Model S P110D
Moderator: Redaktion
Model S P110D
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Re: Model S P110D
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Re: Model S P110D
Tur att jag hann screenshota då
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 980
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: Model S P110D
Snacka om click-bait.
Jag trodde att det var en ny P modell på G.
Jag trodde att det var en ny P modell på G.
Model S 90D -2017 Titanium
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Model S P110D
Annars är ju P1800 redan en klassiker...Kulingen skrev:Snart kommer P135D enligt de bättre nya Tesla batteriena 2170
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Re: Model S P110D
Frågan är om 2170 verkligen är så mycket energitätare som Tesla påstår.
Enligt detta dokumentet från EPA så är Tesla Model S long range batteri på 350A och 230V vilket ger det en kapacitet på 80,5 kWh. Det har tidigare rapporterats om att batteriet har 4466 celler vilket ger en kapacitet på 18,03 Wh/cell. Totala volymen för cellen är 1,05^2*pi*7=24,25 cm^2.
https://insideevs.com/tesla-model-3-get ... ry-258-hp/
Om vi däremot kollar på 100 kWh batteriet för Model S och Model X så vet vi att det har 102,4 kWh(OBS, vet ej med säkerhet att det räknas exakt samma som EPA) och 8256 celler. Detta ger en kapacitet per batteri på 12,4 Wh. Den totala volymen är 0,9^2*pi*6,5=16,54 cm^2.
http://skie.net/skynet/projects/tesla/v ... ttery+Pack
2170: 18,03/24,25=0,74 Wh/cm2
18650: 12,40/16,54=0,75 Wh/cm2
Visst, cellerna är 8% högre så om man kan få mer plats på höjden så skulle man kanske få in ett 110 kWh batteri men mer än så går nog inte utan nya battericeller.
Enligt detta dokumentet från EPA så är Tesla Model S long range batteri på 350A och 230V vilket ger det en kapacitet på 80,5 kWh. Det har tidigare rapporterats om att batteriet har 4466 celler vilket ger en kapacitet på 18,03 Wh/cell. Totala volymen för cellen är 1,05^2*pi*7=24,25 cm^2.
https://insideevs.com/tesla-model-3-get ... ry-258-hp/
Om vi däremot kollar på 100 kWh batteriet för Model S och Model X så vet vi att det har 102,4 kWh(OBS, vet ej med säkerhet att det räknas exakt samma som EPA) och 8256 celler. Detta ger en kapacitet per batteri på 12,4 Wh. Den totala volymen är 0,9^2*pi*6,5=16,54 cm^2.
http://skie.net/skynet/projects/tesla/v ... ttery+Pack
2170: 18,03/24,25=0,74 Wh/cm2
18650: 12,40/16,54=0,75 Wh/cm2
Visst, cellerna är 8% högre så om man kan få mer plats på höjden så skulle man kanske få in ett 110 kWh batteri men mer än så går nog inte utan nya battericeller.
Re: Model S P110D
[quote="vigge50"]Frågan är om 2170 verkligen är så mycket energitätare som Tesla påstår.
Enligt detta dokumentet från EPA så är Tesla Model S long range batteri på 350A och 230V vilket ger det en kapacitet på 80,5 kWh. Det har tidigare rapporterats om att batteriet har 4466 celler vilket ger en kapacitet på 18,03 Wh/cell. Totala volymen för cellen är 1,05^2*pi*7=24,25 cm^2.
https://insideevs.com/tesla-model-3-get ... ry-258-hp/
Om vi däremot kollar på 100 kWh batteriet för Model S och Model X så vet vi att det har 102,4 kWh(OBS, vet ej med säkerhet att det räknas exakt samma som EPA) och 8256 celler. Detta ger en kapacitet per batteri på 12,4 Wh. Den totala volymen är 0,9^2*pi*6,5=16,54 cm^2.
http://skie.net/skynet/projects/tesla/v ... ttery+Pack
2170: 18,03/24,25=0,74 Wh/cm2
18650: 12,40/16,54=0,75 Wh/cm2
Visst, cellerna är 8% högre så om man kan få mer plats på höjden så skulle man kanske få in ett 110 kWh batteri men mer än så går nog inte utan nya battericeller.[/
Vad jag förståt måste bilarna göras om för att få in nya storleken på cellen tror drag till S kommer med den typningen alltså bara till nya S när det är klart kan man börja ha det på dom Dyrare M3
Enligt detta dokumentet från EPA så är Tesla Model S long range batteri på 350A och 230V vilket ger det en kapacitet på 80,5 kWh. Det har tidigare rapporterats om att batteriet har 4466 celler vilket ger en kapacitet på 18,03 Wh/cell. Totala volymen för cellen är 1,05^2*pi*7=24,25 cm^2.
https://insideevs.com/tesla-model-3-get ... ry-258-hp/
Om vi däremot kollar på 100 kWh batteriet för Model S och Model X så vet vi att det har 102,4 kWh(OBS, vet ej med säkerhet att det räknas exakt samma som EPA) och 8256 celler. Detta ger en kapacitet per batteri på 12,4 Wh. Den totala volymen är 0,9^2*pi*6,5=16,54 cm^2.
http://skie.net/skynet/projects/tesla/v ... ttery+Pack
2170: 18,03/24,25=0,74 Wh/cm2
18650: 12,40/16,54=0,75 Wh/cm2
Visst, cellerna är 8% högre så om man kan få mer plats på höjden så skulle man kanske få in ett 110 kWh batteri men mer än så går nog inte utan nya battericeller.[/
Vad jag förståt måste bilarna göras om för att få in nya storleken på cellen tror drag till S kommer med den typningen alltså bara till nya S när det är klart kan man börja ha det på dom Dyrare M3
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd