ju varit att jag ska skicka hem bilen så att den kan köra barn eller frun då kommer den behöva åka en eller två vänder till vilket fördubblar trafiken. Det blir inte bättre om vi kör taxivarianten eftersom min beställda bil då måste köra ut från centrum för att hämta mig.
Skriv svar