.

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

.

Inlägg av Svenssons »

.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 3 gång.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Smartstream kia

Inlägg av lator »

Öhh... Störtlöjligt grabben. :mrgreen:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Smartstream kia

Inlägg av chpaulin »

nek0 skrev:
Jag vill köra min superb diesel om det inte kommer en likvärdig elbil
Nu kanske du tycker jag är lustig men ingen tillverkare kommer bygga en så dålig elbil ;)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5516
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Smartstream kia

Inlägg av Gustafsson »

Fast just motorn är ju den gren där elbilen utklassar dieseln 24/7 365. Det blir skott på öppet mål.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Smartstream kia

Inlägg av LarsL »

nek0 skrev:
Walker skrev:
:roll:
Vad var själva tanken med att länka till ett fossilmonster på teslaforumet?
Bara visa att det utvecklas andra motorer och inte bara elmotorer.
Bensin och diesel är inte än döda.
Omställningen till eldrift blir kanske inte så snabb som vi önskar.
Fallet blir så mycket hårdare ju färre det är som inser att eldrift är totalt överlägsen. För. Även den bästa fossilmotorn har inte en chans emot en elmotor när det gäller prestanda, körbarhet, ekonomi och miljö. När konsumenterna inser det så kommer de tvärt sluta köpa fossiler och då blir det jobbigt om man fortfarande tror att en fossil kan konkurrera... och då dör företaget och kommer till företagshimlen tillsammans med Facit, Hasselblad, Kodak, Ericsson och Nokia. (Ja, de kanske levervidare men det är i en helt annan form).
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Smartstream kia

Inlägg av Svenssons »

.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Smartstream kia

Inlägg av Svenssons »

.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Smartstream kia

Inlägg av zyax »

Walker skrev:
chpaulin skrev:
nek0 skrev:
Jag vill köra min superb diesel om det inte kommer en likvärdig elbil
Nu kanske du tycker jag är lustig men ingen tillverkare kommer bygga en så dålig elbil ;)
Jo, Tesla gör ännu sämre. :lol:
Skäms å sido. nekO varför hänger du här och intresserar dig för Tesla om du gillar ditt fossilmonster så?
Välkommen till skoda.egetforum.se Där hyllar vi och snackar Škoda. Mvh en som kör Octavia diesel (och skulle byta bort den mot en kvalitetsämre bil som Tesla på studs om familjen sa ok)
Verkar som om användaren finns där redan. http://skoda.egetforum.se/topic1210.html
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tråkig reklam för en avgasmotor med sotiga eldsflammor

Inlägg av bylund »

Eller blev nek0 bortstädad av bara farten? Såg att användaren svarade i en av spamtrådarna tidigare idag strax innan kontot försvann.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Tråkig reklam för en avgasmotor med sotiga eldsflammor

Inlägg av nek0 »

bylund skrev:
Eller blev nek0 bortstädad av bara farten? Såg att användaren svarade i en av spamtrådarna tidigare idag strax innan kontot försvann.
Grattis du har rätt :)
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Smartstream kia

Inlägg av nek0 »

zyax skrev:
Walker skrev:
chpaulin skrev:
nek0 skrev:
Jag vill köra min superb diesel om det inte kommer en likvärdig elbil
Nu kanske du tycker jag är lustig men ingen tillverkare kommer bygga en så dålig elbil ;)
Jo, Tesla gör ännu sämre. :lol:
Skäms å sido. nekO varför hänger du här och intresserar dig för Tesla om du gillar ditt fossilmonster så?
Välkommen till skoda.egetforum.se Där hyllar vi och snackar Škoda. Mvh en som kör Octavia diesel (och skulle byta bort den mot en kvalitetsämre bil som Tesla på studs om familjen sa ok)
Verkar som om användaren finns där redan. http://skoda.egetforum.se/topic1210.html
Inte redan. Blev medlem: 09 dec 2013, 19:15 på http://skoda.egetforum.se/topic1210.html
Vet inte Walker om du läste svaret på din fråga innan jag försvann.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tråkig reklam för en avgasmotor med sotiga eldsflammor

Inlägg av Svenssons »

.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Smartstream kia

Inlägg av nek0 »

Svenssons skrev:
Tror inte du behöver be om ursäkt. Misstänker att det snarare var den allmänna responsen på inläggen som gjorde att hen lämnade. Antingen för att det inte blev hurrarop för en avgasmotor som exploderar och man får se flammor från eller att vi inte ens brydde oss om att attackera densamma...
Jag bryr mig inte om ni svarar . Ville bara dela med mig oron över att omställningen till elbilar inte blir så snabb som vi önskar :( , inget annat .
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Smartstream kia

Inlägg av Svenssons »

.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Tråkig reklam för en avgasmotor med sotiga eldsflammor

Inlägg av Kulingen »

Jag hade ju Skoda Superb Diesel nyss hoppas jag får stanna kvar :shock: :lol:
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Tråkig reklam för en avgasmotor med sotiga eldsflammor

Inlägg av Remuz »

Ge oss länken då Svenssons!!!!! =)
P85D svart/svart med gratis SuC
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tråkig reklam för en avgasmotor med sotiga eldsflammor

Inlägg av Svenssons »

.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Verdi

Re: Smartstream kia

Inlägg av Verdi »

Svenssons skrev:
nek0 skrev:
Svenssons skrev:
Tror inte du behöver be om ursäkt. Misstänker att det snarare var den allmänna responsen på inläggen som gjorde att hen lämnade. Antingen för att det inte blev hurrarop för en avgasmotor som exploderar och man får se flammor från eller att vi inte ens brydde oss om att attackera densamma...
Jag bryr mig inte om ni svarar . Ville bara dela med mig oron över att omställningen till elbilar inte blir så snabb som vi önskar :( , inget annat .
Själv bryr jag mig inte alls om avgasmotorer som utvecklas eller reklamfilmer om dessa. Det som är intressant är ju vilka elbilar som utvecklas. Enstaka bilföretag kommer leva kvar i avgasmotorernas träsk tills de går i konken och köps upp av andra företag, troligtvis kinesiska. Jag ser det visserligen som resursslöseri men det är ju upp till respektive bolag och alla är inte inne på att fortsätta utveckling av enbart avgasmotorer flera aktörer som t.ex. Volvo och Toyota har nu gått ut med att de inte kommer utveckla fler dieselmotorer t.ex. Du skrev inget om di oro i orginalinlägget, där fanns endast en länk till reklamfilmen.
Om avgasbilar kan köras på ett bränsle som är klimatneutralt och som inte släpper ut artiklar och förpestar stadsluften då? Måste det vara elbilar just? Kan inte lösningen vara FLERA olika tekniker för att ersätta fossilarna? Batteribilar kanske inte passar alla?
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Tråkig reklam för en avgasmotor med sotiga eldsflammor

Inlägg av TiborBlomhall »

nek0 blev av med sitt konto av helt annan anledning, han citerade ett spammeddelande och jag då av misstag tog bort hans konto då jag trodde det var han som la upp spammeddelandet att börja med. Jag får tyvärr ta det på mig på "händelser som hände innan första morgonkaffet"-kontot.

Viktigt att tänka på att inte sprida spam genom att citera den, klicka på (!) Rapportera detta inlägg knappen istället.
Verdi

Re: Tråkig reklam för en avgasmotor med sotiga eldsflammor

Inlägg av Verdi »

TiborBlomhall skrev:
nek0 blev av med sitt konto av helt annan anledning, han citerade ett spammeddelande och jag då av misstag tog bort hans konto då jag trodde det var han som la upp spammeddelandet att börja med. Jag får tyvärr ta det på mig på "händelser som hände innan första morgonkaffet"-kontot.

Viktigt att tänka på att inte sprida spam genom att citera den, klicka på (!) Rapportera detta inlägg knappen istället.

Jag kommenterade i en tråd också. Skrev nåt om det kanske är dags att införa nån slags skydd mot dylika spam-inlägg. Det borde väl finnas sätt?
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Tråkig reklam för en avgasmotor med sotiga eldsflammor

Inlägg av nek0 »

TiborBlomhall skrev:
nek0 blev av med sitt konto av helt annan anledning, han citerade ett spammeddelande och jag då av misstag tog bort hans konto då jag trodde det var han som la upp spammeddelandet att börja med. Jag får tyvärr ta det på mig på "händelser som hände innan första morgonkaffet"-kontot.

Viktigt att tänka på att inte sprida spam genom att citera den, klicka på (!) Rapportera detta inlägg knappen istället.
Allt ok Tibor.
Visste inte att det var spam och citerade skiten.
Skrev till han att jag inte fattade vad som stod där. Mitt fel.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Smartstream kia

Inlägg av nek0 »

chpaulin skrev:
nek0 skrev:
Jag vill köra min superb diesel om det inte kommer en likvärdig elbil
Nu kanske du tycker jag är lustig men ingen tillverkare kommer bygga en så dålig elbil ;)
Vad är dåligt på en superb?

Räckvidden?
Utrymmen?
Priset?
Vad?
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Smartstream kia

Inlägg av nek0 »

Walker skrev:
nek0 skrev:
zyax skrev:
Jag vill köra min superb diesel om det inte kommer en likvärdig elbil
Nu kanske du tycker jag är lustig men ingen tillverkare kommer bygga en så dålig elbil ;)
Jo, Tesla gör ännu sämre. :lol:
Skäms å sido. nekO varför hänger du här och intresserar dig för Tesla om du gillar ditt fossilmonster så?
Välkommen till skoda.egetforum.se Där hyllar vi och snackar Škoda. Mvh en som kör Octavia diesel (och skulle byta bort den mot en kvalitetsämre bil som Tesla på studs om familjen sa ok)
Inte redan. Blev medlem: 09 dec 2013, 19:15 på http://skoda.egetforum.se/topic1210.html
Vet inte Walker om du läste svaret på din fråga innan jag försvann.[/quote]
Nope.[/quote]
Varför hänger jag här?

Jag gillar bilar.
Jag gillar elbilar.
Jag är intresserad av teknik.
Jag är inte bakåtsträvare.

Du som moderator på Skoda forumet vad gör du här?
Verdi

Re: Smartstream kia

Inlägg av Verdi »

nek0 skrev:
chpaulin skrev:
nek0 skrev:
Jag vill köra min superb diesel om det inte kommer en likvärdig elbil
Nu kanske du tycker jag är lustig men ingen tillverkare kommer bygga en så dålig elbil ;)
Vad är dåligt på en superb?

Räckvidden?
Utrymmen?
Priset?
Vad?

Designen? Väghållningen? Prestandan? "Vill ha"-faktorn?

Men visst. Jag var faktiskt och kikade på en Superb för 2,5 år sen. Då slutade det med en Volvo XC70 Classic. Att köpa Tesla föresvävade mig inte på den tiden. Räknade inte ens på det. Antog bara att det var för dyrt.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Smartstream kia

Inlägg av nek0 »

Verdi skrev:
nek0 skrev:
chpaulin skrev:
Jag vill köra min superb diesel om det inte kommer en likvärdig elbil
Nu kanske du tycker jag är lustig men ingen tillverkare kommer bygga en så dålig elbil ;)
Vad är dåligt på en superb?

Räckvidden?
Utrymmen?
Priset?
Vad?

Designen? Väghållningen? Prestandan? "Vill ha"-faktorn?

Men visst. Jag var faktiskt och kikade på en Superb för 2,5 år sen. Då slutade det med en Volvo XC70 Classic. Att köpa Tesla föresvävade mig inte på den tiden. Räknade inte ens på det. Antog bara att det var för dyrt.[/quote]
Designen?
Smaken är som baken :)
Väghållningen?
Körde 2014 årsmodell 6000 mil utan att åka av vägen.
Prestandan?
Går dubbelt så fort som det är tillåtet i Sverige Det räcker för mig. :)
Vill ha"-faktorn?
Vill ha och kan ha är skilda världar för mig :(
Jag kan inte motivera köpet av en bil som kostar 900 000 kr.
Även om jag skulle köpa en så dyr bil så uppfyller den inte alla mina krav.
Jag för vänta lite till med elbilsköpet :( ( inte för frun :) andra anledningar )
Skriv svar