Jag har 16 amperes huvudsäkringar och har aldrig märkt av något problem.
Laddar med 10a/fas med start vid midnatt.
Fungerar och räcker defenitivt iaf för mig och helt säkert för de allra flesta.
Jag har likadant. 16A säkring men ställt in bilen på att ladda 10A (3-fas Teslas Wall Connector).
Aldrig haft några problem, laddar så fort jag pluggar in bilen. Får 3.3 mil/timme, räcker mer än väl för mig.
Lite off topic kanske.. Men vi tar 600kr ex moms för resa inom Stockholm. Nu har vi bara företagskunder.. Men det är samma utgifter.. Betalade över 500kr bara i parkering på senaste jobbet inne centralt i stan så totalt gick vi nog back på själva resan.. (var tvungen att åka ner i garage och parkera.. Dom tog 550kr för drygt 7h.) Fick I allafall i 4 mils laddning I hybriden.. Haha..
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR